Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kalyptra

Jeg kjente en gang en som het Veslemøy. Litt søtt men jeg synes det var utrolig rart å bruke det på henne :P Ellers vet jeg om utallige guttebarn som heter Lukas og Leander. Skikkelig trendnavn for et par år tilbake. Uff.

Jepp, har jobbet i forskjellige barnehager, og det var nesten alltid hvertfall en som het Leander, pluss et navn foran. Han ene het faktisk Lucas Leander :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes Gutorm, Godtskalk og Finn Alf, Skule og Arn-Leif er fæle. Og jeg har aldri hatt lyst til å hete Mikkeline, Olga, Magda, Dorothea eller Kjellaug.

GODTSKALK?? :hakeslepp: Aldri hørt det før, men det var jo helt grusomt!

Min tidligere nabo het Bergtora (!!!)

-Begge de navnene høres ut som tullenavn i ei barnebok synes jeg, hehe! :ler2:

Anonymous poster hash: 15bb0...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har jobbet i forskjellige barnehager, og det var nesten alltid hvertfall en som het Leander, pluss et navn foran. Han ene het faktisk Lucas Leander :fnise:

Ja, Leander, Lucas, Mathias, Elias og Lasse er navn jeg føler går veldig igjen over alt..

Spesielt Elias. Det er jo et fint navn men fryktelig lite oppfintsomt...

Anonymous poster hash: 15bb0...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en fyr som heter Jan Banan :fnise:

Han er vel nabo til Kjell Pell Pottitskrell han da?

Eller Kåre med Håret?

Åsa med Dåsa?

:laugh:

Anonymous poster hash: 15bb0...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ung tøff mann

Jentenavn:

Karin

Maddiken/Madicken (blir enda verre hvis man blander det med en særdeles stygg østlandsdialekt)

Guttenavn:

Mitt eget fornavn, aldri likt det! Finnes dessuten ikke det spor attraktivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Newbitch

Godtskalk, kjærand, skule, heloise.. Dere skal ikke skrive navn som er i bruk nå, og ikke for 300 år siden?! Hvor mange heter disse navnene liksom?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skriver jo mange fine navn her :vetikke:

Hva synes dere om Adriana? Får det dere til å tenke at det er Adrian med en ekstra bokstav eller synes dere det er fint? (Jeg synes det)



Anonymous poster hash: aa84f...49b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtskalk, kjærand, skule, heloise.. Dere skal ikke skrive navn som er i bruk nå, og ikke for 300 år siden?! Hvor mange heter disse navnene liksom?

En mann på Barne-TV heter Kjærand... 30-åra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtskalk, kjærand, skule, heloise.. Dere skal ikke skrive navn som er i bruk nå, og ikke for 300 år siden?! Hvor mange heter disse navnene liksom?

Jeg vet både om Skule og Heloise..

De er under 20 begge to..

Anonymous poster hash: 15bb0...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Skule er kult da... Har dere ikke hørt om hertug Skule? :P

Alle de nevnte navnene er det folk som heter, unge også. Spesielt utbredte tror jeg ikke de er da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skule er kult da... Har dere ikke hørt om hertug Skule? :P

Alle de nevnte navnene er det folk som heter, unge også. Spesielt utbredte tror jeg ikke de er da.

Skule på noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Skule på noen?

Men det er et navn også ;) Flere navn som betyr andre ting også - Salve, Helle, Hanne, Lise osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg kjenner har en sønn som heter Dåsen. Et totalt mislykket forsøk på å fornorske navnet "Dawson". Hun syntes navnet var så pent, men mente at ingen kom til å kunne uttale det om det ble stavet på den engelske måten. 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket over at jeg ikke har sett Astrid ennå :fnise: Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden da.

Har alltid følt jeg har et forferdelig kjipt navn. Var ikke noe gøy å vokse opp som Astrid, når alle andre het Camilla, Christine, Stine osv.

Jeg er helt enig i de Lucas, Leander, Maximillian-navnene forresten. Blir så feminimt føler jeg. Det verste navnet jeg vet om er Linus.



Anonymous poster hash: 26af4...205
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner ei som har kalt sønnen sin Milo. Fantastisk.

Anonymous poster hash: 2d368...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket over at jeg ikke har sett Astrid ennå :fnise: Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden da.

Har alltid følt jeg har et forferdelig kjipt navn. Var ikke noe gøy å vokse opp som Astrid, når alle andre het Camilla, Christine, Stine osv.

Jeg er helt enig i de Lucas, Leander, Maximillian-navnene forresten. Blir så feminimt føler jeg. Det verste navnet jeg vet om er Linus.

Anonymous poster hash: 26af4...205

Da jeg var liten syntes jeg ikke Astrid var så pent, husker jeg. Men nå synes jeg faktisk det er finere enn typ Christine og Camilla :)

Helt enig i de feminine guttenavnene... Så mange jålenavn ute og går for tiden på både gutter og jenter. Etter alle Leanderne som har kommet i det siste har jeg fått for meg at hvis jeg får en sønn, skal han få et skikkelig staut og norsk navn :fnise:

Endret av Apocalypse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bert". Klarer virkelig ikke si det høyt, og samtidig forstå at det er et navn :overrasket:

Forferdelig navn.

Kvinneversjonen av navnet, Berte, er også grusomt.

Anonymous poster hash: 562f2...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dennis (dater en som heter det, men fortsatt ikke noe fint..)

Skjalg (Har en venn som heter det. Tenker bare på talg. Kviser. mmm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...