Gå til innhold

Treningsboka til Violet Hill

Violet Hill

Anbefalte innlegg

Det er jo bra! :)

Haha, slekta mi består av høye, flotte kvinner med lite former, min mor og søster inkludert, så jeg er vant til å føle meg som en liten klump. Men jeg har i det minste pupper, på godt og vondt ;)

Jeg googlet og fant blant annet en tråd om fettprosent her på KG (burde linke, men det føles litt uoverkommelig å gjøre fra ipad'en... Urutinert!). Der stod det (selvfølgelig) mye forskjellig, men jeg fikk inntrykk av at 22 % ikke er så ille. Det er jo uansett ikke det som er avgjørende for meg, ei heller vekt eller mål, men først og fremst det å trives ordentlig godt i egen kropp. Jeg er optimistisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært på spinning, 4x4. Har gnagsår på begge hælene etter å ha tatt i bruk vårlige nikesko, så løping er litt uaktuelt :( treningssenteret har startet med virtual spinning, som er "timer" uten instruktør hvor man mottar instruksjoner på en skjerm som samtidig viser landskapsfilm. Så i dag har jeg både syklet langs Hoover Dam og gjennom Las Vegas :fnise:

Hadde litt problemer med å få opp pulsen på intervallene da beina kjentes veldig tunge i dag. Regner med at det er fordi jeg har trent lite spinning i det siste.

Dagens tall:

Tid: 39:53:2

HR max: 177/91%

HR avg: 140/72% :sjenert:

Kalorier: 281

Nå MÅ jeg snart lære meg sonesystemet til polar. Der jeg trener krever virtual spinning et spesielt pulsbelte for å koble seg på systemet, til den nette sum av 499 kr. Kjenner at det er litt uaktuelt akkurat nå, men det gjør ingenting ettersom jeg skal melde meg inn på studentidretten i dag på grunn av klatringen, og da kan jeg gå på spinning der :)

Ellers holder jeg fortsatt på å sette meg inn i kostholdsprogrammet til RP maksimal forbrenning, og er veldig spent på hvordan overgangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fancy ut ja! Lurer på om jeg også skal prøve meg på spinning på det treningssenteret du skal melde deg inn i, er et par år siden sist faktisk... Men det er jo ganske god trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld klatret jeg for første gang i 2011. Det var veldig gøy :) merket at det var noen måneder siden sist, både på trygghetsfølelsen den første turen i veggen pluss den ekstreme ristingen i beina etter hvert :fnise:

Har akkurat gjennomført økt nummer to i første uke av RYP maksimal forbrenning :)

Dagens tall:

Knebøy 2x12 37,5 kg

Skråbenk 2x12 9 kg

Roing 2x12 30 kg

Arnoldpress 2x12 8 kg

Biceps curl 2x12 8 kg

Triceps press 2x12 4 kg

Mageapparat 2x12 40,5 kg

Mageøvelse 2x10, 1x10 på hver side

Nå sitter jeg og vurderer om jeg skal dra på skitur. Himmelen ser lovende ut, skiene er fremdeles nye og spennende og formen føles bra - men så er det de dumme gnagsårene da. Vil helst bli kvitt de så raskt som mulig. Tenke, tenke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gina: jeg synes spinningopplegget der er veldig bra :) men jeg har gjort meg litt avhenigig av pulstimene, trente nesten bare spinning i en periode og gikk ganske lei, så nå gidder jeg bare hvis jeg kan følge med på veggen :fnise: nå kan jeg jo gå på de timene igjen, kanskje jeg skal ta meg en tur nå i gnagsårperioden :)

Edit: skrivefeil

Endret av Violet Hill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, takk :) hadde vært gøy å bli litt sterkere! Droppet skitur. Vil så gjerne bli kvitt gnagsårene slik at jeg kan løpe igjen.

Merket på treningen i dag at formen ikke er på topp. På enkelte av øvelsene brukte jeg de samme manualene som på onsdag, men det kjentes mye tyngre i dag. Skulle egentlig på spinning etterpå, men valgte å dra en tur hjem. Det går en ny 4x4 time klokka 9, så jeg vurderer å dra tilbake til den. Hvis jeg ikke trener kondisjon i dag er jeg nødt til å trene både lørdag og søndag i henhold til programmet. Får tenke litt på det :)

Dagens tall:

Knebøy 2x12 40 kg

Skråbenk 2x12 9 kg

Roing 2x12 31,5 kg

Arnoldpress 2x12 7 kg

Biceps curl 2x12 7 kg

Triceps press 2x12 5 kg

Mageapparat 2x12 45 kg

Sit ups 2x10 vanlig, 2x10 skrå til hver side

Ellers har det gått veldig fint å følge kostholdsprogrammet denne uka :) (med unntak av to glass cava på onsdag for å feire at jeg har fått jobb :nigo:). Jobber litt med å justere måltidene i forhold til hverandre ettersom middagene har blitt veldig store hittil. Regner med at det ordner seg til uka når jeg begynner å jobbe og sikkert har behov for mer mat på dagtid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink du! jeg kan ikke skryte av kostholdet, mye alkohol i går og pizza. Men jeg har ikke spist sjokolade hele uka eller i helgen :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på skitur i det fantastiske været! Litt dårlig feste, særlig der sola hadde tatt, men vi lot oss ikke stresse, gikk rolig og pratet hele veien :) det gikk veldig fint med gnagsårene også! Tror jeg skal dra på 4x4 spinning i morgen, og gå tilbake til tredemølle senere i uka.

Første uke med maksimal forbrenning har gått veldig greit, til tross for at jeg kun har gjennomført to kondisjonsøkter. Ettersom skituren i dag ble ganske lang, regner jeg likevel med at jeg har oppnådd det samme når det gjelder forbrenning. Får øke fokuset på progresjon når jeg er tilbake på tredemølla, siden det ikke funker å bruke RYP-programmet på sykkel. Det å føkge kostholdsprogrammet har gått over all forventning, men jeg er litt spent på hvordan dette blir når jeg begynner å jobbe - tipper jeg blir mer sulten da. Veldig spent på de neste ukene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink du! jeg kan ikke skryte av kostholdet, mye alkohol i går og pizza. Men jeg har ikke spist sjokolade hele uka eller i helgen :cool:

Veldig bra at du har klart å holde deg unna sjokolade! Jeg syndet litt på "spisedagen" min i så måte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Klips! :)

Første arbeidsdag i dag. Har sovet ganske urolig i natt og droppet morgentreningen. Får prøve å komme sterkere tilbake i ettermiddag eller kveld, programmet begynner å bl tungt alleredde og jeg tror ikke jeg har "råd" til å gå glipp av en økt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har trent. Det satt laaangt inne i dag, så jeg er egentlig litt imponert over meg selv. Var uvant å trene på ettermiddagen med mange (sterke) folk rundt meg, men merkelig nok er jo folk flest mest opptatt av seg selv og ikke av hvor lite jeg løfter :fnise:

Tror jeg skal droppe å skrive inn alle øvelsene hver gang jeg trener. Viktig å ikke legge lista for høyt nå som jeg faktisk skal bruke dagene til å jobbe, sånn som alle andre :fnise: klarte i hvert fall det jeg skulle i dag. Og jeg synes faktisk at jeg så smått begynner å se resultater på meg selv også... :sjenert: nå kan sommeren bare komme!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mener at jeg skrev et innlegg her på onsdag, men jeg må ha gjort noe galt. Siden sist har jeg hatt to styrkeøkter og en spinningtime. Styrkeøktene var tunge, men heldigvis går jeg ned fra 12 til repetisjoner fra og med mandag. Sliter litt med finne tid til kondisjonstrening, men tar en økt i morgen og sier meg fornøyd, er jo tross alt første uke på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrketrening før jobb i dag. Er nå på tredje uke av RYP maksimal forbrenning, og det var en stor lettelse å gå fra 12 til 8 reps - plutselig klarte jeg jo alt :fnise:

I morgen blir det klatring. Sånn, nå har jeg skrevet det her, så da må jeg fullføre og ikke trekke meg, slik som jeg gjorde forrige tirsdag :sjenert:

Kostholdet går det greit med. Det går mye i det samme, laks/kylling/karbonadedeig med grønnsaker og fullkornspasta. Synes lunsj er litt vanskelig, siden jeg ikke akkurat føler at jeg kan ta med vekt og veie salaten, men jeg holder meg til den og lasser på med cottage cheese for å få i meg proteiner (mer fancy blir det ikke i det offentlige :fnise:). Spiser havregryn og tar proteinpulver til frokost (dagens høydepunkt! Knuste havregryn + sjokoladeproteinpulver + melk mikset sammen er jo nesten sjokolademilkshake!) og tar en banan i forbindelse med trening. Skyr om ettermiddagen og ett knekkebrød med egg om kvelden hvis jeg blir sulten. Skal veie meg om noen dager, hvis fettprosenten er uforandret får jeg vurdere å kutte i mengdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet dagen med en styrkeøkt. Ingenting spennende å rapportere :)

Var for øvrig og klatret i går kveld. Ble en relativt slapp affære, jeg innser at jeg rett og slett ikke er motivert for å prioritere klatring, har mer enn nok med ny jobb og RYP. Litt synd, ettersom jeg sånn smått har lett etter klatrepartner i flere år, og nå har jeg plutselig en hel haug. Kommer nok til å fortsette nå og da, og kanskje prioritere det mer etter hvert. Hadde jo vært gøy med utendørsklatring til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente styrke i går tidlig. Er nå oppe på 10RM-nivå, og løfter følgende:

Knebøy 2x8 47,5 kg

Skråbenk 2x8 10 kg

Roing 2x8 35 kg

Arnold press 2x8 8 kg

Biceps curl 2x8 8 kg

Triceps press 2x8 5 kg

Mageapparat 3x8 49,5 kg

Har hatt problemer både med å finne tid til og orke trening de siste ukene på grunn av jobbstart. Har startet kl 8 hver dag og ikke rukket noe mer enn styrke på morgenøktene. Nå er opplæringsperioden over, og jeg har fleksitid, så det er mulig at jeg slår sammen øktene igjen fra og med mandag. Tenker å se an hva jeg orker. Kroppen har fortsatt ikke vendt seg til RYP-kostholdet, og selv om jeg sjelden er sulten er jeg oftere sliten.

Tanken nå er å ha denne perioden som en innkjøringsperiode, og gå hardere ut etter neste hvileuke. Da er jeg forhåpentligvis mer inne i jobben, vant til å trene mer og til å spise det RYP anbefaler. Skal selvfølgelig gjøre mitt beste i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er imponerende at du klarer å trene i det hele tatt i jobbstartingsfasen:) Jeg får ikke trent for tiden pga veldig mye som skjer på uni... Syns du er flink jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Enig med Gina! Du er utrolig flink :tommelsmil:

Synes du er sterk også! Hvordan kosthold har du nå?

Forresten, bruker du ro-apparat? Sånn at man drar i spaker på en måte? Jeg synes den er så grusom, og føler at den kun tar på armene :sjenert:

Gooood lørdag :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...