Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Godtskalk, kjærand, skule, heloise.. Dere skal ikke skrive navn som er i bruk nå, og ikke for 300 år siden?! Hvor mange heter disse navnene liksom?

Jeg kjenner til en Godtskalk. Han er en gammel mann som bor i distriks-Norge. Skule kjenner jeg også, og han er i 20-årene. Fra ssb.no

Resultat

Det er 4 menn som har Godtskalk som første fornavn

Resultat

Det er 80 menn som har Skule som første fornavn

Det er 59 menn som har Skule som eneste fornavn

Det er 7 personer som har Skule som etternavn

Resultat

Det er 4 kvinner som har Heloise som første fornavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Neida, vi gjør ikke det. Bare Aslaug som uttales slik av den type navn, i alle fall som jeg kommer på. Vi sier jo Asjle også, men ikke Gisjle, så det er vel bare enkelte navn som får lide ;) Uansett, vi sier Asjlaug, og det er ikke fint i mine ører. Og hadde vi sagt Aslaug hadde jeg ikke likt navnet da heller, dessverre.

Jeg kjenner Asjlau' og Gisjle, men Asle...:) Asjle er for likt arslet (rumpe) til at det kan være meningen at noen heter det...:P

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtskalk, kjærand, skule, heloise.. Dere skal ikke skrive navn som er i bruk nå, og ikke for 300 år siden?! Hvor mange heter disse navnene liksom?

Gotskalk er broren til min og svigermor sin tipp, tipp osv langt tilbake. Han ble prest på Island, en bror til Færøyene og en i Bergen. Svigermor er i familie med han på Færøyene, jeg med sønnen hans og han i Bergen. Ikke rart jeg og mannen er så lik :)

Har sett på mange sider og ikke funnet mitt navn. Men regner med at det er under osv :)

Bryr meg katta om folk liker navnene vi har på barna eller ikke. Vi har valgt navn som sier litt om opphavet. Ikke oppkalt etter besteforeldre, men oldemor, og deler av oldefar sitt navn og minsten et topp tre navn, men han er eneste i klassen som heter det.

Anonymous poster hash: 1be26...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det at det er mange av de navnene jeg selv syns er finest er dem som de fleste syns er styggest, ikke at det gjør noe for min del.

Jeg syns ikke noe om Ferdinan (som i oksen?!?), Klara (kua?!?), Babi og Barbie (åja det er noen som heter det, om ikke akkuratt den stave måten). Det er flere navn jeg aldri kunne tenkt meg at mine barn skal hete, men disse fire her tar kaka for min del..



Anonymous poster hash: cc6f1...779
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en stygg tråd. Synes mange ramser opp helt normale navn her - skjønner ikke poenget med å rakke ned på andres navn på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes utrolig mange stygge navn.

Tov
Tarjej
Vinjar
Eilif (vet om en 1 åring som heter det)
Hedvig (vet om en jente som heter det)
Truls
Trond
Trude
Gustav
Karl
Edny
Aslak
Annemor
Lise/a
Malene
Camilla
Charlotte
Andrè
Tony
Geir
Trygve
Petra
Gerd

osv....


Noen poppisnavn som er stygge:

Chrisander
Leander
Neo Lexander
Nathaniel
Emilian
Hampus
Felix
Sandcer
Maximilian
Theodor/Theo
Mirabell
Othilie
Elvira
Michelle
Fiona
Leonora
Lea
Thea
Maiken
Milla
Pia
Pernille
Rikkeline
Annabell
Ludvik
Ulrik





Anonymous poster hash: 25751...4e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldis, Judith, Bjørg, Stein, Leif, (Bj)Arne, Bodil +++

Anonymous poster hash: fa8b3...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Hva er det ekleste navna du veit???

Er så mange klissete "finne på" navn for tiden. Her kommer de jeg syntes er værst :

Sandra

Felicia

Linnea

Celina

Olivia

Sander

Chrisander

Caspian

og til slutt det verste av de alle: LEANDER

:popcorn: :popcorn: :popcorn:

:fnise: Begynner å bli lei de ja.

Kanskje de gode gamle schlagerne Ronny, Johnny, Roy, Belinda og Rita blir in igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ofte litt avsmak på de navnene som til enhver tid er veldig populære... Lucas og Lilly lyder fint i mine ører men når "alle" kaller barna sine for det så blir det bare "oppbrukte" og dermed kjedlige... Navnetoppen er ut for min del!

-Bella-



Anonymous poster hash: 3e4c9...2ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torhild
Ruth
Trude
Trygve
Simen
Karl

Kirsten

Hege

Agathe
Pernille
Rikke

Gerd

Hørte om ei som het Bollette også en gang... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste nytt jeg hørte seinest idag var Lilledansken på Instagram.
Jeg tenkte bare "What the fuck?!"



Anonymous poster hash: 25751...4e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes utrolig mange stygge navn.

Tov

Tarjej

Vinjar

Eilif (vet om en 1 åring som heter det)

Hedvig (vet om en jente som heter det)

Truls

Trond

Trude

Gustav

Karl

Edny

Aslak

Annemor

Lise/a

Malene

Camilla

Charlotte

Andrè

Tony

Geir

Trygve

Petra

Gerd

osv....

Noen poppisnavn som er stygge:

Chrisander

Leander

Neo Lexander

Nathaniel

Emilian

Hampus

Felix

Sandcer

Maximilian

Theodor/Theo

Mirabell

Othilie

Elvira

Michelle

Fiona

Leonora

Lea

Thea

Maiken

Milla

Pia

Pernille

Rikkeline

Annabell

Ludvik

Ulrik

Anonymous poster hash: 25751...4e7

Halloen. Jeg heter Charlotte. I like it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen. Jeg heter Charlotte. I like it.

Det er jo så sykt 80/90 talls. ALLE het jo noe på C. Charlotte, Camilla, Christian, Crister, Cato, Christine, Caroline, Cecilie, Carmen, Cathrine, Carina osv..

Min mening da :) Bra du liker det! :)

Siden alle snakker om at Leander, Chrisander, Theo osv er så in så var nok disse navnene veldig in på den tiden.

Anonymous poster hash: 25751...4e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er fryktelig trist at jeg feks som elsker gamle norske/skandinaviske navn, ikke kan kalle ungene mine for noen av de uten å bli sett stygt på, bare fordi de er blitt brukt i en saga..

Fler av navnene jeg liker er fra Isfolket ja, men mange av de hørte/leste jeg lenge før jeg leste bøkene. Når jeg da leste bøkene, likte jeg navnene bare bedre :)

Jeg og bestevenninna mi satt på biblioteket en dag for maaaaange år siden, å da bestemte vi oss for å se på bøker om div navnevalg. Da fant jeg blant annet Tarjei, Tengel, Saga, Sol, Liv, Tristan og Heike å likte de veldig godt :) Dette var mange år før jeg i det hele tatt hørte om Isfolket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en stygg tråd. Synes mange ramser opp helt normale navn her - skjønner ikke poenget med å rakke ned på andres navn på denne måten.

Tåler du ingenting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler du ingenting?

Mitt navn er ikke nevnt noe sted, jeg sa det på generelt grunnlag. Hva er poenget med å slenge dritt om andre bare fordi man har en annen preferanse selv. Alle skjønner jo at navn er en smakssak. Hva med å heller snakke pent om navn man liker, for meg blir dette helt meningsløst i hvert fall. Men enjoy, haters gonna hate.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Syns det er fryktelig trist at jeg feks som elsker gamle norske/skandinaviske navn, ikke kan kalle ungene mine for noen av de uten å bli sett stygt på, bare fordi de er blitt brukt i en saga..

Fler av navnene jeg liker er fra Isfolket ja, men mange av de hørte/leste jeg lenge før jeg leste bøkene. Når jeg da leste bøkene, likte jeg navnene bare bedre :)

Jeg og bestevenninna mi satt på biblioteket en dag for maaaaange år siden, å da bestemte vi oss for å se på bøker om div navnevalg. Da fant jeg blant annet Tarjei, Tengel, Saga, Sol, Liv, Tristan og Heike å likte de veldig godt :) Dette var mange år før jeg i det hele tatt hørte om Isfolket.

Men jeg tviler på at om du kaller barna dine Tarjei og Liv, så kommer alle til å tenke at du er inspirert av Sagaen om Isfolket... Det er jo helt normale navn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg tviler på at om du kaller barna dine Tarjei og Liv, så kommer alle til å tenke at du er inspirert av Sagaen om Isfolket... Det er jo helt normale navn.

Ikke her inne tydeligvis, det jeg skulle frem til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...