Gigi Skrevet 13. mars 2011 #781 Del Skrevet 13. mars 2011 Karsten Petra Henrietta Cassandra Mina Truls Herman Olga Fredrikke Rikke Oliver Arhild Kevin Grøsser når jeg hører noe av det her. Listen er mye, mye lengre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gigi Skrevet 13. mars 2011 #782 Del Skrevet 13. mars 2011 Samuel! At jeg kunne glemme det navnet .. Det er jo nesten det verste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Footloose Skrevet 13. mars 2011 #783 Del Skrevet 13. mars 2011 Kresten, stygeste guttenavnet ever! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest riotgrrrl Skrevet 13. mars 2011 #784 Del Skrevet 13. mars 2011 (endret) Enig i begge deler. Paris er ikke noe fint navn om det uttales på norsk. Er vel ikke lenge før trenden med å oppkalle etter steder kommer hit også, snart kan man møte "Oppdal", "Oslo" og "Tromsø" på skolen... "Mamma, jeg stikker en tur til Tromsø!" "Ok vennen min!" Og så plutselig finner man ungen sin langt opp i nordnorge.. Kan bli en del forvirring her, gitt! Endret 13. mars 2011 av riotgrrrl 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2011 #785 Del Skrevet 13. mars 2011 Kenneth Kent Roger Rolf Marius Åge Trond Århild og disse -hildnavnene Rigmor, Synne Mona Guro Anne Henriette Hanne Michelle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 13. mars 2011 #786 Del Skrevet 13. mars 2011 Liker ikke guttenavnet Filip/Philip noe særlig, men liker jentenavnet Filippa veldig godt Motsatt her - Filip er heilt greit, men Filipa er grusomt, tykkjer eg. Vil alltid vere ein eplesort for meg, og berre det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 14. mars 2011 #787 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg holdt på å gå i bakken da jeg fikk kjennskap til en liten gutt som var blitt døpt Optimus. Han hadde i tillegg et helt vanlig -sen etternavn, så Optimus "Hansen". Grøøss og gru.... Haha, Transformers-nerder til foreldre? Eller svært turglade foreldre som kaller opp sønnen etter stormkjøkkenet sitt 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 14. mars 2011 #788 Del Skrevet 14. mars 2011 Kresten, stygeste guttenavnet ever! Som i kreste? Trodde det var regler for hva man kunne kalle barna sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 14. mars 2011 #789 Del Skrevet 14. mars 2011 Eller svært turglade foreldre som kaller opp sønnen etter stormkjøkkenet sitt Dette var det første jeg tenkte på også! Min mann har fortsatt sin første primus, og steller godt med den... En Optimus... *gjemme tråden for Kaprifolmannen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 14. mars 2011 #790 Del Skrevet 14. mars 2011 Kalle, Rune, Jeppe, Ronny: Dømt til å bli narkolangere eller profesjonelle biltyver. Ikke er det særlig vakre navn heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 14. mars 2011 #791 Del Skrevet 14. mars 2011 Kresten, stygeste guttenavnet ever! Sikker på at det skrives slik? Enkelte eldre hedmarkinger (og sikkert totninger også) har nemlig tendensen til å uttale i-en i Kristen og Kristian som e. Dermed blir Kristen til Kresten og Kristian til Krestjan. Pent er det ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2011 #792 Del Skrevet 14. mars 2011 Kenneth Kent Roger Rolf Marius Åge Trond Århild og disse -hildnavnene Rigmor, Synne Mona Guro Anne Henriette Hanne Michelle Forstår ikke helt hva som er stygt med helt vanlige, enkle navn som Anne, Hanne og Mona. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dådyr Skrevet 14. mars 2011 #793 Del Skrevet 14. mars 2011 For en FANTASTISK tråd. Ler så hopper!! :-D Har noen navn jeg MÅ få ut: - Hallfrid - Leidulf - Hildur - Rolf - Odin - Helge - Leander - Bertil - Haagen - Randine - Hallgeir Heldigvis har ikke navnet mitt, mannen sitt eller guttene mine sitt navn nevnt her. Lover godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 14. mars 2011 #794 Del Skrevet 14. mars 2011 Sikker på at det skrives slik? Enkelte eldre hedmarkinger (og sikkert totninger også) har nemlig tendensen til å uttale i-en i Kristen og Kristian som e. Dermed blir Kristen til Kresten og Kristian til Krestjan. Pent er det ikke! Tenkte jeg også på, kjenner en del fra Nordland som uttaler f.eks. Kristian "Krestian". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Footloose Skrevet 14. mars 2011 #795 Del Skrevet 14. mars 2011 Er 100% sikker på at det er sånn det skrives, bestefaren min heter det:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 14. mars 2011 #796 Del Skrevet 14. mars 2011 Er 100% sikker på at det er sånn det skrives, bestefaren min heter det:D Da er du nok rimelig sikker, ja Gjorde for moro skyld et søk på ssb og telefonkatalogen, og fikk til svar fra SSB at det var 3,2,1 eller 0 som het det, men fikk treff på to stk på telefonkatalogen, så da er nok bestefaren din en av de to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Footloose Skrevet 14. mars 2011 #797 Del Skrevet 14. mars 2011 Tvilsomt, han er død. Er nok en to andre stakkarer som løper rundt med det navnet:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Footloose Skrevet 14. mars 2011 #798 Del Skrevet 14. mars 2011 Hooi synes mere synd på han som heter Chresten, med CH!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 14. mars 2011 #799 Del Skrevet 14. mars 2011 Tenkte jeg også på, kjenner en del fra Nordland som uttaler f.eks. Kristian "Krestian". Stemmer! Tanta mi radbrekker navnet til søskenbarnet mitt helt Og ikke spør hva hun gjør med navnet "Håkon"....(det blir uttalt "håkkon". Smekkert ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
millie88 Skrevet 14. mars 2011 #800 Del Skrevet 14. mars 2011 Hva syntes dere om navnet Nathalie? Jeg syntes dette er et kjempe fint navn og får vi en jente en gang tror jeg det er dette hun skal hete. men jeg hører ofte at mange ikke syntes dette er noe fint i det hele tatt. spesielt personer i familien liker ikke dette navnet og syntes det er for snobbete osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå