Cho Kon It Skrevet 21. desember 2011 #841 Del Skrevet 21. desember 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 21. desember 2011 #842 Del Skrevet 21. desember 2011 På fly (reise generelt) er det KOMFORT som gjelder as!!! Yikes. GLDER MEG SÅ SYKT UTROLIG HAR IKKE OOOOOOOORD Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. desember 2011 #843 Del Skrevet 22. desember 2011 Sitter på Abu og reiser fra den kjedelige terminalen. Sitter i venteområdet og venter uttafor gate/security og får ikke gå inn før om førti minutter. Totalt unødvendig! Fikk ikke sjekka inn siste flighten her på abu slik jeg trodde. Må vente til frankfurthælvetet. Skal være SÅ glad når heg sitter på osloflyet! Er masse røykerom på flyplassen og er maks gira på å røyke. Men gidder ikke, i kveld er det nemlig to-ukers jubileum:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. desember 2011 #844 Del Skrevet 22. desember 2011 Hjemme. Phu. Landa i oslo halv fem, var hos Pix rundt åtte. Kosa meg gløgg ihjæl, om enn veeeldig trøtt og sliten. Kom hjem til pusen min. Spiste ostesmørbrød. Er glad, men samtidig forferdelig tom inni meg. Trenger tid til å prossesere alt. Går og prøver å legge meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. desember 2011 #845 Del Skrevet 23. desember 2011 Oi, pappa slapp DEN bomba i dag. Mamma skal bo hjemme hos oss, i tre dager. Jeg synes det var litt dårlig gjort av ham å avtale det uten å rådføre med meg. Jeg har ikke sett mamma ordentlig på et halvt år, og nå skal jeg gå til å se henne konstant i tre døgn?! Herregud, det kommer til å bli en overbelastning for meg. jeg sa det til pappa, at jeg ikke kom til å takle det. Og da sa han bare at "jaja, det kan jo hendeh un vil hjem!" Han er og henter henne nå, og jeg gleder meg til å se henne, men gruer meg til alt det vanskelige også... Det er jo mange daglige rutiner jeg prøver å fortrenge, som at mamma må bruke voksenbleie og at hun ikke alltid veit hvor hun er eller hva hun gjør. Jeg gruer meg til middag, hvor det aldri er fokus på maten, men om mamma spiser nok, om bitene er små nok, om sjea er for stor osv. De siste fire åra har vi alle sagt "jamen, dette kan være den siste jula mamma kan feire hjemme", og hver jul prøver vi å ha det så krampeaktig bra som mulig, i tilfelle det ikke blir noe neste år. derfor sa jeg til pappa at det var greit at mamma kom tre dager i strekk. Fordi jeg MÅ. Hvis hun kan feire jul hjemme, må utnytte det til det fulleste. Men jeg kommer til å ha det veldig vondt i dagene framover. Det hjelper jo ikke at jeg er stedsforvirra som en flaggermus i en bøtte. Altså, jeg har jetlag, men er ikke trøtt, men har redusert oppfattelsesevne. Herregud, jeg går rudnt og bare "hva skulle jeg nå?" og bruker femten minutter på å lage meg en kopp te, bare fordi jeg må bruke laaang tid på å finne kopper, te egg og te. Jeg vet jo hvor de er, huset er ikke nytt for meg, og alt er logisk satt opp, men jeg er så.. sliten Kan også stå og se leeenge på melka, og lure på hvor melka er hen. Herregud! Blir vel bedre snart. Har tatt noen høneblunder i godstolen, og det funker jo. Har forøvrig tvangssoailisert med familien i dag. Alle sammen på cafe. Til og med kusina mi, som pleide å ha utvanna nordnorsk/østlandsk dialekt, som nå er nordnorsk/østlandsk/trønder.. Herregud. Men det var koselig, utrolig nok. Og så har jeg kjøpt sokker og truser. Var på cubus, og det er faenmeg så dyrt i Norge.. 70 kroner for en trepack med sokker. 120 kroner for tre truser. Hadde jeg vært på HM kunne jeg jo fått 7pack med sokker for 60 kroner, men, det var ikke hm der jeg var.. Men norge er dyrt ass. Æsj. Glad for å være hjemme da, katten ligger på fanget mitt hele tida, og vennene mine er kjempenærme Føler meg hjemme, om enn litt tom og forvirra og redd ift mamma. *sette på nrk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RødeDrage Skrevet 23. desember 2011 #846 Del Skrevet 23. desember 2011 Tror nok det skal gå bra med mammaen, ring meg om du trenger det :3 Men det er klart, det er en stor forandring for deg. I forhold til hvor surrete du er, så tror jeg nok du fortsatt er sliten etter reising + jetlag som føkker med hele kroppen, ikke bare klokka i huet ditt :3 Og ja, norge er så jævlig dyrt, ass. Mann. Hehe, hakke sett på noe annet enn BBC siden jeg kom hjem, hjem >< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RødeDrage Skrevet 23. desember 2011 #847 Del Skrevet 23. desember 2011 jeg, ikke hjem >< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 23. desember 2011 #848 Del Skrevet 23. desember 2011 Ja, jeg fikk snakka årntli med pappa i dag, og vi bestemte at vi bare må feire som pappa planla, altså, han planla jo utifra at jeg ikke skulle komme og nå er vi jo der. jeg biter tenna sammen og koser meg når mamma sier søte ting, og er trist når hun er sliten og bare rører. Er skikkelig vanskelig. Men nå som jeg har sett mamma, føles det lettere rundt hele sykehjemsgreia. Jeg ser det er på tide, og det føles ikke så feil lengre. Pappa vil ikke, og sliter med å skille hva hun trenger fra hva han trenger. Men jeg tror vi skal løse det her greit. Er trøtt og svimmel og vil bare sove. Heldigvis er det sovetid :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. desember 2011 #849 Del Skrevet 24. desember 2011 GOD JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. desember 2011 #850 Del Skrevet 24. desember 2011 God jul til deg og MariannE! -- jeg har lagd vegansk nøttesteik til julemiddagen, og gleder meg som et barn. Jeg har også blitt alvorlig voksne, for nå liker jeg rosenkål. Har ikke spist det på mange år, for det var jo så vondt. Men fy faen, så digg det er! Spesielt når de bare er kokt et par minutter. DIIIGGG. Leiter etter vinterkåpe, men finner lite spenstige saker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. desember 2011 #851 Del Skrevet 24. desember 2011 Klokka er seks og jeg tok en avgjørelse på at vi ikke åpner pakker i dag. Mamma har ikke sagt ett fornuftig ord siden etter middag(spiste klokka fem) og jeg gikk glipp av Karl Bertil fordi mamma satt der og lagde masse uforståelige, høye lyder. Det er ikke vits å pakke opp pakker hvis hun ikke ver hvor vi er. Jeg sa fra til pappa om at mamma er for trøtt til å sitte våken, men han mente vi ikke kunne legge henne før klokka åtte fordi hun ikke skal snu døgnet. Herregud, jeg er så lei av å ha det sånn her, å snakke om mamma som hun er et barn. Pappa mente også hun fulgte med forsi hun gjentok et ord som ble sagt. Det er ekstra vanskelig å være her når pappa klamrer seg så fast til det lille håpet, og nekter å innse virkeligheta. Jeg ligger på rommet og hater verden. Jeg vil bare feire en normal jul.. Men det kan jeg ikke før mamma dør, og jeg vil jo ikke at hun skal dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 24. desember 2011 #852 Del Skrevet 24. desember 2011 Huffda. Det er vanskelig noen ganger når andre ikke kan tilpasse seg dine behov. Håper du ikke får så store problemer med moren din i framtida som du har nå. Det hadde vel vært best for deg om hun ikke var til stede i dag. Ønsker deg en bedre kveld videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 24. desember 2011 #853 Del Skrevet 24. desember 2011 Takk Illiya! Jeg har jo hatt en kjempefin julemorgen med filmene på nrk, julelunsj og sånn, så jeg er veldig fornøyd med dagen uansett. Vi spiste kjempebra middag også. Så det har vært bra! Tror det er viktig å se det positive i ting. dagen hadde ikke vært bedre om mamma ikke var der.. Da hadde det vært dårlig samvittighet fordi hun var alene-eller savn fordi hun var død, eller sorg om hun var på sykehjem. Altså, med en sånn sykdom er alle utfall like fæle og vanskelige, en slik sykdom følger familien hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 24. desember 2011 #854 Del Skrevet 24. desember 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 24. desember 2011 #855 Del Skrevet 24. desember 2011 Ja, det er viktig å nyte dagen, selv om den ikke blir helt optimal. Og ta vare på tiden du har med din mor, selv om hun ikke er helt til stede lenger, så kan det hende hun får med seg det som skjer. Særlig med deg, som er barnet hennes. Det er som du sier, veldig viktig å se det positive i det. Og prøv å kos deg i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 24. desember 2011 #856 Del Skrevet 24. desember 2011 Selv om det ikke er din oppgave å være den voksne sterke, så vil jeg bare si at du gjør en helt fantastisk jobb med det. Jeg klarer ikke å sette meg inn i hvor vanskelig dette må være for deg, men jeg er helt sikker på at pappaen din kommer til å være deg evig takknemlig for at du var den som holdt hodet kaldt når han ikke greide det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RødeDrage Skrevet 25. desember 2011 #857 Del Skrevet 25. desember 2011 De over her har vært mye flinkere enn meg til å formulere seg! Uansett, håper idag blir enda bedre, så sees vi masse i morgen ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. desember 2011 #858 Del Skrevet 25. desember 2011 Takk dere Skikkelig fint med litt støtte.. Det er første juledag og jeg har fått nok. Vi åpna gavene etter frokost, og det var fine gaver. Jeg fikk lik null av gaver (en bok og et par vintersokker) fordi jeg fikk gavene mine i australia (norsk godteri og 1000 kroner til sykkel) så det var litt stusselig. Men jeg syntes i grunn det var fint uansett, altså, det er mye viktigere for meg å være med familien enn å sitte der med fine gaver. og jeg har jo fått litt for mye store ting de siste åra, så det er på tide å veie litt opp synes jeg :> Mamma har fått npok hun også tror jeg, hun våkna i dag veldig sliten og mye mindre klar enn de to forrige morgenene. Jeg tror hun blir sliten av å være rundt folk, for da må hun jo konsentrere seg masse for å svare på spørsmål osv. Jeg spurte om hun ville hjem, men da sa hun at hun kosa seg masse her. Og sa sa jeg at det var fint, men at hun måtte gå og prøve å sove et par timer. Hun sov fra klokka ti til nå (litt på tolv) men er fortsatt veldig sliten. Vi skal ha besteforeldrene her på middag i dag, og jeg mener det er en dårlig ide. Middagen er klokka halv fire. Vi spiste jo middag klokka fem i går, og det var forsåvidt greit. Men i dag tror jeg til og med halv fire er for seint.. men pappa hører ikke helt etter, og mener vi bare må prøve siden det er jul. Jeg er veldig sikker på at det kommer til å bli en stooor krangel i kveld. Jeg har slitt meg ut, har kort lunte, besteforeldrene er som regel ikke veldig flinke med å vite hva de IKKE skal snakke om rundt middagsbordet, pappa er sliten han og.. Jeg har altså prøvd å snakke med pappa, og mamma, men begge lever i hver sin lille verden. Har vært veldig klar om at jeg ikke kommer til å være i godt humør, så de vet hva de går til. Kjenner også at jeg ikke er i form til å dra på hytteturen i romjula, som de fleste vennene mine skal på. Hytteturen er på mandag (aka i morgen) og jeg har ikke hatt en rolig dag på et par uker (må regne med flyttinga som et heftig stress) men jeg VEt at de vennene reiser tilbake til andre norske byer, og andre land, så jeg "MÅ" henge med dem. Men jeg tror ikke jeg klarer. Jeg trenger et par dager med ro og fred og NRK. Og jeg vet de dagene kommer når vennegjengen har reist hjem. Men det er for lenge til. Jeg trenger dem nå.. Synes ting ble veldig komplisert veldig fort her i Norge. Savner australia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 25. desember 2011 #859 Del Skrevet 25. desember 2011 Fikk snakka med pappa enda en gang etter at jeg skreiv dette, og da bestemte vi at vi avlyser besteforeldrene. Mamma snakker så usammenhengende nå at det bare blir dumt. Pappa mener fortsatt at vi skal ha mamma her til i morgen tidlig, noe jeg er helt uenig i, for mamma trenger pause. Men man må gi og ta. Pappa ga litt, så da gir jeg litt tilbake. Og mamma vil jo være her, så da vil jeg ikke ta det fra henne heller. Og alt er jo for mammas beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RødeDrage Skrevet 25. desember 2011 #860 Del Skrevet 25. desember 2011 Uff, kjipe saker. Jeg skjønner jævlig godt at du er i dårlig humør, og er enig med deg, jeg tror ikke dette med middag er en så god ide. Sånn som du beskriver det høres det ut som det fort kan bli feil.. Men det virker jo ikke som om det er så mye å gjøre med det? Du har i alle fall sagt ifra om at du ikke er fornøyd, og det er jo greit. Kjenner meg veldig igjen i dette med stille dager, og jeg tror kanskje du har bedre av å ta noen dager hjemme. Evt reise opp på hytta litt seinere? Vi kan jo evt prøve å organisere noe sosialt når de kommer hjem fra hytta, før de reiser? Er på familieting fra fem, men ring om det er noe! + om jeg ikke har hørt noe fra tamilla i løpet av en time eller noe, så anser jeg den avtalen som kansellert, så da er jeg fri fram til fem uansett :3 .. Også kom jeg på at du spiser halv fire, så blir kanskje ikke så mye tid til å henge uansett om det hadde passa? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå