Gå til innhold

Mindre pene navn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Karsten

Petra

Henrietta

Cassandra

Mina

Truls

Herman

Olga

Fredrikke

Rikke

Oliver

Arhild

Kevin

Grøsser når jeg hører noe av det her. Listen er mye, mye lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest riotgrrrl

:ler: Enig i begge deler. ;) Paris er ikke noe fint navn om det uttales på norsk. Er vel ikke lenge før trenden med å oppkalle etter steder kommer hit også, snart kan man møte "Oppdal", "Oslo" og "Tromsø" på skolen... :tunge1:

"Mamma, jeg stikker en tur til Tromsø!"

"Ok vennen min!"

Og så plutselig finner man ungen sin langt opp i nordnorge.. Kan bli en del forvirring her, gitt!

Endret av riotgrrrl
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth

Kent

Roger

Rolf

Marius

Åge

Trond

Århild og disse -hildnavnene

Rigmor,

Synne

Mona

Guro

Anne

Henriette

Hanne

Michelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke guttenavnet Filip/Philip noe særlig, men liker jentenavnet Filippa veldig godt :P

Motsatt her - Filip er heilt greit, men Filipa er grusomt, tykkjer eg. Vil alltid vere ein eplesort for meg, og berre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell

Jeg holdt på å gå i bakken da jeg fikk kjennskap til en liten gutt som var blitt døpt Optimus. Han hadde i tillegg et helt vanlig -sen etternavn, så Optimus "Hansen". Grøøss og gru....

Haha, Transformers-nerder til foreldre? :ler:

Eller svært turglade foreldre som kaller opp sønnen etter stormkjøkkenet sitt :fnise:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kresten, stygeste guttenavnet ever!

Som i kreste? Trodde det var regler for hva man kunne kalle barna sine! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller svært turglade foreldre som kaller opp sønnen etter stormkjøkkenet sitt :fnise:

Dette var det første jeg tenkte på også!:fnise: Min mann har fortsatt sin første primus, og steller godt med den... En Optimus...:sjenert: *gjemme tråden for Kaprifolmannen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Kalle, Rune, Jeppe, Ronny: Dømt til å bli narkolangere eller profesjonelle biltyver. Ikke er det særlig vakre navn heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Kresten, stygeste guttenavnet ever!

Sikker på at det skrives slik?

Enkelte eldre hedmarkinger (og sikkert totninger også) har nemlig tendensen til å uttale i-en i Kristen og Kristian som e. Dermed blir Kristen til Kresten og Kristian til Krestjan. Pent er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth

Kent

Roger

Rolf

Marius

Åge

Trond

Århild og disse -hildnavnene

Rigmor,

Synne

Mona

Guro

Anne

Henriette

Hanne

Michelle

Forstår ikke helt hva som er stygt med helt vanlige, enkle navn som Anne, Hanne og Mona.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en FANTASTISK tråd. Ler så hopper!! :-D Har noen navn jeg MÅ få ut:

- Hallfrid

- Leidulf

- Hildur

- Rolf

- Odin

- Helge

- Leander

- Bertil

- Haagen

- Randine

- Hallgeir

Heldigvis har ikke navnet mitt, mannen sitt eller guttene mine sitt navn nevnt her. Lover godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikker på at det skrives slik?

Enkelte eldre hedmarkinger (og sikkert totninger også) har nemlig tendensen til å uttale i-en i Kristen og Kristian som e. Dermed blir Kristen til Kresten og Kristian til Krestjan. Pent er det ikke!

Tenkte jeg også på, kjenner en del fra Nordland som uttaler f.eks. Kristian "Krestian".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Er 100% sikker på at det er sånn det skrives, bestefaren min heter det:D

Da er du nok rimelig sikker, ja :fnise:

Gjorde for moro skyld et søk på ssb og telefonkatalogen, og fikk til svar fra SSB at det var 3,2,1 eller 0 som het det, men fikk treff på to stk på telefonkatalogen, så da er nok bestefaren din en av de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg også på, kjenner en del fra Nordland som uttaler f.eks. Kristian "Krestian".

Stemmer! Tanta mi radbrekker navnet til søskenbarnet mitt helt :forvirret: Og ikke spør hva hun gjør med navnet "Håkon"....(det blir uttalt "håkkon". Smekkert :blink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syntes dere om navnet Nathalie? Jeg syntes dette er et kjempe fint navn og får vi en jente en gang tror jeg det er dette hun skal hete. men jeg hører ofte at mange ikke syntes dette er noe fint i det hele tatt. spesielt personer i familien liker ikke dette navnet og syntes det er for snobbete osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...