Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ingen har sagt noe annet. Men ordvalget er fortsatt veldig merkelig for meg. Kjærlighetsløst. Mer av praktiske grunner (av typen "jeg har penger, du er flink til å vaske huset. Vi burde inngå en avtale"), enn gjensidig kjærlighet.

For deg, ja. Men for meg betyr det å få til noe fornuftig at det blir bra (nok) for begge parter :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Steinar, du har autistiske trekk:

-Du forstår ikke ironi

-Du tolker alt bokstavelig. eks: en debatant sier at hun ikke nøyer seg med å få til noe fornutig, og da tolker du dette som at hun ønsker noe ufornuftig.

- Du klarer ikke å lese mellom linjene

-Du lever i en boble som ikke har noe med omverdenen å gjøre.

-Du har hengt deg opp i en enkelt ting og klarer ikke å slippe tak. Dette er eneste du tenker på 24 timer i døgnet og det har du gjort i flere år.

- Du klarer ikke å kommunisere på samme bølgelengde som andre mennesker.

• Liker 5
Gjest Prøvis
Skrevet

Du får lese gjennom de tretten sidene i denne tråden, så har du nok litt å gå på.

... og de over 100 sidene i forrige tråd..

Jeg har sagt mitt, og setter meg nå godt til rette med :popcorn::kaffekopp::vin: mens jeg :filer: Heretter er jeg bare en tilskuer, bedre enn såpeopera dette :)

Skrevet

Aha, så du skal ha noe ufornuftig mens jeg må ha noe fornuftig å satse på?

Hvor ble det av logikken? :klø:

Det er ikke rart at du sliter.

Hvis jeg sier at jeg ikke nøyer meg med et fornufts-ekteskap så betyr ikke det at jeg vil ha et ufornuftig ekteskap.

Det betyr at jeg vil ha et ekteskap bygget på kjærlighet, gjensidig respekt osv. Men at jeg selvfølgelig også ønsker at vi skal kunne gjør fornuftige ting sammen og at min mann er en fornuftig person.

Skrevet

For deg, ja. Men for meg betyr det å få til noe fornuftig at det blir bra (nok) for begge parter :)

Jaja....

Problemet er at du høres så snusfornuftig ut.

Noen ganger er det veldig fornuftig å blande inn litt kjærlighet også vet du!!

• Liker 1
Skrevet

Jaja....

Problemet er at du høres så snusfornuftig ut.

Noen ganger er det veldig fornuftig å blande inn litt kjærlighet også vet du!!

I denne saken har jeg blandet inn altfor mye følelser, og for lite fornuft.

Altså på tide å vende på den steka her!

Ellers har vi ikke fått pratet i dag selvfølgelig. Jeg har ikke overført penger og derfor er hun sur.

Jeg stoler ikke på henne har hun funnet ut nå. Noe som ikke akkurat er helt feil slik hun oppfører seg! :kari:

Så nå vil hun ikke prate før jeg har overført penger.

Mens jeg på min side sier at jeg ikke overfører 1 kr før hun viser meg at hun bryr seg og er glad i meg. Og om det ikke skjer så kommer jeg til å velge henne bort.

Der står vi nå. Kvinnfolk er noen rare dyr, sier jeg.

Skrevet

Dump det rare dyret

• Liker 1
Skrevet

I denne saken har jeg blandet inn altfor mye følelser, og for lite fornuft.

Altså på tide å vende på den steka her!

Ellers har vi ikke fått pratet i dag selvfølgelig. Jeg har ikke overført penger og derfor er hun sur.

Jeg stoler ikke på henne har hun funnet ut nå. Noe som ikke akkurat er helt feil slik hun oppfører seg! :kari:

Så nå vil hun ikke prate før jeg har overført penger.

Mens jeg på min side sier at jeg ikke overfører 1 kr før hun viser meg at hun bryr seg og er glad i meg. Og om det ikke skjer så kommer jeg til å velge henne bort.

Jeg kjenner hele saken. Jeg fulgte og deltok i den andre tråden din.

Husker jeg rett så ble vi vel også litt enige om at du skulle innse at det var dette spesielle kvinnfolket som var rar og ikke alle kvinnfolk. For hun er jo rar. Det vet vi.

Men det aller rareste dyret her er deg - som fortsatt gidder....

De fleste har problemer med denne saken fordi de er i forhold hvor de ikke trenger å blande inn en slik type fornuft som du snakker om. Det betyr ikke at de ikke er fornuftige mennesker. Heller tvert om. Fornuftige mennesker velger seg nemlig partnere som elsker og respekterer dem tilbake. Fornuftige mennesker sitter ikke der og venter på at en potensiell partner skal slutte å mase om penger. Fornuftige mennesker snur rygge til og kutter ut all kontakt med folk som hverken vil kommunisere eller oppføre seg som folk. Fornuftige mennesker forstår også at en person ikke kan endre sin oppførsel og personlighet så radikalt som det du mener er nødvendig for at du skal kunne godta denne dama.

Det er to sider av din sak.

1) du er blind pga av dine følelser og tillater ha som helst

2) du er fornuftig og kutter henne ut.

Din versjon av fornuftig er at du vil at hun skal tilpasse seg, endre seg, lære å oppføre seg slik alt hun passer i ditt liv.

Når vi her på KG sier at du ikke skal finne deg i at hun lopper deg for penger og lurer deg så er din løsning at hun skal endre seg hvis dere skal få til et forhold. Løsningen er at du skal kutte henne ut - fullstendig. Det er fornuftig!! Du skal ikke være fornuftig sammen med henne!! Det er ikke noe fornuftig forhold å oppdrive der!!

For det du nå forteller oss (nå i januar 2011) er bare det samme gamle som du har sagt før. Det er ingenting nytt her. Ingenting overhodet.

• Liker 2
Skrevet

For det du nå forteller oss (nå i januar 2011) er bare det samme gamle som du har sagt før. Det er ingenting nytt her. Ingenting overhodet.

Ja, det stemmer at det ikke har skjedd noe nytt.

Det som imidlertid er nytt, det er at jeg ikke kommer til å gi henne viljen sin før hun eventuelt gjør som jeg sier først.

Og gjør hun ikke det, så går det som det går.

Skrevet (endret)

Ingen steder mao :roll:

Makan til pisspreik. Du kommer ikke til å sette ned en tå engang og du kommer ikke til å ta affære om hun så skulle selge rumpa di til inntekt for egen husleie :ler:

Tror du virkelig på det du skriver selv?

Endret av Suzy
Skrevet

Ingen steder mao :roll:

Makan til pisspreik. Du kommer ikke til å sette ned en tå engang og du kommer ikke til å ta affære om hun skulle selge rumpa di til inntekt for egen husleie :ler:

Tror du virkelig på det du skriver selv?

Jeg har ventet på å se at hun skulle reagere på eget initiativ.

Når det ikke skjer så blir det helt nødvendig å bruke tvang.

Jeg syns dette burde vært helt unødvendig når det gjelder såkalte voksne folk, men det er det tydeligvis ikke.

Skrevet

Jeg syns dette burde vært helt unødvendig når det gjelder såkalte voksne folk, men det er det tydeligvis ikke.

Jeg spør igjen - tror du på det du skriver selv?

Skrevet

Jeg spør igjen - tror du på det du skriver selv?

Selvfølgelig. Når jeg først har bestemt meg for noe så blir det sånn.

Det er derfor dette har dratt ut sånn på tiden også. Jeg hadde bestemt meg.

Jeg ombestemmer meg altså ikke igjen med det første.

Skrevet

Jeg mener bestemt at du trenger hjelp, å få en diagnose og eller noen å prate med har hjulpet mange mange mennesker.

Skrevet

Jeg mener bestemt at du trenger hjelp, å få en diagnose og eller noen å prate med har hjulpet mange mange mennesker.

Dette er ikke noe mer å prate om. Det blir nå som jeg har sagt.

Skrevet

Og hva er det du har sagt igjen? At du har bestemt deg, så da ombestemmer du deg ikke, og du har bestemt deg for å vente?

Skrevet

Så du hadde bestemt deg på forhånd for å være en dvask tøffel uten ryggrad?

Hvorfor det?

Tenner du på det?

Skrevet

Dersom du, Steinar, på noe som helst tidspunkt i livet ditt, ønsker å treffe en kvinne som vil ha deg, så må du GROW SOME BALLS!

Med mindre du finner en Domina, som tenner på å piske deg og knulle deg i rumpa med strap-on.

Skrevet (endret)

Ja, det stemmer at det ikke har skjedd noe nytt.

Det som imidlertid er nytt, det er at jeg ikke kommer til å gi henne viljen sin før hun eventuelt gjør som jeg sier først.

Så det er på den måten man bygger gode forhold????

Hvis det er slik du MÅ ha det - hvorfor ikke finne deg en dame som liker å bli bestemt over?

Igjen... det er altså slik man skaper gode forhold?

Men for å være litt seriøs: Skal du altså tvinge henne til å bli sammen med deg?

Ok. Du bestemte deg for at henne ville du ha.

Så viste det seg at hun ikke var helt slik som du hadde forventet.

Ikke bare det, hun har uakseptabel oppførsel og adferd (ref. deg i tidligere tråder). Men du vil fortsatt ha henne.

For du har bestemt deg.

Og nå selv om hun etter - er det år? - fortsatt ikke oppfører seg slik DU vil så skal du fortsatt ha henne fordi du er sta og vil at det skal gå slik DU har bestemt deg for.

....dette er sykt.

Om du hadde vært kvinne, og truffet en mann som du hadde bestemt deg for. Også viste det seg at han var voldelig, du fant ut at han hadde sittet inne for flere voldtekt og at eksdama hans hadde blitt banket opp til stadighet. Hadde du da også vært et stabeist og sagt at han skal jeg ha, han skal bare forandre seg først, endre oppførsel og adferd osv. Og når denne mannen ikke ville flytte til deg så hadde du fortsatt å håpe, vente og insistere på at med litt fornuft så vil nok dette gå veien... Altså, selv om voldtektsmannen ikke ville hatt deg, så hadde du insistert på at dette skulle endres. Er ikke det tragisk?

Det er en litt annen setting enn din Steinar, men den har et fellestrekk: nemlig den personen som tror at andre kan endre seg radikalt for å passe inn i et bestemt mønster som passer deg selv.

Mennesker som går for slike umulige potensielle partnere er i bunn og grunn triste skjebner. De tror nemlig ikke at de fortjener noe annet. Også går de også for umulig forhold som det aldri blir noe av fordi de i bunn og grunn ikke makter å ha noe forhold til noen. Da er det fint å ha en unskylding, nemlig at det er noe galt med alle andre!!

Endret av Lizzee
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Om du hadde vært kvinne, og truffet en mann som du hadde bestemt deg for. Også viste det seg at han var voldelig, du fant ut at han hadde sittet inne for flere voldtekt og at eksdama hans hadde blitt banket opp til stadighet. Hadde du da også vært et stabeist og sagt at han skal jeg ha, han skal bare forandre seg først, endre oppførsel og adferd osv. Og når denne mannen ikke ville flytte til deg så hadde du fortsatt å håpe, vente og insistere på at med litt fornuft så vil nok dette gå veien... Altså, selv om voldtektsmannen ikke ville hatt deg, så hadde du insistert på at dette skulle endres. Er ikke det tragisk?

Eller om du var mann, og møtte en kvinne som du likte men så var hun opptatt. Men så gikk hun fra mannen sin, og du bestemte deg for at denne kvinnen ville du ha. Etterhvert fant du ut at hun var fæl til å mase om penger. Lovet deg gull og grønne skoger, skulle flytte dit hvor du bodde, men først måtte du sende mer penger. Fikk hun ikke viljen sin så kalte hun deg stygge ting. Men du fortsatte å håpe, ville bare at hun skulle endre totalt på denne sanne siden av seg selv som hun nå hadde begynt å vise. Hun ga stort sett blaffen i deg og brukte bare flytteplanene som lokkemiddel for å holde deg på kroken. Hun vil tydeligvis ikke ha deg men du insisterer på at alt vil bli bra bare hun blir et fornuftig menneske men riktig oppførsel...

Nemmen... det er jo deg jo Steinar!!!

Den dama du bestemte deg for at du en gang ville ha hun eksisterer ikke. Det var en drøm det Steinar. Hun har i lang lang tid vist deg hvem hun virkelig er. Hennes sanne jeg har du fått erfare i lang lang tid nå. At du bestemmer deg for at hun ikke skal være sånn - men heller være slik du en gang drømte og fantaserte om... det blir jo bare vanvittig umodent og dumt av deg!

Vær litt fornuftig heller nå Steinar!!!

:murvegg:

Endret av Bernina
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...