Gå til innhold

Betties Andre Sider

Bettie

Anbefalte innlegg

Heisann. :) Nå ha jeg krøpet ut av buskene igjen. Det ble litt for passivt å ligger der og fundere. Dessuten gjør det vondt å tenke så mye.

Ønsker deg en fortsatt god helg, Bettie.

Det er forresten godt å høre at Pip og Sylvester har kommet til en ordning seg i mellom. Noen ganger synes jeg det nesten er skummelt hvor like dyr er på mennesker i bevegelser og reaksjonsmønstre, ikke sant? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg ville bare stikke innom på en onsdag for å ønske deg en god uke videre. Håper du har det bra og at livet sender mange smil din vei!

Pass godt på degselv og vit at du er verdsatt!

Varm klem fra lilja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :blomst_opp:

Nå var jeg ikke egentlig kommet over sjokket med arbeidsgiveren og det til poden din, og så leser jeg om svigermor og hva de har klart å foreta seg når det gjelder henne. HURRA for Norge! Dette er da et supert land å bo i!

Hva skulle hun ha gjort hele alene her i verden da? Sittet der uten oksygen, uten tilsyn av hjemmesykepleien og frosset ihjel? Det er jo bare ikke mulig skulle man tro - men altså....

Man må snart slutte å la seg sjokkere....

Jeg vil i hvert fall få ønske deg en riktig god helg!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 20 februar

Tusen takk for hilsner, Bertha, mie, fredslilja, diva og mysan.

Huff - jeg har vært skikkelig sløv en stund nå, men i dag rister jeg litt av sløvheten av meg, og har tenkt å være her en liten stund.

Egentlig her jeg vinterferie nå, men jeg jobbet de to første dagene av uka. Måtte bli ferdig med en rapport, og så var det litt økonomi jeg måtte titte på. Det var jo to nydelige dager med vakkert vår-vær og snøsmelting.

Onsdagen hadde jeg satt av til å lese pensum. Og - under over alle under - jeg forsto det jeg leste. Så jeg løste oppgaver og hang i. Det var en god følelse å se at noe hadde trengt inn. Jeg bevilget meg en god, lang tur langs sjøkanten i vårværet, som en belønning.

I går var det forelesningsdag - mer nytt stoff å fordøye. Himmel - det er bare en måned til eksamen. Om fram til neste forelsening skal vi ha løst noen oppgaver. Ser for meg at det skal bli stritt nok, det.

Så i dag har jeg vært flink student - og har renskrevet alle notater. Oppgavene begynner jeg ikke på i dag. Tar dem seinere, tror jeg, for jeg er litt mør i knollen etter å ha forsøkt å forstå det nye stoffet også. Men i dag er det ikke sol - så derfor går jeg ikke tur, men sitter her en stund.

Inninmellom dette har jeg tenkt veldig på "hjemmeleksa" fra psykologen.

Jeg skulle prøve å skille ut hva som var mine problemer, og hvilke problemer jeg tok på meg på vegne av andre (mann, barn, foreldre, svigerforeldre osv. osv.) Det er ingen lett oppgave akkurat, for det er så mange ting som henger sammen. Jeg ser jo hvor han vil - få meg til å innse at jeg tar på meg mer enn kanskje nødvendig.

Men det å skulle skille ut helt egne områder - noe som er bare mitt, og som jeg kan kontrollere og eventuelt endre - det er vanskelig. har ikke kommet til noen konklusjon enda, men noen områder har jeg en viss oversikt over, da.

Vi har heldigvis fått på plass et system rundt svigermor igjen. Så hun får besøk av hjemmesykepleier flere ganger hver dag. Men hun er jo aldri så lite sta, da. Hun hadde tenkt å si nei takk til så mye hjelp. Vi fikk avverget det.

Fuglen er fortsatt i pensjon hos oss, og hun er fortsatt såpass svak at hun ikke har spurt etter den.

Nå i helgen skal Halvdelen og jeg bort en tur og besøke familie. Det kan bli hyggelig.

Har vært litt husmor i dag også, da.

Vaskemaskinen har gått noen runder, og visne blomster er ryddet ut. Skal ta over et tak med støvsugeren også, for fjærkreet lager en del søppel - både fjær som fyker og frø som kastes ut av buret. Så nå har jeg både kattehår og fjær å rydde ut.

nei - jeg skal ta meg en liten runde her inne før jeg gjør noe mer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Bettie!

Nei, det å skille ting fra hverandre er nok ikke lett, og mye henger ofte godt sammen og er heller ikke lett å skille. Men psykologen har nok en plan om å få deg til å reflektere over din egen situasjon, ja. Og det er nok nyttig. Men likevel; selv om det også er mange problemer du tar på deg som egentlig er andres, så er det heller ikke lett å bare legge dette bort. Så lenge vi har foreldre og barn og ektefeller som har sitt å slite med, vil vi vel aldri slutte å bekymre oss. Da er det ikke lett å bare la være å ta ting innover seg! Og det har jo unektelig vært mange rundt deg som har trengt din støtte i det siste.

Håper du virkelig får kost deg og slappet godt av i helgen!

God klem! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 22. februar

I følge primstaven, skulle nå snøen begynne å smelte. bare bløff - det har SNØDD og BLÅST i dag. Skikkelig ufyselig vær!

Hadde en koselig tur over fjorden til familie. Vi fant ut at vi like gjerne kunne overnatte, så skravla gikk til langt ut på natta. Og det var jo nesten vårlig å går. Men - det var altså i går.

I dag har jeg sittet litt med oppgavene vi skal levere om drøyt ei uke. jeg forstå de to første - men så var det stopp, gitt. Må prøve å finne ut hvordan neste skal løses. jeg tror jeg vet det, men finner ikke alle opplysningene jeg mener jeg trenger. Det er nok fare for at jeg må lese litt i pensum, ja.

Er litt sur også. Nå har jeg nesten greid å få kontroll over panikkfølelsen på dagtid, og så dukker den opp om natta! har hatt noen netter nå hvor jeg har våknet en meter over madrassen med hjertebank og det hele. Dårlig gjort, er det.

Har ikke lyst til å ta opp igjen de medisinene jeg har kutta ut, men hvis jeg bare forskyver problemene til natta, får jeg vurdere det. Trodde kanskje jeg var kommet litt lenger enn jeg antagelig er.

Utålmodig jeg??

Nei da.

Bare bitte litte grann.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Jeg ville bare stikke innom for å si HEI!

Håper du har hatt ei fin helg og ikke slitet deg helt ut.

Lykke til med studiene. :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke engang snøen som falt i natt kunne ta fra meg vårfølelsen; det kom et tynt melis-lag med snø, men når solen kom frem var det drypp-drypp fra hustakene!! Er ikke det et supergodt tegn? Solen vs vinter - og solen vant?!

Jeg hadde sendt mann og barn ut på tur og skulle være hjemme å bake fastelavensboller, støvsuge og rydde før svigers kom. Jeg satte deigen til heving - droppet støvsugingen og gikk meg en deilig lang tur i stedet. Når svigers kom bare dro jeg ned markisene, og lot hybelelefanter være hybelelefanter.

Ha en fin uke, Bettie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen vil også ønske deg en fin uke, Bettie. Håper du får kontroll på panikken, så du ikke blir liggende søvnløs. Det å ikke få nok søvn er i grunnen noe av det verste som finnes! Man kan greie mye hvis man bare får sove!

Det minner meg forresten om at jeg skal opp kl. 05.50 i morgen... Zzzz...

Nattikos fra meg til deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Bettie :D

Hyggelig å være på besøk hos kjente og kjære,- fint at du stort sett hadde en hyggelig helg : - )

Skal prøve å motarbeide vinteren litt jeg, så skal du se at våren snart gjør sitt inntog ;-)

Ha en fin mandagskveld :)

( jeg for min del har alltid hatt et ambivalent forhold til mandager, så jeg graver meg ned mellom dyner og puter og sooover snart :) )

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag 26 februar

Hallo Diva - hyggelig at du hadde tid til å stikke innom mellom pappesker og pakking.

Hyggelig med ønsker om en god uke, Væren, mie og Trulselinemor....

Jeg tror på vår igjen, nå. Det har vært noen herlige smeltedager, og selv om det var mange kalde grader da jeg sto opp, er det varme grader nå - og sol og drypping fra takrennene. Jo - jeg tror på vår igjen.

Sykehuset ville at jeg skulle trappe opp medisinene litt igjen - for at jeg skal få netter uten angst - til jeg mestrer det bedre. Må sove litt, i hvert fall, så jeg gjør som legen anbefalte, så prøver jeg meg med en nedtrapping gijen om en stund.

Denne uka er snart over, og ikke vet jeg hva jeg har brukt tiden til. Har jo vært på jobb, så det tar tid. Og så har jeg jobbet med oppgaver i forbindelse med studiet. Noe ser jeg at jeg forstår, men i dag sendte jeg et sos til veilederen for jeg kom til noe jeg ikke forsto det skvatt av. Vi har ikke hatt om temaet på forelesningene enda, så jeg trøster meg med at vi har ikke "lært" det enda. Regner med å få svar om ikke så lenge.

I går måtte vi kjøre svigermor til legevakta. Hun var så tuslete at hun ikke klarte å varme maten hun hadde fått. Vi dro bort og puttet boksen inn i microen for henne før vi ringte legevakta. Der var hun i nesten fem timer før de sendte henne hjem igjen. Så nå er Halvdelen i gang med å få systemet til å følge henne opp litt tettere. Hun lever på lånt tid, men det er skummelt å se hvor fort hun har blitt mye dårligere. Skal prøve å overtale henne til å søke seg inn på et sykehjem eller noe sånt. Hun klarer seg ikke selv - sånn er det bare. Men sta er jo dama - og ikke vil hun på sykehjem, nei - selv om hun i går var så svak at hun ikke orket å hente seg ei jakke selv om h7un frøs, og selv om hun ikke hadde orket å skifte før hun la seg, slik at hun gikk i de samme klærne da vi kom, som hun hadde gått i dagen før - og hadde sovet i om natta.

På en måte kan jeg forstå at ikke sykehuset vil ha henne - for det er jo ikke noe å behandle - ikke noe som vil gjøre henne frisk.

Hvordan jeg selv har det, tror jeg kan illustreres gjennom dette:

Angst

Om natten blir alle katter grå

Bare de gul-grønne øynene skinner mot meg

Sakte smyger de seg nærmere

til jeg kan høre pusten hvese

og kan se rovdyrtennene glitre matt

i mørket

som skygger går de lydløst

over hodet mitt

og setter sine skarpe klør i hjertet

de forstyrrer tankene meine

med sine stirrende blikk

der de står klare til å fange byttet

med sine rovdyrtenne

og har klørne festet i hjertet mitt

Som grå katter om natten

smyger angsten seg

inn i meg

og river meg i stykker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Madam Felle

Håper du får en trivelig helg Bettie. :-)

Er trøtt og lei om dagene, og verre skal det vel bli. Men det er bare til å stå på, for å bli ferdig med siste rest av skolen. Skal vel komme i mål til slutt, selv om det ser temmelig svart ut nå. :-?

Har planer på å koble av i hele helgen og bare være mamma, og det skal bli godt. Tror barna har godt av det også.

Ha en fin helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke så fryktelig mye å si, men hadde lyst til å titte innom en tur... Å skulle si noe bare for å si det, nei det er bare tull. Derfor sier jeg heller ingenting, men ønsker deg uansett en fortsatt fin helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si til deg, Bettie, at du skriver så godt, og åpent...

Hvor gammel er du,Bettie?

Kommer til å følge med i dagboken din...

KLEM FRA MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, gode Bettie-vennen!

Bare innom for å si hadet til deg, jeg! Nå drar jeg snart og blir borte i to uker. Håper det går bra med deg, og at du klarer å få kontroll på angsten.

Det er i alle fall godt at det går mot vår og lysere tider. Merker om kveldene også at det er lysere enn bare for kort tid tilbake. Det gjør så godt! Jeg tror vi alle er klare for mer sol og lys!

Pass godt på deg selv, og så får du en stoooor klem fra meg!

Snakkes når jeg er tilbake!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...