Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jupp, det er fryktelig trist. Og når vi bruker sarkasme, ironi og andre språklige virkemidler for å prøve og få ham til å forstå, så blir det fort og oppfatte som mobbing. Det er jo helt tydelig at Steinar ikke evner å forstå dette, selv om vi selv føler vi er språklig finurlige og ler og koser oss, så har vi rett og slett med en person å gjøre som ikke har forutsetninger for å forstå. Og da blir det faktisk rimelig ondskapsfult, om vi mener det eller ikke.

Jeg må bare le jeg av dette jeg altså :skratte:

Hvilken verden lever du egentlig i her? :klo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lever i den virkelige verden, Steinar. I en verden hvor jeg vet hvem jeg er og hva jeg har å by på, og den partneren jeg velger ikke trenger å endre seg for å passe til meg.

Skrevet

Her skrev du det.

Hva skrev jeg egentlig der tror du?

Skrevet

Men skjer det ikke i løpet av kort tid så er hun historie.

Dette har du jo sagt i en evighet nå. Uansett hva du mener, "kort tid" er IKKE 1,5 år.

Skrevet

Hvor i all verden har jeg skrevet at jeg satser på dette? :klo:

Rett under her. Neste setning faktisk :roll:

Derimot krever jeg nå endring ifra hennes side. Altså at hun må endre sin innstilling og oppførsel overfor meg. Først og fremst må hun ville kommunisere.

Gjør hun dette så er det muligheter.

Du gjentar jo gang på gang at du ikke kommer til å avslutte, avgjøre, kutte ut, ende - det må hun bestemme seg for å gjøre. Det er å legge alt ansvar på henne for endringer i ditt liv.

Skrevet

Du skrev:

- hvis hun gjør sånn og slik, vil jeg se hvor bra hun er.

- hvis hun gjør sånn og slik, blir jeg glad i henne.

- hvis hun gjør sånn og slik, blir alt bra.

Skrevet

Hva skrev jeg egentlig der tror du?

At bare hun endrer alt som gjør tolkningsdama til tolkningsdama, så vil du se hvor bra hun er, du vil bli glad i henne, og det vil bli bra til slutt (=dere vil bli sammen).

Skrevet

Nei, Steinar. Jeg TROR ikke kjærlighet skal være slik eller sånn. Jeg vet hva kjærlighet er. I tillegg har jeg innsikt i andre menneskers følelser og tanker, fordi jeg kommuniserer med dem og har empati. Det betyr ikke at jeg er enig, eller forstår motivasjonen bak alt de gjør, men det er heller ikke meningen.

Poenget i innlegget mitt var heller ikke dette. Poenget var at du bør gå i deg selv, og se om ikke hjelp vil være på sin plass. Ikke nødvendigvis for å få en diagnose, det har jeg ingen forutsetning for å uttale meg om. Det blir bare synsing basert på mennesker jeg kjenner som minner om deg. Dog tror jeg det hadde vært lurt av deg å snakke med noen som er ekspert på mennesklige interaksjoner, slik at du kan komme deg videre i livet ditt, og få hjelp til å ta valg, og se hvordan dine handlinger påvirker andre.

Du har i hvert fall rett i at ingen her har noen forutsetning for å uttale seg om diagnoser. Allikevel skjer det titt som tett.

En slik oppførsel er meget betenkelig, og det er ikke umulig at det i seg krever en diagnose.

Skrevet

Poenget var at du bør gå i deg selv, og se om ikke hjelp vil være på sin plass. Jeg tror det hadde vært lurt av deg å snakke med noen som er ekspert på mennesklige interaksjoner, slik at du kan komme deg videre i livet ditt, og få hjelp til å ta valg, og se hvordan dine handlinger påvirker andre.

Skrevet

Jeg lever i den virkelige verden, Steinar. I en verden hvor jeg vet hvem jeg er og hva jeg har å by på, og den partneren jeg velger ikke trenger å endre seg for å passe til meg.

Jeg har lest/hørt mye dumt men dette må omtrent ta kaka.

Skrevet

Akkurat det sier mer om deg enn om KateW...

• Liker 3
Skrevet

Jaha? Fordi?

Gjest Ludovie
Skrevet

Hvorfor mener du at det var dumt sagt?

Skrevet

Dette har du jo sagt i en evighet nå. Uansett hva du mener, "kort tid" er IKKE 1,5 år.

