Gjest Purple Haze Skrevet 21. januar 2011 #301 Skrevet 21. januar 2011 At hun fikk et større beløp rundt juletider. Uten at noe ble bedre av det heller. Derfor er det ikke aktuelt å gjøre samme feil om igjen. Nå må hun altså innfri kravene mine først. Can`t by me love... Hun er en prostituert? Hun må innfri dine krav fordi du har gitt henne penger? Hun skylder deg et forhold i bytte mot betaling? Dette er helt sykt. 1
Steinar40 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #302 Skrevet 21. januar 2011 Hvordan reagerte hun så? Ingen reaksjon. Sannsynligvis innbiller hun seg at dette er helt som det skal være.
Steinar40 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #303 Skrevet 21. januar 2011 (endret) Can`t by me love... Hun er en prostituert? Hun må innfri dine krav fordi du har gitt henne penger? Hun skylder deg et forhold i bytte mot betaling? Dette er helt sykt. Poenget har ingenting med betaling å gjøre. Mitt poeng er at hun nå må begynne å vise meg interesse. Hvis hun ikke gjør det, så har ikke jeg noen interesse av henne eller å fortsette, noe som igjen betyr at det ikke blir mer penger for hennes del. Dette er helt normalt i et forhold. Når forholdet er avsluttet, så er også finansieringen avsluttet. Skjønner du hva jeg mener? Endret 21. januar 2011 av Steinar40
QueenPenelope Skrevet 21. januar 2011 #304 Skrevet 21. januar 2011 Dette er helt normalt i et forhold. Når forholdet er avsluttet, så er også finansieringen avsluttet. Skjønner du hva jeg mener? Nei. Dette er ikke helt normalt i et forhold. 1
Steinar40 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #305 Skrevet 21. januar 2011 Nei. Dette er ikke helt normalt i et forhold. Det er normalt for meg. I et forhold deler man på utgifter etter beste evne. Noe man ikke gjør etter at det er avsluttet.
Gjest Sobril Skrevet 21. januar 2011 #306 Skrevet 21. januar 2011 Det er normalt for meg. I et forhold deler man på utgifter etter beste evne. Noe man ikke gjør etter at det er avsluttet. Og HVILKET forhold det er!
Steinar40 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #307 Skrevet 21. januar 2011 Og HVILKET forhold det er! Hvorfor tror du at jeg krever at hun må endre innstilling og oppførsel?
Gjest Sobril Skrevet 21. januar 2011 #308 Skrevet 21. januar 2011 Hvorfor tror du at jeg krever at hun må endre innstilling og oppførsel? Hvor lenge har du "krevd" det? Lukter tøffel lang vei, og det utnytter hun til det fulle. Siden du fortsatt er der du er i dag, med en dame som ikke virker som noe annet enn et stort pengesluk, så tviler jeg på at hun hører hva du sier. Eller hun trenger ikke høre på hva du sier, for hun har deg rundt lillefinger'n (av uforståelige grunner).
Steinar40 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #309 Skrevet 21. januar 2011 Hvor lenge har du "krevd" det? Lukter tøffel lang vei, og det utnytter hun til det fulle. Siden du fortsatt er der du er i dag, med en dame som ikke virker som noe annet enn et stort pengesluk, så tviler jeg på at hun hører hva du sier. Eller hun trenger ikke høre på hva du sier, for hun har deg rundt lillefinger'n (av uforståelige grunner). Jeg er ingen tøffel på noen som helst måte. Men det er sikkert mulig at hun helt feilaktig innbiller seg at jeg er en tøffel slik du tydeligvis gjør. Det som imidlertid er interessant er hvorfor dere damemennesker syns det er helt greit å utnytte noen dere innbiller dere er en tøffel?
Lizzee Skrevet 21. januar 2011 #310 Skrevet 21. januar 2011 Det er normalt for meg. I et forhold deler man på utgifter etter beste evne. Noe man ikke gjør etter at det er avsluttet. I et forhold så deler man på felles utgifter i hverdagen ja. Men det er jo noe ganske annet enn hva du holder på med. Dere har ikke felles økonomi eller utgifter som tilsier at dere skal dele på noe. Her er da kun snakk om at du gir henne penger fordi hun ber om det, og du gjør det kun fordi du forventer deg noe tilbake. Når jeg og sambo deler på utgitene så er der ene og alene fordi vi er i et samliv og fordi vi bor under samme tak og da selvsagt deler på ansvaret det innebærer. Ingen av oss tigger penger fra den andre. Ingen av oss betaler fordi vi tror at det skal føre til at vi oppnår noe fra den andre. Vi har jo allerede oppnådd det vi ønsker med hverandre. Nemlig at vi har blitt et par og at vi ønsker å leve samme. At vi deler utgiftene i fellesskapet er en konsekvens av at vi har valgt å leve sammen. Det kan ikke være omvendt. At man betaler ut penger med håp om at en uniteressert skal blir interessert og at det deretter skal bli et forhold. 2
Gjest Sobril Skrevet 21. januar 2011 #311 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er ingen tøffel på noen som helst måte. Men det er sikkert mulig at hun helt feilaktig innbiller seg at jeg er en tøffel slik du tydeligvis gjør. Det som imidlertid er interessant er hvorfor dere damemennesker syns det er helt greit å utnytte noen dere innbiller dere er en tøffel? Nei, det tror jeg faktisk ikke det er mange som synes er så greit. Ihvertfall ikke undertegnede. Noe som igjen sier meg at du styrer med feil kvinnfolk og burde gitt deg for lenge siden. Slemme damer bør være totalt avtennings.
Steinar40 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #312 Skrevet 21. januar 2011 Men i bunn og grunn så er du klin lik en dame som går rundt og håper på at en mann en vakker dag skal endre seg. Om deg gjelder å endre en voldelig adferd, en utnyttende adferd, en likegydlig adferd osv spiller ingen rolle. De som går der og venter er alle drevet av det samme: at de i egenskap av sin egen påvirkningskraft skal kunne klare å endre et annet menneske slik at det menneske passer inn i det bilde de har av at denne personen skal bli min partner. Hvis bare jeg er tålmodig.... Hvis bare jeg får omvendt vedkommende.... Hvis bare jeg er sta nok.... Selvfølgelig håper jeg på at hun skal endre adferd. Før det er for sent. Men jeg håper altså ikke bare; jeg krever og forventer det.
Gjest Sobril Skrevet 21. januar 2011 #313 Skrevet 21. januar 2011 Selvfølgelig håper jeg på at hun skal endre adferd. Før det er for sent. Men jeg håper altså ikke bare; jeg krever og forventer det. "Jeg krever at han skal slutte og slå meg etterhvert..." Du får det til og høres akkurat slik ut.
Lizzee Skrevet 21. januar 2011 #314 Skrevet 21. januar 2011 Jeg er ingen tøffel på noen som helst måte. Men det er sikkert mulig at hun helt feilaktig innbiller seg at jeg er en tøffel slik du tydeligvis gjør. Det som imidlertid er interessant er hvorfor dere damemennesker syns det er helt greit å utnytte noen dere innbiller dere er en tøffel? Dette har vi snakket om før Steinar. Det er ikke "dere damer" det er denne ene spesielle damen som du har et forskrudd forhold til som mener det er greit å utnytte en hun innbiller seg er en tøffel. Vi andre kvinner (ihvertfall de som svarer deg her i tråden) ville aldri ha nedverdiget seg til å oppføre seg slik denne damen gjør. Vi ville heller ikke giddet å bruke tid på en mann som tror han kan kjøpe seg til kjærlighet. Vi viller heller ikke latt en mann leve i håpet slik denne dama gjør. Hun lar deg bare leve i håpet om at ting kan endres fordi hun da kan fortsette å utnytte deg. Dette er ikke noe kvinner flest holder på med. Men du har uheldigvis latt deg tiltrekke av en slik kvinne. På tide å bytte beite Steinar? På tide å finne en fornufig dame? Eller like du å sitte på vent? Hvis det er feilaktig av henne å innbille seg at du er en tøffel så får du bevise for henne at du ikke er det med å slutte å betale henne penger. Slutt å oppfør deg som noe du sier du ikke er!!! 1
Steinar40 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #315 Skrevet 21. januar 2011 I et forhold så deler man på felles utgifter i hverdagen ja. Men det er jo noe ganske annet enn hva du holder på med. Dere har ikke felles økonomi eller utgifter som tilsier at dere skal dele på noe. Her er da kun snakk om at du gir henne penger fordi hun ber om det, og du gjør det kun fordi du forventer deg noe tilbake. Når jeg og sambo deler på utgitene så er der ene og alene fordi vi er i et samliv og fordi vi bor under samme tak og da selvsagt deler på ansvaret det innebærer. Ingen av oss tigger penger fra den andre. Ingen av oss betaler fordi vi tror at det skal føre til at vi oppnår noe fra den andre. Vi har jo allerede oppnådd det vi ønsker med hverandre. Nemlig at vi har blitt et par og at vi ønsker å leve samme. At vi deler utgiftene i fellesskapet er en konsekvens av at vi har valgt å leve sammen. Det kan ikke være omvendt. At man betaler ut penger med håp om at en uniteressert skal blir interessert og at det deretter skal bli et forhold. Grunnen til at jeg har betalt er for å hjelpe hennes økonomiske situasjon. Men en klar forutsetning er selvfølgelig at det skal bli oss i sammen i praksis i nær fremtid. Skjer ikke det, så avsluttes all hjelp.
Gjest Sobril Skrevet 21. januar 2011 #316 Skrevet 21. januar 2011 Grunnen til at jeg har betalt er for å hjelpe hennes økonomiske situasjon. Men en klar forutsetning er selvfølgelig at det skal bli oss i sammen i praksis i nær fremtid. Skjer ikke det, så avsluttes all hjelp. Så du prøver å kjøpe henne?
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2011 #317 Skrevet 21. januar 2011 Selvfølgelig håper jeg på at hun skal endre adferd. Før det er for sent. Men jeg håper altså ikke bare; jeg krever og forventer det. "Jeg krever at han skal slutte og slå meg etterhvert..." Du får det til og høres akkurat slik ut. ...jeg håper han slutter å slå meg før jeg blir alvorlig skadet. Men jeg håper altså ikke bare. Jeg krever og forventer. Oooops der fikk jeg meg en ørefik igjenn.... Jaja, han tar meg vel ikke alvorlig ettersom jeg har ropt "ulv ulv" så mange ganger før. Jada, jeg har forlatt ham, men han vet jo at jeg kommer tilbake. Så hvorfor skal han endre seg, han vet jo at jeg kommer tilbake uansett likevel. Han vet jo at jeg alltid vil håpe.... Men at jeg bare kamuflerer håpene mine med å late som om jeg er sterk og tøff når jeg sier at jeg krever og forventer endring. Dessverre er vel Steinar alvorlig skadet allerede. Såpass skadet at han ikke forstår at han aldri får den han ønsker av denne kvinnen. 1
Steinar40 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #318 Skrevet 21. januar 2011 "Jeg krever at han skal slutte og slå meg etterhvert..." Du får det til og høres akkurat slik ut. Dette er ikke helt det samme som å bli slått. Selv om det er irriterende og frustrerende nok. Men jeg kan godt vente litt til for å se om hun endrer oppførsel. Jeg har bestemt meg for å ikke gi meg, så da har jeg ingenting mer å tape på det. 1
Lizzee Skrevet 21. januar 2011 #319 Skrevet 21. januar 2011 Grunnen til at jeg har betalt er for å hjelpe hennes økonomiske situasjon. Men en klar forutsetning er selvfølgelig at det skal bli oss i sammen i praksis i nær fremtid. Skjer ikke det, så avsluttes all hjelp. Det har du jo sagt flere ganger før..... Hun tror jo ikke på denne trussel din om at du ikke hjelper henne igjen om det ikke skjer endring, om det ikke blir dere i "nær fremtid"....
Steinar40 Skrevet 21. januar 2011 Forfatter #320 Skrevet 21. januar 2011 Hvis det er feilaktig av henne å innbille seg at du er en tøffel så får du bevise for henne at du ikke er det med å slutte å betale henne penger. Slutt å oppfør deg som noe du sier du ikke er!!! Ja, det er nå på tide å vise henne at hun ikke kommer 1 mm lenger på hennes måte. I hennes tilfelle er det tydeligvis helt nødvendig for at hun skal klare å forstå.
Fremhevede innlegg