Gå til innhold

Tror du på paranormale ting?


Gjest smexi hellcat

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror på paranormale ting! Synes det er kjempeinteressant og skremmende på én gang. Har opplevd noen litt tvilsomme ting selv, men det var ikke før jeg fikk høre historiene om oppveksten og bardomshjemmet til min kjære, at jeg begynte å virkelig tro på at vi ikke er alene :)

Interessant tråd, gleder meg til å følge med og forhåpntligvis lese noe spennende :popcorn:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smexi hellcat

Bra dere tror på det. Har opplevd masse selv. En av grunnene til at vi måtte flytte, for mye forstyrrelser i hele huset. Lysene, skygger, bråk, hvisking osv. Kjenner det grøsser inni meg bare jeg nevner ting. Men det er helt forferdelig å oppleve mye + det ødelegger mye for deg, vertfall meg. Ødelagt mye av meg, er helt paranoid hele tiden når det er mørkt eller jeg er alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske "openminded", om jeg kan si det slik. Prøver alltid å finne en logisk forklaring på saker og ting først, men det er visse ting jeg har opplevd (med andre mennesker tilstede) som ikke kan forklares. Jeg er hverken husredd eller mørkredd, men kan bli ganske nervøs når ting skjer, et par episoder har til og med gjort meg fysisk uvel.

Trives med å være litt sånn i midten, jeg. Da er det spennende med det potensielt overnaturlige, men ikke skummelt fordi jeg tror alt det rare som kan skje er forårsaket av onde ånder, spøkelser og poltergeist :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde faktisk at det var monstre under senga mi når jeg var liten, eller gjemte seg i skapet, eller sto utenfor døra eller manifisterte seg i rommet når jeg lukket øynene, osv.

Fantasien er et utrolig overbevisende medie, men man vokser det heldigvis av seg. Jeg har jo også i voksen alder opplevd ting som har sendt kalde grøss nedover ryggen på meg, men ved nærmere undersøkelse eller fornuftig resonnering så har det vist seg å ha fullstendig normale forklaringer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde faktisk at det var monstre under senga mi når jeg var liten, eller gjemte seg i skapet, eller sto utenfor døra eller manifisterte seg i rommet når jeg lukket øynene, osv.

Fantasien er et utrolig overbevisende medie, men man vokser det heldigvis av seg. Jeg har jo også i voksen alder opplevd ting som har sendt kalde grøss nedover ryggen på meg, men ved nærmere undersøkelse eller fornuftig resonnering så har det vist seg å ha fullstendig normale forklaringer.

Noen normal forklaring fant jeg ikke når jeg var alene i rommet (og huset forøvrig) og en fremmed (men allikevel kjent) stemme fortalte meg at min spreke onkel skulle dø...to uker etterpå gjorde han nettop det og det kom som et sjokk på alle. Ble også vekket den natten det skjedde og kikket på klokken. En telefon på morgenen bekrefet klokkeslettet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :vinke:

Tror så absolutt at det finnes mere mellom himmel og jord, enn hva hvermannsen kan se og føle. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen normal forklaring fant jeg ikke når jeg var alene i rommet (og huset forøvrig) og en fremmed (men allikevel kjent) stemme fortalte meg at min spreke onkel skulle dø...to uker etterpå gjorde han nettop det og det kom som et sjokk på alle. Ble også vekket den natten det skjedde og kikket på klokken. En telefon på morgenen bekrefet klokkeslettet.

Dette kan forklares statistisk eller psykologisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag :vinke:

Tror så absolutt at det finnes mere mellom himmel og jord, enn hva hvermannsen kan se og føle. :Nikke:

Jeg tror det finnen enda mye mer mellom himmel og jord, enn hva de som tror på paranormale fenomener kan forstå eller begripe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pantherinae

Jeg tror ikke på paranormale ting. Synes verden og hvordan ting fungerer i seg selv er så fantastisk, at det liksom ikke er noe behov for å finne på alternative løsninger på ting som har en helt naturlig forklaring. Hjernene våre er utrolig komplekse, og kan lure oss til så mangt, uten at vi er klar over det selv. Og dette er bevist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan forklares statistisk eller psykologisk.

Statistisk?? Nå må du legge ut referanser her. Og psykologisk, jeg kan nevne at jeg drøftet dette tilfellet med en bekjent som er psykolog og det er ikke noe å hente der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistisk?? Nå må du legge ut referanser her. Og psykologisk, jeg kan nevne at jeg drøftet dette tilfellet med en bekjent som er psykolog og det er ikke noe å hente der.

Før eller siden, hos en eller annen så slår slike 'spådommer' til, dvs tanker som streifer oss og som viser seg å sammenfalle med virkelige hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før eller siden, hos en eller annen så slår slike 'spådommer' til, dvs tanker som streifer oss og som viser seg å sammenfalle med virkelige hendelser.

Det var ikke en spådom eller en tanke, det var en konkret stemme akkurat som når noen snakker til deg bortsett fra at det ikke var noen andre der. Hadde jeg tenkt eller forsøkt meg på å spå ville jeg tenkt på mange andre før denne personen.

Venter på statistikken.... :popcorn:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var ikke en spådom eller en tanke, det var en konkret stemme akkurat som når noen snakker til deg bortsett fra at det ikke var noen andre der. Hadde jeg tenkt eller forsøkt meg på å spå ville jeg tenkt på mange andre før denne personen.

Venter på statistikken.... :popcorn:

Statistikk på stemmer i hodet?

Dersom det kan kategoriseres under psykiske lidelser så er det mulig du finner statistikk på det hos Statistisk Sentralbyrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk på stemmer i hodet?

Dersom det kan kategoriseres under psykiske lidelser så er det mulig du finner statistikk på det hos Statistisk Sentralbyrå.

Når du henviser til statistikk så får du sannelig kunne linke til den og. Dessuten vil tall i en statistikk ikke kunne bevise noe om hvor en stemme kommer ifra, men en ting er sikkert, jeg lider ikke av noen psykisk lidelse.

Ts spør om man tror på paranormale ting og da er svaret mitt JA. At ikke du gjør det kan jeg respektere, men at du fremstiller meg som psykisk syk DET respekterer jeg ikke :nei:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja!! jeg tror på dette! Har opplevd flere ting som ikke har noen forklaring. Dette er også ting som jeg har hørt i ettertid at andre folk også har opplevd på samme sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg veldig enig med Antlers, jeg "tror sånn passe". Jeg går fortrinnsvis for de mer jordnære løsningene når merkelige ting skjer, men når de jordnære og logiske forklaringene ikke holder lenger så ser jeg ikke bort fra at årsaken til hendelser kan være ting vi mennesker ikke har skjønt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...