Gå til innhold

Så skjedde det igjen


Gjest Trist mann

Anbefalte innlegg

Gjest kjønnsløs

Hallo der ute, skriver dette mest for å "ha noen å snakke med", har dere oppmuntring "bring it on", har dere "shit" så knip igjen.

Etter 10 års samboerskap, og to barn, sa dama takk for seg, følelsene er der ikke lenger.

Forrige samliv gikk i vasken etter 12 år, også da med to barn, men den gangen var det jeg som gikk, var ikke så grei mot Xen (følelsesmessig) da så jeg fortjener vel det jeg får. What comes around gets around eller hva det nå heter.

Jeg har ikke fått et klart svar på hva som gjør at disse følelsene forsvant men jeg er jo hverken psykisk eller fysisk voldelig, er ikke en "feit og lat gris", og tar min del av husarbeidet og vel så det. Ja ja...det ikke lett å bli klok på...

Hva var det som gjorde at du gikk forrige gang? Var det følelsene som tok slutt? var ikke hun grei mot deg? Og nå er det samboeren som går fra deg. Er det verre at du blir forlatt enn at du er den som avslutter forholdet? Hvordan følte din eks seg da du forlot henne? Ser du igjen noen av de følelsene du hadde da du valgte å avslutte forrige forhold i de følelsene til hun som nå forlater deg har? Kanskje hun føler det likt som den gangen du følte at du måtte ut av ditt forhold.

Uansett er det vondt å være den som blir igjen for det hører til sjeldenhetene at begge vil ut av et forhold samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AB over her, se hva jeg presiserte veldig tydelig i innlegget mitt.

Og ut i fra det du skriver så hadde jo du ikke sex med mannen din fordi han ikke kommuniserte. Så et element av sannhet mener jeg det er. Poenget med det jeg skriver er altså ikke sex/ikke sex, men at dersom man ikke klarer å si hva man ønsker og partneren ikke klarer å forstå det man sier, så må man ha hjelp til å lære og kommunisere med hverandre.

Ja, så den. Jeg var nok uklar der sikkert, men svaret var egentlig ment som et svar ikke til deg alene men til alle som kommer inn på den galeien med "typisk mannfolk" "typisk kvinnfolk" og du er langt fra den verste der;) Enig med deg i kommunikasjonsbiten, men slik jeg oppfattet det første innlegget ditt var at kvinner brukte sex som et middel til å fortelle mannen at noe var galt på og det var der jeg var uenig (mulig jeg misforsto). Jeg tror at man naturlig mister lysten og ikke vil ha sex når det andre ikke fungerer annet enn at det er en straff. Mitt hovedpoeng var heller ikke sex/ikke sex - men siden det ofte dukker opp og siden det var den biten det ble fokusert på fra min eksmanns side bruker jeg det mye som eksempel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅH!

Jeg kjenner at jeg er så GLAD for at jeg ikke er i førtiåra, dobbelt skilt og med to barnekull bak meg.

Takk, TS, du gjorde dagen min lysere :klemmer:

:slår: det er ikke plass til ironi i slike innlegg når det går på bekostning av ts...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trist mann

:slår: det er ikke plass til ironi i slike innlegg når det går på bekostning av ts...

TS her, jeg synes den var litt morsom og tok meg ikke nær av den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trist mann

Hva var det som gjorde at du gikk forrige gang? Var det følelsene som tok slutt? var ikke hun grei mot deg? Og nå er det samboeren som går fra deg. Er det verre at du blir forlatt enn at du er den som avslutter forholdet? Hvordan følte din eks seg da du forlot henne? Ser du igjen noen av de følelsene du hadde da du valgte å avslutte forrige forhold i de følelsene til hun som nå forlater deg har? Kanskje hun føler det likt som den gangen du følte at du måtte ut av ditt forhold.

Uansett er det vondt å være den som blir igjen for det hører til sjeldenhetene at begge vil ut av et forhold samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her, se hva jeg presiserte veldig tydelig i innlegget mitt.

Og ut i fra det du skriver så hadde jo du ikke sex med mannen din fordi han ikke kommuniserte. Så et element av sannhet mener jeg det er. Poenget med det jeg skriver er altså ikke sex/ikke sex, men at dersom man ikke klarer å si hva man ønsker og partneren ikke klarer å forstå det man sier, så må man ha hjelp til å lære og kommunisere med hverandre.

Jeg synes innlegget ditt var godt Kate - mye er gjenkjennelig men det treffer meg ikke vondt - bare litt sånn at jeg må dra litt på smilebåndet. Det er jo spissformulert. Sikkert ikke noe vanskelig å skrive en tilsvarende om menn - i en like spissformulerende stil.

Endret av Havbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trist mann

Hva var det som gjorde at du gikk forrige gang? Var det følelsene som tok slutt? var ikke hun grei mot deg? Og nå er det samboeren som går fra deg. Er det verre at du blir forlatt enn at du er den som avslutter forholdet? Hvordan følte din eks seg da du forlot henne? Ser du igjen noen av de følelsene du hadde da du valgte å avslutte forrige forhold i de følelsene til hun som nå forlater deg har? Kanskje hun føler det likt som den gangen du følte at du måtte ut av ditt forhold.

Uansett er det vondt å være den som blir igjen for det hører til sjeldenhetene at begge vil ut av et forhold samtidig.

Først, jeg er vel mest trist på barnas vegne, nok et kull som ikke får oppleve et familieliv med mor og far. Brudd mellom voksne som ikke har barn ser jeg egentlig ingen problemer med, trist for den som blir dumpet selvsagt, for ofte er man vel uvitende om partnerens tanker.

I det forrige forholdet forsvant mine følelser pga en meget vanskelig kone mer et ustyrlig sinne og som behandlet meg som dritt. Jeg var vel heller ikke på topp når det gjaldt å kommunisere, men med partner på grensen til psykopat er det ikke så lett. Så bruddet kom nok brått på, og hun var ikke særlig smidig hverken med økonomi eller barn.

Denne gangen var det jeg som ble overrasket, jeg trodde faktisk hun var glad i meg. Vi krangler aldri men har heller ingen dype samtaler, så jeg er enig med alle som sier at kommunikasjon er viktig, ikke sikkert det hadde gjort at dette bruddet ble unngått men vi kunne jo da kanskje vært to om avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes innlegget ditt var godt Kate - mye er gjenkjennelig men det treffer meg ikke vondt - bare litt sånn at jeg må dra litt på smilebåndet. Det er jo spissformulert. Sikkert ikke noe vanskelig å skrive en tilsvarende om menn - i en like spissformulerende stil.

Takk, Havbris. Det var slik det var ment. Jeg vet jo godt at alle menn eller alle kvinner ikke er slik eller sånn. Dog er det noen fellestrekk man tidvis kan bli ytterst frustert over, som jeg prøvde å si noe om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Havbris. Det var slik det var ment. Jeg vet jo godt at alle menn eller alle kvinner ikke er slik eller sånn. Dog er det noen fellestrekk man tidvis kan bli ytterst frustert over, som jeg prøvde å si noe om her.

Jeg tror også at det kan være lettere å komme opp av skyttergravene når vi spissformulerer litt, ironiserer litt og setter på briller med litt humor i brilleglassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...