JumboJenny Skrevet 19. mars 2011 #921 Del Skrevet 19. mars 2011 Jeg er ganske sikker på at jeg allerede har hørt at Lykke blir brukt som navn her i Norge. Leander og alle disse andre , Lysander, Chrisander, Neander(taler?) jeg vet ikke jeg, minner meg om sånn leamus man får på øyet osv. Johan og Johannes er de flotteste navnene vi har, synes jeg, selv om Johannes vel har ligget på topplistene en periode så begynte jeg å like det før det havnet der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #922 Del Skrevet 19. mars 2011 Hva er det ekleste navna du veit??? Er så mange klissete "finne på" navn for tiden. Her kommer de jeg syntes er værst : Sandra Felicia Linnea Celina Olivia Sander Chrisander Caspian og til slutt det verste av de alle: LEANDER Synes de fleste navnene har er veldig fine!! Mange er utenlandske da, akkurat som meg. Synes endel barnenavn jeg hører i norge er litt klissete, hørte for eksempel Stine Aurora her om dagen, Aurora er jo en gresk guddom... Er enig i at Leander er litt drøyt, er ikke det et etternavn? Caspian var vel også litt vanskelig å få med seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #923 Del Skrevet 19. mars 2011 Synes de fleste navnene har er veldig fine!! Mange er utenlandske da, akkurat som meg. Synes endel barnenavn jeg hører i norge er litt klissete, hørte for eksempel Stine Aurora her om dagen, Aurora er jo en gresk guddom... Er enig i at Leander er litt drøyt, er ikke det et etternavn? Caspian var vel også litt vanskelig å få med seg. Aurora er en romersk gudinne, du tenkte kanskje på Eos (gresk gudinne, samsvarer med Aurora). Aurora har blitt så vanlig i Norge at det er ikke noe jeg reagerer på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 19. mars 2011 #924 Del Skrevet 19. mars 2011 Aurora betyr også nordlys Synes det er et nydelig navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 19. mars 2011 #925 Del Skrevet 19. mars 2011 Kanskje ikke nytt, nei, og derfor nevnte jeg navn som Bjørn og Stein. Jeg tenkte mer på de amerikanske navnene som Hope og Faith, og håper ikke tilsvarende kommer til Norge. Håp, Lykke og lignende. Lykke er da et gammelt navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krizzy Skrevet 19. mars 2011 #926 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) Lykke er da et gammelt navn. Du søkte på kvinnenavnet: Lykke Det er 300 kvinner som har Lykke som første fornavn. Det er 169 kvinner som har Lykke som eneste fornavn. http://www.ssb.no/vis/navn/sok.cgi?fornavn=lykke&etternavn=&lang=n Endret 19. mars 2011 av Krizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #927 Del Skrevet 19. mars 2011 Nå har jeg ikke kikka på absolutt alle innleggene her, men hittil har ingen av mine navn dukket opp :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #928 Del Skrevet 19. mars 2011 Hva syns folket om navnet Sheila? uttales med stum E. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 19. mars 2011 #929 Del Skrevet 19. mars 2011 Hva syns folket om navnet Sheila? uttales med stum E. Sjiila? Et høyt og rungende nei fra meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #930 Del Skrevet 19. mars 2011 Nå har jeg ikke kikka på absolutt alle innleggene her, men hittil har ingen av mine navn dukket opp :D Ja, målet er å ha et navn ingen reagerer på, ingen liker, ingen hater. Rart at ikke alle andre har det samme målet. Rart at enkelte tar sjansen på noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diamant Skrevet 19. mars 2011 #931 Del Skrevet 19. mars 2011 (endret) slettet Endret 19. mars 2011 av Diamant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #932 Del Skrevet 19. mars 2011 Navn som egentlig er ord, og da tenker jeg ikke på Bjørn, Stein og lignende, men navnene i USA: Hope, Faith, Melody osv. Har jo tydeligvis kommet hit allerede, vet om ei som heter Lykke. Lykke er et gammelt, dansk navn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #933 Del Skrevet 19. mars 2011 Serine! Tenker bare på serinakaker, jeg. Og det hjelper ikke at den eneste jentungen jeg kjenner med navnet er trill rund. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 19. mars 2011 #934 Del Skrevet 19. mars 2011 Aurora betyr også nordlys Synes det er et nydelig navn. Nei. Aurora Borealis er nordlys. Aurora i seg selv betyr kun "dawn", altså daggry. Aurora borealis er kalt opp etter den romerske gudinnen for soloppgang, Aurora, og den greske guden for nordavind, Boreas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 19. mars 2011 #935 Del Skrevet 19. mars 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Aurora_(astronomy) Sitat: An aurora (plural: auroras or aurorae) is a natural light display in the sky, particularly in the polar regions, caused by the collision of charged particles directed by the Earth's magnetic field. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Realisten Skrevet 19. mars 2011 #936 Del Skrevet 19. mars 2011 Altså Phoebe (eller korleis er det det skrivast?). Er jo slik det uttalast, og eg har sett det skrivast slik på dei norske eg veit om som heiter det. Grusomt? Ja. Slutt å drit deg ut. Det uttales Fibee (der ee går som i). Ikke fØbE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #937 Del Skrevet 19. mars 2011 Leander er ikke noe nytt "finn på-navn". Bestefaren til kona het intet mindre enn Herman Leander Frei til fornavn, og han var født i 1910, tror jeg. Han hadde svensk far, så det er mulig Leander kom derfra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #938 Del Skrevet 19. mars 2011 Slutt å drit deg ut. Det uttales Fibee (der ee går som i). Ikke fØbE. Slutt å drit deg ut. Det kan være begge deler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #939 Del Skrevet 19. mars 2011 Slutt å drit deg ut. Det uttales Fibee (der ee går som i). Ikke fØbE. Phoebe uttales "Fibee". Føbe uttales rett fram og er den norske varianten av Phoebe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2011 #940 Del Skrevet 19. mars 2011 Aurora er en romersk gudinne, du tenkte kanskje på Eos (gresk gudinne, samsvarer med Aurora). Aurora har blitt så vanlig i Norge at det er ikke noe jeg reagerer på. "Gudinne" mente jeg jo selvfolgelig! http://en.wikipedia.org/wiki/Aurora_(mythology) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå