Gå til innhold

Hunden min har stukket av...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler med deg og håper hun kommer tilbake. Er hun i utgangspunktet en jakthund som kan ha fulgt et byttedyr?

Rovdyr finnes det omtrent overalt, også i oslomarka. Men da har man max uflaks.

Det er mange muligheter. Kjenner du noen som kjenner narkomane der du bor? Da ville jeg oppfordret de til å kontakte sine bekjentskaper og skrevet en "savnet lapp" de kan gi videre. Ville ringt oppsøkende eller ruskonsultenten i kommuen hvis jeg ikke kjente noen selv, eller bedt de som kjenner noen i familien gi "er savnet lapp". Alle har en narkoman i familien, og det kan være hun er hos noen som bare har vært innom og som ikke vil innrømme at de har vært akkurat i den bygda nå. Da blir hun sikkert slippet ut i nærmeste by i mildvær utenfor en kennel.

Du må lete videre. Jeg har lett etter den som ble konkludert utsatt for ulv, men vi ga aldri opp og leta og leta i flere dager. Det ble kaldt og mer og mer vinter.

Tror noen kan ha tatt henen med seg, men beholder henne inntil videre. Tror ikke narkomane er slemme med hunder. De er like forskjellige som folk flest, men de som bryr seg om hunder blant narkomane bryr seg veldig om dem. Nå ble dette et sidespor.

Men det kan være en ide å spørre noen som kjenner rusmisbrukere, og be de holde utkikk etter henne. De fleste narkomane drar land og strand for å skaffe dop, eller kjenner noen som gjør det.

Du må aldri gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ojsann..har du ikke chipa hunden din?

Hvilken betydning synes du det har når hunden er borte og er etterlyst overalt?

Hva skal en chip gjøre fra eller til. Straks hun finner hunden trenger man ikke chip. Og savnede hunder er etterlyst også hos alle veterinærer i nærområdet når man har meldt den savnet.

Jeg ville sjekka med Østfold-politiet hvis eieren bor på østlandet. Mer vil jeg ikke si om saken og politiet gjør ikke noe hvis hun ikke blir med til gården. Tror det heter løren gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa , det er så kjedelig når hunder stikker av , og ho har vært borte en god stund nå.

Det kan jo ha hendt henne noe , men jeg tror enda at ho vil komme til rette. Du må bare fortsette som du har gjort , spørre etter henne over alt , ikke gi opp håpet enda! Tisper kan gå et godt stykke under løpe tiden , men sulten vil nok få henne hjem til matmor igjen!

Håper sammen med deg at ho kommer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken betydning synes du det har når hunden er borte og er etterlyst overalt?

Hva skal en chip gjøre fra eller til. Straks hun finner hunden trenger man ikke chip. Og savnede hunder er etterlyst også hos alle veterinærer i nærområdet når man har meldt den savnet.

Jeg ville sjekka med Østfold-politiet hvis eieren bor på østlandet. Mer vil jeg ikke si om saken og politiet gjør ikke noe hvis hun ikke blir med til gården. Tror det heter løren gård.

Nei hvorfor ha chip :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle Gunnes

Håper hun kommer hjem igjen. Jeg har selv vært å lett etter en hund i over et døgn en gang. Hunden hadde på sele og line, så vi var livredde for at hun hadde satt seg fast et sted. Etter å ha lett med eierene et døgn måtte jeg gi meg. Dette var en tispe. Hun kom tilbake etter to døgn på rømmen. Da satt hun ved bilen der eieren sist så henne. De hadde med vilje latt bilen stå igjen siden hun ikke forsvant fra hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt hunden kan ha stukket av kommer mye an på hunderasen. Noen hunder beveger seg ikke lant hjemmefra mens andre raser igjen kan bevege seg langt hjemmefra.

For ca 5 år siden stakk vår hund også av. H*n var borte i 1 uke, å det er noe av den værste uken vi noen gang har hatt.

Vi følte at vi lette overalt i tillegg til å varsle de som varsles kunne. Jeg vil råde deg til å ringe Taxi sentralen der dere bor, de er jo stadig på farten. Ellers kan lokalradio være tingen.

Vår hund var som sagt borte i 1 uke. Dette var på vinteren, så selvsagt var vi urolig for hvordan h*n skulle klare seg, men når h*n ble funnet og kom hjem igjen så vi jo det at hunden ikke hadde sultet, men var møkkete og måtte bades.

Etter en prat med naboer fikk vi vite at hunden til tider hadde oppholdt seg i et fjøs, der hadde h*n nok spist og kost seg av kraftforet. Naboen trodde ikke at hunden vår var savnet siden den jo var i nabolaget. Så hvis dere bor litt landlig til så hør med bøndene rundt dere om de kan ha sett eller hørt noe, eller fått en ekstra gjest i kosten.

Vil bare med dette si at det er håp om at hunden din dukker opp igjen. De kan klare seg lenge på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt hunden kan ha stukket av kommer mye an på hunderasen. Noen hunder beveger seg ikke lant hjemmefra mens andre raser igjen kan bevege seg langt hjemmefra.

For ca 5 år siden stakk vår hund også av. H*n var borte i 1 uke, å det er noe av den værste uken vi noen gang har hatt.

Vi følte at vi lette overalt i tillegg til å varsle de som varsles kunne. Jeg vil råde deg til å ringe Taxi sentralen der dere bor, de er jo stadig på farten. Ellers kan lokalradio være tingen.

