Gå til innhold

Bør jeg få flere barn???


koldbruna

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nydelig kaspara.

med samme du er her, jeg skulle hatt et dikt til et barn som skal ønskes velkommen til verden. Nyfødt. skal males på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei Anonym.

No satte du meg i ei kattepine.Jeg har desvere bare noen få av diktene hennes her.

Det eneste som kunne passe er en liten voggevise hun skrev til en av mine nieser.Du får sell vurdere det.

Sov i ro lille barn,

sov i ro,sov i ro.

Bestefar har laget en liten seng til deg,

som du skal sove i når øye lukker seg.

Sov i ro lille barn,

sov i ro,sov i ro.

Bestemor har laget et teppe til deg,

som du kan ha i sengen når øye lukker seg.

Beklager at jeg ikke kunne hjelpe deg med noe bedre.

Klem Kaspara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har så rett så rett Cassandra,og jeg er enig med deg at hun KAN ikke være BARNEVERNSKURATOR.

Men enkelte ganger blir jeg så irritert,for det er akkurat som om noen er så mye bedre enn andre folk.

Å du kjære anonyme person.Du skriver at barnevernet ikke tar barn uten grunn,da skal jeg fortelle deg noe sjokkerende:DET SKJER!!

Jeg har ei venninne som har barn,hennes lille datter ble tatt fra henne,grunnen var at hun skjærte for tykke brødskiver og at de i Barnehagen var så bekymret for barnet,hun var litt overvektig.

Ikke kom til meg du og si at Barnevernet gjør så mye bra,jeg har sett begge veiene.

Ha en koselig Dag Kaspara og Cassandra....

Jobben neste stopp her i gården nå...*gjesp*Morgenfugel blir jeg aldri...

_________________

si ikke alt du hører,si ikke alt du vet...

Fint dikt kaspara!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv om de har tatt fra deg ett barn, er det ingenting som tilsier at de garantert vil ta det neste.

Jeg bor i Oslos mest belastede bydel når det gjelder slike saker. Har faktisk en nabo som ble fratatt sønnen sin da han var 7-8 år. Grunnen var at den nye samboern hennes mishandlet de begge, og de drakk.

Det gikk mange år, men hun jobbet hardt for å komme seg på beina igjen. Ble kvitt samboern sin, og fikk et nytt barn for et par år siden. Hun måtte bo på et sånt mor-barn hjem den første tida, under oppsyn. Men etterhvert fikk hun reise hjem med babyen sin, og de har klart seg utmerket siden.

Så det går ann!

Barnevernet er ikke automatisk et monster, men de kan også være til uvurdelig hjelp for de som trenger det.

Takket være de er broren min på vei til å bli en skikkelig gutt. De tok tak i han før det var for sent, fikk han på rett kjøl igjen.

Ønsker deg masse lykke til Koldbruna!

Om du bestemmer deg for å få ett nytt barn, så ikke vær redd. Bevis at du klarer dette!

-argus-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg blir noenganger helt matt av hvor sorthvitt du Milla ser!

Du må leve i en forferdelig enkel hverdag, hvor alt går glatt, aldri mangle penger til en regning, ikke bekymre deg for om du har mat neste uke eller ikke.

Eneste problem må være hvilken veske du skal velge til akkurat den fargen på jakka, skal jeg kjøre Bentzen i dag eller BMW.

Du er i bunn og grunn et fattig menneske! For sånn som du fremstiller deg, så vet du ikke en skarve ting om hva det vil si å LEVE!

Det er ikke å reise 1'st class til New York, eller kunne svømme i penger, klær og all annen luksus.

Men å sette pris på de små tingene i livet, aldri ta noe for gitt.

Tror ikke du vet en skit om Barnevernet i dette landet! Syns det er helt forkastlig å komme med slike utsagn som du gjør til Koldbruna. Det ER ikke så enkelt som du vil ha det!

Wake up and smell the coffee!

Logistika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at folk har ulike meninger om Barnevernet og at de som har blitt fratatt ett barn,ikke bør få barn igjen.Men jeg synes at alle har en rett til å få en ny sjanse uansett.

Det er ett valg som kommer til å bli vanskelig å ta for meg,men uansett så denne gangen vet jeg at jeg vil så sterkere og klarer å ta meg av en baby/unge...du blir mer voksen ettersom årene går og du blir eldre selv.

Jeg tror nok at det er mange som meg som lurer på om det er så lurt å få ett barn etter at barnevernet har tatt ungen din,men som sagt det er mange forskjellige grunner til alt..noen sier en ting og andre sier noe annet..men se inn i dere selv dere kjære anonyme som har skrevet her og er så negativ...er dere skikket til å være foreldre da??

1212[ Dette Innlegg er endret av: koldbruna den 2002-05-18 21:06 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Hei koldbruna!

Jeg synes det er positivt at du vil prøve å få barn eller "bebi"som du kaller det.Har selv en gutt på 5 år i fosterhjem,som jeg vann siste rettsak om samver for.Jeg synes at hun som kaller seg gjest er litt vel ufølsom som uttaler seg på den måten,vi har selv nå vært vitne til at to av de som var fast ansatt i vår kommune nå fikk sparken pga.forhastede akuttvedtak,der hvor to av familiene fikk tilbake sine barn.Så til deg som skrev at barnevernet ikkegjør feil i vårt land,selv om det er lenge siden dette inlegget vart opprettet så syntes jeg jeg måtte svare når jeg først var innpå her.Jeg synes absolutt du må tenke på ordtaket ingen ting er uprøvt før det er prøvt.

Til slutt vil jeg sende med et lite dikt som passer bra til deg:

En sjømann ber ikke om medvind,han lærer seg å segle! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej du

så længe du og din mand ikke krangler vildt, men lever et fortrinsvis harmonisk liv, da er der vel også plads til en lille en til :)

måske i to kunne tale med ppkontoret og få råd, om hvor vidt i har modnes og er klar for familie forøgelse....

mange unge må gi afkald på sine børn, men det gør dem jo ikke uegnet til at være forælder på et senere tidspunkt...

og fordi man har været i foster selv som barn gør jo ikke en uegnet heller, grunden til forster familer er jo at barnet skal ha det godt.

jeg vil sige at der er 3 vigtige ting som man ikke skal udsætte et barn for

1. nakomani

2. alkohol

3.krangling/juling

pyt med at pengen er små, jeg selv skal ha nr 4 og vi vælter os da ikke i penge :)

jeg ønsker derere lykke til hvis du vil kan du altid sende mig en mail/eller privat besked

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg skrev dette innlegget første gangen, og ser tråden har blitt tatt opp igjen.Jeg har bestemt meg for at flere barn skal jeg ha,men skal vente til har gjort ferdig utdanninga mi først,jeg har fått beskjed om fra Fylkesbarnevernet at selvsagt skal jeg få en ny sjanse til og vise at jeg har modet og blitt mer voksen og selvstendig siden sist.

Men synes det er viktig at jeg først gjør ferdig utdanninga mi.Så vil tiden vise hva fremtiden bringer,kanskje som du sier Gekki at bebi`n kommer vel med tiden.Jeg takker for innlegg fra dere begge to og sier tusen takk for støtten.....

Jeg vet at jeg selv har blitt mer voksen nå enn da barnevernet tok omsorgen for min datter.Har jo vokst og lært av de erfaringene jeg har gjort.Men mest av alt vil jeg takke Cassandra for all den støtten hun har gitt meg i disse månedene,det betyr mye for meg.All Ros og klem til deg "gojenta mi" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det er hvertfall mer voksent av deg og fullføre utdannelsen din før du tenker på enda flere barn.

Tok en titt på hjemmesiden din og fikk bekreftet endel mistanker også.

Lykke til!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla hva mente du nå?? Fikk bekreftet noen mistanker???

Nå er jeg ikke helt med her!!

Jeg sa jo at jeg hadde blitt mer voksen,og er mer bestemt på hva jeg vil her i livet....

Utdanning først,så vil tiden vise om det blir flere barn.....

:briller: koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Milla skrev

Tok en titt på hjemmesiden din og fikk bekreftet endel mistanker også.

Fytt i katta Milla, hvorfor må du være så nedrig! Koldbrunas side sier mye om henne, og det er veldig posiitivt. Kam du virkelig ikke være litt medmenneskelig! Livet har mange sider du aldri har sett, og det skal du bare akseptere. vet ikke hvor du kommer fra med denne vinklingen. Tror faktisk ikke at du kan klare å forestille deg hvor tøft livet er for de mange som ikke bor "på solsiden av gata i nabolaget ditt." Det som Koldbruna har kommet seg igjennom står det respekt av, hun står fram som både varm og omtenksom jente, og akkurat det er noe vi ikke ser mye av fra din kant. Har mine mistanker når det gjelder deg, og venter selvfølgelig på en anledning til å få bekreftet dem! Vil bare forsette å vente på den siden din som * kommer snart*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde

Nå har jeg også sjekket hjemmesiden din Koldbruna, og jeg syns den var fin! Stå på du - du klarer nok det du skal klare!!! Syns du er veldig fornuftig som venter med barn til du er ferdig med utdannelsen - så får du bedre tid til begge deler! Dessuten syns jeg det er flott at du er i dialog med barnevenet, DET sier mye (positivt) om deg som mennske!

LYKKE TIL MED UTDANNING - OG, NÅR DEN TID KOMMER, MED BARN!

Klem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PostIT takk for varme ord. :):):)

Uten Cassandra hadde jeg ikke kommet dit jeg er i dag,hun har hjulpet og støttet meg mye og fått meg til å forstå at jeg er nødt til å jobbe sammen med barnevernet ikke MOT dem.

Enkelte ganger er det vanskelig å jobbe med barnevernet,men vet du/dere jeg gjør det fordi at dattera mi skal ha det bra og har hun det bra har jo også jeg det bra.

*klem* koldbruna :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale
Milla hva mente du nå?? Fikk bekreftet noen mistanker???

Nå er jeg ikke helt med her!!

Jeg har slettes ikke sagt noe upassende. Men når man hører en historie som Koldbrunas og deretter ser noen bilder av henne, hjemmet hennes og venner/familie så danner man seg ett mer helhetlig inntrykk av historien hennes.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ærlig talt, nå gikk du altfor langt, Milla.

Dersom du hadde vært av en slik "klasse" som du utgir deg for å være, så hadde du aldri uttalt deg på den måten du gjør - det er rett og slett motbydelig.

Det er ihvertfall ikke bare "Gjest" som har sin tvil angående Milla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg tror vi snakker langt fordi hverandre nå Hilde. Og det "korstoget" du fører mot meg kan du ta på pm, ikke her.

Og hvem er det som snakker om "av en slik klasse"?

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korstog, Milla ? Hva er min kritikk mot din skrivemåte i forhold til måten du hoverer over andre mennesker her inne ? Jeg rekker deg ikke til anklene engang.

Private meldinger er jeg overhodet ikke interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...