Lise_ Skrevet 6. januar 2011 #61 Skrevet 6. januar 2011 Jeg leser her av og til, håper på positiv oppdatering. Føler med deg og håper virkelig du får tilbake hunden din TS. Forferdelig når dyr forsvinner..... 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #62 Skrevet 6. januar 2011 Veldig beroligende svar... Et realistisk svar. En hund som er borte på tredje døgnet? Klart man skal ha håp, men også en tesskje jord.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #63 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har aldri spurt dere om hva dere har trodd har skjedd med hunden min.. Tanker har jeg nok av selv. Det eneste jeg har lurt på her er hvor langt en tispe med løpetid er i stand til å gå for å "få seg noe". Og om dere har noen flere tips til hva jeg kan gjøre. Merker jeg blit litt lei når noen bare må dra andre lengere ned i dass enn de allerede er. For det første: Det er ikke ulv her! For det andre: Når jeg sier hun ikke er chippet, hvorfor gidder enkelte å spørre "Hææ?, er hun ikke chippet?" ..det er uansett ikke noe jeg kan gjøre noe med nå. Har dere vanskelig for å forstå, så les en gang til. Til dere andre hyggelige mennesker, så setter jeg veldig pris på det dere sier. Jeg har motet oppe og jeg skal finne henne. Det tar bare litt tid, tydligvis. Finner jeg hun ikke selv, er jeg sikker på at hun kommer trippende hjem etterhvert selv. 4
Fanta Exotic Skrevet 6. januar 2011 #64 Skrevet 6. januar 2011 Tenkte å sende deg noen trøstende ord:) Katten til samboeren min og meg forsvant i sommer, og var borte i 2 mnd. Vi hadde nesten gitt opp håpet med å finne henne igjen, men så ringte noen fra andre siden av byen som mente de kanskje hadde sett henne. Vi dro umiddelbart ned dit hvor hun hadde blitt sett, og klarte å finne henne:) Vi bor i Oslo sentrum, og at hun har klart å bevege seg gjennom hele byen uten er skramme i 2 mnd hadde vi aldri trodd. Jeg vet det er forskjell på hunder og katter, men alikevel:) Hunden til bestevenninna mi stakk av engang på vinterføre (gammel hund, 12 år). De lette høyt og lavt i flere dager uten å finne han. Ca. en uke senere ringte det noen fra et kjøpesenter. Bikkja hadde på en eller annen måte kommet seg inn på et lager på dette kjøpesenteret :klø: , og alarmen hadde gått om natta. Ingen aner hvordan det hele gikk seg til, men alle var glad for å få hunden tilbake Så alt kan skje. Ikke mist håpet, kjære deg 1
HvittHus Skrevet 6. januar 2011 #65 Skrevet 6. januar 2011 Lag en facebookgruppe og be om hjelp fra andre i samme område. Jeg ble medlem av en slik gruppe før jul, hvor en hannhund har vært borte i snart to måneder. Gruppen har ført til leteaksjoner fra både store og små, og mange er daglig ute for å se etter hunden. Du kan også ringe til de lokale hundeklubbene, og be dem formidle en bønn til sine medlemmer om å være på utkikk. Lykke til med letingen. 1
Sugerøret Skrevet 6. januar 2011 #66 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Håper virkelig noen har funnet hunden din Sett inn annonser i lokal avisen ,kontakt politiet slik at de kan være obs på hunder ellers en del lenker til steder du kan bruke : http://www.hundewebben.no/index.php?do=/ http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=384256068625 hundehjelpen på facebook http://www.spca-norge.no/ http://www.vikingredning.no/hund.aspx og en anbefaling om chipping når vovva dukker opp ,samt at du registrerer henne hos Dyreidentitet http://www.dyreidentitet.no/ i tilfelle... Endret 6. januar 2011 av Kårky
la Flaca Skrevet 6. januar 2011 #67 Skrevet 6. januar 2011 Åååh, jeg håper du finner henne. Huff stakkars, som jeg føler med deg. Hvor langt hun kan komme til å løpe blir jo bare gjetning. Men settere har stor radius, så hun kan nok tilbakelegge noen mil. Særlig hvis hun får ferten av noe interessant. Du har ikke noe å tape på å bruke en klarsynt, det hadde nok jeg gjort.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #68 Skrevet 6. januar 2011 Åååh, jeg håper du finner henne. Huff stakkars, som jeg føler med deg. Hvor langt hun kan komme til å løpe blir jo bare gjetning. Men settere har stor radius, så hun kan nok tilbakelegge noen mil. Særlig hvis hun får ferten av noe interessant. Du har ikke noe å tape på å bruke en klarsynt, det hadde nok jeg gjort. Vet du hva? Det skal jeg faktisk! Jeg skal ringe en dame i morgen. Fikk nr. av en bekjent nå i kveldinga. Hun skal visst ha hjulpet veldig mange. Har du gode erfaringer med klarsynt? Kjenner du noen som har fått hjelp? Det er bare å komme med klarsyntanbefalinger om noen kjenner noen som er flinke?