Gå til innhold

Hunden min har stukket av...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er så lei meg nå.. I går kveld stakk hunden min av sammen med nabohunden. Hunden min har løpetid og er nå inni sin mest "villige" periode.

Jeg har vært oppe i hele natt. Ropt og ropt. Leita og leita...

Så er spørsmålet mitt: Hvor langt kan ei tispe reise vekk og kommer hun tilbake av seg selv?

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg vet bare ikke helt hva mer jeg kan gjøre nå (utenom å lete)

Jeg har ringt politiet, satt etterlysning på nett, hengt opp lapper, spurt naboer, ropt og lett.

Det begynner å snø nå. Betyr det at hun mister spora sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nabohunden kom tilbake i gårkveld forresten.. Bare min som er borte nå? Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er så lei meg nå.. I går kveld stakk hunden min av sammen med nabohunden. Hunden min har løpetid og er nå inni sin mest "villige" periode.

Jeg har vært oppe i hele natt. Ropt og ropt. Leita og leita...

Så er spørsmålet mitt: Hvor langt kan ei tispe reise vekk og kommer hun tilbake av seg selv?

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg vet bare ikke helt hva mer jeg kan gjøre nå (utenom å lete)

Jeg har ringt politiet, satt etterlysning på nett, hengt opp lapper, spurt naboer, ropt og lett.

Det begynner å snø nå. Betyr det at hun mister spora sine?

Nei da,den mister nok ikke sporene sine.

Hun har løpe tid så hun har det nok helt konge,kommer nok hjem skal du se,men sikkert drektig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gøy... ringt falken? om du har bil er det vel ikke stort annet å gjøre enn å kjøre rundt og lete. får håpe hunden har tjukk pels så den ikke fryser hvertfall da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke gøy... ringt falken? om du har bil er det vel ikke stort annet å gjøre enn å kjøre rundt og lete. får håpe hunden har tjukk pels så den ikke fryser hvertfall da

Det er heldigvis ikke så kalt her.. -3-4 grader og snø..

Noen som vet hvor langt ei villig tispe kan stikke av?

Hun er mellomstor i strl..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Hun har fortsatt ikke dukka opp her... Jeg er så ut av meg nå at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

Hva gjør jeg nå? Det er så stille å ekkelt uten den hunden. Ååååh, kom tilbake. Takler ikke en natt til uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

håper hun kommer til deg snart. Vet ikke helt hva annet jeg kan si, er ikke stort mer og gjøre enn å lete, vente og håpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har utrolig sterke drifter i seg nå og det som står i hodet hennes, er å få parret seg, og det gjerne med flere hannhunder. Godt mulig hun blir borte noen dager, før hun kommer hjem igjen. Håper hun er id-merket, hvis ikke ville jeg tatt kontakt med kenneler rundt der du bor, og høre om noen har funnet og levert henne der. Og når du får henne tilbake, er det lurt å få gitt henne abortsprøytene hos dyrlege, hvis du ikke ønsker valper;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det var skikkelig trist å høre. Ikke mist motet! Ei tispe med løpetid kan dra langt, men ikke like langt som en hanne som kjenner lukta av ei tispe med løpetid. Du får prøve å leite alt du kan og få alle du kjenner til å lete asmmen med deg.

Har hun stukket avgårde før og fulgt sporene sine hjem? Jeg håper det er en robust hund, i og med at minusgrader kan bli kaldt i lengden. Men sannsynligvis vil hun komme tilbake i og med at nabohunden gjorde det.

Krysser fingrene for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS..

Hun har aldri stukket av før nei, så jeg aner ikke om hun er god på å følge spor. Hun har ikke veldig tykk pels nei.. Verken tynn eller tykk egentlig..

Vi skal ut å lete mer nå.

Det er så vanskelig å vite hvor man skal begynne å leite, for hun kan jo være overalt. Ikke er det noen som har sett henne heller. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor dere? I en by eller på landet?

Og hvor forsvant hun, var det langt unna huset deres? Er det ved en trafikkert vei eller var det i skogen?

Hvis dere bor i en by, går de fleste tur med hundene sine tidlig og på ettermiddagen mellom 14-17. Spør alle dere treffer om de kan ringe hvis de ser henne eller hører om noen som har sett henne. Lag noen lapper eller ta med visittkort med telefonnummer.

Hadde hun på seg halsbånd og kan ha satt seg fast et sted? Kan hun ha gått inn i en åpen garasje/fjøs/uthus og blitt stengt inne uten at noen har oppdaget henne? Se etter hus der det kan virke som om eierene ikke er hjemme og undersøk om det er lyd fra uthus/garasje.

Er det ved en trafikkert vei, kan dere se etter langs veien. Det har jeg gjort da en katt ble borte og det var sørgelig å finne henne, men da visste jeg i alle fall.

Fines det en nærradio der hvor dere kan etterlyse henne? Bilde og etterlysning i avisen?

Kan hun ha kommet seg i en hundegård eller til noen som har polarhunder og er der og koser seg? Er det eldre som lider av dement som kan ha tatt henne inn i varmen?

Håper dere finner henne. Jeg ville ringt politiet igjen, og taxisentralen, falken, brannvesnet, hjemmesykepleien, veivesnet og bedt de se etter henne. De er ofte ute på veien og til alle døgnets tider.

Lykke til. Håper det beste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke legge ut info her om hvor du bor og gi en nærmere beskrivelse av hunden?

Muligens til ingen nytte men en vet jo aldri.

Føler med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør ta kontakt med lokalavisa og få med en etterlysning i den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor på landet.. Lita bygd. Hun er etterlyst på nett, aviser, facebook osv..

Kom akkurat inn. Har lett å lett.. Stoppa å snakka med masse folk, men det er ikke noe spor.

Jeg kjenner jeg er på randen til å knekke helt sammen. Ikke en natt til uten snuppa.. :sukk:

Ikke får jeg sove om natta, ikke klarer jeg å spise noe. Må bare lete og lete.

Heldigvis er det ikke så veldig kaldt fortida! Om ikke mange timene har hun vært borte i 2 døgn!

Hvor langt kan ei tispe med løpetid gå?

Vi har lett inn absolutt ALLE veier som fins..

Skogene rundt her har blitt gjennomsøkt..

Har besøkt alle hannhundene i kommunen.

Hva mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vært borte i to døgn. Det er lenge. Bor dere et sted med en rovdyrbestand kan det være fare for at hun er tatt av ulv, gaupe, mår, rev, ørn... Hvor stor er hun?

Noen kan ha plukket henne opp i en bil hvis de har sett henne på natta/kvelden, funnet ut at det er en fin og trivelig hund, så jeg ville etterlyst henne i nabokommunene også, både kontaktet politiet og satt opp lapper og alt som skal til.

Håper dere får henne tilbake. En venninne mistet sin hund og vi lette etter henne i flere dager. Det var en jakthund og i et ulveområde i finland. Vi visste at vi måtte gi opp håpet, men lette likevel, var liksom tvunget til det. Det hadde snedd så noen spor kunne vi ikke finne mer. Det var forferdelig, men trøsten var at hunden var fri og at det hadde gått raskt. Hvis vi hadde hatt en sporhund ville vi satt den inn i letingen.

Har også hørt om hunder som har blitt skremt og som har blitt funnet par mil fra hjemstedet sitt. De som har funnet hunden har syntes den var både kald, sulten og tynn så de har tenkt at den har dårlige eiere som ikke har etterlyst hunden.

Gjør hva du kan og kontakt nabokommunene og etterlys henne i fylkesavisen. Jeg synes det er uvanlig at en tispe blir borte mer enn par timer selv om det er løpetid. Er hun id-merket eller har spesielle kjennetegn?

Føler med deg, men ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fremst hun ikke har kommet ut for en ulykker, oppsøker hun nok andre hunder. Jeg ville tatt kontakt med alle du vet om som har hund innen rimelig avstand, og sett om hun har vært der. Er det f.eks. noen som har trekkhunder i nærheten? Dessuten ville jeg bedt folk med hund om å ta med seg hundene sine og gå tur og se etter henne.

Dessuten ville jeg startet telefonterrorisme av alle politikontorer, Falck, Dyrebeskyttelsen o.l. som kan tenkes å ha fått inn meldinger om hunden. Jeg har hørt om tilfeller der eier har meldt fra til politiet at en hund er savnet, og politiet likevel ikke har husket å ringe eier når de får meldinger om løs hund, så du må selv være på telefonen og ringe med jevne mellomrom.

Fins det hyttefelt i nærheten der det kan være mennesker (med hund, kanskje?) som ikke har lokalavisen? Reis isåfall opp dit og spør om noen har sett henne, legg igjen lapp med bilde av hunden og telefonnummeret ditt. Heng opp og del ut lapper alle steder du kan komme på.

Lykke til, håper du finner hunden din!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en mellomstor hund. 10-12 kg

Jeg har ringt alle veterinærkontor, politiet. Falck, Viking, dyrebeskyttelsen.. Alle har notert ned opplysninger å lovte å ringe meg. Men jeg gir meg ikke med det.. Skal mase på de hver dag!

Hun hadde verken sele eller halsbånd på seg :/

Hunden er ikke chippa.. Jeg føler meg som verdens dårligste hundeeier her jeg sitter..

Tror det er sett en rev her for noen mnd. siden, ellers er det verken ulv el. gaupe...

Dette er utentvil det verste jeg har opplevd. Jeg griner og griner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke din feil at din hund har stukket av. Det er ikke din feil, og du er ikke en dårlig hundeeier for det.

Hun kommer nok til rette igjen skal du se, bare ikke gi opp håpet :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...