Gå til innhold

Så skjedde det igjen


Gjest Trist mann

Anbefalte innlegg

ÅH!

Jeg kjenner at jeg er så GLAD for at jeg ikke er i førtiåra, dobbelt skilt og med to barnekull bak meg.

Takk, TS, du gjorde dagen min lysere :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forhold går i stykker selvom mannen gjør husarbeid. Det er ikke alltid at noen er mer skyld i det enn andre. Følelser kan dø selvom partneren er aldri så perfekt og man kan aldri helgardere seg mot å bli dumpet eller å være dumperen. Samlivsbrudd er jævlig selvom man ønsker det selv, men på et tidspunkt kommer man seg videre. Ta til deg det du har lært og prøv å ikke være bitter. Du kan ikke tvinge noen til å elske deg og være med deg, selvom du støvsuget aldri så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to ord/begrep man skal være seg veldig bevisst når man er i et forhold som man i utgangspunktet ønske skal vare resten av livet.

De to ordene er "aldri" og "alltid", og er med på å bygge en slags falsk trygghet i et forhold. "Jeg skal alltid være din!", "Jeg skal aldri være utro!", "Jeg vil alltid elske deg!" etc. Slik er det naturligvis ikke! Meldingen gjelder nok i det den blir sagt, men dagen etter kan situasjonen være endret. Ingen kan si noe sikkert om fremtiden, og derfor bør man gjøre nødvendig vedlikehold av forholdet hver eneste dag! Sette pris på hverandre hver eneste dag, og vise i ord og handling at man gjør det! Det er faktisk ganske enkelt når man først har tenkt tanken. En liten, kjærlig melding under hodeputen, i jakkelommen, i dusjen, på mobilen, ja, hvor som helst gjør dagen bedre for den som får den. Viser at partneren tenker på deg, og har gjort seg litt umake med å fortelle det til deg. Det skal ikke så mye til i det daglige, så får man heller legge enda mere i det når helga kommer. Det styrker forholdet, og minsker faren for at det går i oppløsning, og det er jo nettopp det vi aller helst vil, er det ikke det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist det skjer igjen da, du vett jo litt hva det går i fra sist.

Kanskje du ikke skulle gått så fort i ditt første ekteskap. Jeg ville ikke satset på deg nei. Mann med 4 barn med 2 forskjellige damer, huff nei takk. Du blir nok lenge alene nå ja, men slik er det.

HALLO !!! :sur: Hva er poenget med å være så slem mot fyren??? Han ba pent om å få slippe drittkommentarer og dette er det du klarer å lire av deg! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig noen av svarene her.. Hadde TS vært dame som gikk fra mannen sin hadde det kun vært støtteerklæringer og tips om hvordan man beholdt barna og fikk mest mulig i bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig noen av svarene her.. Hadde TS vært dame som gikk fra mannen sin hadde det kun vært støtteerklæringer og tips om hvordan man beholdt barna og fikk mest mulig i bidrag.

Og i hver tråd er det en som skriver dette. Akkurat som det har noe å si. Har lest ganske mange tråder om kvinner som går fra mennene sine og de blir utskjelt for det de må lære å sette pris på mannen dersom han er snill og spesielt om han støvsuger og elsker henne, at kvinner bare vil ha menn som slår osv. Generelt sett blir både menn og kvinner som ønsker å avslutte et forhold utskjelt på dette forumet dersom det ikke er utroskap eller vold i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns nå mannfolka stort sett blir sett på som den store stygge ulven i alle bruddtråder. Om kjerringa er utro er det mannen sin skyld, om mannen er utro er han et rasshøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mann

Takk for tips, forrige gang var det jeg som gikk, så da ga jeg bort "alt" untatt samværsrett. Denne gangen går hun så da skal jeg nok kreve min rett.

Men jeg ønsker jo ikke at det skal ende i et helvete, så man må vel gi noe begge veier.

Huset skal i utgangspunktet jeg beholde, da hun ikke vil klare det alene.

Barna har vi tenkt å "dele" en hver, dvs at begge har daglig omsorg og samværsrett.

Det spiller ingen rolle hvem som vil avslutte forhold, en har samme rettigheter uansett men noen føler de må gi bort alt.

Dette er noe kvinner lett får fram at en mann må gjøre siden det er "hans skyld" ovs.

Slik fungerer det egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at begge parter i de fleste tråder får en del ufortjent pepper. Folk dømmer folk til evig fortapelse og som onde mennesker fordi de gjør feil og dumme/dårlige handlinger. Forskjell på å oppføre seg som en drittsekk og være en drittsekk. I veldig få brudd vil det kun være en person sin "feil" og det er ikke noen fasit på hva som gjør et forhold bra eller dårlig. Vi gjør alle dumheter, og uansett hvor sympatisk eller usympatisk en trådstarter virker, er det mye vi ikke vet om dem eller partneren deres eller forholdene deres. Jeg kan gjerne støtte TS i dette tilfellet - ikke fordi noen nødvendigvis har noe skyld, eller fordi han nødvendigvis er blitt behandlet dårlig men fordi folk i bruddsituasjoner har det svært vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mann

Jeg syns nå mannfolka stort sett blir sett på som den store stygge ulven i alle bruddtråder. Om kjerringa er utro er det mannen sin skyld, om mannen er utro er han et rasshøl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg syns ikke IGJEN er helt riktig her jeg. Så langt jeg leser har du hatt to flotte langvarige forhold, som har resultert i barn og som generelt har vært gode. I tillegg er du en mann i din definert beste alder.

Når du får summet deg litt, håper jeg du vil se lyst på tingene. Dog er et råd, at når kona di ikke vil ha sex med deg, da bør du lese varselssignalene. VELDIG. Mange menn går bare og dilter, mens kvinnene setter premissene for forholdene. Mennene går med på sexnekt, krangling osv, og skjønner ikke at dette er kvinnens særs innpakkete måte å prøve og si at hun ikke er fornøyd. Når du ikke leser disse signalene, som hun selvsagt ikke sier noe om, blir hun mer og mer frustrert, til hun plutselig pakker snippesken og bryter. Helt uten at du skjønner noen ting.

All den sund menn og kvinner kommuniserer så utrolig ulikt, er det et hett tips og kommunisere med setninger som, hva hører du jeg sier nå, hva mener du egentlig osv. Til senere... altså.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mann

Vet du, jeg syns ikke IGJEN er helt riktig her jeg. Så langt jeg leser har du hatt to flotte langvarige forhold, som har resultert i barn og som generelt har vært gode. I tillegg er du en mann i din definert beste alder.

Når du får summet deg litt, håper jeg du vil se lyst på tingene. Dog er et råd, at når kona di ikke vil ha sex med deg, da bør du lese varselssignalene. VELDIG. Mange menn går bare og dilter, mens kvinnene setter premissene for forholdene. Mennene går med på sexnekt, krangling osv, og skjønner ikke at dette er kvinnens særs innpakkete måte å prøve og si at hun ikke er fornøyd. Når du ikke leser disse signalene, som hun selvsagt ikke sier noe om, blir hun mer og mer frustrert, til hun plutselig pakker snippesken og bryter. Helt uten at du skjønner noen ting.

All den sund menn og kvinner kommuniserer så utrolig ulikt, er det et hett tips og kommunisere med setninger som, hva hører du jeg sier nå, hva mener du egentlig osv. Til senere... altså.

Synes du skrev er godt innlegg,likte mye av det ;))

Jeg la merke til dette: Når du ikke leser disse signalene, som hun selvsagt ikke sier noe om, blir hun mer og mer frustrert, til hun plutselig pakker snippesken og bryter. Helt uten at du skjønner noen ting.

Er damer noen "dyr som tror at menn og andre skal lese deres tanker og synspunkter i et forhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På sett og vis er nok mange av oss det. Vi ønsker at mannen skal kjøpe gaver vi ønsker oss mest i verden, uten å si hva disse er, men som et bevis på at han forstår, elsker og kjenner oss godt.

Vi vil at han skal se at vi ikke har det bra, og fortelle oss hva det er. Spør han: "HVa er galt" Svarer vi: "Ikke noe!"

Dersom vi nekter ham sex, er det for at han skal forstå at han har gjort noe, eller ikke gjort noe, som gjør at vi ikke vil ha sex med ham før han har skjønt hva dette er, og fikset dette.

Ikke alle kvinner er sånn, ikke alle er det i stor grad heller, men det finnes elementer av det i oss, som gjør at kommuniksasjon er så utrolig viktig i et forhold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En mann

På sett og vis er nok mange av oss det. Vi ønsker at mannen skal kjøpe gaver vi ønsker oss mest i verden, uten å si hva disse er, men som et bevis på at han forstår, elsker og kjenner oss godt.

Vi vil at han skal se at vi ikke har det bra, og fortelle oss hva det er. Spør han: "HVa er galt" Svarer vi: "Ikke noe!"

Dersom vi nekter ham sex, er det for at han skal forstå at han har gjort noe, eller ikke gjort noe, som gjør at vi ikke vil ha sex med ham før han har skjønt hva dette er, og fikset dette.

Ikke alle kvinner er sånn, ikke alle er det i stor grad heller, men det finnes elementer av det i oss, som gjør at kommuniksasjon er så utrolig viktig i et forhold.

Ja ikke lett å vær mann som mange damer påstår. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns nå mannfolka stort sett blir sett på som den store stygge ulven i alle bruddtråder. Om kjerringa er utro er det mannen sin skyld, om mannen er utro er han et rasshøl.

Man kan jo ihvertfall gi ros for at de er konsekvente; menn er jo rota til alt vondt.

Heldigvis har de tid og mulighet til å spy mannshatet på nettet og samtidig høste anerkjennelse for det.

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente sympati og klemmer når du er skyld i det selv. Hvor mange forhold varer livet ut når en tror gresset er grønnere med nr. 2.? Det er sjelden de varer. Men ekteskap nr 1 derimot. De holder for alltid om man gjør en innsats og vanner der det gror. Stopper man å vanne, ja da dør gnisten ut. Ingen er forelsket livet ut, og forhold tåler en trøkk om de bare vil. Du skulle helle skamme deg for å drite i ditt første ekteskap, og tenk på de 4 barna dine. STAKKARS DEM.

Tulling.

Jeg kjenner mange, jeg gjentar; mange, som har lyktes i ekteskap nummer to. De var kanskje litt for kjapt ute første gang, unge og med lite livserfaring, hadde ikke helt oversikten over seg selv, sine behov, sine egne særheter. Ikke sjelden ser jeg at ekteskap nummer en blir litt å regne som en prøvearena, man ønsker det virkelig, man gjør så godt man kan, men så går det bare ikke. Man vanner og vanner, men ikke på rette måten, til rette tid og på rette sted. Så sitter man der, etter bruddet, med ny kunnskap og innsikt, og neste gang man skal velge en partner, legger man også til hodet, ikke bare hjertet. Man greier å bevare fornuften og gjøre kloke valg, midt oppi forelskelsen. Og så fungerer det så mye, mye bedre.

Stakkars barna? Tja. Hvilken planet bor du på, forresten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sett og vis er nok mange av oss det. Vi ønsker at mannen skal kjøpe gaver vi ønsker oss mest i verden, uten å si hva disse er, men som et bevis på at han forstår, elsker og kjenner oss godt.

Vi vil at han skal se at vi ikke har det bra, og fortelle oss hva det er. Spør han: "HVa er galt" Svarer vi: "Ikke noe!"

Dersom vi nekter ham sex, er det for at han skal forstå at han har gjort noe, eller ikke gjort noe, som gjør at vi ikke vil ha sex med ham før han har skjønt hva dette er, og fikset dette.

Ikke alle kvinner er sånn, ikke alle er det i stor grad heller, men det finnes elementer av det i oss, som gjør at kommuniksasjon er så utrolig viktig i et forhold.

Vel, snakk for deg selv. Det som mange personer har vanskelig for å fatte, er at den såkalte "sexnekten" ikke nødvendigvis har noe med å straffe en person å gjøre, men jeg som jente blir lite fristet til å ha sex når det er andre ting i forholdet som ikke fungerer.

Er så lei av folk som skal ha ting inn med teskje. Jeg prøvde i flere år å si til min daværende mann at vi hadde problemer og om vi ikke kunne ta tak i dem. Jeg sier at det er visse ting jeg sliter med som går på at ingenting av det jeg sier når hjem. Han svarer med at vi må ha sex andre steder enn i sengen samt ha analsex. Evt mistet han besinnelsen og ble rasende eller løp ut døren hver gang jeg ville snakke om noe annet enn overfladiske ting. Forholdet holdt lenge fordi jeg faktisk var interessert i å ha sex med ham, men mot slutten orket jeg ikke tanken lengre. Han trodde at det dreide seg om at han måtte støvsuge og lage mat når han ønsket sex. Dette hadde han sikkert fått anbefalt på kvinneguiden kan jeg tenke meg. Falt han ikke inn at det ikke var sexlysten som var problemet mitt, men det at han aldri var interessert i å snakke skikkelig og heller ikke "så meg" eller var hyggelig med mindre han ville ha sex. Dersom jeg ikke er interessert i sex etter en krangel er ikke for å straffe partneren, men heller fordi det skorter på lysten min etter en stor krangel - jeg ønsker også å bli satt pris på når det kommer til andre områder enn i sengen eller når det kommer til matlaging. En ting også: når du er deprimert eller trist/lei/sint og du får spørsmålet om det er noe som er galt. Svar ikke "ingenting" - dette er ikke noe som er spesielt for kvinner. I tre år fikk jeg "ingenting" som svar og jeg er kvinne. Jeg er direkte og sier hva som er galt. Da jeg faktisk hadde fått nok av denne vitsen av et forhold, etter utallige forsøk, slo jeg faktisk opp. Da var det ikke måte på hvor plutselig dette var og jeg måtte jo skjønne at han hadde depresjoner. Det blir hele tiden nevnt at vi kvinner bare tenker at de skal forstå hva som er galt eller hva de skal gjøre, men det må da være mulig for en mann å forstå de små tingene som kan gjøre deres nærmeste glade? det må da være mulig å skjønne av seg selv at det er kjekt å gjøre litt stas på partneren når de har bursdag, eller at det går an å tilby litt hjelp på kjøkkenet i ny og ne? Er dette med å prøve å sette seg inn i andre menneskers behov og lyster kun forbeholdt kvinnen, er det kun de som klarer det? Jeg tror ikke det siden min nåværende partner er ekspert på å se hva jeg trenger uten at jeg forventer det selv. Det vi snakker om her bør ikke være "mange kvinner, mange menn - men de menneskelige individuelle forskjellene. ALLE som legger seg litt i selen klarer å være litt empatiske mht partners ønsker og behov om de bare prøver eller har noenlunde intelligens og/eller interesse. Alle kan bomme, men det som teller er forsøket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sett og vis er nok mange av oss det. Vi ønsker at mannen skal kjøpe gaver vi ønsker oss mest i verden, uten å si hva disse er, men som et bevis på at han forstår, elsker og kjenner oss godt.

Vi vil at han skal se at vi ikke har det bra, og fortelle oss hva det er. Spør han: "HVa er galt" Svarer vi: "Ikke noe!"

Dersom vi nekter ham sex, er det for at han skal forstå at han har gjort noe, eller ikke gjort noe, som gjør at vi ikke vil ha sex med ham før han har skjønt hva dette er, og fikset dette.

Ikke alle kvinner er sånn, ikke alle er det i stor grad heller, men det finnes elementer av det i oss, som gjør at kommuniksasjon er så utrolig viktig i et forhold.

AB over her, se hva jeg presiserte veldig tydelig i innlegget mitt.

Og ut i fra det du skriver så hadde jo du ikke sex med mannen din fordi han ikke kommuniserte. Så et element av sannhet mener jeg det er. Poenget med det jeg skriver er altså ikke sex/ikke sex, men at dersom man ikke klarer å si hva man ønsker og partneren ikke klarer å forstå det man sier, så må man ha hjelp til å lære og kommunisere med hverandre.

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...