Gå til innhold

Bør jeg få flere barn???


koldbruna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tråden blir,gry mener den er bra...så når hun sier det holder vi den åpen

Derfor er noen av innleggene slettet....

Var ikke det rett GRY???

klem fra koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, jeg vurderer tråden som interessant, og mener den bør være åpen. Ikke inneholder den mange klare brudd på reglene våre heller, så jeg ser ingen grunn til å stenge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gekki Jeg holder hodet kaldt og ser fremover,det som har skjedd har skjedd,lite å gjøre for å rette opp det.Men livet går vidre.

Gry det er greit.. og da lar vi den stå åpen

Klem fra koldbruna :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Perser sier:

Vil du at datteren din skal kalle ei som stjal datteren din i fra deg for MAMMA?

Altså: Fosterforeldre STJELER ikke barn da. I det store og hele har fosterfamilien lite de skulle sagt i henhold til plasseringen.

Og: Dersom barnet selv kaller fosterforeldrene sin mamma, pappa, mor eller far, hvem skal fortelle barnet at det KAN det faktisk IKKE? Barn må få lov til å kalle sine omsorgspersoner det de selv ønsker. Dersom ANDRE blander seg inn i hva barna kaller sine foresatte, tror du ikke at barnet blir veldig forvirret da?? Barn har en magisk evne til å holde det ryddig i sitt eget hode, dersom voksen rundt dem lar dem!!

Jeg har også sett at enkelte ber Koldbruna utdype fosterhjemsplasseringen fordi grunnene hun forteller IKKE holder for dem. Til det vil jeg bare si: Koldbruna som har vært i systemet så lenge, vet nok hva hun snakker om.

Det er ikke slik at dersom en har barn i fosterhjem så blir en automatisk en løgner.

Jepp, det var det jeg hadde lyst til å ytre i denne omgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

APPLAUS for ett bra innlegg cassandra og vet du, du har rett..jeg har vært i systemet i 26 år,det sier vel litt...og det er sant det du skriver cassandra at du kan ikke nekte barnet å si mamma og pappa til fosterforeldrene,vi har forklart dattera vår at vi også er mamma og pappa og det forstår hun...så hun sier mamma + fornavnet mitt og pappa + fornavnet hans,så da er jeg fornøyd i allefall....har datteren min det bra har jeg det bra..

Jeg kan ikke utdype noe mer om fosterhjemsplasseringen enn det jeg allerede har gjort,for det er fakta...eller skal jeg lyve og fortelle det som ikke er sant?Det ville tatt seg ut ...og løgner er jeg ikke....så er det sagt..

klem fra koldbruna :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

I dag kom ett brev dalende ned i postkassa mi.

Saken skal opp til ny vurdering om mer besøk i fylkesnemda etter JUL.

Så nå kan jeg slappe av og bare vente til nyåret.

Skal se veslemor på julaften.....gleder meg :)

Det er bedre og være positiv å se fremover enn å bare se bakover!

Ett steg vidre dag for dag.

Klem fra Koldbruna som er så glad i dag :) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Koldbruna!

Det gjør meg skikkelig vondt å lese om det du har opplevd. Selvfølgelig kan barnevernet gjøre feil. ALLE kan gjøre feil! Men det er så urettferdig når det skjer!

Jeg vil bare rose deg fordi det virker som at du har tenkt nøye gjennom saken. Det at du nå har bestemt deg for å jobbe med barnevernet, og ikke mot de, synes jeg er tøft av deg! Og at du innser at jenta di kanskje har det best der hun er nå, fordi det vil være opprivende for henne å bli tatt fra de som hun kanskje ser på som "hovedfamilien" sin.

Jeg blir også kjempeglad når jeg hører at du skal få saken opp igjen!

Kjemp for mer samværsrett med jenta! Hun har rett til å kjenne dere og deres familie! Og siden dere er hennes foreldre, så mener jeg at dere også skal ha rett til å bli kjent med dattera deres.

Husk på en ting: Du er sterk. Du er kanskje ikke lengre den du var da jenta ble tatt fra deg. Du har hatt mye motgang, men av motgang blir man også sterkere. Du kan bevise at ting har forandret seg, og jeg tror at ved å ta den avgjørelsen du har tatt med tanke på at du vil at jenta skal bli der hun er, DET må få saksbehandlere og alle andre til å tenke!

Koldbruna, DU er enestående.

Masse klemmer fra Kosepia

som virkelig har fått noe å tenke på etter å ha lest denne tråden! :)

Ps: du har så mange fine Ole Brummbilder på hjemmesida di. Hvor har du funnet alle? Jeg er, lik din datter, Ole Brumm fan av de grader! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koldbruna, jeg legger igjen et dikt i tråden din. Diktet har jeg skrevet, og jeg er ganske sikker på at du har det slik når du må forlate datteren din....

Gi meg en klem

Gi meg en klem før du går

Og la den varme meg,

La den gi meg styrke til å møte

Dagen uten deg

Gi meg en klem før du går

Og la den fylle det landskapet

Som består av savn og lengsel

Klem meg igjen

Klem meg igjen og igjen

Gi meg illusjonen om at du

Enda er her hvor du hører hjemme

Gi meg varme nok til å være uten deg

Hvor mye savn kan en person romme?

Hvor mange tårer kan en person gråte?

