Gå til innhold

Hva ER det med folka på Lavkarbo.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Minner på at denne, og endel andre tråder innpå her er startet for å hetse de som går på lavkarbo...

Så ja vi svarer med å sette ting på spissen.

Dra fram en tråd her der en lavkarbo-bruker har startet en tråd for å hetse de som feks går på grete roede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minner på at denne, og endel andre tråder innpå her er startet for å hetse de som går på lavkarbo...

Så ja vi svarer med å sette ting på spissen.

Dra fram en tråd her der en lavkarbo-bruker har startet en tråd for å hetse de som feks går på grete roede.

Jeg har ikke skrevet en eneste hetsende setning om lavkarbo. Det eneste jeg har skrevet var en støttende kommentar til loff-kommentaren. Som kom fra et lavkarbo-menneske i tillegg til dette:

Smakte den giftige loffskiva med nugatti du spiste til frokost i dag godt? Vet du ikke at den gjør deg syk? Har vel i grunnen aldri vært feil å bruke ens egne små grå i stedet for å følge inkompetente, såkalte "kostholdseksperter" som sitter på tv og driter seg loddrett ut "hvis en blir feit av dette kostholdet som vi nå anbefaler, så har vi jo alltids fedmekirurgi" Snakk om imponerende IQ, som jeg så absolutt stoler på når det gjelder min egen helse

Hvilket ikke var spesielt nyansert eller fremstod som spesielt klokt, spør du meg. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du blir sjokkert av? Av at jeg synes det er rart at lavkarbofolk tror vi som ikke er lavkarbofolk spiser loff, eller av at jeg ikke forstår det er satt på spissen?

Mulig det er nettopp dette - at ting blir satt litt vel på spissen - som gjør at lavkarbofolk virker litt....hysteriske av og til. :)

Ja, akkurat som når noen tror at vi som lever lavkarbo er sektmedlemmer som sitter på rompa og spiser bacon og egg med bearnaise hele dagen :kul:

Endret av Photobscura
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i deg der forsåvidt, men hvordan mener du man skal svare noen som kommer å sier at vi er white trash og sekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, akkurat som når noen tror at vi som lever lavkarbo er sektmedlemmer som sitter på rompa og spiser bacon og egg med bearnaise hele dagen :kul:

Tøff du! Mvh Maynard på lavkarbo ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i deg der forsåvidt, men hvordan mener du man skal svare noen som kommer å sier at vi er white trash og sekt?

Aner ikke, det var ikke jeg som kom med den påstanden. Men generelt er jeg av den oppfatning at "ta igjen med samme mynt" ikke funker noe særlig bra. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, akkurat som når noen tror at vi som lever lavkarbo er sektmedlemmer som sitter på rompa og spiser bacon og egg med bearnaise hele dagen :kul:

Dere spiser jo veldig mye fett og proteiner. Et normalt kosthold består ikke av loff, det er et dårlig kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere spiser jo veldig mye fett og proteiner. Et normalt kosthold består ikke av loff, det er et dårlig kosthold.

Det avhenger jo av hvilken retning man følger. Alt under 150 gram karbohydrater om dagen regnes inn under lavkarboprinsippet. Vi snakker altså alt fra Fedon til Skaldemann. De som spiser etter Fedons prinsipper spiser ikke stort mer fett enn hva andre som ikke lever etter noen lavkarboprinsipper gjør.

Mange som lever lavkarbo trener hardt. Ikke alle (jeg skal ikke påstå at jeg gjør det i alle fall), men mange på lavkarbo.no tar pusten fra meg med maratoner og 30 days shred og what not.

De som lever etter et lchf (low carb high fat) spiser som regel veldig mye grønnsaker, kjøtt, fjærkre, fisk, egg, meieriprodukter, og så videre og så videre. Et lavkarbokosthold er som regel en del mer "normalt" og nyansert enn som at man spiser bacon og egg dagen lang, altså. Det er sikkert noen som gjør det, men det er heller unntaket enn regelen.

De fleste lavkarbodietter fordrer forresten ca akkurat den samme mengden proteiner som Statens råd for ernæring.

Jeg kan bare snakke for meg selv, og i mitt tilfelle er lavkarbo helt genialt, da jeg har blitt både slank og frisk. Uten at jeg nødvendigvis levde på loff før. Hva andre gjør, får være deres sak. Jeg har bedre ting for meg enn å hetse folk som spiser annerledes enn meg. For, ja, altså, det var ikke jeg som skrev det med loff, bare for å presisere det ;).

Endret av Photobscura
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Minner på at denne, og endel andre tråder innpå her er startet for å hetse de som går på lavkarbo...

Så ja vi svarer med å sette ting på spissen.

Dra fram en tråd her der en lavkarbo-bruker har startet en tråd for å hetse de som feks går på grete roede.

Bare sånn for å gjøre det ekstra artig, har GR nå begynt med lavkarboslankekurs ;)

Og til TS: white trash = hvitt søppel----> hvitt søppel = sukker og hvitt mel. Ergo faller din uttalelse på sin egen urimelighet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke skal mer til for sjokkere deg, syns jeg faktisk litt synd på deg!

*Forbereder en saftig, smakfull biff, med ein ultra-feit saus som jeg skal nyyte mens kg renner av i turbofart* :danse::Hehe:

Smakte den giftige loffskiva med nugatti du spiste til frokost i dag godt? Vet du ikke at den gjør deg syk? Har vel i grunnen aldri vært feil å bruke ens egne små grå i stedet for å følge inkompetente, såkalte "kostholdseksperter" som sitter på tv og driter seg loddrett ut "hvis en blir feit av dette kostholdet som vi nå anbefaler, så har vi jo alltids fedmekirurgi" Snakk om imponerende IQ, som jeg så absolutt stoler på når det gjelder min egen helse :pls:

Du er jo ikke akkurat den rette til å snakke om IQ. Giftig loffskive? Du er tydeligvis hjernevasket. Det er ikke kostholdet som er et problem, men at man spiser for mye av det. Hadde folk holdt seg til sitt daglige inntak så hadde vi ikke slitt så mye med overvekt og fedme, men du skjønner kanskje ikke det, stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo ikke akkurat den rette til å snakke om IQ. Giftig loffskive? Du er tydeligvis hjernevasket. Det er ikke kostholdet som er et problem, men at man spiser for mye av det. Hadde folk holdt seg til sitt daglige inntak så hadde vi ikke slitt så mye med overvekt og fedme, men du skjønner kanskje ikke det, stakkars.

Nei jeg skjønner meg så absolutt ikke på hva som er et sunt kosthold, et kosthold der man blir kvitt overflødige kg, migrene, diabetes, allergier, forebygger hjerte/karsykdommer, muligens kreft etc.

Så rart at jeg da har fått et nytt og bedre liv etter strikt lavkarbokosthold... underlig.

Kanskje du kan lære meg noe du da? :rodmer:

Og hjernevasket... vet du egentlig hva det betyr? Det er vel det motsatte av å tenke selv, ikke sant -sån ca ihvertfall? Hvem tenker selv av to personer der den ene A, propper kroppen full av dritt som gjør personen syk, om det er på kortere eller lengre sikt (mat som er anbefalt av liksom-eksperter på kosthold som er fastlåst i gamle tankemønstre og som nekter å innse at der har tatt feil i 60 år -eller en person som studerer forskning, litteratur osv. på egen hånd. Som gjør seg opp sine egne meninger, prøver ut og bare generellt tenker selv liksom? Typisk at person A også kjører kroppen full av vaksine-dritt og førøvrig hopper i sjøen, fordi "alle andre gjør det jo"

Og jo loffskivene dine er gift for kroppen din. Menneskekroppen er ikke tilpasset hvitt mel og stivelse i den grad nordmenn i dag inntar dette. Kanskje vi takler det bedre om en del generasjoner fremover. Det har aldri vært så mye sykdom og dritt som nå etter den industrielle revolusjonen. Våkn opp! Skal jammen ikke mye logikk og hjerneceller for å se dette, eller hva? Det gjør oss syke, uansett hva du sier. Alle som blir friske og får et nytt liv ved å spise proteiner, sunt fett, gode grønnsaker -altså lite karbohydrater, er et bevis for det. Inkl. meg selv. Du kan si hva du vil, men sån er det bare. Tror du de på lavkarbo.no følger det bare for moroskyld? Hvor plain går det an å bli da?

Bare pass deg... snart er du nok medlem av "sekten" du også :Hehe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har aldri vært så mye sykdom og dritt som nå etter den industrielle revolusjonen.

Hmm....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, trådstarter. Vi eter vår mat, du din, og alle er fornøyde. Hvorfor bevisst oppsøke et nettsted du har så store problemer med? Kanskje det er næring i det å irritere seg over ting, bare fordi.

Ikke vet jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men igjen, 40 år med røyking, selvfølgelig risikerer man kreft når man røyker mye iløpet av 40 år, men det har da fint lite med kosthold å gjøre.

Faren din:

Diabetes 2 blant normalvektige er ekstremt sjeldent, så det gjelder ikke for folk flest. Da må han ha spist ekstremt mye sukker, eller hatt en eller annen form for feil, for det er ikke normalt.

Din svigerfar: Her sier du kun at han døde pga. livstilen sin, ikke noe mer, og det holder bare ikke, igjen må du utdype hva du mener, for her venter jeg meg nok en "han spiste vanlig norsk kosthold, så fikk han hjerteinfarkt", igjen, ikke noe man nødvendigvis kan klandre norsk kosthold for.

Man har idrettsfolk, som spiser sunt, trener hardt, og kollapser og dør i 30 års alderen (eller yngre) av hjertestans. Fordi de har overdrevet, og slitt seg ut. Folk som stresser mye, sliter på kroppen, og da har det ikke noe å si hva slags kosthold man har.

Stress og det å leve et aktivt liv er ikke bra for helsen, og kan få dødelige konsekvenser. Så nå er jeg spent, hva slet din svigerfar med, som du mener var relatert til livstilen hans?

Dere sliter med å innse at det ikke er karbohydrater som er den store synderen, og det virker aldri som at dere kommer til å gjøre det heller.

Problemet er ikke karbohydrater, men alle ferdigmat, proppet full av dritt, masse e-stoffer, konserveringsmidler, palmeolje som blir brukt i ditt og datt, salt osv. At folk som lever på mye av den type mat kan bli dårlig er ikke et sjokk, men det er ikke det som er definert som et godt norsk kosthold, ikke i mine øyne.

Fjerner man ting som bremykt, margarin, ferdigpizza, prosessert kjøtt, hvit ris og pasta byttes ut med fullkorn, ut med usunne matoljer osv. så sitter man igjen med et balanert og sunt kosthold.

Og jeg har veldig lyst til å se bevis på at karbohydrater foråsaker ting som: ME, ADD som det nå heter, allergier osv.

Det at noe demper visse symptomer, og gjør ting bedre, er ikke det samme som at det var det som var "triggeren", som utløste sykdommen.

Du prøver å påvirke de faktorene du kan, det er bare synd at det du formidler, og måten du formidler det på blir helt galt. Det er ikke noe mirakelkur, men det kan hjelpe noen, men det er ikke nødvendig for alle, ikke alle har brukt for det. Og så lenge man i utgangspunktet har en sunn kropp, lever man et langt og fint liv på et helt vanlig kosthold.

__________________________________________-

Nei jeg skjønner meg så absolutt ikke på hva som er et sunt kosthold, et kosthold der man blir kvitt overflødige kg, migrene, diabetes, allergier, forebygger hjerte/karsykdommer, muligens kreft etc.

Så rart at jeg da har fått et nytt og bedre liv etter strikt lavkarbokosthold... underlig.

Kanskje du kan lære meg noe du da? :rodmer:

Og hjernevasket... vet du egentlig hva det betyr? Det er vel det motsatte av å tenke selv, ikke sant -sån ca ihvertfall? Hvem tenker selv av to personer der den ene A, propper kroppen full av dritt som gjør personen syk, om det er på kortere eller lengre sikt (mat som er anbefalt av liksom-eksperter på kosthold som er fastlåst i gamle tankemønstre og som nekter å innse at der har tatt feil i 60 år -eller en person som studerer forskning, litteratur osv. på egen hånd. Som gjør seg opp sine egne meninger, prøver ut og bare generellt tenker selv liksom? Typisk at person A også kjører kroppen full av vaksine-dritt og førøvrig hopper i sjøen, fordi "alle andre gjør det jo"

Og jo loffskivene dine er gift for kroppen din. Menneskekroppen er ikke tilpasset hvitt mel og stivelse i den grad nordmenn i dag inntar dette. Kanskje vi takler det bedre om en del generasjoner fremover. Det har aldri vært så mye sykdom og dritt som nå etter den industrielle revolusjonen. Våkn opp! Skal jammen ikke mye logikk og hjerneceller for å se dette, eller hva? Det gjør oss syke, uansett hva du sier. Alle som blir friske og får et nytt liv ved å spise proteiner, sunt fett, gode grønnsaker -altså lite karbohydrater, er et bevis for det. Inkl. meg selv. Du kan si hva du vil, men sån er det bare. Tror du de på lavkarbo.no følger det bare for moroskyld? Hvor plain går det an å bli da?

Bare pass deg... snart er du nok medlem av "sekten" du også :Hehe:

Det kan ikke du vite en dritt om, og du er medlem av en hjernevasket sekt. Du er et bevis for at det fungerer for deg, og andre, men det betyr ikke det at folk blir syke av karbohydrater, eller kommer til til å bli det på et vanlig kosthold med karbo. Så spar deg for den arrogante "sånn er det bare".

Det lever millioner av mennesker, hundrevis or more på et vanlig kosthold som er friske, at noen blir syke av karbohydrater, og det er faktisk kun NOEN, et lite prosent antall av jorden befolkning, så betyr ikke det at det er karbohydratene i seg selv som er problemet.

Hva blir det neste, å påstå at for eks. nøtter er djevlens mat, kun fordi et par % av jordens befolkning sliter med nøtteallergi? Du er rett og slett tragisk, og jo, du er hjernevasket.

Jeg har levd i 28 år på vanlig kosthold, er slank, sunn og sport. Vil du vite hvorfor? Jeg spiser norsk kosthold, men jeg spiser sunt, og variert, og skeier ut kun i helgene. Folk som blir syke har ikke hørt om moderasjon, og blir dvaske og tjukk av å spise fastfood, ferdigmat proppet full med e stoffer og annen skitt, og de spiser rett og slett mer enn kroppen har bruk for, og overstiger sitt daglige kcal behov.

Men, du får tro det du vil, uansett hvor tragisk det er. Merk deg, jeg har ikke noe imot lavkarbo, og jeg har faktisk anbefalt det til en slektning som sliter med Fibromyalgi, men folk som deg gjør det vanskelige å like lavkarbo.

Uansett hva du velger å tro, så er du naiv som tror at lavkarbo løser alle verdens helseproblemer, men deg om det.

Nei jeg skjønner meg så absolutt ikke på hva som er et sunt kosthold, et kosthold der man blir kvitt overflødige kg, migrene, diabetes, allergier, forebygger hjerte/karsykdommer, muligens kreft etc.

Så rart at jeg da har fått et nytt og bedre liv etter strikt lavkarbokosthold... underlig.

Kanskje du kan lære meg noe du da? :rodmer:

Og hjernevasket... vet du egentlig hva det betyr? Det er vel det motsatte av å tenke selv, ikke sant -sån ca ihvertfall? Hvem tenker selv av to personer der den ene A, propper kroppen full av dritt som gjør personen syk, om det er på kortere eller lengre sikt (mat som er anbefalt av liksom-eksperter på kosthold som er fastlåst i gamle tankemønstre og som nekter å innse at der har tatt feil i 60 år -eller en person som studerer forskning, litteratur osv. på egen hånd. Som gjør seg opp sine egne meninger, prøver ut og bare generellt tenker selv liksom? Typisk at person A også kjører kroppen full av vaksine-dritt og førøvrig hopper i sjøen, fordi "alle andre gjør det jo"

Og jo loffskivene dine er gift for kroppen din. Menneskekroppen er ikke tilpasset hvitt mel og stivelse i den grad nordmenn i dag inntar dette. Kanskje vi takler det bedre om en del generasjoner fremover. Det har aldri vært så mye sykdom og dritt som nå etter den industrielle revolusjonen. Våkn opp! Skal jammen ikke mye logikk og hjerneceller for å se dette, eller hva? Det gjør oss syke, uansett hva du sier. Alle som blir friske og får et nytt liv ved å spise proteiner, sunt fett, gode grønnsaker -altså lite karbohydrater, er et bevis for det. Inkl. meg selv. Du kan si hva du vil, men sån er det bare. Tror du de på lavkarbo.no følger det bare for moroskyld? Hvor plain går det an å bli da?

Bare pass deg... snart er du nok medlem av "sekten" du også :Hehe:

Det kan ikke du vite en dritt om, og du er medlem av en hjernevasket sekt. Du er et bevis for at det fungerer for deg, og andre, men det betyr ikke det at folk blir syke av karbohydrater, eller kommer til til å bli det på et vanlig kosthold med karbo. Så spar deg for den arrogante "sånn er det bare".

Det lever millioner av mennesker, hundrevis or more på et vanlig kosthold som er friske, at noen blir syke av karbohydrater, og det er faktisk kun NOEN, et lite prosent antall av jorden befolkning, så betyr ikke det at det er karbohydratene i seg selv som er problemet.

Hva blir det neste, å påstå at for eks. nøtter er djevlens mat, kun fordi et par % av jordens befolkning sliter med nøtteallergi? Du er rett og slett tragisk, og jo, du er hjernevasket.

Jeg har levd i 28 år på vanlig kosthold, er slank, sunn og sport. Vil du vite hvorfor? Jeg spiser norsk kosthold, men jeg spiser sunt, og variert, og skeier ut kun i helgene. Folk som blir syke har ikke hørt om moderasjon, og blir dvaske og tjukk av å spise fastfood, ferdigmat proppet full med e stoffer og annen skitt, og de spiser rett og slett mer enn kroppen har bruk for, og overstiger sitt daglige kcal behov.

Men, du får tro det du vil, uansett hvor tragisk det er. Merk deg, jeg har ikke noe imot lavkarbo, og jeg har faktisk anbefalt det til en slektning som sliter med Fibromyalgi, men folk som deg gjør det vanskelige å like lavkarbo.

Uansett hva du velger å tro, så er du naiv som tror at lavkarbo løser alle verdens helseproblemer, men deg om det. Jeg kommer aldri til å bli medlem av sekten, jeg er frisk og sunn, og trenger ikke lavkarbo for å fungere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert innlegg.

Selv er jeg overbevst om at det er mengden (eller mangelen på) fysisk aktivitet som er hovedsynderen. Med mindre du er i aktivitet i flere timer daglig er du ganske separert fra naturtilstanden som lavkarbofanater ofte tilstreber når de snakker om at en ikke er "tilpasset" karbohydrater, noe som er veldig ironisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Mynona83

Og hjernevasket... vet du egentlig hva det betyr? Det er vel det motsatte av å tenke selv, ikke sant -sån ca ihvertfall? Hvem tenker selv av to personer der den ene A, propper kroppen full av dritt som gjør personen syk, om det er på kortere eller lengre sikt (mat som er anbefalt av liksom-eksperter på kosthold som er fastlåst i gamle tankemønstre og som nekter å innse at der har tatt feil i 60 år -eller en person som studerer forskning, litteratur osv. på egen hånd. Som gjør seg opp sine egne meninger, prøver ut og bare generellt tenker selv liksom? Typisk at person A også kjører kroppen full av vaksine-dritt og førøvrig hopper i sjøen, fordi "alle andre gjør det jo"

Og jo loffskivene dine er gift for kroppen din. Menneskekroppen er ikke tilpasset hvitt mel og stivelse i den grad nordmenn i dag inntar dette. Kanskje vi takler det bedre om en del generasjoner fremover. Det har aldri vært så mye sykdom og dritt som nå etter den industrielle revolusjonen. Våkn opp! Skal jammen ikke mye logikk og hjerneceller for å se dette, eller hva? Det gjør oss syke, uansett hva du sier. Alle som blir friske og får et nytt liv ved å spise proteiner, sunt fett, gode grønnsaker -altså lite karbohydrater, er et bevis for det. Inkl. meg selv. Du kan si hva du vil, men sån er det bare. Tror du de på lavkarbo.no følger det bare for moroskyld? Hvor plain går det an å bli da?

Bare pass deg... snart er du nok medlem av "sekten" du også :Hehe:

Hva er det som gjør "dine eksperter" mer troverdige enn "andres eksperter", eller liksom-eksperter som du kaller de??

Det er vel folk som deg som blir referert til når det er snakk om sekt ol. Og du viser jo tydelig poenget noen prøvde seg på med at lavkarbo-folk ser ned på andre med andre kosthold. Du ser ikke at noe som kan fungere for deg, ikke nødvendigvis er riktig for alle andre. Du virker rett og slett hjernevasket, og ute av stand til å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser lavkarbo selv, men føler meg ikke hjemme på Lavkarbo.no. Synes diskusjonene der er veldig lite nyanserte, og preget av fanatisme og ren dumhet. Skjønner godt at folk synes det minner om en sekt.

Og de er veldig dårlige på å ta kritikk. Hvis du starter en tråd der inne der du kritiserer dem, får du på pukkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke du vite en dritt om, og du er medlem av en hjernevasket sekt. Du er et bevis for at det fungerer for deg, og andre, men det betyr ikke det at folk blir syke av karbohydrater, eller kommer til til å bli det på et vanlig kosthold med karbo. Så spar deg for den arrogante "sånn er det bare".

Det lever millioner av mennesker, hundrevis or more på et vanlig kosthold som er friske, at noen blir syke av karbohydrater, og det er faktisk kun NOEN, et lite prosent antall av jorden befolkning, så betyr ikke det at det er karbohydratene i seg selv som er problemet.

Hva blir det neste, å påstå at for eks. nøtter er djevlens mat, kun fordi et par % av jordens befolkning sliter med nøtteallergi? Du er rett og slett tragisk, og jo, du er hjernevasket.

Jeg har levd i 28 år på vanlig kosthold, er slank, sunn og sport. Vil du vite hvorfor? Jeg spiser norsk kosthold, men jeg spiser sunt, og variert, og skeier ut kun i helgene. Folk som blir syke har ikke hørt om moderasjon, og blir dvaske og tjukk av å spise fastfood, ferdigmat proppet full med e stoffer og annen skitt, og de spiser rett og slett mer enn kroppen har bruk for, og overstiger sitt daglige kcal behov.

Men, du får tro det du vil, uansett hvor tragisk det er. Merk deg, jeg har ikke noe imot lavkarbo, og jeg har faktisk anbefalt det til en slektning som sliter med Fibromyalgi, men folk som deg gjør det vanskelige å like lavkarbo.

Uansett hva du velger å tro, så er du naiv som tror at lavkarbo løser alle verdens helseproblemer, men deg om det.