Har du hørt om separasjonsperiode?

Altså den lovpålagte perioden på minst 1 år før man kan formelt skille seg.

Problemet er da at det er MINST 1 år og den derfor kan vare hvor lenge som helst.

Når man da har å gjøre med et individ som ALDRI klarer å bestemme seg selv for noe som helst, så blir denne ubegrensetheten et STORT problem i seg selv.

Kan du da klare å sette deg inn i dette problemet?

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg synes at vi som brukere på et forum skal holde oss for god til å stille diagnoser. Hvordan Steinar lever sitt virkelige liv eller om han trenger en diagnose ja det får bli opp til Steinar selv å velge å avgjøre, gjøre noe med eller ikke bry seg med. Anonyme brukere på et forum har verken kompetansen til, muligheten for eller lov til å stille diagnoser og da burde vi holde oss for god til det også.

Dersom man er av den oppfatning at Steinar har en diagnose og fortsetter å skrive i denne tråden får man stå for det valget selv. Selv synes jeg det er direkte umoralsk å foreslå diagnoser i et innlegg og fortsette å skrive nye innlegg og delvis latterliggjøre den en allerede har slått fast må ha en diagnose. Det begynner å bli nok så nærmt mobbing, og for meg er det uaktuelt å fortsette å delta i denne diskusjonen slik dreiningen har vært de siste dagene.

Steinar, til deg vil jeg bare si: lykke til med ditt liv.

Skrevet

Enig med Airi, og KateW.

En ting er at man må tilpasse seg hverandre. Men å tilpasse seg, er ikke det same som å endre seg fullstendig. Å finne seg noen som ikke er aktuell før de har endret seg fullstendig, er helt bortkastet, og totalt skivebom.

Det vil aldri fungere.

Skrevet

Jeg synes at vi som brukere på et forum skal holde oss for god til å stille diagnoser. Hvordan Steinar lever sitt virkelige liv eller om han trenger en diagnose ja det får bli opp til Steinar selv å velge å avgjøre, gjøre noe med eller ikke bry seg med. Anonyme brukere på et forum har verken kompetansen til, muligheten for eller lov til å stille diagnoser og da burde vi holde oss for god til det også.

Dersom man er av den oppfatning at Steinar har en diagnose og fortsetter å skrive i denne tråden får man stå for det valget selv. Selv synes jeg det er direkte umoralsk å foreslå diagnoser i et innlegg og fortsette å skrive nye innlegg og delvis latterliggjøre den en allerede har slått fast må ha en diagnose. Det begynner å bli nok så nærmt mobbing, og for meg er det uaktuelt å fortsette å delta i denne diskusjonen slik dreiningen har vært de siste dagene.

Steinar, til deg vil jeg bare si: lykke til med ditt liv.

`

Jupp!

Skrevet

Du skrev:

- hvis hun gjør sånn og slik, vil jeg se hvor bra hun er.

- hvis hun gjør sånn og slik, blir jeg glad i henne.

- hvis hun gjør sånn og slik, blir alt bra.

Ja, som i praksis betyr at hun viser meg at hun er glad i meg. I praksis!

Hva er så veldig umulig med å klare å fatte såpass?

Skrevet

Jaha? Fordi?

Du skriver altså at den partneren du velger ikke trenger å endre seg for å passe til deg.

Dette er jo bare ren bullshit! En (romantisk) drøm som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre.

Og da lurer jeg helt klart på hvilken verden du egentlig lever i.

Både du og din partner MÅ faktisk endre oppførsel for å klare å tilpasse dere hverandre. INGEN er så like at det ikke er nødvendig.

Skrevet

Du skriver altså at den partneren du velger ikke trenger å endre seg for å passe til deg.

Dette er jo bare ren bullshit! En (romantisk) drøm som ikke har noe som helst med virkeligheten å gjøre.

Og da lurer jeg helt klart på hvilken verden du egentlig lever i.

Både du og din partner MÅ faktisk endre oppførsel for å klare å tilpasse dere hverandre. INGEN er så like at det ikke er nødvendig.

Her er det nok et problem med kommunikasjonen. Å tilpasse seg og å endre personlighet er to forskjellige ting. I interaksjon med andre mennesker tilpasser vi oss hele tiden, intuitivt. Det er en viktig del av samspillet mellom mennesker at vi er i stand til det.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...