Gå til innhold

Tror du på paranormale ting?


Gjest smexi hellcat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du henviser til statistikk så får du sannelig kunne linke til den og. Dessuten vil tall i en statistikk ikke kunne bevise noe om hvor en stemme kommer ifra, men en ting er sikkert, jeg lider ikke av noen psykisk lidelse.

Ts spør om man tror på paranormale ting og da er svaret mitt JA. At ikke du gjør det kan jeg respektere, men at du fremstiller meg som psykisk syk DET respekterer jeg ikke :nei:

Du har rett i at statistikken i seg selv ikke kan bevise at du hører stemmer i hodet, eller hvor de kommer fra. Det sier seg selv. Det vi derimot kan lese fra statistikk er at psykiske lidelser slettes ikke er uvanlig, deriblant f.eks schizofreni som ofte relateres til hallusinasjoner, uten at jeg er i stand til å diagnostisere eller hevder at du lider av det.

Når jeg sier at dette kan motbevises statistisk, så mener jeg at det ikke eksisterer eksempler på at spådommer har vist å ha større statistisk sannsynlighet for å inntre enn om man foretar vill gjetning eller er smart og 'spår' noe som har stor sannsynlighet for å inntreffe, men å forsøke å argumentere mot det som befinner seg 'mellom himmel og jord' viser seg jo å være en håpløs oppgave på dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men å forsøke å argumentere mot det som befinner seg 'mellom himmel og jord' viser seg jo å være en håpløs oppgave på dette forumet.

Selvsagt er det umulig, ikke bare her på KG :fnise: Poenget med denne posten var vel heller ikke å bli enige hvorvidt det finnes noe mer mellom himmel og jord. Poenget var å fortelle om man tror på det eller ikke, og evt. om sine opplevelser.

Takk for at du delte din, Sulosi :)

Jeg har mye jeg gjerne skulle delt med dere, men jeg orker ikke å bli slaktet av andre brukere med at jeg er psykisk syk, schizofren osv. Da holder jeg det heller for meg selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det umulig, ikke bare her på KG :fnise: Poenget med denne posten var vel heller ikke å bli enige hvorvidt det finnes noe mer mellom himmel og jord. Poenget var å fortelle om man tror på det eller ikke, og evt. om sine opplevelser.

Takk for at du delte din, Sulosi :)

Jeg har mye jeg gjerne skulle delt med dere, men jeg orker ikke å bli slaktet av andre brukere med at jeg er psykisk syk, schizofren osv. Da holder jeg det heller for meg selv :)

Takk for det :) Får kanskje heller starte en egen tråd KUN for oss som tror på det som ikke kan forklares ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg veldig enig med Antlers, jeg "tror sånn passe". Jeg går fortrinnsvis for de mer jordnære løsningene når merkelige ting skjer, men når de jordnære og logiske forklaringene ikke holder lenger så ser jeg ikke bort fra at årsaken til hendelser kan være ting vi mennesker ikke har skjønt enda.

Signerer på denne jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det umulig, ikke bare her på KG :fnise: Poenget med denne posten var vel heller ikke å bli enige hvorvidt det finnes noe mer mellom himmel og jord. Poenget var å fortelle om man tror på det eller ikke, og evt. om sine opplevelser.

Takk for at du delte din, Sulosi :)

Jeg har mye jeg gjerne skulle delt med dere, men jeg orker ikke å bli slaktet av andre brukere med at jeg er psykisk syk, schizofren osv. Da holder jeg det heller for meg selv :)

Jeg har ikke sagt at noen er psykisk syke, men at stemmer i hodet kan være symptomer på det :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sagt at noen er psykisk syke, men at stemmer i hodet kan være symptomer på det :kjefte:

Jepp, og det har jeg aldri utelukket at kan stemme! :) Men det kan også ha en overnaturlig, ulogisk forklaring!

Synes bare vi alle skal respektere hverandres tro her, og ikke beskylde hverandre for å muligens være psykisk syke, kun fordi én tror annerledes enn en annen :) Og nettopp fordi folk gjør sånt, gidder ikke jeg dele noe, fordi jeg rett og slett ikke tar meg bryet å "forsvare" min psykiske helse i forhold til mitt syn på denne saken.

Sulosi - Ja skulle nesten gjort det, men det hadde vel blitt diskusjoner der også, kjenner jeg KG brukerene rett :fnise:

Endret av Audrina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med "paranormale ting" mener fenomener som strider mot naturlovene så er svaret nei. For det første så har aldri slike fenomener bestått rigorøse, uavhengige tester. For det andre så er de eksisterende fundamentale teoriene for naturlovene underbygget av et enormt og variert spenn av empiriske data. Teoriene som umuliggjør slike fenomener er de samme som danner grunnlaget for vår forståelse av Naturen og for alle teknologiske framskritt. Gitt valget mellom et nesten ubegrenset empirisk grunnlag for disse teorienes validitet og de anekdotiske og uverifiserte påstandene om det motsatte, så burde det gi seg selv hva man velger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, og det har jeg aldri utelukket at kan stemme! :) Men det kan også ha en overnaturlig, ulogisk forklaring!

Synes bare vi alle skal respektere hverandres tro her, og ikke beskylde hverandre for å muligens være psykisk syke, kun fordi én tror annerledes enn en annen :) Og nettopp fordi folk gjør sånt, gidder ikke jeg dele noe, fordi jeg rett og slett ikke tar meg bryet å "forsvare" min psykiske helse i forhold til mitt syn på denne saken.

Sulosi - Ja skulle nesten gjort det, men det hadde vel blitt diskusjoner der også, kjenner jeg KG brukerene rett :fnise:

Takk, skjønner jo at det er døfødt å stikke hue frem :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Takk for det :) Får kanskje heller starte en egen tråd KUN for oss som tror på det som ikke kan forklares ;)

Det er jo heilt i orden, men når trådstartar spør om ein trur eller ikkje så må det at ein ikkje trur vere eit heilt greitt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo heilt i orden, men når trådstartar spør om ein trur eller ikkje så må det at ein ikkje trur vere eit heilt greitt svar.

Leste du hele tråden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, trur ikkje. Ingen "overnaturlege" fenomen har til dags dato tolt overprøving av uavhengige forskarar.

Er det gjort mye forskning av uavhengige forskere når det kommer til det "paranormale"? Tendensen er vel heller at de vil overse og avvise det som foreligger av forskning på det feltet, og helst ikke ta i det med ildtang engang.

Jeg tror det finnes ting vi ikke skjønner en dritt av per i dag, men jeg liker ikke å kalle det paranormalt. Jeg anser alt for naturlig, men vi besitter ikke kunnskapen ennå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det gjort mye forskning av uavhengige forskere når det kommer til det "paranormale"? Tendensen er vel heller at de vil overse og avvise det som foreligger av forskning på det feltet, og helst ikke ta i det med ildtang engang.

Jeg tror det finnes ting vi ikke skjønner en dritt av per i dag, men jeg liker ikke å kalle det paranormalt. Jeg anser alt for naturlig, men vi besitter ikke kunnskapen ennå.

Forsåvidt enig der, men litt av poenget er vel at det meste som omtales som paranormalt, nettopp har en naturlig forklaring som vi allerede har kunnskap om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paranormal og paranormal.. jeg har opplevd en del som jeg syns virker normalt, og noe mindre normalt.

Blant annet møtte jeg en dame, som fortalte meg et par ting som kom til å skje i nærmeste fremtid. Og det stemte på en prikk. Hvordan kan det forklares?? Og nei. Det var ikke sånt pjatt som at jeg kom til å bli litt trist, men så glad igjen. For det kan alle si og de mest naive kan tro at NEI DA er man synsk, den som kan si noe sånt!

Nei.. her var det mer eksakt. Som: om et par dager blir du invitert til en slags sammenkomst eller fest som er rundt i påsken. Du møter en gutt som har samme hårfarge som deg.. dere er ikke fra samme sted, og han har to navn. Dere kommer til å ha litt uskyldig moro på festen.

Og hva skjedde? Jo.. det skjedde...Kjente nakkehåra reiste seg da ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, og mer enn det du klarer å forstå :)

Det legger jeg ikke skjul på, men likevel altså så har jeg aldri kommet over noe som jeg vil betegne som paranormalt, eller som mangler en naturlig forklaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg tror definitift på det paranormale. Har opplevd så mye uforklarlig det siste året at det eneste logiske er at det er paranormalaktivitet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror definitift på det paranormale. Har opplevd så mye uforklarlig det siste året at det eneste logiske er at det er paranormalaktivitet. :)

Hva slags uforklarlige ting er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...