Det kan ikke du vite en dritt om, og du er medlem av en hjernevasket sekt. Du er et bevis for at det fungerer for deg, og andre, men det betyr ikke det at folk blir syke av karbohydrater, eller kommer til til å bli det på et vanlig kosthold med karbo. Så spar deg for den arrogante "sånn er det bare".

Det lever millioner av mennesker, hundrevis or more på et vanlig kosthold som er friske, at noen blir syke av karbohydrater, og det er faktisk kun NOEN, et lite prosent antall av jorden befolkning, så betyr ikke det at det er karbohydratene i seg selv som er problemet.

Hva blir det neste, å påstå at for eks. nøtter er djevlens mat, kun fordi et par % av jordens befolkning sliter med nøtteallergi? Du er rett og slett tragisk, og jo, du er hjernevasket.

Jeg har levd i 28 år på vanlig kosthold, er slank, sunn og sport. Vil du vite hvorfor? Jeg spiser norsk kosthold, men jeg spiser sunt, og variert, og skeier ut kun i helgene. Folk som blir syke har ikke hørt om moderasjon, og blir dvaske og tjukk av å spise fastfood, ferdigmat proppet full med e stoffer og annen skitt, og de spiser rett og slett mer enn kroppen har bruk for, og overstiger sitt daglige kcal behov.

Men, du får tro det du vil, uansett hvor tragisk det er. Merk deg, jeg har ikke noe imot lavkarbo, og jeg har faktisk anbefalt det til en slektning som sliter med Fibromyalgi, men folk som deg gjør det vanskelige å like lavkarbo.

Uansett hva du velger å tro, så er du naiv som tror at lavkarbo løser alle verdens helseproblemer, men deg om det. Jeg kommer aldri til å bli medlem av sekten, jeg er frisk og sunn, og trenger ikke lavkarbo for å fungere.

Ok.. .pust ut og tell til ti kjære deg...

Og JEG vet liksom ingenting om dette, men det gjør du tydeligvis? Spar meg. JEG trenger faktisk ikke noe annet bevis enn det som funker for MEG. JEG spiser ikke høykarbo fordi det ikke gjør DEG syk, men fordi det gjør MEG syk og veldig mange flere. Så defor er det bar sån!!

Og det å sitte å hyle ut å kalle andre for sektmedlemmer og hjernevasket fordi de ikke tenker som DEG, ja for det var DU som ropte dette ut først *åpplyser* så tror du at du vinner respekt og konstruktive tilbakemeldinger på dine meninger??

Att deg går an. Gå å legg deg din jypling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som gjør "dine eksperter" mer troverdige enn "andres eksperter", eller liksom-eksperter som du kaller de??

Det er vel folk som deg som blir referert til når det er snakk om sekt ol. Og du viser jo tydelig poenget noen prøvde seg på med at lavkarbo-folk ser ned på andre med andre kosthold. Du ser ikke at noe som kan fungere for deg, ikke nødvendigvis er riktig for alle andre. Du virker rett og slett hjernevasket, og ute av stand til å tenke selv.

Har ikke sagt at mine eksperter (er jeg så heldig at jeg har noen egne? *forvirret*) er bedre enn andre. Men jeg tenker selv og prøver utav ting selv FØR jeg sitter å dømmer andre nord og ned og kaller folk for hjernevaskede sektmedlemmer. Jeg har levd på begge "sider" og vet hva jeg snakker om fordi jeg har prøvd begge deler på kroppen. Noe jeg tviler meget sterkt på at du og de andre kritikerne her har gjort.

Sier mer om de enn noen annet. Barnslig er det.

Ser ikke ned på noen jeg, såvidt jeg vet (jo pedofile faktisk -på en måte), da måtte jeg jo i såfall sett ned på meg selv, for levde jo selv høykarbo for noen år tilbake. Jeg må da se ned på min familie, min slekt og mine venner, arb. kollegaer osv. De fleste lever høykarbo. Dette er noe jeg altså ikke gjør -altså ser ned på disse menneskene, så beklager, men det stemmer altså ikke det du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...