Gå til innhold

Bør jeg få flere barn???


koldbruna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

til gjest og milla dere fordømmer folk dere ikke kjenner,men tror dere alikevel vet best.

Jeg trodde ikke at en skulle fordømme folk når en ikke kjenner de så godt,og jeg kan ikke si at noen av dere kjenner meg og jeg tror dere er født på "vestkanten" og levd solskinnsdager hele livet uten noen form for problemer i det hele tatt,bare fått alt lagt i hendene og levd livet som for dere er nokså rosenrødt.

Alle har en sjanse til og vise at de har forandret seg,men det mener tydeligvis ikke dere to.

Men tro hva dere vil Jeg vet hvem jeg er og hva jeg står for.

Har i grunn kommet lenger enn dere da jeg har forstått hva verdier i livet virkelig er.

Og har forstått at barnet mitt som bor i fosterhjem faktisk har det bra og vet dere HUN blir der.Det har gått for lang tid og jeg vet at det vil bli vondt for henne og flytte hjem igjen.

Så tro hva dere vil dere to....men jeg vet best ikke sant?

Les boka LøvetannBarna kanskje dere da vil forstå mer,at ikke alle her i verden har hatt en så "lykkelig" barndom som dere,men likevel mot alle odds har klart seg godt her i livet...

*koldbruna* :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kjære Koldbruna!

Jeg er bare helt enig med deg! Det du sier er helt riktig. Du fortjener mye ros for at du har kommet deg igjennom så mye vondt og like vel klarer å beholde innsikten i hva som er best for barnet ditt! Ønsker deg alt godt! Blås i dem som ikke klarer å se at livet er mer enn det de selv prioriterer. Som jeg sa tidligere her, la oss vente på denne siden til Milla, tror nok at mange mistanker blir bekreftet av den.

Noen mannesker er faktisk så kyniske at livets virkelige verdier går dem hus forbi!

Stå på du, du har mye og være stolt av, kjære du!!

Stor klem

fra lille meg X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg snakket om Personlige meldinger Hilde, ikke private og bare måten du skriver på vitner om en svært agressiv holdning.

Til Koldbruna, det jeg mente var at det ble lettere å forstå historien din når jeg fikk se noen bilder av deg- og omgivelsene dine. Det lå faktisk ikke mer i det enn det. Og det er ikke jeg som overtolker her nå, det er dere to (Hilde & Koldbruna). Dere har visst funnet en måte å tolke alt jeg skriver som negativt.

Å spekulere i min barndom er bare ett forsøk på å redde dere selv. Jeg hadde en utmerket barndom selv om jeg måtte flytte mye og flyttet til England som ung for å gå på skole. Jeg har jobbet hardt, ikke oppført meg dumt (blitt gravid etc.) og nå har jeg fått belønningen i form av egen leilighet og en god jobb. Ingen grunn til å skamme seg over det er det vel?

Denne debatten handler jo om Koldbruna skal få flere barn.... ett håpløst tema egentlig for det ender jo bare i massiv krangel og panegyrisk forsvar av egne standpunkter. Men jeg vil si at når man har blitt fratatt omsorgen for ett- eller flere barn og når barnevernet holder en under oppsyn ville det være en dårlig idè å føde enda ett barn.

Først må du stable livet ditt på beina, få utdannelse og mulighet for en jobb med inntekt såpass at du kan gi barna dine en god oppvekst. Bli kvitt ustabile menn, dårlige venner osv. og begynne ett helt nytt liv.

For alt koker ned til en enkelt problemstilling: Hvorfor ser Barnevernet på Koldbruna som uskikket til å være mor?

Og jeg ønsker deg faktisk lykke til Koldbruna!

Milla

PS: Boken "Løvetannbarna" leste jeg for mange år siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så fint at du endelig fikk satt de rette ordene på meningene dine da, Milla. Siden du faktisk betrakter deg selv som misforstått, kan du kanskje også forstå at formuleringen din i det tidligere innlegget kan misforståes. "Mistanker" om mennesker er som regel et tegn på at alt ikke er vel. Lar deg selv bestemme om dette er noe å gå nærmere innpå...

