AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #661 Del Skrevet 17. januar 2011 Hvorfor ikke kaste ut Mullah Krekar m/følge FØRST? Igjen, det lønner seg å være kriminell og "farlig". Kanskje hun også skal fordømme Norge og det norske folket, så får hun politibeskyttelse og gratis bolig betalt av staten. Jeg elsker Norge..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #662 Del Skrevet 17. januar 2011 Vet du jeg begynner å miste respekten for deg i og med at du driver å kaller meg for en løgner. Jeg støtter meg fra det jeg har lest fra diverse kilder og det jeg hørte på nyhetene som sa tydelig 8 politimenn. Jeg støtter meg ikke fra en enkelt kilde, men fra flere - så da får du heller ta saken opp med dem. Jeg får følelsen av at du ikke en gang gidder å lese mine innlegg hvor jeg flere ganger har skrevet at jeg ikke har tatt et standpunkt i saken ennå. Jeg er til og med enig med deg om at hun er her ulovlig, likevel skal du angripe meg og hinte om at jeg lyver. Jeg er faktisk barn av innvandrere og jeg har ikke vokst opp i et miljø hvor det er normalt å lyve. Du generaliserer veldig og vrir ting for å passe dine meninger. Jeg er ikke her for å oppnå din respekt. Personlig har jeg lite til overs for mennesker som mener de vet bedre enn de som er profesjonelle på det de driver med. Når man ikke vet, da må man sjekke hva det er man uttaler seg om. Jeg har opplyst om fakta, så får du og dine meningsfeller sjekke saken bedre enn til nå. Det leser også folk fra media her, ber de sjekke kildene sine bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #663 Del Skrevet 17. januar 2011 Er det korekt at det var fem? Mener du at det i denne sammenheng er stor forskjell på fem og åtte? I så tilfelle: Hvorfor? Det blir gjort stor nummer av at det var åtte politifolk, derfor kommenterer jeg det. For min del kunne det gjerne vært det antallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #664 Del Skrevet 17. januar 2011 Supert av PU å anke!! Viser at vertfall noen i dette idiotiske landet har noe vett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #665 Del Skrevet 17. januar 2011 Har du politifaglig utdannelse siden du vet bedre hvordan dette burde vært løst? Det som står i media og det som sies av lovbrytere bør tas med en klype salt. Sjekk saken skikkelig før dere uttaler dere. Nå har ikke jeg basert mine uttalelser hverken på hva de impliserte eller media har sagt, det jeg støtter meg på er at Borgarting lagmannsrett kritiserer politi og påtalemyndighet. Dette er mennesker som vurderer politiets arbeid, om ikke daglig, så svært ofte. Neste instans er Høyesterett, det blir interessant å se hva slags vurdering de gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Galithralia Skrevet 17. januar 2011 #666 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg er ikke her for å oppnå din respekt. Personlig har jeg lite til overs for mennesker som mener de vet bedre enn de som er profesjonelle på det de driver med. Når man ikke vet, da må man sjekke hva det er man uttaler seg om. Jeg har opplyst om fakta, så får du og dine meningsfeller sjekke saken bedre enn til nå. Det leser også folk fra media her, ber de sjekke kildene sine bedre. Jeg vil heller ikke ha din respekt men jeg tror på å respektere andre, inntil de viser seg at de ikke verdt det. Jeg har sjekket flere steder, derfor skrev jeg åtte og det fortsetter jeg å gjøre inntil noe annet blir sagt Det er ikke sånn at jeg kun har sjekket med en avis eller et medie for å så uttale meg. Dessuten har ikke du gitt meg en bedre kilde utenom å bastant hevde at det var 5. Ekspertene vet kanskje best, men mange ganger så må det faktisk andre øyne til for å se og ikke minst gi kritikk av det som oppfattes som en feil beslutning. Kritikk mot politiet er ikke negativt, da de som mange andre institusjoner har mye rom for forbedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 17. januar 2011 #667 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg synes aldri det er ok at folk som har gjort noe ulovlig, skal få "belønning" for det. Jeg synes heller ikke noe om at trynefaktor skal ha noe å si, ei heller utdanningsnivå. Gjør man noe ulovlig, skal man straffes på lik linje med alle andre. Slik at hvis Nicolay fra Bærum gjør noe kriminelt skal han straffes på lik linje som Ronny fra Groruddalen (for å ta et eksempel). Man har jo noen ganger hengt seg opp i at folk som har høyere utdanning ikke skal kunne vri seg unna hvis de blir tatt i å gjøre noe ulovlig, hvorfor i all verden skal det plutselig ha en annen betydning nå? Vil det si at jeg som har høyere utdanning kan stå frem i media og gråte krokodilletårer hvis jeg hadde blitt tatt for noe kriminelt og så ville noen hjelpe meg? Er det slik det skal bli? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #668 Del Skrevet 17. januar 2011 For min del handler det om at kriminelle og potensielt farlige personer får bli i landet vårt, mens de som integrerer seg og bidrar til vårt samfunn kastes ut! Det er det som blir så feil! Hadde alle invandrere gjort som MA, så hadde jeg syntes det var feil om hun fikk bli bare fordi hun skrev en bok. Men slik er det ikke, og da synes jeg hun burde få bli! Kan vi ikke heller finne en annen ulovlig innvandrer som snylter på staten og lever av å stjele? Eller kaste ut en av tigger'ne på gata? Nei, de må jo få bli, kast helle rut en med utdannelse og vett i huet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #669 Del Skrevet 17. januar 2011 Nei, de må jo få bli, kast helle rut en med utdannelse og vett i huet! En utdannelse som hun ikke har fått på lovlig vis engang. Ja jøss. Fint med en slik en i Norge! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nickless Skrevet 17. januar 2011 #670 Del Skrevet 17. januar 2011 <3 all min støtte til Maria<3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaW Skrevet 17. januar 2011 #671 Del Skrevet 17. januar 2011 Amelies "desperate bønn" skrevet på Trandum. Ikke fortell meg at jenta ikke vet nøyaktig hvilke strenger hun har å spille på for å få sympati... Noen linket til saken om de fire barna som ble sendt ut av landet noen dager før Madina/MA. Om jeg ikke husker feil, hadde denne familien bodd i Norge i syv år, de minste barna har altså bodd i Norge hele sitt liv. Her snakker vi om små barn som ble hentet mens de gjorde seg klar til skolen. De er nå tilbake i Irak. Dessverre eksisterer et regelverk som sier at uten oppholdstillatelse MÅ man ut av landet. Dette rammer mange som ikke er på langt nær like ressurssterke som Madina. Hun har alle forutsetninger for å klare seg, selv om det betyr at hun må bo i sitt hjemland en stund. I denne saken har folk fått fullstendig tunnelsyn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #672 Del Skrevet 17. januar 2011 Vel, at hun er statsløs er visst også en farse. Hun hadde russisk pass frem til for 5 år siden, så nå skal hun spille på alle strenger i hele verden for å få bli her i Norge. Det som forundrer meg er at de folkene som vil ha henne her- de er ikke sånn når det er andre ulovlige mennesker her i Norge- da skal de ut alle som en. Dere vet hvor hyklersk det høres ut? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. januar 2011 #673 Del Skrevet 17. januar 2011 Amelies "desperate bønn" skrevet på Trandum. Ikke fortell meg at jenta ikke vet nøyaktig hvilke strenger hun har å spille på for å få sympati... Noen linket til saken om de fire barna som ble sendt ut av landet noen dager før Madina/MA. Om jeg ikke husker feil, hadde denne familien bodd i Norge i syv år, de minste barna har altså bodd i Norge hele sitt liv. Her snakker vi om små barn som ble hentet mens de gjorde seg klar til skolen. De er nå tilbake i Irak. Dessverre eksisterer et regelverk som sier at uten oppholdstillatelse MÅ man ut av landet. Dette rammer mange som ikke er på langt nær like ressurssterke som Madina. Hun har alle forutsetninger for å klare seg, selv om det betyr at hun må bo i sitt hjemland en stund. I denne saken har folk fått fullstendig tunnelsyn. Så du synes synd på de fire barna! Har du gjort noe med det? Hvem har gjort noe med det? Marie Amelie har gjort noe med det. Hun har skrevet bok , og stått fram for de som lever på flukt, og ofret sin sikkerhet for å sette lys på problematikken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2011 #674 Del Skrevet 17. januar 2011 Amelies "desperate bønn" skrevet på Trandum. MA, din syting og klaging tyder på at du ikke setter særlig pris på det som det norske samfunn har gjort for dere og det er svært frekt at du nå forlanger at vi skal stille opp ennå mere for dere som har løyet og bedratt oss med falske historier og oppdiktede navn, Madina Salamova ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raina Skrevet 17. januar 2011 #675 Del Skrevet 17. januar 2011 Frøken Salamova burde heller setje seg ned å diktere eit takkebrev til Noreg. Som har påkosta utdanninga hennar, som ho ikkje hadde rett på. Som ho har fått levd trygt og godt i, sjølv om ho egentleg ikkje hadde rett til det heller. Madina kjem til å greie seg heilt fint i Russland. Derimot, trur eg ikkje det kjem til å gå like fint med dei barna som blei sendt tilbake til Irak. Til eit krigsherja land. Men er det nokon som bryr seg? Har omtrent ikkje sett eit einaste oppslag i avisa om dei. Synst det er veldig rart at den norske befolkninga prioriterar å gi sin sympati til det kvinnemennesket, istaden for desse barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 17. januar 2011 #676 Del Skrevet 17. januar 2011 MA, din syting og klaging tyder på at du ikke setter særlig pris på det som det norske samfunn har gjort for dere og det er svært frekt at du nå forlanger at vi skal stille opp ennå mere for dere som har løyet og bedratt oss med falske historier og oppdiktede navn, Madina Salamova ! Jeg kan overhode ikke forstå at du kritiserer mennesker som har brukt falsk navn og oppdiktede historier for å klare seg i en fluktsitusjon. Det er deres forbannede plikt å si det som kreves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmmaW Skrevet 17. januar 2011 #677 Del Skrevet 17. januar 2011 Så du synes synd på de fire barna! Har du gjort noe med det? Hvem har gjort noe med det? Marie Amelie har gjort noe med det. Hun har skrevet bok , og stått fram for de som lever på flukt, og ofret sin sikkerhet for å sette lys på problematikken. Jeg har ikke lest Madinas bok, men synes at selve vinklingen på hele saken forvirrer folk. I saken med de fire barna som ble sendt ut sammen med sin mor, hadde mor og far fått flere muligheter til å reise frivillig, men unnlatt å gjøre det. I tillegg har barnets far gått under jorden her i Norge, og latt kona med baby og tre mindreårige barn bli sendt til Irak alene. At voksne mennesker ikke retter seg etter gjeldende lovverk er hovedpoenget her. I Madinas tilfelle ble hun myndig for åtte år siden, og virker da mer enn oppegående nok til å ha vært i stand til å finne ut hva regelverket krever for at hun skal få bli. I disse små barnas tilfelle er det dessverre deres egne foreldre som har unnlatt å følge lover og regler, noe som førte til utkastelsen. Dersom Madina er så forferdelig opptatt av alle andre, hvorfor prater hun så mye om seg selv og sin sak? Hadde det ikke vært mer logisk å istedet for å snakke om hvor vanskelig hun opplever denne situasjonen, som hun visste kom til å oppstå en gang, sette fokus på det hun da visstnok er mer opptatt av - alle ulovlige flyktninger som IKKE besitter hennes egenskaper, drivkraft og ressurser og derfor ikke synes på samme måte? Det er jo tross alt dette folk reagerer på. Dersom hun hadde godtatt utkastelsen og heller bedt media fokusere på disse svakere stilte individene som er i samme situasjon som henne selv, DA hadde jeg blitt imponert. Utover dette er innvandringspolitikken en sørgelig historie som jeg faktisk bruker minst mulig tid på å tenke på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #678 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg ser det blir flere og flere som er FOR å sende henne ut av landet. Skal vi gå og demonstrere eller? Jeg er lei avisenes unyansert bilde av saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2011 #679 Del Skrevet 17. januar 2011 Facebook-gruppe, Send Maria Amelie ut av landet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katana Skrevet 17. januar 2011 #680 Del Skrevet 17. januar 2011 Jeg har sjekket flere steder, derfor skrev jeg åtte og det fortsetter jeg å gjøre inntil noe annet blir sagt Det er ikke sånn at jeg kun har sjekket med en avis eller et medie for å så uttale meg. Dessuten har ikke du gitt meg en bedre kilde utenom å bastant hevde at det var 5. Ekspertene vet kanskje best, men mange ganger så må det faktisk andre øyne til for å se og ikke minst gi kritikk av det som oppfattes som en feil beslutning. Kritikk mot politiet er ikke negativt, da de som mange andre institusjoner har mye rom for forbedring. Det var vel rektor ved Nansenskolen i Lillehammer (de har forresten hatt flere studenter med ulovlig opphold i Norge der) som uttalte at det var åtte politifolk. Siden har mediene ukritisk fulgt opp disse uttalelsene, selv om avdelingsdirektør Ole Johan Heir hos Politiets Utlendingsenhet, og andre, gjentatte ganger har opplyst om hva som er korrekt. Det blir informert om at det var fem politifolk til stede, men det passer selvsagt ikke inn i propagandamaskineriet til Madina, som gjør alt de kan for å stille myndighetene i et dårlig lys. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå