Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Det vi som har hatt ork og tålmodighet til å følge med i trådene til Steinar også må ta i betraktning, er at Steinar er den direkte årsak til at damen er separert nå. Han var den hun var utro mot sin mann med. Nå mener han antagelig å ta konsekvensen av dette og vise seg som en rakrygget mann. Men så er problemet for ham at damen egentlig ikke vil flytte til ham, men oppholder ham med vage løfter. Det er ikke pent gjort, men det virker. Hun klager over dårlig råd, og han sender penger til henne. Han må jo ha forstått for lenge siden at dette er dødfødt. Han er sta og monoman i sin besettelse for denne damen og skal ha henne samme hva. Kjærlighet? Tro det den som vil.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men for å være litt seriøs: Skal du altså tvinge henne til å bli sammen med deg?

Ok. Du bestemte deg for at henne ville du ha.

Så viste det seg at hun ikke var helt slik som du hadde forventet.

Ikke bare det, hun har uakseptabel oppførsel og adferd (ref. deg i tidligere tråder). Men du vil fortsatt ha henne.

For du har bestemt deg.

Og nå selv om hun etter - er det år? - fortsatt ikke oppfører seg slik DU vil så skal du fortsatt ha henne fordi du er sta og vil at det skal gå slik DU har bestemt deg for.

....dette er sykt.

Om du hadde vært kvinne, og truffet en mann som du hadde bestemt deg for. Også viste det seg at han var voldelig, du fant ut at han hadde sittet inne for flere voldtekt og at eksdama hans hadde blitt banket opp til stadighet. Hadde du da også vært et stabeist og sagt at han skal jeg ha, han skal bare forandre seg først, endre oppførsel og adferd osv. Og når denne mannen ikke ville flytte til deg så hadde du fortsatt å håpe, vente og insistere på at med litt fornuft så vil nok dette gå veien... Altså, selv om voldtektsmannen ikke ville hatt deg, så hadde du insistert på at dette skulle endres. Er ikke det tragisk?

Det er en litt annen setting enn din Steinar, men den har et fellestrekk: nemlig den personen som tror at andre kan endre seg radikalt for å passe inn i et bestemt mønster som passer deg selv.

Mennesker som går for slike umulige potensielle partnere er i bunn og grunn triste skjebner. De tror nemlig ikke at de fortjener noe annet. Også går de også for umulig forhold som det aldri blir noe av fordi de i bunn og grunn ikke makter å ha noe forhold til noen. Da er det fint å ha en unskylding, nemlig at det er noe galt med alle andre!!

Jeg er egen som en bukk. Men jeg ser ikke på meg selv som at jeg ikke fortjener noe annet.

Derimot har jeg såpass tro på henne (og meg selv) at hun skal klare å se lyset i tunnelen med min hjelp. Derfor har jeg ikke gitt henne helt opp ennå.

Jeg skal nå se om hun reagerer positivt eller negativt på denne seneste situasjonen. Altså at hun ikke kommer til å få noen penger uten at hun viser meg at hun virkelig bryr seg først.

Hadde jeg vært kvinne, så hadde jeg forhåpentligvis ikke forsøkt å omvende en voldelig mann. Det ser jeg på som fullstendig dødfødt ettersom mannen vanligvis er fysisk sterkere og mer aggressiv enn kvinnen.

Men jeg kommer som sagt til å gi opp henne hvis det nå viser seg at hun er et totalt håpløst tilfelle uten evne til positiv endring. Da har jeg i hvert fall funnet ut det, og kan gå videre uten å måtte se meg tilbake.

Skrevet

Den dama du bestemte deg for at du en gang ville ha hun eksisterer ikke. Det var en drøm det Steinar. Hun har i lang lang tid vist deg hvem hun virkelig er. Hennes sanne jeg har du fått erfare i lang lang tid nå. At du bestemmer deg for at hun ikke skal være sånn - men heller være slik du en gang drømte og fantaserte om... det blir jo bare vanvittig umodent og dumt av deg!

Vær litt fornuftig heller nå Steinar!!!

:murvegg:

Det er sikkert riktig at egne drømmer ofte er det største problemet.

Skrevet

Det vi som har hatt ork og tålmodighet til å følge med i trådene til Steinar også må ta i betraktning, er at Steinar er den direkte årsak til at damen er separert nå. Han var den hun var utro mot sin mann med. Nå mener han antagelig å ta konsekvensen av dette og vise seg som en rakrygget mann. Men så er problemet for ham at damen egentlig ikke vil flytte til ham, men oppholder ham med vage løfter. Det er ikke pent gjort, men det virker. Hun klager over dårlig råd, og han sender penger til henne. Han må jo ha forstått for lenge siden at dette er dødfødt. Han er sta og monoman i sin besettelse for denne damen og skal ha henne samme hva. Kjærlighet? Tro det den som vil.

Det gjenstår altså å se.

Skrevet

Jeg skal nå se om hun reagerer positivt eller negativt på denne seneste situasjonen. Altså at hun ikke kommer til å få noen penger uten at hun viser meg at hun virkelig bryr seg først.

Seneste situasjonen? Sluttet ikke du å gi henne penger i august i fjor?

Skrevet

Seneste situasjonen? Sluttet ikke du å gi henne penger i august i fjor?

Ikke helt.

Skrevet

Ikke helt.

Hva vil det si?

Skrevet

Hva vil det si?

At hun fikk et større beløp rundt juletider.

Uten at noe ble bedre av det heller.

Derfor er det ikke aktuelt å gjøre samme feil om igjen.

Nå må hun altså innfri kravene mine først.

Skrevet

Hvorfor i alle dager ga du henne et større beløp rundt juletider? Du visste jo akkurat det samme i august som du vet nå om hennes oppførsel og holdning til deg og dine penger. Og du hadde hundre sider her på KG med kvinner som sa det samme. :overrasket:

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager ga du henne et større beløp rundt juletider? Du visste jo akkurat det samme i august som du vet nå om hennes oppførsel og holdning til deg og dine penger. Og du hadde hundre sider her på KG med kvinner som sa det samme. :overrasket:

Tja, det var vel en blanding av å ville hjelpe og behovet for å se reaksjonen.

Skrevet (endret)

Hvordan reagerte hun så?

Endret av Crash
Skrevet

Jeg er egen som en bukk. Men jeg ser ikke på meg selv som at jeg ikke fortjener noe annet.

Derimot har jeg såpass tro på henne (og meg selv) at hun skal klare å se lyset i tunnelen med min hjelp. Derfor har jeg ikke gitt henne helt opp ennå.

Hadde jeg vært kvinne, så hadde jeg forhåpentligvis ikke forsøkt å omvende en voldelig mann. Det ser jeg på som fullstendig dødfødt ettersom mannen vanligvis er fysisk sterkere og mer aggressiv enn kvinnen.

Men jeg kommer som sagt til å gi opp henne hvis det nå viser seg at hun er et totalt håpløst tilfelle uten evne til positiv endring. Da har jeg i hvert fall funnet ut det, og kan gå videre uten å måtte se meg tilbake.

:haar:

Er det nytt? Trodde du hadde sluttet å gi henne penger for et halvt år siden jeg.

Sitter fortsatt med samme tanken i hodet som jeg gjorde etter å ha lest innlegg nummer 1 i tråd nr 1 jeg:

"Hvor dum er det mulig å bli! :hakeslepp: "

• Liker 2
Skrevet

:sjokk:

:scorpis:

:skratte:

(Jeg er målløs over hvor dum og blind det er mulig å bli, så dette får holde.)

• Liker 1
Skrevet

Hei Steinar, kan jeg få litt penger også? Værsåsnill? :)

Skrevet

Hei Steinar! Jeg er en jente som kunne tenke meg å gå på date med deg. Jeg har ikke så mye penger for tiden, men hvis du overfører pengene på forhånd så jeg får kjøpt togbillett og et antrekk å ha på meg så blir jeg gjerne med. Er du interessert? :)

• Liker 1
Skrevet

Hei Steinar! Jeg er en jente som kunne tenke meg å gå på date med deg. Jeg har ikke så mye penger for tiden, men hvis du overfører pengene på forhånd så jeg får kjøpt togbillett og et antrekk å ha på meg så blir jeg gjerne med. Er du interessert? :)

Melder meg på jeg også. Er KLIN blakk!!

Skrevet

En mann er fysisk sterkere enn kvinner og kan bruke vold.

Kvinner bruker andre ting.

Det vil si at deter forskjell på menneskene som får folk som deg til å agere slik du gjør.

Men i bunn og grunn så er du klin lik en dame som går rundt og håper på at en mann en vakker dag skal endre seg. Om deg gjelder å endre en voldelig adferd, en utnyttende adferd, en likegydlig adferd osv spiller ingen rolle. De som går der og venter er alle drevet av det samme: at de i egenskap av sin egen påvirkningskraft skal kunne klare å endre et annet menneske slik at det menneske passer inn i det bilde de har av at denne personen skal bli min partner. Hvis bare jeg er tålmodig.... Hvis bare jeg får omvendt vedkommende.... Hvis bare jeg er sta nok....

Og du - dette er et håpløst tilfelle. Du trenger da ikke mer tid for å forstå det.

Dream on....

Du kan like godt plukke opp en hvilken som helst kvinne på gata og be henne innfri kravene dine. Sjansen er faktisk større for at du treffer blink da!!

Det må da være et jævlig stort nederlag for en mann at det kun er penger som får frem en reaksjon hos en dame???

• Liker 2
Skrevet

Så hvis hun viser deg at hun bryr seg, får hun penger?! Så hun kan faktisk spille skuespill en liten stund til du punger ut med enda et større beløp, og så gå tilbake til rute ett?

*facepalm*

I´m completely and utterly at a loss for words...

• Liker 2
Skrevet

I´m completely and utterly at a loss for words...

:pls:

Skrevet

På hvilken måte møtte du egentlig denne dama in the first place? Det ville jeg likt å visst.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...