I det uendelige?

Så klem meg da, igjen og igjen

Mange klemmer fra Cassandra

God jul, Koldbruna!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til Koldbruna:

Ikke la denne råtne etaten fra helvete ødelegge livet ditt.

Fremgangsmåten til barnevernet kjenner jeg altfor godt igjen.

Gå til rettsak mot svina og ikke la de hindre deg i å få flere barn.

Og husk: Får du de på døra igjen: IKKE SLIPP DE INN UNDER NOEN

OMSTENDIGHETER !!!ELLER SNAKK MED DE IGJEN,METODENE DE BRUKER ER RÅTNE(men det vet du jo allerede)

Vennlig hilsen barnevernhater :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og husk: Får du de på døra igjen: IKKE SLIPP DE INN UNDER NOEN  

OMSTENDIGHETER !!!ELLER SNAKK MED DE IGJEN,METODENE DE BRUKER ER RÅTNE

Ja DET hjelper jo sikkert... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Koldbruna:

Ikke la denne råtne etaten fra helvete ødelegge livet ditt.

Fremgangsmåten til barnevernet kjenner jeg altfor godt igjen.

Gå til rettsak mot svina og ikke la de hindre deg i å få flere barn.

Og husk: Får du de på døra igjen: IKKE SLIPP DE INN UNDER NOEN

OMSTENDIGHETER !!!ELLER SNAKK MED DE IGJEN,METODENE DE BRUKER ER RÅTNE(men det vet du jo allerede)

Vennlig hilsen barnevernhater :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Jeg jobber med barnevernet IKKE i mot de.Samarbeid er viktig.Noe jeg har erfart i det siste.

Du skriver at metodene til barnevernet er råtne,men det vet jeg jo allerede??

Både ja og nei...men jeg har lært meg og jobbe med de,ikke mot de.Jeg vet at enkelte av metodene deres er råtne,men vet du....jeg tar det med en klype salt,og bryr meg ikke lenger.JEG vet at datteren min har det bra og at hun bare vil få det verre viss jeg krever henne tilbake.

Og som sagt tidligere Jeg skal ha BABY,når tiden er inne for det.Må bare bli ferdig med utdannelsen min først.

Kjære CASSANDRA Tusen takk for ett nydelig DIKT!!!Er så Glad i deg vennen min!!Gleder meg masse til vi treffes(SNART håper jeg)

Kosepia som du skriver av MOTGANG blir en sterkere ....det skal være sikkert og visst at en blir.Og uten enestående hjelp fra folk som bryr seg hadde jeg ikke kommet dit jeg er i dag.

Jeg har fått mye hjelp fra LFB(Landsforeningen for barnevernsbarn),Av cassandra og FABAFO.

Jeg har blitt mer voksen og fostermoren min er STOLT av meg...at jeg har klart og legge det som er vondt bak meg og starte med blanke ark.

At jeg har kommet dit jeg er i dag.....TING har tatt TID,men jeg vet at det også har styrket meg som person,

klem fra koldbruna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

En liten oppdatering.

Det har nå gått snart 1 år siden jeg startet denne tråden.

Jeg samarbeider nå med barnevernet slik at min datter skal få det bra.

Hun ble skolejente nå i høst og trenger litt RO rundt seg for å klare å konsentrere seg.Etter at vi fikk løst kommunikasjonsbarrieren som var mellom fosterhjem,oss som biologiske foreldre og barnevern går alt mye bedre.

Vi venter på at saken om mer samvær skal opp i Fylkesnemda og jeg håper at vi vil vinne fram på å få mer samvær.

Men uansett så jobber vi sammen med fosterforeldre og barnvern at "VÅR" jente har det bra.

Angående Flere barn så rekner jeg med at det blir i løpet av 3 år,føler at jeg må gjøre ferdig utdanninga mi først.

:kyss:

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg ville bare skrive noen ord til deg, Koldbruna.

Jeg er en fast bruker her inne, men velger å være anonym nå.

Vi skal i møte med barnevernet i morgen tidlig.

Grunn:

Lærer har sendt bekymringsmelding til barnevernet.

Ønsker ikke å gå nærmere inn på hvorfor, men i følge bv. er dette en ikke sak dersom det stemmer det jeg fortalte dem.

Regner med dette selv, men på bakgrunn av saker jeg har lest om - er jeg litt skeptisk.

Hvordan jeg noensinne skal kunne kommunisere med lærer igjen er en helt annen sak. Hun har brutt all tillitt oss i mellom. Hun har aldri informert meg om sine mistanker. Dette synes alle jeg har pratet med er merkelig - normalt sett er foreldre inne til bekymringssamtaler flere ganger før bv. blir innkoblet.

En annen ting er at jeg fikk ikke kopi av brevet til bv. - men det ble lest opp for meg.

I følge bv. har jeg innsyn i alle papirer og de synes det var rart at lærer ikke vill gi meg kopi. Får dette i morgen uansett - men poenget er samarbeid mellom skole og hjem.

Har lest mange innlegg av deg, Koldbruna - og synes du virker som ei oppegående jente.

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære gjest

Tusen takk for det!

Og Lykke til i morgen!

Ta vare på alle brev fra barnevernet.

Håper å høre åssen det gikk med deg!

Skal tenke på deg!

klem fra

Koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...