Gå til innhold

Er så drittlei dere "Å herreguud er jeg såå lykkelig!" kjerringene her og på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanligvis plager ikke slikt meg. Jeg flirer, tenker mitt, og skroller forbi. Men jeg har ei på vennelista som 4-5 ganger om dagen legger ut vanlige statuser. Men som "signatur" på hver status, så er det et tonn med hjerter og klisjefylte strofer om hvor uendelig høyt hun elsker han, og hvor glad hun er for at de to har funnet hverandre. I helgen toppet det seg. Da hadde datteren hennes spysyke. Ikke noe "stakkars jente", men "det var da ikke slik hun hadde tenkt å tilbringe lørdagen" (moren altså)... Selvsagt etterfulgt av hvor uendelig høyt hun elsket kjæresten :P Jeg tenker at datteren sikkert heller ikke ønsket å tilbringe lørdagen over ei bøtte.... Og kanskje hun kunne dedikert hele statusen til jenta si... Men hun får forhåpentligvis de godordene hun trenger i RL.

Ellers så er det et par til som er sånn som skal oppdatere hver gang de gjør noe romantisk med kjæresten. JEG hadde blitt kjempefornærmet hvis jeg satt og spiste en romantisk middag med kjæresten min, og han plutselig dro opp mobilen for å oppdatere facebook-statusen. Akkurat som treet som velter i skogen; Hvis det ikke står på Facebookstatusen din, har det da egentlig skjedd?.

Utover det, så er jeg selvsagt glad på alle lykkeliges vegne, og skjønner at det er kjekt å dele det med hele verden. Det er koselig å lese at folk har det fint. Men når strofen kunne vært klippet ut av en roman eller såpeopera, så høres det litt kunstig ut.

Det plager meg ikke, altså. Og jeg er ikke bitter. Men jeg lurer på om de virkelig mener det, når de ikke kan bruke "egne" ord. Og når de må overøse statusene med nydelig, fantastisk, uendelig, over alt på jord, osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Galithralia

Må si meg veldig enig med deg - det er til å bli sprø av. Og jeg er selv i et forhold uten å overfalle facebook statusen min med alle mulige kjærlighetserklæringer. Nå har jeg rett og slett blokkert de som har enten:

A) minst ti kjempelange status oppdateringer for dagen

B) kjærlighetserklæringer som i hvertfall er to setninger lange

C) de som hele tiden oppdaterer med :( smilefjes, men nekter å si noe om hvorfor de er lei seg eller hva som har skjedd osv.

Endret av Galithralia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke allverdens om det. Kun hvis det går igjen hver dag kan jeg bli litt sånn "HYYYSJ!".

Det jeg derimot blir mektig irritert over er folk som klager

- Vondt i ryggen idag ja.10 min etterpå: Det var jammen godt hos kiropraktoren.

-noen dager senere: au au, kiropraktor gjorde vondt idag! Vondt i ryggen jeg..

- Senere på kvelden: hodepine er ikke godt altså..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke allverdens om det. Kun hvis det går igjen hver dag kan jeg bli litt sånn "HYYYSJ!".

Det jeg derimot blir mektig irritert over er folk som klager

- Vondt i ryggen idag ja.10 min etterpå: Det var jammen godt hos kiropraktoren.

-noen dager senere: au au, kiropraktor gjorde vondt idag! Vondt i ryggen jeg..

- Senere på kvelden: hodepine er ikke godt altså..

ÅH! Helt enig i at de negative hypokonder statusene er tusen ganger mer irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er sikkert, er at facebook tydeligvis har møtt et behov der ute, et veldig eksponeringsbehov. Undrer og morer meg daglig over mangelen på selvsensur som finnes der ute, og skjønner lite av hvorfor folk legger ut så mye og så ofte, og på hvilken måte de mener at all verdens daglige gjøremål, når de gjør de og hvordan, er interessant for andre. Men så er jeg en veldig privat person også da, så det er mye jeg ikke skjønner med facebook og er nok sånn sett ikke i målgruppen:-)Så jeg skjønner en del av frustrasjonen sånn sett, selv om jeg synes du kunne spart deg for "drittlei" og "kjerringer" osv, da høres du sinna og bitter ut. Så lenge du er medlem på facebook, vil sånne oppdateringer komme. Noen er vel lagt ut av i pur glede og oppriktighet, andre gjør det sikkert for å skape misunnelse, eller fremstille virkelighten som bedre enn den er. Poenget er at du ikke vet motivene deres og det er heller ikke interessant, du kan imidlertid styre din reaksjon på de. Er man i en sårbar situasjon, vet jeg at det er vanskelig, men det er helt nødvendig å prøve å lære seg det tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest middels bruker

Det som er sikkert, er at facebook tydeligvis har møtt et behov der ute, et veldig eksponeringsbehov. Undrer og morer meg daglig over mangelen på selvsensur som finnes der ute, og skjønner lite av hvorfor folk legger ut så mye og så ofte, og på hvilken måte de mener at all verdens daglige gjøremål, når de gjør de og hvordan, er interessant for andre. Men så er jeg en veldig privat person også da, så det er mye jeg ikke skjønner med facebook og er nok sånn sett ikke i målgruppen:-)Så jeg skjønner en del av frustrasjonen sånn sett, selv om jeg synes du kunne spart deg for "drittlei" og "kjerringer" osv, da høres du sinna og bitter ut. Så lenge du er medlem på facebook, vil sånne oppdateringer komme. Noen er vel lagt ut av i pur glede og oppriktighet, andre gjør det sikkert for å skape misunnelse, eller fremstille virkelighten som bedre enn den er. Poenget er at du ikke vet motivene deres og det er heller ikke interessant, du kan imidlertid styre din reaksjon på de. Er man i en sårbar situasjon, vet jeg at det er vanskelig, men det er helt nødvendig å prøve å lære seg det tror jeg

Jeg tenker som så at dette er folk man har lagt til som venner, av egen fri vilje. Og hvis man irriterer seg så mye over enkelte og de aldri skriver noe som er interessant så hvorfor ikke slette dem som facebookvenn?

Hos meg er det kun folk jeg ønsker å ha kontakt med som er på min venneliste, gjerne folk som bor andre steder i landet og som det er praktisk å ha kontakt med på et sted, som et supplement til e-post, brev og telefoner. Det jeg skriver er det kun de som ser, og hvis du googler navnet mitt så vil du ikke få opp at jeg er på facebook. Så jeg føler at jeg er ganske privat også på Facebook. Men mine venner har sånne lykkelig-meldinger innimellom, ikke hele tiden. Og ikke hadde det plaget meg om de var voldsomt lykkelige hele tiden heller. Facebookbrukere er ikke en statisk gruppe, det er forskjellige mennesker som bruker FB på den måten de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...