Vår hund var som sagt borte i 1 uke. Dette var på vinteren, så selvsagt var vi urolig for hvordan h*n skulle klare seg, men når h*n ble funnet og kom hjem igjen så vi jo det at hunden ikke hadde sultet, men var møkkete og måtte bades.

Etter en prat med naboer fikk vi vite at hunden til tider hadde oppholdt seg i et fjøs, der hadde h*n nok spist og kost seg av kraftforet. Naboen trodde ikke at hunden vår var savnet siden den jo var i nabolaget. Så hvis dere bor litt landlig til så hør med bøndene rundt dere om de kan ha sett eller hørt noe, eller fått en ekstra gjest i kosten.

Vil bare med dette si at det er håp om at hunden din dukker opp igjen. De kan klare seg lenge på egenhånd.

Uhm... Jeg bare lurer, men hvorfor vil du ikke "oppgi" om det var en hannhund eller tispe?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm... Jeg bare lurer, men hvorfor vil du ikke "oppgi" om det var en hannhund eller tispe?

Spiller det noen rolle for deg hvilket kjønn hunden har???

Hva skal du bruke det til liksom :klø:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du å tape på å poste hvor dette er hen og hva slags hund det er snakk om, helst med bilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Hold dere til saken. TS har mistet sin hund og er fortvilet. Slutt å bland inn alt annet tull.

Håper virkelig hun kommer tilbake snart. Jeg er inne her å kikker etter oppdateringer hele tiden. Krysser fingre for gode nyheter til i morgen :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen verdens ting å tape. Sørlandet.. Blanding av border collie og engelsk setter..

Og nei, en chip hadde ikke hjulpet meg stort her.

Det er lett å være etterpåklok.

Jeg har helt siden hun var valp vært bestemt på at hun skal chippes, men har vel rett å slett ikke fått ut fingeren.

Det er ikke noe jeg kan gjøre noe med nå. Men kommer hunden tilbake skal hun både bli sterilisert og chippet. Tror tilogmed hun skal få et gpshalsbånd i "velkommen tilbake gave"

Jeg var virkelig overbevist om at jeg skulle finne hunden i dag..

Jeg har aldri hatt det så vondt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikker på hun kommer tilbake. Bikkjer er gode på å finne frem og passe på seg selv. Og om du tror på det alternative så kan kanskje en dyretolk/synsk være til hjelp, om ikke annet så bare for å sette noen tanker i sving på hvor hun kan være hen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen verdens ting å tape. Sørlandet.. Blanding av border collie og engelsk setter..

Sørlandet er STORT, og selv om det hjalp litt å få vite hva slags miks du har, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal spare på informasjonen.

Hvis jeg savnet en hund hadde jeg brukt alle de kanalene jeg kom over, og gitt så detaljert informasjon som overhodet mulig.

Jeg skal ikke hale noe ut av deg, og jeg vet at du har etterlyst hunden andre steder, men synes det her virket snodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Den ene goldentispen vår var borte i 15 dager i januar i fjor.

Hun forsvant fra hytten midt på fjellet, det var -30 grader på nettene, og hun ble funnet i live etter massiv leting, facebook-kampanje, telefoner i øst og vest, avisoppslag m.m.

Ikke gi opp, det er utrolig hvor godt hundene kan klare seg på egenhånd :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ene goldentispen vår var borte i 15 dager i januar i fjor.

Hun forsvant fra hytten midt på fjellet, det var -30 grader på nettene, og hun ble funnet i live etter massiv leting, facebook-kampanje, telefoner i øst og vest, avisoppslag m.m.

Ikke gi opp, det er utrolig hvor godt hundene kan klare seg på egenhånd :klemmer:

I femten dager i tredve minus? Noen må jo ha tatt vare på hunden og slippet den fri etter kuldeperioden, kanskje der de fant den?

Håper ts finner sin hund. Jeg tror også noen kan ha tatt den inn i varmen og at den kommer tilbake om par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

I femten dager i tredve minus? Noen må jo ha tatt vare på hunden og slippet den fri etter kuldeperioden, kanskje der de fant den?

Håper ts finner sin hund. Jeg tror også noen kan ha tatt den inn i varmen og at den kommer tilbake om par dager.

Det tror vi egentlig ikke, hun hadde gått ned 8 kg på de to ukene, og så ut som hun kom fra en konsentrasjonsleir.

Hunder har gode instinkter og er flinke til å finne seg ly, spise snø for å få væske, samt pelsen er veldig isolerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene goldentispen vår var borte i 15 dager i januar i fjor.

Hun forsvant fra hytten midt på fjellet, det var -30 grader på nettene, og hun ble funnet i live etter massiv leting, facebook-kampanje, telefoner i øst og vest, avisoppslag m.m.

Ikke gi opp, det er utrolig hvor godt hundene kan klare seg på egenhånd :klemmer:

Du mener ikke seriøst at en golden kan ha overlevd siste vinter i minus tredve? Jeg tror noen har hatt henne inne i en hytte og ikke tenkt så mye på dere som savnet henne. Til og med en puddel klarer finne hjem igjen hvis det ikke er for kaldt, da vil den søke til mennesker.

Håper hunden til ts kommer hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: vil bare si at jeg håper så inderlig at du og hunden din blir gjenforent! Jeg følger med her inne med jevne mellomrom, og håper du kan fortsette å holde oss oppdatert. Stor :klemmer: til deg fra en annen dyrevenn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...