Gå til innhold

Hunden min har stukket av...

Fremhevede innlegg

Gjest Silvermist
Skrevet

Du mener ikke seriøst at en golden kan ha overlevd siste vinter i minus tredve? Jeg tror noen har hatt henne inne i en hytte og ikke tenkt så mye på dere som savnet henne. Til og med en puddel klarer finne hjem igjen hvis det ikke er for kaldt, da vil den søke til mennesker.

Håper hunden til ts kommer hjem igjen.

Jo, det mener jeg seriøst :)

Det var flere artikler i bl.a. VG om henne da hun var borte og ble funnet.

Her er link til artikkel i retrievernytt Min lenke

Legger også ved et bilde av hvordan hun så ut da hun ble funnet.

Hunder er ikke bare kosedyr, de er også bruksdyr med stor evne til å overleve ekstreme forhold.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Silvermist
Skrevet

Til TS, jeg håper du finner hunden din i god behold :klemmer:

Du må gjøre så mange om mulig oppmerksom på at hun er borte, ring politikamre, annonser på FB hvis du har det, få trykt oppslag og heng opp, send dem rundt til venner som kan henge opp slik at du når et større område. Ring radion og spør om de kan sende et innslag, det gjorde vi med NRK. Send saken til aviser. etc.

Skrevet

Hvordan går det?

håper du finner hunden din :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hunder som forsvinner slik oppsøker sjelden folk- de "snapper" inn i en villhund modus. og en Engelsk setter som hun er mix av kan fort gå i en slik modus.

Legg ut bilder og fakta av hunden på hundesonen.no canis.no FB- msn og alle de nettportalene du kan. Buss selskaper-taxi - politi og viking/falken Ring de gjerne med gjevne mellomrom.. har opplevd at folk har tatt inn hunder- gitt beskjed til politiet om at de har funnet hund også har politiet "glemt" det når eier ringer.. og det har vært hunder med chip!!

Vanligvis får de en "rute" som de går.. så prøv å få noen observasjoner av hvor hun er sist sett.. ikke gi opp..

AnonymBruker
Skrevet

Siden hunden forsvant her har det kommet ca 40 cm snø. Jeg er livredd hun kan ha gått seg vill..

Jeg har blitt syk iløpet av natta, så dette blir ingen lett leteøkt i dag. Omgangssyken.

Men, det er tross alt ikke meg det er synd på oppi det hele.

Den hunden skal hjem, og det fort!

En annen mulighet jeg ikke tørr helt å tenke på er at hun kan ha blitt stjelt. Vi bor ca 15 min unna E18 i gange, og vår faste gårute forbi der. :/

Jeg håper ikke det blir kaldere, for den hunden har ikke en kilo for mye på kroppen.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Huff så ekkelt. Krysser fortsatt fingre for at hunden din kommer hjem igjen fort.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk lagt ut på canis btw. Jeg hadde helt glemt den nettsida, så takk.

AnonymBruker
Skrevet

Til TS, jeg håper du finner hunden din i god behold :klemmer:

Du må gjøre så mange om mulig oppmerksom på at hun er borte, ring politikamre, annonser på FB hvis du har det, få trykt oppslag og heng opp, send dem rundt til venner som kan henge opp slik at du når et større område. Ring radion og spør om de kan sende et innslag, det gjorde vi med NRK. Send saken til aviser. etc.

Får håpe det blir like happy ending på min historie som på din, Silvermist :)

Du har en nydelig hund!

AnonymBruker
Skrevet

E18 er sikkert en rute hun ville tatt siden tisper spesielt i løpetida vil markere ekstra på vante steder. Har dere gått ruta og sjekket overalt?

Hvis hun er blitt påkjørt, kan en mellomstor hund havne 20 meter fra veien i møtet med en bil. La noen gå og sjekke det hvis dere ikke har gjort det.

Ville også satset på nabohunden hun var sammen med. La hunden lukte på teppet hennes eller lekene hennes, si navnet hennes og slipp han løs. Hunden forstår det sikkert ikke med det samme, så ta med noe som lukter henne (børsten f.eks) og si navnet hennes. Vis med armbevegelser at han må finne noe. Vet jo ikke om nabohunden er vant til det eller er den smarteste i klassen, men en gjeterhund ville nesten instinktivt forstått hva du mener. Dvs. hva eieren mener.

Håper du finner henne i god behold.

AnonymBruker
Skrevet

Har du en link til innlegget?

Tenkte jeg skulle ta en titt siden jeg har mye slekt på "sørlandet" og kunne gitt beskjed videre hvis det var et område de bodde i, men jeg kunne ikke finne noe savnet innlegg på canis som passet

Gjest Bustyvel
Skrevet

Debbie, blanding av Border Collie og Engelsk Setter forsvant fra Sundebru, Gjerstad, mandag ca 16.30 tida.

Hun har løpetid, så hun kan ha kommet langt.

Debbie er en mellomstor hund(11-12 kg)

Hun er svart og hvit, men hvit stripe i ansiktet,hvit flekk i nakken og hvit haletipp.

(Gjerstad ligger ca midt i mellom Risør og Kragerø)

AnonymBruker
Skrevet

Debbie, blanding av Border Collie og Engelsk Setter forsvant fra Sundebru, Gjerstad, mandag ca 16.30 tida.

Hun har løpetid, så hun kan ha kommet langt.

Debbie er en mellomstor hund(11-12 kg)

Hun er svart og hvit, men hvit stripe i ansiktet,hvit flekk i nakken og hvit haletipp.

(Gjerstad ligger ca midt i mellom Risør og Kragerø)

Takk for info. Da skal jeg også legge etterlysning ut på facebook. Kjenner noen som bor på sørlandet.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Har en venninne på Gjerstad - sender henne info jeg. Hun bor på en gård der.

AnonymBruker
Skrevet

Spiller det noen rolle for deg hvilket kjønn hunden har???

Hva skal du bruke det til liksom :klø:

Absolutt ingen ting, bare syntes det var litt rart å skrive h*n når det er snakk om ens egen hund. Det er ikke akkurat slik at det blir avslørt hvem du er av det :P

Men whatever, håper virkelig hunden til TS kommer hjem snart! Oppdater hvis det skjer noe nytt!

AnonymBruker
Skrevet

Du må innse at det er ulv der du også bor. Fy flate men ok nok.

AnonymBruker
Skrevet

Du må innse at det er ulv der du også bor. Fy flate men ok nok.

Veldig beroligende svar...

Skrevet

Jeg håper virkelig at hunden din kommer tilbake snart!

En god klem til deg og fortsatt lykke til med leitinga!!

:)

Skrevet

Huff, føler med deg ts! Men et lite tips: ring politiet hver dag! Vet om to tilfeller av at hunder er forsvunnet og politiet er varslet, men ikke har loggført det og hundeeier fikk ikke beskjed før han selv ringte rundt på kenneler. Det viste seg at politiet hadde levet den der! Og den ene hunden hadde chip, men det var det ingen som sjekket:-(

Gjest Silvermist
Skrevet

Helt enig med Strikkedilla, ring politiet hver dag.

Det er ikke så god kommunikasjon mellom de ulike politikamrene, så om hunden din meldes funnet hos et politikammer er det veldig sannsynlig at de ikke gir beskjed til de andre.

AnonymBruker
Skrevet

Har du lagt ut annonse på dyrebar.no? tror det er en side der ganske mange er innom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...