Gå til innhold

Er så drittlei dere "Å herreguud er jeg såå lykkelig!" kjerringene her og på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest the dark si

Jeg lurer på om ts nyter å lese om dårlig selvtillit, fæle dager, grusomme hendelser og ellers negative ting som enkelte brer ut over facebooken til stadighet.

Hvis man koser med misnøyen så vare den lenger vettu ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

" Nå skal jeg kaste ut det rasshølet av en kar jeg gifta meg med, oppvasken flyter på benken og han har ikke betalt Canal Digital så jeg kan f***n døtte meg ikke se en film engang"

DET hadde vært en kul status, gitt...

Eller:

" Har lagt på meg 5 kilo i jula og gidder ikke å trene det bort, gubben kommer sikkert til å brekke seg neste gang han skal kjøre pliktløper sitt"

Ho ho ho, tror nesten vi må utfordre hverandre på dette altså :skratte:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la vær å les da.

Nå skal jeg gå og hompe litt på kjæresten min, jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS. Det morsomme er at de som virkelig er lykkelige sammen har ikke behov for å smøre lykken på nettet. Det er de usikre parene som sitter i samme rom og snakker på veggene til hverandre på facebook, da er det noe galt. De som har behov for å vise lykken til hele verden er neimen ikke lykkelige, for de er mer opptatt av å vise det og bli misunnet av andre, enn å faktisk være lykkelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Nå skal jeg kaste ut det rasshølet av en kar jeg gifta meg med, oppvasken flyter på benken og han har ikke betalt Canal Digital så jeg kan f***n døtte meg ikke se en film engang"

DET hadde vært en kul status, gitt...

Eller:

" Har lagt på meg 5 kilo i jula og gidder ikke å trene det bort, gubben kommer sikkert til å brekke seg neste gang han skal kjøre pliktløper sitt"

Ho ho ho, tror nesten vi må utfordre hverandre på dette altså :skratte:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det er ikke hårsår, det er å være lei. Ja greit vi skjønner dere er nussemussekosemoseklinepine glad i hverandre, men gi dere med det klisseriet for an alle, ærlig talt!

Og nei, det er ikke bare fjerne dem fra veggen for det er jo andre ting de sier også som er fint å få med seg. Men i og med at man er venner med dem så blir det litt kleint om man skal fjerne dem. Og om de noen gang oppdager det.

Herregud......for du skriver sikkert såååå mye interessant som er sååååå kuult å lese......

Hva med å glede deg på andres vegne og slutte å være en så bitter bitch? Vurdert den approachen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med TS. Det morsomme er at de som virkelig er lykkelige sammen har ikke behov for å smøre lykken på nettet. Det er de usikre parene som sitter i samme rom og snakker på veggene til hverandre på facebook, da er det noe galt. De som har behov for å vise lykken til hele verden er neimen ikke lykkelige, for de er mer opptatt av å vise det og bli misunnet av andre, enn å faktisk være lykkelig.

Det jeg synes er morsomt, er slik sure kjerringer som dere, som ikke klarer å være lykkelig på andres vegne, og som heller må finne feil med andres lykke. Jeg synes litt synd på dere.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å blokke/slette dem fra newsfeeden. Jeg har noen som irriterer meg med at de er så lykkelige med kjæreste/mann/barn 10 ganger om dagen(på face). Fint er jo det, men jeg orker ikke å lese om det 10 ganger om dagen. Og jeg finnes ikke bitter eller noen ting, har kjæreste og alt, men jeg har ikke det samme "oppmerksomhetsbehovet". Jeg mener: 5-10 ganger om dagen?! Er jo så klart greit med litt nusspusskliss i blandt, men flere ganger om dagen syntes jeg bare blir feil (på facebook - send det heller på mld!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Denne diskusjonen har vi hatt før, og jeg har igjen bare en ting å si:

Hva faen er galt med at andre mennesker er lykkelige? Selv om de gnir det inn i trynet ditt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker egentlig litt uintelligent å skrive x antall kosemeldinger på Facebook hver dag. Har ikke folk annet å formidle? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post dette på wallen deres:

Sånn EN GANG FOR ALLE: Har du en datter?.. sønn? Eller kanskje en mann? Ei dame? Eller en mor? eller far? eller bare en sau eller elg som du er glad i..? I dag er den store dagen for alle du er glad i! Kopier dette til statusen din så får vi unnagjort alt på en gang slik at vi blir FERDIG med det for i år! ;)

:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, TS!

Jeg er selv lykkelig gift og har tre barn (som jeg elsker, selvfølgelig), men jeg må innrømme at jeg synes mennesker som skriver sånne mld på facebook etc er patetiske og dumme. Kan ikke hjelpe for det! Det samme tenker jeg om de som har sånne nedtellinger (eller "opptellinger" her på KG også. "28 uker, 3 dager og 4 timer til lillenurk ser dagens lys" eller "26 mnd til den store dagen" osv. Kjempefint å ha noe å glede seg til, eller å være glad i kjæresten sin selvfølgelig, men jeg må innrømme at de jeg kjenner som har det best i parforholdet er de som ikke sender sånne meldinger. Også tenker jeg at det her er sånne folk som tenker at alt er rosenrødt bestandig. Og som har altfor god tid til å bruke på sånne ting.

Og at det er de samme som legger ut tråder som "Gavetips til 1-åring! og "Sparer dere på alle bursdagskortene barna får?". Herregud.

Get a life :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, TS!

Jeg er selv lykkelig gift og har tre barn (som jeg elsker, selvfølgelig), men jeg må innrømme at jeg synes mennesker som skriver sånne mld på facebook etc er patetiske og dumme. Kan ikke hjelpe for det! Det samme tenker jeg om de som har sånne nedtellinger (eller "opptellinger" her på KG også. "28 uker, 3 dager og 4 timer til lillenurk ser dagens lys" eller "26 mnd til den store dagen" osv. Kjempefint å ha noe å glede seg til, eller å være glad i kjæresten sin selvfølgelig, men jeg må innrømme at de jeg kjenner som har det best i parforholdet er de som ikke sender sånne meldinger. Også tenker jeg at det her er sånne folk som tenker at alt er rosenrødt bestandig. Og som har altfor god tid til å bruke på sånne ting.

Og at det er de samme som legger ut tråder som "Gavetips til 1-åring! og "Sparer dere på alle bursdagskortene barna får?". Herregud.

Get a life :fnise:

Du skjønte poenget mitt :) Jeg er absolutt ikke bitter eller misunnelig på venner med kjærester som smører det utover internett. Og jeg sier ikke hva jeg sier uten erfaring. Et vennepar av meg hadde kommunikasjon på veggen til hverandre og statuser flere ganger dagen, før hun tilslutt fortalte meg at det var eneste gangen de snakket nesten når de bodde sammen, og hun publiserte det fordi hun ville holde illusjonen av at de var lykkelige for omverdenen.

Jeg har samtidig et annet vennepar som er samboere, men de er atypiske. Nærmest ingen kontakt over internett med hverandre (med unntak av at de står i et forhold) og når man treffer de oppfører de seg som venner. Noe som også gjør det veldig fint å feks være "tredje hjul på vogna" fordi det føles heller som "tre gode venner". Og de er lykkelige, fungerer og passer sammen. De er slik jeg ønsker mitt fremtidige forhold skal bli, men for nå er singellivet akkurat hva jeg trenger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min erfaring er det stort sett de som sliter i forholdet som legger ut kosemosemeldinger til hverandre dagen lang. Vet ikke om de forsøker å overbevise seg selv eller alle andre.

Bor i ei lita bygd og her vet man stort sett det meste om nabo`n.. Det blir litt pussig når man leser på FB at "Kari Nordmann er gift med verdens beste Ola Nordmann og elsker mannen sin såååå høyt <3 <3", når man vet at Ola er notorisk utro og at Kari ikke har delt seng med han det siste året...

Evt "Line Olsen har verdens beste kjæreste" og to uker etterpå " Line Olsen er single" så to uker etter der igjen "Line Olsen er såååå forelsket i verdens beste gutt..."

Og dette dreier seg om godt voksne folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt over å være i et forhold med kjæresten min, og jeg vil gjerne at alle skal vite det så jeg skriver om han på facebook-statusen min èn gang i uka ca :) Er det virkelig så ille?

Og til Taya: vi har vært sammen i flere år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvor kvalme dere ser ut for oss andre lelr?

Selvsagt er det lov å vise glede over at man er glad man har noen, men hallo... Det holder med en gang i uka om man absolutt MÅ trykke det i trynet til folk hele tida!

Nok er nok! >:(

Følte det slik da jeg var uten kjæreste og, derfor poster jeg aldri slike ting på facebook. Har gjort det EN gang i begynnelsen av forholdet at jeg endelig var lykkelig forelsket (før jeg hadde satt opp "i et forhold me XXX), for de fleste visste vel at det var et hardt brudd med xen, så jeg ville annonsere at jeg endelig var kommet meg på beina igjen etter 3 år med jævelskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hahaha. Sjalu fordi du er singel eller?

Du kan vel neppe være mer enn 16 år, eller?

:fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha. Sjalu fordi du er singel eller?

Du kan vel neppe være mer enn 16 år, eller?

:fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise: :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor sammen med kjære og de fleste aktivitetene som turer, filmer, middager osv. blir gjort sammen med han. Hvis vi da f.eks har spist en knallgod middag synes jeg ikke det er noe rart i å skrive det på face. Hadde middagen blitt inntatt med en venninne, hadde jeg skrevet det.

Nå har det seg slik at jeg har ikke så mange venninner, og i en travel hverdag blir det lite tid til å finne på ting med venninner, og da blir det kjæresten min jeg er med. Skjønner ikke hva som er så galt med det?

Selvfølgelig er det forskjell på å skrive "Jeg og nussebassen min har nusset oss gjennom kosekvelden" og å skrive "Koser meg i armkroken til *navnet til kjæresten* i kveld". Sistnevnte status og lignende synes jeg strengt tatt det må være lov til å skrive.

TS høres forøvrig både bitter og barnslig ut. Jeg synes det er hyggelig når folk kan vise at de er lykkelige jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Independent: Ikke noe galt i det overhodet! Er fullt lovlig å gi uttrykk for at man er glad i og stolt av kjæresten sin :)

Du sier jo selv at du nevner han en gang i uka ca, stor forskjell på det og 20 kosemosestatuser om dagen.

Og som jeg skrev, her jeg bor vet man det meste om de fleste og jeg finner det påfallende at de som legger ut mest sånne statuser er stort sett enten de som lever i dårlige forhold, eller de som har ny kjæreste hver måned. Hvor høyt kan du elske noen etter så kort tid liksom?

I mine øyne er det også stor forskjell på "later meg på sofaen etter en bedre middag med kjæresten", og " ligger i armkroken til verdens beste gutt som har vært såååå flink og laget middag til kosejenta si i dag! <3 Elsker deg over alt gutten min!! <3 <3 < Så glad for at du er min <3 <3 <3"

Og den siste statusen har jeg tatt så og si ordrett fra ei på vennelista mi i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...