Gå til innhold

SVANGER


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Har vært en good helg ja :) Thanks.

Nå merker jeg at murringene bygger seg opp, lettere uvel og sliten.. :snurt: dustetanta!

Forvente ikke noe positiv test eller noe denne PP, vi starte jo etter EL.. Kan bare se frem med glede til neste PP(1) og prøve for skikkelig!!! Full tenning og spenning og glede ;)

Er spent og forventningsfull for tiden fremover ;)

PP2 er gamelen og jeg på deeeeilig ferie, og midt i ferien kommer EL!!! Da skal det bli mye kosing og prøving ;)

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se her har du fått deg ny bok ja :) Gratulerer og velkommen som ordentlig prøver :strix: Blir spennende tider fremover her nå, håper det blir et godt år for alle prøvere :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Aurelia! :vinke: Legger deg til lista mi, må jo følge med her! :jepp:

Dere har "prøvd" i 2 år skjønner jeg? Da er det kanskje ikke så rart at legen satte igang utredningen allerede?

Det viktigste er ihvertfall å huske å slappe av! Jeg og Manden har prøvd siden april 09 og jeg glemte tilslutt å slappe av og leve.... :humpe: ble brått en plikt og veldig tungt. Ikke la det skje! ;)

:grine::hakeslepp::biggrin::strix:

My man is finally in the zone!!!!

We did IT this morning....

ahhhhhhh :strix::strix::strix:

:nigo: Åååååå, jeg husker første gangen "full gjennomkjøring" Manden og jeg hadde også! :skratte: Det blir skikkelig nært og intimt og et skikkelig kjæreste-øyeblikk!:nigo:

Heier på dere! :duskedame:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt tante :kjefte: Men nå kan jo startskuddet for prøvingen skje... Neste EL er dere på ferie sammen og da kan jo alt skje :romeo: Ferie og litt :sengekos: er det som skal til :yvonne: Dette blir spennende :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh!! du har jo fått deg ordentlig prøvedagbok jo! :ler:

Jeg syns jeg så deg mye rundt i sånne prøver- og gravidbøker skjønner du ;)

Kult at sambo er godt på gli' da!

Masse lykke til, håper alt viser seg å være i orden og at dere får klaff innen påske :romeo:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes her er vi igang!! Tenk det da gitt :rødme:

dvs nå er jo tanta her, så jeg her vel offisielt startet PP 1 idag ;) wheeeee....

Ellers er jeg svært spent på dette endometriosegreiene.. var jo bare 15 min inne hos legen, fikk ikke noe info eller noe, bare at vi starter utredning, ta de og de prøvene, og kom tilbake i mars..

Men jeg har jo EN normal eggstokk iallall, håper jeg blir gravid fort og at vi ikke trenger noe drahjelp såklart!!

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser om endometriose inne på endometriose.no..

Og jeg blir redd og lei meg. Sint over å lese over alle disse kvinnene med sterke plager over mange år, over at vi skal være så forbaska "sterke" og at det bare er sterke menssmerter.. over manglende kunnskap osv i legevesenet.

Over at jeg måtte bli 30 år før jeg hadde første undersøkelse hos gynekolog.. over at stakkars eggstokken min har en cyste på seg, tenk om den er ødelagt..

Magen verker og jeg tenker på hvordan det ser ut der inni... håper det ikke står for gale til...

åhhh så glad jeg er for at jeg kom meg til lege og får utredet dette her. Hadde jeg gått og gått og gått tror jeg vikelig det kunne blitt mye verre...

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå kjære du, det er nok ikke så ille som du forestiller deg! IKKE ta sorgene på forskudd ihvertfall! :klemmer: Det er ihvertfall det moren min har sagt til meg all denne tiden :Nikke: Du må prøve å tenke positivt og ta en dag av gangen, så skal du se at det ordner seg!

Vet av erfaring at nettet er et farlig, farlig sted å rote rundt på!

Så legg bort det, lag deg en kopp med te og kryp ned på sofaen, med eller uten mannen i armkroken. ;)

Og se på det positive! Du er jo allerede i gang hos legen! Dette går som smurt og kommer til å gå som smurt hele veien! :Nikke:

En mandags-:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk så mye Redbird! :klemmer:

Gråt litt i armkroken til sambo, han har gitt meg nettforbud nå (på de sidene) og sagt at jeg ikke må lese skremselspropaganda.

Har roet meg nå, "kost" meg og grått til "Sykehuset" *snufs*

Det er visst den store emosjonelle dagen idag

Jeg SER positivt fremover, jeg altså! ;) (ble bare litt nervøs et sekund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse mannfolka er veldig, veldig gode å ha! :rødme:

Flinke sambo! Ikke lese på nettet! :regler:

Det er HELT greit å være emosjonell, jeg har ikke tall på hvor mange dager jeg har tilbrakt nede i et dypt, svart hull! :fnise:

Men det er også veldig viktig å ta vare på det som er aller viktigst i denne tiden, deg selv og forholdet. Alt blir såååå mye lettere når du har klippen din ved siden av deg, sånn er det ihvertfall for meg. :rødme:

Husk å trekke pusten dyyyypt ned i magen når det røyner på!

Kjeeeempestor :klemmer: fra meg! Dette skal gå veien for oss begge to! :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yeah baby! :5::biggrin:

ps: Irriterer meg litt over tickersen min.. det er RØDT rundt EL og grønt (eller noe) på mensen.. :eeeh: Det burde helt klart vært rødt i starten og grønt kjør på signal rundt EL!!! Right??

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hah, ja DER sa du noe! :ler: Burde jo helt klart vært omvendt! EL er vel markert med rødt som for å markere den mest kritiske fasen. :vetikke:

Skjønner ikke hvorfor den skalaen må ha så mange farger i det hele tatt jeg! Holder da lenge med ruter og tall for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*gjesp* :natti:

2 netter på rad med elendig søvn og smerter.. its sooo fun!

Stod opp tidlig idag, men orka ikke komme meg av sted. Endte opp på sofaen og har ligget en liten time og blunda. Det hjalp litt.

Håper formen kommer seg ytterligere iløpet av dagen.. jobbreise og festligheter i kveld..

Jeg er trøtt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut! :klemmer: Vi damer skal så absolutt ikke ha det lett noen ganger!! :dåne: Som jeg har sagt til Manden hele denne prosessen, "Du har det lett du. Alt du har gjort er å ha sex med en kopp. Staaaaakar!" :skratte: Men jeg blir stukket i og dyttet på og dopet ned og i det hele tatt. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Holder ut... men er lei nå.

Dag1 vondt, dag 2 noe bedre, dag 3 verre...

Har hatt konstant skikkelig løs mage denne perioden... med kramper og kvalme. Er helt matt og uten energi...

Stakkars Aurelia.... :klemmer: til meg selv med håp om snarlig bedring!!

I morgen er det hormonprøve hos legen...

og jeg venter EL-tester som jeg har bestillt... blir spennende å teste 1-2 uker eller når jeg setter igang...

Inntil da: auuuuu...... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en trøste :klem: og litt :troest:

Jeg er enig med samboeren din at det er nok lurt å holde seg unna nettsteder som skaper mer frykt enn nødvendig. Tro meg, jeg har vært der selv. Har lest sider opp og ned om ufrivillig barnløshet og har hatt mange stunder med snørr og tårer over å ikke lykkes og skremt meg selv med alt mulig info fra nettet. :trist: Å være prøver og redd for å ikke få det til er ubeskrivelig vondt.

Trøsten er at dere skal inn i deres første PP nå og holder på med utredning allerede. Det er like greit å komme igang med det fort som mulig. Alt tar tid.....

En ting er i hvertfall sikkert og det er at det er godt å ha en snill kjæreste i en sånn periode. De er nå søte også disse mannfolkene våre :hjertesmil:

Krysser alt jeg har for deg fremover, en spennende tid du går i møte nå :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stooor :klemmer: fra meg!

Pakk deg godt inn på sofaen så du blir god og varm, lag deg noe godt å spise eller ennå bedre; få gubben til å varte opp for deg! ;)

Jeg vet så altfor godt hva som foregår i hodet ditt, men det eneste rådet jeg kan gi er, ta en dag av gangen! Jeg har lært den siste tiden at det hjelper meg ingenting å gå og bekymre meg for morgendagen. (Morgendagen har nok med seg selv, eller hva nå det ordtaket sier. ;) )

Massevis av lykke til hos legen imorgen, det blir nok en bedre dag en du frykter! Og uansett hva som skjer så kan du når som helst "komme over til meg" og :skravle: ut frustrasjonen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...