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #69 Skrevet 6. januar 2011 Håper virkelig noen har funnet hunden din Sett inn annonser i lokal avisen ,kontakt politiet slik at de kan være obs på hunder ellers en del lenker til steder du kan bruke : http://www.hundewebben.no/index.php?do=/ http://www.facebook.com/home.php#!/group.php?gid=384256068625 hundehjelpen på facebook http://www.spca-norge.no/ http://www.vikingredning.no/hund.aspx og en anbefaling om chipping når vovva dukker opp ,samt at du registrerer henne hos Dyreidentitet http://www.dyreidentitet.no/ i tilfelle... Tusen takk for mange fine linker.. Den facebooksida er uaktuell siden jeg befinner meg i et heelt annet fylke, men resten skal jeg få kikka på. Blir helt rørt over hvor mye alle engasjerer seg for hunden min. Hun er verdt det! Ellers så skal jeg selfølgelig få chippa hunden. Det er synd jeg må lære på den vanskelige måten. :/
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #70 Skrevet 6. januar 2011 Et realistisk svar. En hund som er borte på tredje døgnet? Klart man skal ha håp, men også en tesskje jord. Men hva er POENGET med å skrive sånt? TS har garantert vært inne på alle mulige grusomme tanker fra før av, og det eneste som hjelper nå er å tenke positivt og gjøre alt man kan for å finne hunden. En person i denne situasjonen trenger back up, folk som viser støtte og vil hjelpe, og ikke bedrevitere som skal dra en ned i gjørma. TS: føler meg deg 1
Gjest Silvermist Skrevet 6. januar 2011 #71 Skrevet 6. januar 2011 Vi hadde kontakt med klarsynte når tispen vår forsvant. Jeg er egentlig litt skeptisk, men mamma ville prøve, så vi snakket med et par. En av dem var ganske nærme i forklaringen av hvor hun ville bli funnet, så det er jo gjerne verdt et forsøk. MEN, prøv å finne noen som ikke tar penger for det, de som skal ha betalt kan fortelle mye rart bare for å tjene penger på deg.. Jeg kan godt høre med min mor i morgen om hvem hun pratet med hvis du vil det?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #72 Skrevet 6. januar 2011 Tusen takk for mange fine linker.. Den facebooksida er uaktuell siden jeg befinner meg i et heelt annet fylke, men resten skal jeg få kikka på. Blir helt rørt over hvor mye alle engasjerer seg for hunden min. Hun er verdt det! Ellers så skal jeg selfølgelig få chippa hunden. Det er synd jeg må lære på den vanskelige måten. :/ Selvfølgelig er det lurt å ha hunden chippet, men når du har ringt rundt, hengt opp lapper og alt du har gjort hittil nå, vil noen garantert finne tilbake til deg som riktige eier uansett om hunden er chippet eller ikke. Så ikke ha skyldfølelse for det Chip er vel viktigst når folk stjeler hunder, og setter-blandinger er vel ikke høyt på listen der (ikke fornærmende ment, men tenker at små hunder som chihuahuaer er mest populært å stjele, hehe).
Sugerøret Skrevet 6. januar 2011 #73 Skrevet 6. januar 2011 Tusen takk for mange fine linker.. Den facebooksida er uaktuell siden jeg befinner meg i et heelt annet fylke, men resten skal jeg få kikka på. Blir helt rørt over hvor mye alle engasjerer seg for hunden min. Hun er verdt det! Ellers så skal jeg selfølgelig få chippa hunden. Det er synd jeg må lære på den vanskelige måten. :/ ang.facebook- så har det en tendens til å spre seg.Ikke bare lokalt men over større områder.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #74 Skrevet 6. januar 2011 Vi hadde kontakt med klarsynte når tispen vår forsvant. Jeg er egentlig litt skeptisk, men mamma ville prøve, så vi snakket med et par. En av dem var ganske nærme i forklaringen av hvor hun ville bli funnet, så det er jo gjerne verdt et forsøk. MEN, prøv å finne noen som ikke tar penger for det, de som skal ha betalt kan fortelle mye rart bare for å tjene penger på deg.. Jeg kan godt høre med min mor i morgen om hvem hun pratet med hvis du vil det? Veldig gjerne! Jeg har fått nr. til en dame som ikke tar betalt. Bare vanlig mob. takst.. Egentlig så er jeg veldig åpen for alternativt, så er veldig spent. Kanskje jeg faktisk får hjem snuppa mi i morgen? :rødme: Kanskje litt mye å håpe på, men uten håp kan jeg bare legge meg ned å gi opp.
Gjest Silvermist Skrevet 6. januar 2011 #75 Skrevet 6. januar 2011 Veldig gjerne! Jeg har fått nr. til en dame som ikke tar betalt. Bare vanlig mob. takst.. Egentlig så er jeg veldig åpen for alternativt, så er veldig spent. Kanskje jeg faktisk får hjem snuppa mi i morgen? :rødme: Kanskje litt mye å håpe på, men uten håp kan jeg bare legge meg ned å gi opp. Da skal jeg høre med henne i morgen Håper virkelig dette order seg, og at du får frøkna hjem igjen
kisskissbangbang Skrevet 6. januar 2011 #76 Skrevet 6. januar 2011 Krysser fingrene for at hun dukker opp igjen, fæl situasjon!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #77 Skrevet 6. januar 2011 Jeg håper også du finner igjen hunden Det kan godt hende hun klarer seg selv om det er vinter, kanskje hun søker ly i låver o.l. Som oppmuntring kan jeg også fortelle at katten vår var borte i nesten fire måneder i fjor sommer - han forsvant mens det enda var relativt vått og kaldt på seinvåren, og etter noen uker begynte vi å gi opp håpet. Han hadde aldri vært borte i mer enn 1-2 uker tidligere, og da bare midt på sommeren. Det er relativt mye rev og grevling rundt der vi bor, så vi tenkte han kanskje hadde blitt overrasket. Etter flere måneder satt han - i helt fin form - plutselig på døra og mjauet Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2011 #78 Skrevet 7. januar 2011 Lag en facebookgruppe og be om hjelp fra andre i samme område. Jeg ble medlem av en slik gruppe før jul, hvor en hannhund har vært borte i snart to måneder. Gruppen har ført til leteaksjoner fra både store og små, og mange er daglig ute for å se etter hunden. Du kan også ringe til de lokale hundeklubbene, og be dem formidle en bønn til sine medlemmer om å være på utkikk. Lykke til med letingen. Gir man ikke opp etter to måneder? Hvor aktiv er facebookgruppa? Vet du hva? Det skal jeg faktisk! Jeg skal ringe en dame i morgen. Fikk nr. av en bekjent nå i kveldinga. Hun skal visst ha hjulpet veldig mange. Har du gode erfaringer med klarsynt? Kjenner du noen som har fått hjelp? Det er bare å komme med klarsyntanbefalinger om noen kjenner noen som er flinke? Beklager at jeg nevnte rovdyr. Jeg ga også mange andre gode råd. Du kan ikke sitte og pisse på folk på kg fordi du er fortvilet. Chip nevnte jeg ikke og ser ikke problemet med at hun ikke er chippet. Men hva er POENGET med å skrive sånt? TS har garantert vært inne på alle mulige grusomme tanker fra før av, og det eneste som hjelper nå er å tenke positivt og gjøre alt man kan for å finne hunden. En person i denne situasjonen trenger back up, folk som viser støtte og vil hjelpe, og ikke bedrevitere som skal dra en ned i gjørma. TS: føler meg deg Jeg har vært i samme situasjon før og etter over en uke, eller to ble håpet redusert til lite. Men har gitt mange og praktiske råd i denne tråden. Og tror ts har tenkt alle og flere av de tankene som er vanlig når en hund blir borte. Vi får håpe hunden kommer tilbake. Har fått de jeg kjenner på sørlandet til å etterlyse henne internt. Jeg mente ikke være grusom, men vet at ts sikkert har tenkt de samme tankene selv. En setter kan løpe langt og har jaktinstinkt. Sannsynligvis har hun forvillet seg noen mil unna og ikke funnet tilbake enda. Er viktig å etterlyse henne noen mil unna og ikke bare lokalt.
NettiM Skrevet 7. januar 2011 #79 Skrevet 7. januar 2011 Tispe med løpetid. Vet ikke mye om emnet, så ikke skyt meg for feil forslag. Men kan en hannhund som kan gå spor være noe? Eller er sporet for gammelt nå som det har gått 3 dager? Bare ett forslag som kan være verdt en tanke Ellers håper jeg for alt i verden at du får tispa di igjen, klarer ikke en gang å se for meg situasjonen din. Men spre bilde og kontaktinfo pluss info om hunden rundt på nettet, det er gull verdt! Om så noen har tatt hunden til seg og ikke vil innrømme at de har den, kan andre igjen oppdage det. Mange hunder jeg vet om er funnet igjen via slike beskjeder, for de sprer seg som ild i tørt gress blandt hundefolk.
la Flaca Skrevet 7. januar 2011 #80 Skrevet 7. januar 2011 Tispe med løpetid. Vet ikke mye om emnet, så ikke skyt meg for feil forslag. Men kan en hannhund som kan gå spor være noe? Eller er sporet for gammelt nå som det har gått 3 dager? Bare ett forslag som kan være verdt en tanke Ingen dum tanke! At hun har løpetid vil absolutt være en god hjelper for en sporhund. Kontakte hundeklubb eller jaktforening i området da kanskje? TS; Ja, jeg har flere familiemedlemmer som har funnet dyr ved hjelp av klarsynte, men dessverre det er lenge siden nå så jeg har ingen anbefalinger. Du kan jo alltids prøve å kontakte en av disse som har vært med på ulike tv-serier de siste årene, hvis du ikke finner andre alternativer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå