kie Skrevet 11. mai 2002 #21 Del Skrevet 11. mai 2002 Vet dere hva, det skjer faktisk feil hos barnevernet også. Det er ikke sikkert alle omsorgsovertakelser er riktige. I følge koldbruna har jo også fylkesbarnevernet (fylkesmannen?) kritisert saken, men kommet frem til at fordi det har gått såpass lang tid er det til barnets beste at man ikke tilbakefører h*n til foreldrene. (Om ikke jeg har misforstått helt her, da.) Et av problemene er jo det svake rettsvernet barn og foreldre har i sånne saker. Man har faktisk ikke rett til advokatbistand før laaaangt inn i saksprosessen. Man kan lese mer om det her: http://www.dagbladet.no/nyheter/1999/10/16/180437.html Og ja, jeg vet at det som oftest fungerer som det skal. At det er ok folk som jobber der. (Har jo selv en mor som har jobbet innen bv.tjenesten og hun virker da ganske ok på meg ) Men, som sagt. Feil kan skje, og for alt vi vet var det det som skjedde i koldbrunas sak. Det at fylkesmannen har kritisert saken vil jo tyde på det, da. Jeg tror at dersom det hadde vært meg, ville jeg prøvd å få "ryddet opp" i den gamle saken før jeg fikk flere barn. Fått tak i en god advokat og forhørt meg om hva jeg burde gjøre. En ny psykologvurdering f.eks. kunne jo kanskje vært godt å ha. Dessuten kan det jo hende at det har kommet nye folk og skjedd noen endringer innen barnevernet der du bor. I min kommune fikk de skikkelig refs av dommeren i en sak og ble bedt om å "gå i seg selv" for å unngå at de ødela flere liv. Og det har skjedd store forandringer etter hva jeg har skjønt. Bl.a. i saksbehandlingsrutiner. Nå skal møtereferat underskrives og godkjennes av alle parter før de legges i "mappa" f.eks. Endel sånne ting som burde vært lovfestet. En lommetyv har jo bedre rettssikkerhet enn en mor som blir meldt til barnevernet i dag. Det er ikke alltid det er motstridende interesser i en barnevernsak heller. Kanskje er foreldrenes ønske barnets beste i noen tilfeller? Når det er snakk om en så alvorlig inngripen i et barns liv, burde nesten det barnet få en egen, uavhengig advokat til å passe på at alt går riktig for seg. Bare noen tanker jeg har omkring dette. _________________ Med vennlig hilsen kie1212[ Dette Innlegg er endret av: kie den 2002-05-11 23:00 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 11. mai 2002 #22 Del Skrevet 11. mai 2002 Det var et veldig godt svar, Kie. Når det gjelder innlegget ditt, Milla, synes jeg du er vel hard i dine ord og meninger. Det er greit å ha egen meninger, det er ikke det jeg kritiserer, men måten det blir fremlagt på. En mor som har barn i fosterhjem trenger ikke være uegnet som omsorgsperson. Barn kan langtidsplasseres fordi det har gått for lang tid. At en tilbakeføring rett og slett vil tjene barnet minst. Men mor og far kan godt være egnet for det. Likevel Koldbruna, så synes jeg du fremstiller saken din på en lite gunstig måte. Har du ikke lært at du må jobbe MED barnevernet?? Det er den eneste måten du kan "vinne" på. Ved å nekte å innse HVORFOR omsorgen ble fratatt deg den gang så jobber du mot barnevernet. Å gå i forsvarsposisjon tjener heller ikke saken din. I møte med barnevernet er det viktig å være saklig og komme med begrunnelser. Samtidig så er det viktig å VISE hvem du er, hva du står for. Både i handling og ord. Det må nødt til å samsvare. Barnevernet vil aldri automatisk ta fra deg et nytt barn fordi du har en datter i fosterhjem. De må ha grunnlag for å fjerne barn fra sine biologiske foreldre. Det er alltid siste utvei. Men har du tenkt på hvordan din datter vil føle det hvis du får et barn til? Tenker du på om hun vil føle seg "bort prioritert" på noen måte? Det at du har vært fosterbarn spiller ingen rolle for barnevernet. Det er din omsorgsevne de ser på. Den totale helheten. Min bror er vokst opp i fosterhjem og er i dag alene pappa for sin to år gamle datter. Barnevernet er ikke i bildet i det hele tatt. Han har skikket seg vel her i livet. Han er en krom "gutt". Mens min søster derimot... hun klarer seg ikke SÅ bra som han, og hadde hun fått barn, så hadde barnevernet fulgt litt med. Kanskje....!!! Min mor fikk treffe barna sine hver tredje uke, noen få timer under tilsyn. Det er VELDIG strengt samvær. Hvorfor du/dere har fått det så strenge regler for samvær er det bare du som vet... Og jeg vet også at barnevernet kan ta feil, men barnevernets side kommer aldri frem på grunn av streng taushetsplikt. Bare et lite apropo... Hvis jeg var deg, Koldbruna, så ville jeg først og fremst prøvd å få mer samvær med datteren min før jeg tenkte på flere barn. Dere trenger å bli godt kjent igjen. Bli en familie igjen. Om dere ikke bor sammen hver dag, så bør det være mulig etter hvert å få ha henne annen hver helg?? Barnevernet kan ØKE samvær utenom fylkesnemd, men de kan ikke gi MINDRE samvær enn fylkesnemda har dømt. Det gjelder altså for deg og din mann å ha en god dialog med barnevernet. På den måten kan du vinne fram. Det er jeg sikker på.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 12. mai 2002 #23 Del Skrevet 12. mai 2002 *applaus!* Flott innlegg Cassandra! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 12. mai 2002 Forfatter #24 Del Skrevet 12. mai 2002 For å oppklare litt her skal jeg svare på spørsmålet ditt først Milla Miljøarbeideren som var hjemme hos meg sa en ting til meg og enn annen ting til barnevernet,dette har jeg selv lest i papirene og møte protekoll hos barnevernet. Den første advokaten vi hadde gjorde ingen ting,så gikk vi til en annen advokat og da begynte saker og ting å skje,barnevernet fikk kjeft for måten saken vår var lagt frem og "så forholdet mellom fostermor(tidligere miljøarbeider)og barnevernet som mistenkelige" Kamaja Det eneste hjelpetiltaket vi fikk var miljøarbeider,og hun sa ikke bestandig det som var sant til barnevernet,det er det flere vitner til som var hjemme hos meg da miljøarbeider var hos meg.Etter at min datter ble flyttet i fosterhjem gikk vi i samtaleterapi og klarte å kommunisere med hverandre på en normal måte uten å kjefte og skrike til hverandre,men da var det jo litt sent.Du lurer på åssen barnevernet har fulgt hos opp i ettertid,vi er på møte en gang i året sammen med kurrator(som regel en ny hver gang)Vi har fortsatt foreldreretten og er med på å bestemmer litt men ikke alt.Fylkesnemda har bestemt hvor mye besøk vi skal ha,men barnevernet gir oss det minimume ut fra det som ble bestemt i fylkesnemda,men kan øke det,noe de ikke har gjort. Ja jeg har innsynsrett i papirene. Jeg vet at jeg kanskje burde jobbet med barnevernet,men enkelte ganger går det ikke.Ikke når de kritserer alt jeg gjør og står for selvom jeg vet at jeg har rett.Minner meg på ting som skjedde for 10 år sia.Jeg har forandret meg på 10 år,men hele tiden skal fortida henges med og bli lagt til grunne. Kjære Cassandra Jeg vet jo at du har rett med alt du skrev,men jeg blir jo ikke yngre med årene jeg heller og vil gjerne ha flere barn før det blir for sent. Nå har vi en advokat som er alletiders,hjelper til med alt,og all kontakt mellom oss og barnevernet skal gå igjenom advokaten først. Mest sannsynelig vil det bli en ny sak i løpet av året om mer besøk,har innsett at det ikke er bra for min datter og flytte hjem i og med at hun har bodd så lenge i fosterhjem. Jeg vil at dattera mi skal ha det bra og kommer jeg til å få flere barn,vet jeg at jeg aldri kommer til å tilsidesette min datter som bor i fosterhjem. Og bare for å si en ting til:Barnevernet i kommunen min gjør masse feil,det har fylkesmannen og fylkesnemda også kommet frem til. _________________ tro ikke alt du hører si ikke alt du vet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2002 #25 Del Skrevet 12. mai 2002 Jeg vet at det Koldbruna skriver er sant,tror egentlig at saken hennes er en av de mange som er utsatt for feilbehandling fra barnevernets side og som er for svak til å bevise det motsatte. Jeg har kjent koldbruna i mange år og har faktisk lest en del av sakspapirene og vet at ikke alt det som står ikke stemmer.Det er i allefall ikke den jenta jeg ble kjent med og kjenner,flere ganger har jeg latt mine barn være hos henne og de har hatt det godt de timene de har vært der og mine unger har ikke noe negativt og si om koldbruna. Jeg vet at bare hun hadde fått en ny sjansje er muligheten der at kanskje det vil bli en tilbakeføring av hennes datter som nå bor i fosterhjem. Stå på Koldbruna og du vet jeg stiller opp for deg.Jeg har kjent deg siden du flyttet i fosterhjem og vet hvilken enestående jente du er. *du vet hvem jeg er,ikke sant?* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2002 #26 Del Skrevet 12. mai 2002 Vi kjepphøye, vi som tilsynelatene har det bra på alle kanter. Har vi ikke alle til tider vært uegnet som omsorgsperson for våre barn? Sliten, dårlig råd og alt som følger med? Vi vet hvordan det kan være? Det er det at noen blir perioden lengre enn normalt eller langvarig. Da er det farlig for barna. Du er ikke stemplet som uegnet resten av livet, Koldbruna!!! En ting er å få hjelp av barnevern, men da det er den etaten som tar barna, for så etterpå skal hjelpe foreldrene. Sier seg selv at det må bli konflikter. Hvorfor fosterforeldre-foreldre motarbeider hverandre med løgner og andre ting, kan en jo bare lure på. Begge vil jo barnets beste. Alle kjener på et godt samarbeide. Stå på for saken din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamaja Skrevet 12. mai 2002 #27 Del Skrevet 12. mai 2002 Hei Koldbruna Det barnevern og fostermor(tidl. deres miljøarb.)har gjort når dere har fått så lite samvær med henne, er jo å minimere sjansene betraktelig for at hun skulle få flytte tilbake. De kjenner jo reglene veldig godt, og vet hvordan de skal sørge for å stå sterkest. Du synes at det beste for henne nå,etter så lang tid er å bli boende. Mye av grunnen til at det ville bli vanskelig for henne å flytte er at hun har dårlig kjennskap til dere og hjemmet deres. Det ser jo ut til at noen bevisst har forsøkt på dette, og grunnløst siden det ikke var noen "fæl" omsorgssvikt inne i bildet. Og når dere heller ikke fikk noe godt oppfølgingstiltak, har dere blitt helt sjanseløse. Jeg synes den advokaten deres burde ta tak i de tingene. Selv om dattera deres blir boende er det viktig for dere å renvaske dere og erklæres som dugelige foreldre,tror jeg! Ettersom jeg har forstått skal det innføres flere hjelpetiltak før barnet flyttes, bla. støttekontakt,tett samarbeid med helsestasjon, barnehageplass, avlasyning i hjem,osv.. Kamaja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2002 #28 Del Skrevet 12. mai 2002 Hvorfor måtte du ha en miljøarbeider hjemme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 12. mai 2002 #29 Del Skrevet 12. mai 2002 Til siste anonym!! Det tror jeg Koldbruna har svart på. Fordi barnevernet mente hun burde ha litt hjelp den første tiden som mor. Det er uansett ikke relevant i saken slik den står i dag. Det ER tross alt seks år siden og vel så det. Barnevernet skal IKKE jobbe ut fra slik det HAR vært. De skal jobbe ut fra slik det ER. I DAG. Jeg synes at enkelte som svarer på Koldbrunas innlegg viser lite respekt for en kvinne og hennes problem uten å kjenne nok fakta. Jeg synes det minner om lite toleranse. Barnevern og fosterhjem er begrep som skremmer veldig mange mennsker. Men tro meg, HVEM som helst kan befinne seg på barnevernets kontorer. Det er IKKE bare rus misbrukere og barnemisshandlere som tar turen dit. Det kan være ressurs sterke mennesker som i en periode av livet ikke makter oppgavene sine, og det er uhyre viktig at medmennesker støtter dem!! Det er vanskelig nok å gi fra seg omsorgen for barnet sitt om en ikke i tillegg skal møte andre menneskers forakt og fordømmelse!! Hva med litt medmenneskelighet?? Mødre som har barna sine i fosterhjem er like glad i barna sine som alle andre mødre!! Det er ikke lett å gjøre som Koldbruna gjør: hun aksepterer at barnet hennes har vært fosterhjems plassert så lenge at det er forsvarlig at hun blir. Og dette på tross av at hun IKKE har tillit til fosterhjem og barnevern! Det er MOT, skal jeg si dere skeptikere og dommere!! DET krever styrke og mot og en enorm kjærlighet for barnet!! Er det andre som kan se det slik??? For det er nettopp slik det SKAL sees. Det er slik det fortjener å sees!! Og barnevern kan ta feil. Det er noe alle vet. Og kanskje var det nettopp det som ble gjort i Koldbruna sin sak. Jeg sier enda Kanskje, Koldbruna..... og det er ikke fordi jeg ikke tror deg.... Men fordi jeg VET for lite til å si noe annet. Stå på Koldbruna... og slik du har forklart deg her, så ser jeg ingen grunn til at du IKKE skal kunne få et barn til! Barnevernet har ingen grunn til å frata dere omsorgen. Slik du har fremstilt deg selv her. Jeg tenker på deg!! Og jeg heier på deg!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #30 Del Skrevet 13. mai 2002 Her kan jeg bare si tusen takk Cassandra! Kommer aldri til å glemme hva du har skrevet og takk for støtten! KOZ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2002 #31 Del Skrevet 13. mai 2002 On 2002-05-12 11:51, anonym wrote: Jeg vet at det Koldbruna skriver er sant,tror egentlig at saken hennes er en av de mange som er utsatt for feilbehandling fra barnevernets side og som er for svak til å bevise det motsatte. Jeg har kjent koldbruna i mange år og har faktisk lest en del av sakspapirene og vet at ikke alt det som står ikke stemmer.Det er i allefall ikke den jenta jeg ble kjent med og kjenner,flere ganger har jeg latt mine barn være hos henne og de har hatt det godt de timene de har vært der og mine unger har ikke noe negativt og si om koldbruna. Jeg vet at bare hun hadde fått en ny sjansje er muligheten der at kanskje det vil bli en tilbakeføring av hennes datter som nå bor i fosterhjem. Stå på Koldbruna og du vet jeg stiller opp for deg.Jeg har kjent deg siden du flyttet i fosterhjem og vet hvilken enestående jente du er. *du vet hvem jeg er,ikke sant?* morsomt, for dette hadde de samme skrivefeilene som koldbruna hadde..... ja, ja... litt støtte til seg selv er vel helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamaja Skrevet 13. mai 2002 #32 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg må innrømme at jeg blir litt forbanna når jeg leser hva du skriver om saken din, føler at det kunne ha vært meg det kunne ha hendt. Jeg har ikke erfaring med barnevernet, men med andre personer i helsevesenet som er flinke til å overkjøre folk. Heldigvis har jeg klart å ta igjen og bevist at de ikke har noe de skulle ha sagt. Men de ser ikke ut til å gi seg alikavel, det er stadig noe nytt. Uanmeldte hjemmebesøk og andre ting, selv om jeg aldri har gjort noe galt. Det blir for langt og legge ut alt jeg har på hjertet, men jeg håper at du og får tatt litt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2002 #33 Del Skrevet 13. mai 2002 Jeg synes det hele virker helt absurd. Barnevernet tar ikke ting og tang ut av lufta sånn som du fremstiller det Koldbruna. Jobber selv i barnevernet i ei lita bygd i nord. Barnevernet KAN følge opp deg ettersom at du har vært fosterbarn, men det stempler deg ikke som uegnet mor fordi! Det er noe som skurrer her og det til gangs. Jeg må innrømme det at jeg blir irritert på folk som skylder på barnevernet i sånne saker. Tror nok at de fleste må gå inn i seg selv for å finne den egentlige feilen. Det kan være lett å gi skylden på andre, når du egentlig sitter på feilen selv. Vi i barnevernet har gått årevis på skole for å hanskes med slike folk som tror alt er de andres feil. Og det er ikke få! Kan ikke gå nærmere inn på detaljer her, men dere forstår sikkert hva jeg mener. En som jobber i barnevernet er profesjonell, men vi møter mange "professorer" som tror de kan alt som heter lovverk osv. Det er bra at de kan lover, men å snakke om dette blir for dumt. Da tror jeg du skulle utdanne deg som advokat, Koldbruna! Jeg ville ikke tatt sjansen på å få et nytt barn, når det er så ustabilt med det andre barnet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 13. mai 2002 Forfatter #34 Del Skrevet 13. mai 2002 Hei begge anonyme som har skrevet! For det første har jeg ikke skrevet svar til meg selv anonymt!Men jeg vet hvem det er ja!Advokat??Ja kanskje jeg skulle utdanne meg til det! Jeg er selv ett bevis på Barnevernet gjør feil!Jeg bodde sammen med min far i alle år,han var alkoholiker,både skolen og barnevernet visste hva som foregikk hjemme hos oss da jeg var lita!Men grep de inn???NEI,jeg flyttet i fosterhjem da jeg var 15 år!Jeg har all grunn til å være bitter på barnevernet og hva de har gjort mot meg.Kom ikke å fortell meg du anonym som skriver at du jobber i barnevernet at dere gjør så mye bra?Det er faktisk mange familier som trenger hjelp,men dessverre havner de i ei mappe,skal se over ting,men det blir glemt.De som er barnevernsarbeidere har for mye og gjøre men sier ikke fra.Bestemmer over utsatte unger og kanskje gjør ting mye mye verre.Jeg bør vite hva jeg snakker om du...har hatt kontakt med mange saksbehandlere opp igjen om tida og skal jeg si meninga mi om barnevernskuratorene jeg har møtt så er de overarbeidet og gjør ikke en bra jobb i det hele tatt.Jeg tror at enkelte i barnevernet henger seg opp i ting som har skjedd for lenge siden,HVA med fremtiden???Skal ikke den telle da??? Jeg er ikke gammel men har erfart barnevernet på godt og vondt!Mest vondt. Om jeg bestemmer med å få en unge til tror jeg nok at det blir en kamp mot barnevernet igjen,men vet du kjære anonyme barnevernskurator Jeg skal KLARE meg uten den patetiske hjelpen barnevernet kan gi.En miljøarbeider som blir fostermor er ikke akkurat vanlig og er det vanlig å plassere barnet i samme kommune??Jeg har snakket med ei jeg kjenner på Fylkesbarnevernet,og hun sa at det er ganske sjelden og blir lite brukt. Tror ikke du eller noen andre vet åssen det er å bo i fosterhjem,hvis du ikke selv har blitt oppvokst der.Det kan være ett helvete eller en himmel alt etter som. Jeg var ganske heldig,hadde ei fostermor som stilte opp,gjør det enda faktisk! Les boka LØVETANN Barna så kanskje du vil forstå,at det faktisk er mange som er bitter på det såkalte FEILFRIE Barnevernet ditt Anonyme Barnevernskurator. Jeg vet hva jeg snakker om,jeg er en av de LØVETANNBarna,og jeg er stolt av det at jeg har klart meg så godt i livet hittil,jeg har opplevd motgang ja,men enda har det ikke kbekt meg.Det eneste jeg er bitter på i dag er at jeg ikke fikk bevise at selv om jeg har hatt en trassig barndom og ett flakkende liv så er jeg skikket til å være god mor for min datter. Jeg vet av mange jeg som ikke er skikket til å være foreldre som både er alkoholikere og narkomane men de for beholde ungene sine. URETTFERDIG synes jeg. Og ikke kom til meg du kjære anonyme barnevernskurator å si at dere på din jobb klare å hjelpe alle som trenger hjelp,for da lyver du. _________________ Ett lite sitat fra boka #LøvetannBarn,De klarte seg mot alle odds" "Kanskje har barnvernsarbeidere for mye å gjøre.Da må de si fra.De sitter på kontorene sine og bestemmer fremtida til utsatte unger.Jeg synes ikke de setter seg inn i hvordan barn tenker.De snakker ikke med oss,hører ikke på oss.De bryr seg egentlig ikke.Det er bare en jobb for dem.Men for oss er det selve livet.Være eller ikke være.Forskjellen på himmel og helvete" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamaja Skrevet 13. mai 2002 #35 Del Skrevet 13. mai 2002 I alle yrker finnes det folk som ikke er egnet til jobben de gjør, det være barnevernsarbeidere, politi, prest, lærer osv. det ser vi jo stadig skrekkeksempler på. Selv om de er utdannet i aldri så mange år. Overgrep skjer stadig. Og et av de vanligste er kanskje de som tror at deres personlige livssyn bør gjelde alle andre også. Og bruker alle sine midler for å gjennomføre det. Mener du (siste anonym)virkelig at folk flest bør la være å sette seg inn i våre lover? Jo flere som kan loven, desto bedre sjanse for å hindre slike overgrep.1212[ Dette Innlegg er endret av: kamaja den 2002-05-13 20:40 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2002 #36 Del Skrevet 13. mai 2002 For å svare på innlegget ditt, så har jeg faktisk bodd 5 år i fosterfamilie, så jeg vet hva jeg snakker om ja! Men du skjønner det at ved å provosere deg med det forrige innlegget mitt, har jeg fått frem det jeg vil. Du må innse at barnet ditt har det mye bedre nå hos fosterfamilien, enn hos deg og din mann. Barn BLIR nemlig ikke tatt ifra foreldrene uten grunn skjønner du! Når det gjelder de andre eksemplene du kommer med som narkomane, har ikke dette NOE med saken å gjøre. Du må forstå det at ettersom dere ble tatt i fra det forrige barnet er barnevernet nødt til å følge opp hvis dere får flere unger, for det er ikke på grunn av en familie-konflikt at barnet ble tatt! Men når du har så mye imot barnevernet som du skrev i det forrige innlegget ditt, tror jeg ikke du får beholde neste unge heller. Barnetvernet er her for å hjelpe og rettleide, ikke for å gjøre livet jævlig for alle som er uerfarne med barn! Så jeg tror det at du og din mann må snakke sammen og se på barnevernet som noe positivt og ikke negativt. For alle er veldig flinke til KUN å fokusere på det negative, mens de glemmer at barnevernet gjør også mye bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 13. mai 2002 #37 Del Skrevet 13. mai 2002 At siste anonym jobber for barnevernet tviler jeg STERKT på!! At koldbruna ble fratatt omsorgen for seks år siden betyr ikke at hun er uegnet som mor i dag. Det er jo noe alle må ha klinkende klart for seg. En annen ting er at vi alle vet at det skjer feil i absolutt ALLE etater. Kjære Koldbruna, ikke la det provosere av slike innlegg. Les heller på ny hva jeg skrev i mitt forrige innlegg, og hvis vi kunne stemplet enkelte, så vet vi hva vi hadde stemplet dem, ikke sant?? Beskytt deg selv, vil jeg også si til deg. Ikke føl at du må utlevere deg selv for å forklare i det vide og det brede. De som IKKE vil forstå vil ikke skjønne hvis de hadde fått lest hele saken heller! Så sneversynt er enkelte mennesker. En barnevernspedagog ville ALDRI sagt til deg at du IKKE hadde fått beholde et nytt barn UTEN å kjenne fakta. DET vet du, og DET vet jeg. Hvordan kan det i så fall ha seg at noen får beholde noen av barna sine mens andre bor i fosterhjem?? Og da spør jeg anonym som sier h*n er barnevernspedagog. Nei Koldbruna, noen vil aldri forstå!! Noen velger å se det verste i alle som har falt eller blitt dyttet ut fra det som blir oppfattet som normalen. Hev deg over dem!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 13. mai 2002 #38 Del Skrevet 13. mai 2002 Til Cassandra og Koldbruna. Er du en søker, og leter etter en riktig sti? Kanske uten du vet det en engel er gått forbi. Er du blitt stoppet av skjebnen midt på din travle vei? Kanske det var det beste som kunne hende deg! Er du ensom på veien hjem, går liten og redd fremover? Kanske du vil finne frem, mens de andre sover! Er du renslig i sinnet og går du i riktig spor- hender det du kan finne liljer-der ugress gror. Er du sannferdig i hjerte- og overser feiler du vet- hender det midt i smerte at du finner kjerlighet! Er du ikke en slave av andres mening og tro- hender det du som gave i sinnet får himmelens ro! Syntes bare dette diktet passet til dere to. Klemm fra Kaspara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 13. mai 2002 #39 Del Skrevet 13. mai 2002 Tusen takk Kaspara!! Du har nok innsikt ja Et nydelig dikt. Har du skrevet det selv?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skarv Skrevet 13. mai 2002 #40 Del Skrevet 13. mai 2002 Nei det har jeg nokk ikke,har en mor på 83år som driver på med mye rart,blandt annet å skrive dikt. Har detsverre ikke fått noe av henne akurat der. Tusen takk for at du likte det.Det er et av mine favoriter. Klem Kaspara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå