Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvsagt oppholder de seg i Norge fordi de kan tjene mange årslønner bare på et par ukers svart arbeid.

Når hvem som helst bare kan kaste alle identifikasjonspapirer så gjelder det også som bare kan snike seg inn i landet og bosette seg i Norge, og så få belønning i form av opphold, så er det en utvikling jeg ikke ønsker for Norge.

Vis de får opphold vil det også bli mindre svart arbeid som de papirløse er skyld i da de også vil betale skatt.

Syntes det er litt smakløst å sette småbarnsfamilier opp mot massemordere, krigsforbrytere, tyver og mordere. Trygve Nordby som har jobbet med problematiken i over 20år sier at med å gi amnesti til de papirløse vil ikke det føre til masseinnvandring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal de ha noe ønske å returnere når de øyner håp om å bli belønnet med opphold for å ha sneket seg inn i landet og bosatt seg ulovlig i Norge? Hvem som helst kan jo bare snike seg inn i landet og starte et liv i Norge. Massemordere og krigsforbrytere og alle andre som har lyst. Bare

Nå misforstår du Norsk asylpolitikk. Det er nettopp massemordene og krigsforbryterene som har RETT til asyl, fordi de risikerer dødsstraff i hjemlandet. Disse bør ha med seg ekte pass, og tjener på det.

Jeg mener at innvandrerne utvanner vår befolkning, og derfor bør vi ta inn en stor andel kule ressurspersoner for hver krigsforbryter dersom vår populasjon ikke skal bli helt ubalansert.

Skrevet

Selvsagt oppholder de seg i Norge fordi de kan tjene mange årslønner bare på et par ukers svart arbeid.

Når hvem som helst bare kan kaste alle identifikasjonspapirer så gjelder det også massemordere, krigsforbrytere, tyver og mordere som bare kan snike seg inn i landet og bosette seg i Norge, og så få belønning i form av opphold, så er det en utvikling jeg ikke ønsker for Norge.

Årslønner, hvilke årslønner. Jeg tror far til MA tjente mangfoldige millioner før han rømte. Nå lever han under jorda, og har trolig en økonomi som er verre enn noen gang før.

Noen reiser hit for å tjene penger. Noen rømmer fra noe.

Skrevet

Vis de får opphold vil det også bli mindre svart arbeid som de papirløse er skyld i da de også vil betale skatt.

Syntes det er litt smakløst å sette småbarnsfamilier opp mot massemordere, krigsforbrytere, tyver og mordere. Trygve Nordby som har jobbet med problematiken i over 20år sier at med å gi amnesti til de papirløse vil ikke det føre til masseinnvandring.

Fullstendig irrelevant hva SVeren Trygve Nordby tror. Den norske regjering er av en helt annen oppfatning, og jeg er enig. Å belønne folk for å kaste identifkasjonspapirer og bosette seg ulovlig i landet er å gi svært mange mennesker tro på at de bør dra til Norge. Bare de moderate innstrammingskravene i asylpolitikken det siste året har hatt en betydelig virkning på asylstrømmen. Norges politikk på dette området er helt avgjørende for hvor mange som strømmer til Norge.

• Liker 1
Gjest pastablasta
Skrevet

Nå har til og med Den europeiske menneskerettighetsdomstolen gitt "Maria Amelie" avslag. :sur:

Noen som fulgte litt med på nettprat på aftenposten.no i dag?

Kom frem noen forholdsvis interessante opplysninger fra UNE-direktør Terje Sjeggestad, bl.annet:

For øvrig er det lite naturlig å kalle Madina "papirløs", da hun og familien hadde papirer med til Finland som viser hvem de er, og som norske myndigheter er i besittelse av. Vi merker oss at mange ofte kaller personer "papirløse" når de har vært lenge i Norge uten lovlig opphold. Mange av disse har papirer som viser hvem de er.

..og som tilsvar på en som spurte om trusler fra mafiaen:

Risikoen er vurdert, og Nord-Ossetia er et relativt rolig område i Kaukakus. Både UDI, UNE og domstolen har konkludert med at verken hun eller foreldrene har et beskyttelsesbehov. Alle tre fikk anledning til å forklare seg for retten. Madina har ikke tatt opp spørsmål knyttet til forfølgelsesfare i den saken som ble avgjort i januar.

..veldig snodig at Madina ikke nevner at mafiaen er ute etter henne, når hun har sjansen?

Derfor tror jeg vi trygt kan legge "mafia-sporet" død, selv om I Grosny nok foretrekker å ri kjepphesten sin en stund til. :filer:

• Liker 1
Gjest pastablasta
Skrevet

Fullstendig irrelevant hva SVeren Trygve Nordby tror. Den norske regjering er av en helt annen oppfatning, og jeg er enig. Å belønne folk for å kaste identifkasjonspapirer og bosette seg ulovlig i landet er å gi svært mange mennesker tro på at de bør dra til Norge. Bare de moderate innstrammingskravene i asylpolitikken det siste året har hatt en betydelig virkning på asylstrømmen. Norges politikk på dette området er helt avgjørende for hvor mange som strømmer til Norge.

Enig med du om at man ikke skal tillegge Trygve Nordby særlig stor vekt. Han satte i gang en lovstridig praksis mens han var UDI-direktør. Han opererte med andre ord som han ville, og dreit i lovverket. Jeg er glad de fikk han vekk før han kunne gjøre enda mer skade.

Det er en ting at enkelte tror Nordby er en rettskaffen mann som jobber for rettferdighet, en annen ting er hvorfor i h***ete lovbrytere som han blir tilbudt en toppstilling i Røde Kors?

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir kvalm av hvordan media dekker denne saken. Trynefaktoren og bekjentskaper er IKKE det som skal bestemme utfallet.

For en gangs skyld syns jeg Stoltenberg gjør en god jobb. Og min respekt for SV synker så dypt at jeg ikke har ord.

• Liker 1
Skrevet

...min respekt for SV synker så dypt at jeg ikke har ord.

Ingen fare. Vi SVere har mistet respekten for dere frepperrasister for lenge siden!

Skrevet

Det er en ting at enkelte tror Nordby er en rettskaffen mann som jobber for rettferdighet, en annen ting er hvorfor i h***ete lovbrytere som han blir tilbudt en toppstilling i Røde Kors?

Fordi Norge er en forferdelig lukrativ stat. SV = Venstrenazisme.

Skrevet

Trygve Nordby som har jobbet med problematiken i over 20år sier at med å gi amnesti til de papirløse vil ikke det føre til masseinnvandring.

Akkurat Trygve Nordbys utsagn må man ta med en klype salt. Det er neppe urettferdig å påpeke at Trygve Nordby har en agenda.

Spania ga amnesti til illegale innvandrere i 2005, og da meldte det seg 800 000. Spania har omtrent 10 ganger så mange innbyggere som Norge, så sett i forhold til folketallet, så tilsvarer dette 80 000 illegale innvandrere i Norge.

Et annet moment som jeg ikke kan se er diskutert her, er at dersom det går rykter om amnesti for illegale i Norge, så vil selvfølgelig asylsøkere fra hele Europa (eller hele verden) søke til Norge. Man kan selvfølgelig ikke sette opp noe krav om at de skal ha bodd i Norge en viss tid, for det ligger i uttrykket "illegale" at det er umulig å vite hvor lenge de som oppholder seg her illegalt har vært i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Ingen fare. Vi SVere har mistet respekten for dere frepperrasister for lenge siden!

Og med det satte du SV i et virkelig godt lys, gitt... :klaske:

Skrevet

Man kan selvfølgelig ikke sette opp noe krav om at de skal ha bodd i Norge en viss tid, for det ligger i uttrykket "illegale" at det er umulig å vite hvor lenge de som oppholder seg her illegalt har vært i Norge.

Hvorfor er dette en selvfølgelighet?

Man kan selvfølgelig bestemme hva som må kreves for å få amnesti. Jeg sier det med Are Kalvøs ord:

"Om ein utlending får lov til å bli i Norge fordi ho har tatt høgare utdanning, snakkar perfekt norsk, deltek i samfunnet og gir ut bok, då risikerer vi at alle utlendingar begynner å ta høgare utdanning, lære seg perfekt norsk, delta i samfunnet og gi ut bok. Då vil vi får eit samfunn fullt av høgt utdanna utlendingar som snakkar perfekt norsk og deltek i samfunnet."

*skrekk og gru*

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er dette en selvfølgelighet?

Man kan selvfølgelig bestemme hva som må kreves for å få amnesti. Jeg sier det med Are Kalvøs ord:

"Om ein utlending får lov til å bli i Norge fordi ho har tatt høgare utdanning, snakkar perfekt norsk, deltek i samfunnet og gir ut bok, då risikerer vi at alle utlendingar begynner å ta høgare utdanning, lære seg perfekt norsk, delta i samfunnet og gi ut bok. Då vil vi får eit samfunn fullt av høgt utdanna utlendingar som snakkar perfekt norsk og deltek i samfunnet."

*skrekk og gru*

Og så blir det så mange bøker, klarer ikke å holde oversikt over så mange bøker vet du :fnise:

Fritt oversatt av Are Kalvø

Gjest Mafioso
Skrevet

Det går an å legge sammen 2+2.

Far var vellykket Russisk forretningsmann i Ossetia.

De rømte.

Ingen rømmer fra et fint hus og et godt firma til uvissheten på flukt dersom de ikke er truet.

Du blir ikke vellykket forretningsmann i Russland og Nord-Ossetia uten selv å være en kjeltring. Mest sannsynlig har han lekt med ilden og brent seg kraftig i uoverstemmelser med "partnere" i "forretninger".

Syntes du det er vårt lands oppgave å ta vare på mafiosoer fra Russland og Øst-Europa som frykter sine tidligere kolleger og har vært med og skape uføre de er oppe i?

Hvordan tror du denne familien fikk tak i sin rikdom og sine fiender egentlig? Og hvorfor tror du MA holder for det meste kjeft om det? Jo fordi hun vet at om nok kommer ut om den historien blir det ikke mye sympati igjen for gangsterne som måtte flykte fordi noen andre gangstere vant kampen mot dem.

• Liker 1
Skrevet

Der steg respekten min for Jens Stoltenberg. Bra gjort å stå mot presset.

Madina Salamova kommer raskt nok tilbake, det tviler jeg ikke på. Fra Russland søker hun om arbeidsinnvandring, for utdannelsen den har hun på forhånd ordnet seg gratis og ulovlig her i Norge.

Skrevet

Ikke de som ikke har papirene i orden vel?

Nei, men skulle de plutselig få amnesti etter et visst år så kunne jo noen virkelig utnytte systemet! Lev her i skjul uten å betale skatt i mange år, og så når man får amnesti løp til legen og søk uførepensjon...og de fleste av de har nok også reelle psykiske plager(noe som jo ikke er det minste merkelig) og i tillegg har de kanskje heller aldri giddet å lære seg norsk, for noen er det inngangsbilleten til å få uførepensjon! For å konkludere; gi faen og man blir belønnet...lenge leve naive Norge. Klart Norge er attraktivt sånn sett; man har da allerede folk nede i bushen i Afrika som vet alt om norske trygderegler før de kommer hit og som nesten søker før de har trådt over grensen.

Skrevet

SV vil at hun skal få b li fordi hun er så søt og har venner i Norge.

Høyre mener det må være likhet for loven.

Skrevet

SV vil at hun skal få b li fordi hun er så søt og har venner i Norge.

Høyre mener det må være likhet for loven.

Dumme SV.

Btw, hva er det som gjør at alle synst denne jenta er så søt egentlig? Synst hun ser helt vanlig ut jeg, minnar meg om en lubben versjon av Björk.

Gjest Observatøren
Skrevet

Her er kritisk faktor for utforming av folkeoppfatningen og norsk politikk i

slike saker.

Skrevet

Her er kritisk faktor for utforming av folkeoppfatningen og norsk politikk i

slike saker.

:skratte:

Der har vi stereotypen på tilhengarane til Madina.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...