Violet Hill Skrevet 8. februar 2011 Forfatter #81 Del Skrevet 8. februar 2011 Er tilbake etter noen dager på fjellet, og startet hverdagen igjen med første økt i uke 3. Løp intervaller først, og det var som vanlig beintungt. Har faktisk ikke vært så nære ved å gi opp før... jeg skylder på lang skitur og intens snømåking i helga Ellers foregikk styrkeøkta omtrent sånn: Knebøy 3x8 35 kg Skråbenk manualer 3x8 7 kg Roing 2x8 30 kg, 1x8 25 kg Arnoldpress 2x8 7 kg Bicepscurl 2x8 7 kg Tricepspress 2x8 4 kg Mageapparat 3x8 40,5 kg Har gått over fra å bruke roapparat til å bruke stang, og måtte gå litt ned. I tillegg tok jeg planken for første gang på minst et år... ganske hardt gjorde øvelsen tre ganger, og hadde konkurranse med samboeren min om å holde lengst hver gang. Han slo meg første gangen, men så begynte å jeg å tenke på bikinisesongen første gangen klarte jeg 38 sekunder, andre gangen glemte jeg å følge med på klokka og siste gangen 46 sekunder. Er litt usikker på hvordan vi kommer til å legge opp øvelsen fremover, tenker jeg overlater det til den mer treningskyndige av oss Ellers var det en utrolig morsom mann på treningen! Han var kjempeslank, men løftet veldig tungt, og så stod han og hoppet og spratt mellom repetisjonene - ganske underholdende, men nesten litt utmattende bare å se på I kveld skal jeg gå på skitur med en venninne. Det er en stund siden vi har gått sammen, og hun har gått masse siden sist, så jeg er spent på om jeg klarer å holde følge Forresten, er det noen som leser dette som har hatt problemer med å fryse under styrketrening? Jeg blir så kald! Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, bruker en langermet trøye over treningstøyet, men kan jo ikke gå med ullgenser heller liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 8. februar 2011 #82 Del Skrevet 8. februar 2011 Du er så flink! Helt imponert jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 8. februar 2011 #83 Del Skrevet 8. februar 2011 (endret) Hei, her vil jeg følge med. Interessant å lese hos noen som trener med mål og lyst (blant alle disse nå-må-jeg-opp-av-sofaen-og-slutte-med-sjokolade-bøkene). Og så syns jeg det er så inspirerende med disse skiturene, har lyst selv, men selv om jeg også mener jeg ble dratt ut hele barndommen, så kan jeg ikke huske hvor disse løypene ER! Når du går Sognsvann ullevålseter fx, er det skiltet og rett frem og sånn? Ingen fare for å gå seg vill? Er det lys eller må man gå før det blir mørkt? (blir jo så tidlig mørkt ennå) Høres bra ut å gå sammen venninner, kanskje jeg kan spa opp noen. Hilsen Villmarkens Datter. Endret 8. februar 2011 av Klips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
redchilli Skrevet 8. februar 2011 #84 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg fryser under styrketrening, men ikke mer enn at det hjelper å ta på seg en genser. Men mye av grunnen til at jeg fryser tror jeg kommer av at jeg har trent spinning eller lignenede først og svetter så mye. Burde vel ha med en tørr tskjorte, men da blir det fort mye vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #85 Del Skrevet 9. februar 2011 Tusen takk, Gina! I dag stod ny styrkeøkt på programmet, heldigvis ingen kondisjonstrening før fredag jeg vet at jeg skriver det samme hver gang, men i dag var det skikkelig tungt! vet ikke om det har sammenheng med skituren i går kveld eller litt lite søvn i natt eller begge deler. Skituren var også litt slitsom, venninnen min har stått masse i det siste så nå er hun brått mye bedre enn meg Dagens tall: Knebøy 3x8 35 kg Skråbenk manualer 3x8 7 kg Roing 3x8 25 kg Arnoldpress 2x8 7 kg Bicepscurl 2x8 7 kg Tricepspress 2x8 4 kg Mageapparat 3x8 40,5 kg Planke 35 - 32 - 50 sekunder På fredag skal jeg øke i de fleste øvelsene... *grugleder meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 9. februar 2011 Forfatter #86 Del Skrevet 9. februar 2011 Hei, her vil jeg følge med. Interessant å lese hos noen som trener med mål og lyst (blant alle disse nå-må-jeg-opp-av-sofaen-og-slutte-med-sjokolade-bøkene). Og så syns jeg det er så inspirerende med disse skiturene, har lyst selv, men selv om jeg også mener jeg ble dratt ut hele barndommen, så kan jeg ikke huske hvor disse løypene ER! Når du går Sognsvann ullevålseter fx, er det skiltet og rett frem og sånn? Ingen fare for å gå seg vill? Er det lys eller må man gå før det blir mørkt? (blir jo så tidlig mørkt ennå) Høres bra ut å gå sammen venninner, kanskje jeg kan spa opp noen. Hilsen Villmarkens Datter. Så hyggelig at du vil følge med, Klips! Lyst har jeg, men målene er jeg fremdeles litt usikker på - selv om jeg har begynt å vurdere å trene mot å bli sterk nok til å bruke manualer på 10 kilo og oppover, de er nemlig trukket med gummi slik at de ikke bråker så mye når man gjør litt ukontrollerte bevegelser, noe som skjer meg ganske ofte Jeg skjønner deg kjempegodt! Manglende løypekjennskap i Oslo har nok vært noe av det som har gjort skigåing vesentlig mer tiltakskrevende enn annen trening de foregående vintre men nå er jeg i alle fall i gang! Sognsvann er et kjempefint sted å starte! Lett å finne veien fra t-banen, og godt med skilting (eventuelt kan man følge folkestrømmen, det er rimelig tettpakket der til tider ). Det er lysløype på østsiden (?)av vannet slik at man kan gå om ettermiddagen og på kvelden, og godt skiltet til de ulike stedene. Ellers ligger det mye informasjon om de ulike løypene og turforslag på skiforeningen.no, pluss smøremelding for newbies som meg Hmm, tror jeg må inn og titte i boka di Jeg fryser under styrketrening, men ikke mer enn at det hjelper å ta på seg en genser. Men mye av grunnen til at jeg fryser tror jeg kommer av at jeg har trent spinning eller lignenede først og svetter så mye. Burde vel ha med en tørr tskjorte, men da blir det fort mye vask. Ja, det er sant... burde kanskje bytte trøye de dagene jeg løper først, tror nok det er da jeg fryser mest. Det gikk egentlig fint både på mandag og i dag, så jeg lurer på om de ikke har skrudd opp varmen bittelitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 9. februar 2011 #87 Del Skrevet 9. februar 2011 Flinka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 11. februar 2011 Forfatter #88 Del Skrevet 11. februar 2011 Da er jeg ferdig med uke 3 i RYP, og dermed halvveis i grunnprogrammet Trenger vel ikke skrive at det var tungt i dag, siden jeg skriver det hver eneste gang. Formen føltes dårlig, og jeg klarte ikke å fullføre verken kondisjonsøkta eller styrketreningen som jeg skulle. Skjønner ikke helt hvorfor, for nå føler jeg meg for så vidt i fin form tror uansett jeg skal ta en rolig kveld, mulig det blir en skitur i morgen, men i så fall av det rolige slaget 4x4: Tid: 36:24:6 HR max: 167 (86 %) HR avg: 133 (69 %) Kalorier: 233 Avstand: 3,74 km Styrke: Knebøy 2x8, 1x6 37,5 kg Skråbenk manualer 3x8 8 kg Roing 3x8 27,5 kg Arnoldpress 1x8, 1x6 8 kg Bicepscurl 2x8 7 kg Tricepspress 2x8 4 kg Mageapparat 3x8 45 kg Planke 40 - 35 - 31 sekunder Huff. Jeg var egentlig i godt humør etter treningen, men nå ble jeg litt demotivert av loggingen. Jaja, får bare være fornøyd med at jeg faktisk har trent, og at det er blitt fire økter totalt denne uka Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 11. februar 2011 #89 Del Skrevet 11. februar 2011 Jeg skjønner ikke hva du er demotivert av?? Er jo kjempebra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 13. februar 2011 Forfatter #90 Del Skrevet 13. februar 2011 Takk, søte deg Helgen har vært av det rolige slager. Gikk en herlig skitur i strålende sol i Bærumsmarka i går, men det gikk så sakte at det neppe kan karakteriseres som trening men det var jo i det minste fysisk aktivitet, og som jeg vet min mor ville sagt det: vi gikk ikke langt, men vi gikk lenge! etter de siste skiturene mine, må jeg innrømme at det var litt deilig å ikke sliteren bakerst. Nå ligger jeg i sofaen og lader opp til kondisjon- og styrkeøkt i morgen tidlig. God treningsuke til alle som leser dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 14. februar 2011 Forfatter #91 Del Skrevet 14. februar 2011 Da er jeg i gang med uke 4 i RYP! I dag ble det kun styrketrening, tar kondisjonsøkten i morgen. Lurer på om jeg skal gjøre det slik denne uken for å få mest mulig ut av øktene, blir nemlig ganske sliten av å først løpe intervaller og så trene styrke. Hvis det fungerer bra fortsetter jeg med det ut grunnperioden Dagens tall: Knebøy 3x8 37,5 kg Skråbenk manualer 3x8 8 kg Roing 3x8 27,5 kg Arnoldpress 2x8 8 kg Bicepscurl 2x8 8 kg Tricepspress 2x8 4 kg Mageapparat 3x8 45 kg Hadde ikke på meg klokke, så jeg fikk ikke tatt tiden på planken. Tror ikke det var noe å skryte av uansett Ellers har jeg funnet ut at jeg er nødt til å gjøre noe med kostholdet mitt, ettersom treningen er blytung om dagen. Mistenker at jeg ikke får i meg nok proteiner og kanskje ikke karbohydrater heller i forhold til kostholdsprogrammet som egentlig er en del av RYP. Starter med å skrive ned hva jeg spiser og justerer ut fra det. Litt usikker på om jeg skal skrive det her da, frister i hvert fall ikke å starte med det i dag som valentindagen skal feires med hjemmelaget pizza og rødvin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 14. februar 2011 #92 Del Skrevet 14. februar 2011 Så utrolig flink du er Sterk og! 8 kg på arnoldpress, wow! Skjønner godt at du ikke orker styrke og intervaller på samme dag, det er jo kjempeslitsomt! Og det med at du er kald på styrketrening. Det er vel vanlig å bli kald etter å ha svettet mye. Så du kunne eventuelt ha tatt styrke først og så intervaller etter det, om du vil gjøre alt på én dag Jeg bruker MyLog for å skrive inn kostholdet, og det funker bra. Du kan jo prøve det, og se om du får i deg nok proteiner Men kanskje ikke i dag nei! Ha en kjempefin Valentines Day!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 16. februar 2011 Forfatter #93 Del Skrevet 16. februar 2011 (endret) Vært litt skral i formen i det siste, og stod over kondisjonstreningen i går. Etter intensive diskusjoner med meg selv i sengen da klokka ringte i dag tidlig endte jeg opp med å dra på trening og se an formen, og det gikk overraskende bra Dagens tall: Knebøy 3x8 40 kg Skråbenk manualer 3x8 8 kg Roing 3x8 30 kg Arnoldpress 1x8, 1x7 8 kg Bicepscurl 2x8 8 kg Tricepspress 2x8 5 kg Mageapparat 3x8 45 kg Planke 3x30 sekunder Har spist dårlig de siste dagene, det vil si usunt og lite. Glemmer å spise, og når jeg først blir sulten har jeg mest lyst på noe søtt eller usunt I dag skal jeg prøve å sette opp bestemte tidspunkter jeg skal spise på, og i dte minste holdemeg unna sukker. Det kan bli interessant Så utrolig flink du er Sterk og! 8 kg på arnoldpress, wow! Skjønner godt at du ikke orker styrke og intervaller på samme dag, det er jo kjempeslitsomt! Og det med at du er kald på styrketrening. Det er vel vanlig å bli kald etter å ha svettet mye. Så du kunne eventuelt ha tatt styrke først og så intervaller etter det, om du vil gjøre alt på én dag Jeg bruker MyLog for å skrive inn kostholdet, og det funker bra. Du kan jo prøve det, og se om du får i deg nok proteiner Men kanskje ikke i dag nei! Ha en kjempefin Valentines Day!! Takk for det Sarah det er bare såvidt det går med 8 på arnold press'en, altså. Lurer på om jeg faktisk har til gode å gjennomføre 2x8, når jeg tenker meg om det er uansett hyggelig å høre, i og med at jeg trener sammen med en som bruker tyngre vekter enn de jeg trener med til å varme opp... Har vurdert å bytte om på rekkefølgen. I programmet står det at man skal gjøre den treningsformen man vil prioritere mest først, og akkurat nå er jo det egentlig styrke, noe som taler for å bytte. Eventuelt kan jeg også bytte trøye etter at jeg har løpt, til nå har jeg løpt i singlet og tatt langermet trøye over etterpå. Får tenke på det til fredag Endret 16. februar 2011 av Violet Hill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 16. februar 2011 #94 Del Skrevet 16. februar 2011 Ferdigtrent før kl 8, flinking!! Bra gjort å karre seg opp så tidlig altså. Jeg klarte det i hele høst, og det er en så utrolig god start på dagen! Hvem trener du med? Lettere å komme seg bort når man har en treningsdate, og mye gøyere også! Skulle ønske jeg kunne trene styrke med noen. Men ingen venninner vil, og så mangler jeg kjæreste/guttevenner, haha! Har du noen spesifikke mål med treningen? Håper du har hatt en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #95 Del Skrevet 23. februar 2011 Endelig tilbake etter litt sykefravær er nå på uke 5 i RYP, og har gått glipp av to styrkeøkter og tre kondisjonsøkter. Valgte å hoppe over disse øktene i programmet og gå rett på styrkeøkt 2 i uke 5 (det er stort sett samme belastning hele uken så det har vel ikke så mye å si). Dagens tall: Knebøy 3x4 45 kg Skråbenk manualer 3x4 9 kg Roing 3x4 32,5 kg Arnoldpress 3x4 9 kg Bicepscurl 2x4 9 kg Tricepspress 2x4 5 kg Mageapparat 3x4 54 kg Planke 40-45-45 sekunder Formen er fremdeles litt hanglete, og det fristet særdeles lite å løpe intervaller i dag. Mulig jeg prøver igjen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #96 Del Skrevet 23. februar 2011 Ferdigtrent før kl 8, flinking!! Bra gjort å karre seg opp så tidlig altså. Jeg klarte det i hele høst, og det er en så utrolig god start på dagen! Hvem trener du med? Lettere å komme seg bort når man har en treningsdate, og mye gøyere også! Skulle ønske jeg kunne trene styrke med noen. Men ingen venninner vil, og så mangler jeg kjæreste/guttevenner, haha! Har du noen spesifikke mål med treningen? Håper du har hatt en fin dag! Ja, det er veldig deilig å trene om morgenen og ha hele kvelden til disposisjon dessuten slipper man kø på apparatene, eller å trene blant alle de skumle sterke mennene i frivektavdelingen For tiden trener jeg sammen med samboeren min. Veldig greit å gjøre det i forbindelse med RYP i og med at jeg aldri har trent frivekter før. Og så er han mye flinkere til å stå opp enn meg synd at du ikke får med noen! Du får lese deg opp på og overbevise venninnene dine om alle de gunstige effektene av styrketrening Har ikke helt klart å sette meg noen mål. Tenker at jeg gjennomfører andre periode av RYP og ser an om jeg synes jeg er blitt sterk nok i så fall vil jeg bare trene styrke for å vedlikeholde, hvis ikke blir det ny runde RYP. Jo, også vurderer jeg å løpe 10 km distansen under Oslo Maraton til høsten, det kan bli riktig interessant hva med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gina_ Skrevet 23. februar 2011 #97 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg vurderer også den distansen, men det er jo litt skummelt å skulle melde seg på da Syns du er så flink som kommer deg opp så tidig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 23. februar 2011 #98 Del Skrevet 23. februar 2011 Så kjipt å være syk, men bra du er på bedringens vei Følger kjæresten din også RYP-programmet? Wow, 10 km! Tøff om du gjør det Jeg vil bare bli fast i fisken Gjerne sterkere også, jeg er nemlig den svakeste jeg vet om Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 24. februar 2011 Forfatter #99 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg vurderer også den distansen, men det er jo litt skummelt å skulle melde seg på da Syns du er så flink som kommer deg opp så tidig! Kanskje vi skal gjøre det sammen? Som jeg skrev over; det er ikke heelt min egen fortjeneste at jeg kommer meg opp så tidlig. Ikke det at samboeren min fysisk må dra meg ut av senga, men hadde nok valgt å ligge en halvtime til om jeg kunne Så kjipt å være syk, men bra du er på bedringens vei Følger kjæresten din også RYP-programmet? Wow, 10 km! Tøff om du gjør det Jeg vil bare bli fast i fisken Gjerne sterkere også, jeg er nemlig den svakeste jeg vet om Ja, han følger også RYP. Og i går kjente jeg at han var blitt merkbart strammere! Mens jeg derimot ikke ser antydning til forskjell på egen kropp lurer på om jeg må gå mer seriøst til verks i neste periode når det gjelder kostholdet Jeg tror forresten ikke noe på at du er den svakeste du kjenner, særlig dersom venninnene dine nekter å trene styrke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 24. februar 2011 #100 Del Skrevet 24. februar 2011 (endret) Ja, det er litt dårlig gjort at menn bygger muskler lettere enn jenter! Så må man vel være i kalorioverskudd? Og det er litt skummelt. Du må bare tro på meg når jeg sier at jeg er den svakeste I sommerjobben må kollegaer bære/løfte ting for meg, for jeg klarer det ikke Og når venninner er på tur, så får jeg alltid det letteste å bære, for jeg eier ikke styrke i det hele tatt! Men det må jo bli andre boller snart (ooooh, fikk lyst på rosinbolle!) Er du blitt helt frisk igjen? Endret 24. februar 2011 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå