Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke lest Madinas bok, men synes at selve vinklingen på hele saken forvirrer folk. I saken med de fire barna som ble sendt ut sammen med sin mor, hadde mor og far fått flere muligheter til å reise frivillig, men unnlatt å gjøre det. I tillegg har barnets far gått under jorden her i Norge, og latt kona med baby og tre mindreårige barn bli sendt til Irak alene.

At voksne mennesker ikke retter seg etter gjeldende lovverk er hovedpoenget her. I Madinas tilfelle ble hun myndig for åtte år siden, og virker da mer enn oppegående nok til å ha vært i stand til å finne ut hva regelverket krever for at hun skal få bli.

I disse små barnas tilfelle er det dessverre deres egne foreldre som har unnlatt å følge lover og regler, noe som førte til utkastelsen.

Dersom Madina er så forferdelig opptatt av alle andre, hvorfor prater hun så mye om seg selv og sin sak?

Hadde det ikke vært mer logisk å istedet for å snakke om hvor vanskelig hun opplever denne situasjonen, som hun visste kom til å oppstå en gang, sette fokus på det hun da visstnok er mer opptatt av - alle ulovlige flyktninger som IKKE besitter hennes egenskaper, drivkraft og ressurser og derfor ikke synes på samme måte?

Det er jo tross alt dette folk reagerer på.

Dersom hun hadde godtatt utkastelsen og heller bedt media fokusere på disse svakere stilte individene som er i samme situasjon som henne selv, DA hadde jeg blitt imponert.

Utover dette er innvandringspolitikken en sørgelig historie som jeg faktisk bruker minst mulig tid på å tenke på.

Når man blir tatt, så er det naturlig å tenke på seg selv. Husk at det er en fryktelig situasjon. Vi er vel alle sikre på at Maries sikkerhet er dårligere i Russland. Attentatrisikoen øker. Jeg vet ikke hvor mye, myndighetene, vet de det? Marie er redd? Hennes frykt er enten oppblåst, reell, eller kanskje til og med for lav. Uansett så er hun veldig redd. Ingen normal person reiser frivillig til et land der de er redd for sitt liv uten å ha noe å reise til.

Tenk om hennes frykt har blitt grunnløs, det er uansett fryktelig skremmende. Jeg er overbevist om at hun ikke bør reise til sitt hjemland Ossetia, men forsøke å stikke seg vekk ett eller annet sted i Russland. Det hun ønsker er jo frihet og trygghet. Det kan hun aldri få i Russland. Hun har vært på flukt i 12 år, og må fortsatt være på flukt så lenge hun er i Russland. Det er tungt. Det er ikke sikkert at hun blir drept, men det er sikkert at hun ikke drar til trygghet.

Og til dere som kritiserer henne for å ha jobbet og studert svart. Man får ikke gjort dette hvitt uten de riktige papirene. Hun har brukt denne tiden til å bygge opp sin kompetanse, mot alle regler, og mot alle odds. I stedet for å selge dop eller stjele, så har hun gjort ærlig svart arbeid for å tjene til livets opphold..

Jeg har stor respekt for Marie Amelie.

Videoannonse
Annonse
Gjest Galithralia
Skrevet

Det var vel rektor ved Nansenskolen i Lillehammer (de har forresten hatt flere studenter med ulovlig opphold i Norge der) som uttalte at det var åtte politifolk. Siden har mediene ukritisk fulgt opp disse uttalelsene, selv om avdelingsdirektør Ole Johan Heir hos Politiets Utlendingsenhet, og andre, gjentatte ganger har opplyst om hva som er korrekt. Det blir informert om at det var fem politifolk til stede, men det passer selvsagt ikke inn i propagandamaskineriet til Madina, som gjør alt de kan for å stille myndighetene i et dårlig lys.

Link? Jeg vil gjerne lese det selv. Har som sagt lenger oppe lest flere steder at det var åtte og derfor forholdt meg til det.

Skrevet

Innvandring pr trynefaktor! Det er hva det er snakk om i Ameilsaken.

Det er synd at man prøver å vanne ut asylordningen på denne måten. Når det brukes som argument at hun har stor støttegruppe på fjesbok og hvor gripende og følsomme brev hun eller moren hennes skriver... og tilfeldigvis lekker til pressen... så stinker det av mediajippo lange veier.

Signalet til arylsøkere er klart. Lyv, juks og bedra. Bare du jukser lenge nok så kommer det en SV`er og gir deg spesialbehandling... i allefall dersom du er pen, har mange venner på fjesbok og skriver rørende brev.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser det blir flere og flere som er FOR å sende henne ut av landet.

Hvilke steder står det? Eneste jeg har sett er den Fb-gruppa med 1232 mennesker som vil ha henne ut nå...

Skrevet

Når Norge er så patetisk så trenger vi friskt blod. Innvandrere med bein i nesa, integritet, framdrift og evner til å prestere. Mennesker som kan løfte Norge ett hakk.

Men skal det bli slik at ikke-Schengen-land skal miste sin hjernekraft til Norge?

Skrevet

Men skal det bli slik at ikke-Schengen-land skal miste sin hjernekraft til Norge?

Du sier noe der, det er jo egoistisk av Norge å skumme fløten, men jeg er litt egoistisk, og mener at man skal være litt egoistisk.

Marie A er iallfall et eksempel på jente som er mer brukbar i Norge enn i Russland. Det er håpløst å jobbe godt når man er "ettersøkt" av mafiaen.

Skrevet

Nok sympatisaker snart?

"Les mammas gripende brev"

"Jeg er redd og skjelver og går ned i vekt"

"Jeg gråter og har det vondt"

"Amelie tar farvel med kjæresten"

"Amelie har vært på flukt, les hennes gripende sak"

"Norge forskjellbehandler meg"

"Hit skal Amelie sendes" og vi kan se et bilde av resultatet av en terroraksjon i hjembyen hennes.

"blablabla".

PROPAGANDA.

Når skal media skrive litt objektivt og kanskje få med litt mer fakta.

"Slik løy hun til myndighetene"

"Amelie jobbet svart i årevis"

"Slik lurte hun til seg studieplass"

"Amelie drev med dokumentforfalskning og løy til myndighetene"

Det er kvalmt hvordan media har blåst opp denne saken, med sterke venstreradikale krefter i spissen. Hvorfor skal hun få bli? Fordi hun fremstår uskyldig og søt? Dette er svada. Nok er nok.

• Liker 3
Skrevet

Hvilke steder står det? Eneste jeg har sett er den Fb-gruppa med 1232 mennesker som vil ha henne ut nå...

Og på denne halvtime som har gått siden din melding, har gruppa nå 1250 personer.

Skrevet

Denne Tredal fyren bør komme seg over til Det Norsske teater, han har jo uanede muligheter to en teater regisør, i klassekampen kaster han bare bort sine fantastiske begavelser. Maken til regi og hjerteskjærende tryner skal en lete lenge etter. Men det viser jo hvordan at om mann bare har noen hønsehjerner av noen politikere og en haug med nyutdannede sjournalister ( som knappt har vært i Danmark med ferja) til å fronte saken for en når en langt. Gud hjelpe meg den dag det virkelig skjer noe her, da vil alt gå til helvete med slike dårlige politikere vi ser her, Jensemann du hadde en liten stund en høystjerne her i gata, men nå bekrefter du jo bare hva vi har vist hele tiden, du er veik som et siv, maken til statsleder skal en vel lete etter. De sier her at det Norske folk vil ha henne fri, det er nok ikke riktig. Noen er det nok som mener det, men ikke det Norske folk kan jeg aldri tro

Skrevet

Er vel blitt ganske tydeleg at fleire og fleire vil ha ho ut av landet. Det kan du sjå både på forumet her, og på for eksempel VG´s og DB`s debattfelt.

I byrjinga synst nok mange synd på ho, men no trur eg dei fleste har fått ho langt opp i halsen.

Oppfordrar forresten alle til å bli med i den Facebook-gruppa :Nikke:

Skrevet

Angrep på demokratiet, brudd på menneskerettane, uanstending, ulovlig og uverdig asylpolitikk er ord og utrykk som går ofta igjen i støtteerklæringane til Maria Amelie. Den eine etter den andre står fram og krever mistilitsforslag mot regjeringa og at kongen (!) skal gripa inn og gje amnesti. Det er først viss det hadde skjedd, at vi virkeli ville sitt eit a...ngrep på vårt demokrati. Og kor tid blei det å følgja gjeldande lover og vedtekter uanstendig, ulovleg og uverdig? Eg er heit enig i at det er andre som burde stå mykje lengre framme i køen for å bli sendt ut, men til sjuande og sist så har Maria Amelie brutt norsk lov og oppholdt seg ulovleg i landet, og skal dermed sendast ut. Likhet for loven er ein av grunnsteinane i eit demokrati, og viss vi begynner å særbehandla folk (uansett kva godt dei har gjort, eller kor stor ressurs dei er for landet), vil det vera eit mykje større angrep på vårt demokrati.

• Liker 1
Skrevet

Pågripelsen skjedde på en adresse i Tønsberg ved 08-tiden fredag 7. januar.

Barna som er sendt ut, er en tre måneder gammel jente, samt tre gutter på 5, 12 og 14 år.

Det var ingen som gikk i tog for dem. Ingen tente fakler for dem. Ingen holdt TV-debatter for dem.

De eneste som møtte opp utenfor boligen deres i Tønsberg fredag 7. januar var politiet.

• Liker 3
Skrevet

Lurer på en en muslimsk jente,fra Iran/Irak snakker perfekt norsk, bodd ulovlig i Norge i 10 år, jobber på Rema 1000, klarer seg selv på alle måter, hadde fått samme støtte av det norske folk.

• Liker 1
Skrevet

Er vel blitt ganske tydeleg at fleire og fleire vil ha ho ut av landet. Det kan du sjå både på forumet her, og på for eksempel VG´s og DB`s debattfelt.

I byrjinga synst nok mange synd på ho, men no trur eg dei fleste har fått ho langt opp i halsen.

Det er nok flere av dem som vil ha henne ut enn de som vil ha henne her...200 demonstranter er ikke nok, og burde heller ikke være nok. Lurer på om politikerne hører på majoriteten denne gangen. Hvis Stoltenberg gir etter vil han få en skikkelig skrape i lakken- og antakeligvis og forhåpentligvis ALDRI bli valgt igjen. For en dott.

Slik jeg ser det KAN han ikke gå tilbake nå.

Oppfordrar forresten alle til å bli med i den Facebook-gruppa :Nikke:

Spørs om man TØR da.

Skrevet

Lurer på en en muslimsk jente,fra Iran/Irak snakker perfekt norsk, bodd ulovlig i Norge i 10 år, jobber på Rema 1000, klarer seg selv på alle måter, hadde fått samme støtte av det norske folk.

Nei, selvfølgelig ikke. Hun er jo muslimsk må vite. Vi liker jo ikke slike her selv om de snakker norsk og klarer seg selv. Vi liker bare hvite mennesker- slik som MA.

Skrevet

Angrep på demokratiet, brudd på menneskerettane, uanstending, ulovlig og uverdig asylpolitikk er ord og utrykk som går ofta igjen i støtteerklæringane til Maria Amelie. Den eine etter den andre står fram og krever mistilitsforslag mot regjeringa og at kongen (!) skal gripa inn og gje amnesti. Det er først viss det hadde skjedd, at vi virkeli ville sitt eit a...ngrep på vårt demokrati. Og kor tid blei det å følgja gjeldande lover og vedtekter uanstendig, ulovleg og uverdig? Eg er heit enig i at det er andre som burde stå mykje lengre framme i køen for å bli sendt ut, men til sjuande og sist så har Maria Amelie brutt norsk lov og oppholdt seg ulovleg i landet, og skal dermed sendast ut. Likhet for loven er ein av grunnsteinane i eit demokrati, og viss vi begynner å særbehandla folk (uansett kva godt dei har gjort, eller kor stor ressurs dei er for landet), vil det vera eit mykje større angrep på vårt demokrati.

Og nå har også biskopen i Oslo stått fram og støttet henne.

Tror jeg melder meg ut av den norske kirke. Ikke nok med at de leser fra Koranen i norske skoldgudstjenester, men nå støtter de ulovlige innvandrere også!

Skrevet

Det er forresten en stor sjanse at Maria Amelie er muslimsk, hun kommer ihvertfall fra en muslimsk del av Russland. Men ingen snakker om det, og ingen har tenkt å spørre henne eller foreldrene hennes om de er muslimer. For at det ville vel vært fullstendig politisk ukorrekt, ikke sant?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Og på denne halvtime som har gått siden din melding, har gruppa nå 1250 personer.

Og no har den 1274 personar! :duskedame:

Kom igjen folkens, join!

Endret av Raina
Skrevet

Link? Jeg vil gjerne lese det selv. Har som sagt lenger oppe lest flere steder at det var åtte og derfor forholdt meg til det.

Du hevder å vite så mye om denne saken, og så klarer du ikke å tilegne deg denne informasjonen på egenhånd?

Nå har du fått et såpass bra utgangspunkt, at et aldri så lite søk kan gi deg opplysningene.

Spørsmålet er vel heller om dere ønsker å vite. Det er veldig beleilig å fortsette å gi feilinformasjon, har jeg inntrykk av.

Skrevet

Jeg har medlt meg inn i gruppa for å få henne sendt ut. En ting er at hun har oppholdt seg ulovlig her i flere år og snyltet til seg utdannelse og jobbet svart, men når hun i tillegg skriver bok om det og holder pressekonferanser da har det godt alt for langt. Hun har selv valgt å bruke seg selv om eksempel, så da er det naturlig at staten norge bruker henne som et eksempel på hva som skjer når du oppholder deg her ulovlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...