Håper at det ikke koker bort i denne debatten at Koldbruna faktisk var den som selv satte søkelyset på sinn situasjon, og at hun nå har fått en ny innsikt i sin situasjon. Akkurat det er det viktig og gripe fatt i her. Hun har sett hva som er best for barnet sitt, det bør hun få ros for. At det er enkelte som har en til tider litt nedverdingende tone i formuleringen av innleggene sine er en annen sak. Omtanke og forståelse kommer en langt med, negativ kritikk og hissige angrep er best utelatt.

Jeg vil bare si at jeg ønsker Koldbruna alt godt, og at hjemmesiden sa meg veldig mye om hvilke mennesker som er viktige i hennes liv! Prinsessen i historien er helt nydelig, og det var hjertevarmende og se at hun har fått hovedrollen! Stå på og ta vare på deg selv og dine, Koldbruna. tenker på deg!

Klemmer fra lille meg X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Milla da misforstod jeg og ber som mye om unnskylding for det. :-?

Jeg har sagt det tidligere og sier det igjen...De flakker ikke nye menn i livet mitt,og jeg har økonomi,leilighet og en jobb som er ganske sikker i fremtiden så jeg kan ikke se det som noe grunn.

Jeg har fått beskjed om at jeg kan få flere bebier som jeg kaller de,og barnevernet vil ikke fosterhjems plassere den når den blir født.Det har jeg Fylkesbarnevernets Ord på,ikke fylkesnemda men jeg tror på det fylkesbarnevernet sier ,og jeg vil mene at jeg i stor grad er mer voksen nå enn tidligere....jeg har innsett at min datter har det bedre i fosterhjem og at hun kan ta varig skade hvis hun nå skal tilbakeflyttes.

Da har jeg kommet langt,ett steg på veien det har vært vanskelig å innsett før nå. :cry:

Men som sagt jeg har mange venner og en familie som har stilt opp utrolig, en jobb der jeg trives godt og som vet bakgrunnen min og faktisk godtar meg for den jeg er og ikke fordømmer meg når jeg sier at dattera mi er 6 år og bor i fosterhjem,det har hun gjort de siste årene.

Milla da vet du om barndommen min hvis du har lest LøvetannBarna,jeg er nemlig en av de og vet du jeg er stolt av det i dag,trossalt all motgang jeg har hatt ,jeg overlevde alle odds.

Egentlig er det vel som du sier milla at dette har tatt helt av,det jeg spurte om var jo om jeg burde få flere barn,men mange av innleggene som har vært har vært ganske kvasse og til tider vonde og lese,det er akkurat som folk skal fordømme meg bare fordi dattera mi bor i fosterhjem og ikke hjemme.Og det attpå til folk som ikke kjenner meg.

Men som jeg sa tidligere og sier igjen....jeg vet hva som er best for meg og ungen min akkurat nå.Det er å bli der hun er.

Mange lurer nok på om jeg har tenkt å få flere barn,og ja det har jeg...Det vil fremtiden vise...

Til sist vil jeg nok engang gi cassandra en varm klem... :)

*klemmer litt på resten å*

*klem* :briller: :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Perser*

Vil du at datteren din skal kalle ei som stjal datteren din i fra deg for MAMMA?

Nei, jeg synes du ska gjøre alt dere kan for å få tilbake datteren deres! Og hvis du mener at dere har det godt! Så da er det ikke noe problem for jenta di og bli kjent med foreldrene sine igjen!

STÅ PÅ OG IKKE GI DERE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perser....det blir verre for datteren min å flytte hjem nå,hun har bodd lenger i fosterhjemmet enn hjemme,da er det bedre for henne at hun blir boende der.Det er til hennes beste,Jeg vil selvsagt ha henne hjem,men sånn situasjonen er nå vil jeg ikke at hun skal lide.

Jeg liker ikke at hun kaller fostermor for mamma men det må jeg bare leve med...hun kaller meg mamma også...

Det er vondt i perioder at hun ikke bor hjemme,men jeg er nødt til å tenke på hva som er best for datteren min og ikke bare tenke på meg selv.

*klem* fra koldbruna :cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære koldbruna!

Ikke ta deg nær av det som blir sagt,for du er tøffere enn som så!

Hjemmesiden din er nydelig,og tenk om vi alle sammen hadde hatt en så fin en!Jeg vil bare si til deg at du er enestående som har gått igjennom alt det du har gjort,STÅ PÅ.

Livssituasjonen din er det bare du som til syvende og sist kan vite om er bra nok eller ikke.Jeg er glad vi mennesker ikke er like,for jeg ville aldri vært så ufølsom som mange her inne er,bra vi er forskjellig,få bebi`n du ,og behandle han som gull,for det er alle små verdt!

KLEM OG KOS FRA MÆ :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gekki som jeg har sagt,det blir bebi når tiden er inne.

Akkurat nå føler jeg at det er viktigere og gjøre seg ferdig med utdanningen.

Men hva morgendagen spår vet jeg jo ikke enda.

Jeg har kommet langt når jeg har funnet ut at det beste for datteren min er å bli der hun er og jeg vet at hun har det bra,da har jeg det også bra.

Jeg vet at det er til syvende og sist jeg som vet om livsituasjonen min er bra eller ikke,men det er likevel sårende mange ganger å få slengt at nei du bør ikke få flere barn...heller kjempe for hun som bor i fosterhjem.

Det er noe sant i det,men jeg vet også at det blir så vondt for min datter,så jeg lar henne bo der hun bor.

Det kommer den dagen da hun blir så stor at hun spør og graver og da er jeg der og kan svare henne.

Klemmer fra en tankefull Koldbruna i dag :cry: :cry: :cry: :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Koldbruna!

Jeg ser at jeg har fått en stor del av æren for at du tenker som du gjør i dag. Men den Koldbruna jeg ble kjent med, hadde alle de rette holdningene selv, og jeg tror at det eneste jeg har hjulpet deg med er å sortere tankene dine litt. Du vet det er mye lettere å se saken fra utsiden... :)

Jeg VET at du har blitt feilbehandlet av barnevernet, og jeg beklager på det sterkeste. Ikke bare for din del, men for datteren din sin del. Når vi ser at barnevernet som skal beskytte de små ikke klarer det, så blir situasjonen for barna mye, mye verre. Jeg har fått et mye mer nyansert bildet på saker og ting etter FABAFO. Jeg er ikke så naiv lenger. Og DET, Koldbruna har hjulpet meg. Og det er det som er meningen, ikke sant? At vi hjelper hverandre, og at vi har en forening i ryggen når det røyner på som verst.

Og at du en dag skal få flere barn... SÅ klart du skal! Du ER en god mor i dag, og du vil bli en god mor for fremtidige barn!

Stå på, Koldbruna. Du vet at både FABAFO og jeg heier på deg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cassandra,mye av det du har sagt har jeg fundert over og kommet til det at det er jo sant det du skriver..jeg har også fått opp øynene for at det beste er å samarbeide med barnevernet ikke jobbe i mot dem som jeg tidligere gjorde.Noe som har fått konsekvenser i dag...men jeg ser fremover ikke bakover og vet at det beste jeg kan gjøre er å la min datter bo i fosterhjemmet,det er det beste for henne.

Jeg vet også at FABAFO har hjulpet meg masse,og som du skriver

"Jeg har fått et mye mer nyansert bildet på saker og ting etter FABAFO. Jeg er ikke så naiv lenger. Og DET, Koldbruna har hjulpet meg. Og det er det som er meningen, ikke sant? At vi hjelper hverandre, og at vi har en forening i ryggen når det røyner på som verst."

Jeg er heller ikke så naiv lenger og fått ett annet bilde av barnevernet enn jeg hadde tidligere.Jeg skulle ha ønsket at FABAFO var der da saken kom opp,men slik var det ikke.

Ting og tang forandrer seg cassandra og vet du hva jeg er stolt av at jeg endelig tør si at jeg vet at det beste for min datter er å bli der hun er..har hun det bra har jeg det bra. Og har faktisk sjokkert barnevernet med at jeg nå jobber sammen med de om at min datter skal ha det bra,og at det er hennes beste å bli der hun er...Det er VANSKELIG for de å forstå...jeg som bestandig har vært Tverr og ikke fa*n om jeg skulle samarbeide med de.

Men blir vel mer voksen og mer klarsynt med årene og jeg vet at jeg har lært av det...og den dagen kommer da datteren min blir så stor at hun forstår hva som har foregått....da skal det bli artig å se da..hva som skjer..

Du skriver også Cassandra at barnevernet gjør feil...JA de gjør det,men er for feige til å innrømme det... har aldri hørt om noen kommuner jeg i allefall som har innrømmet at " Det var feil av oss å plassere barnet i fosterhjem" Og det sier litt da...

Klem fra Koldbruna som faktisk er i kjempe godt humør i dag :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du har en bra holdning, den tyder jo på at du bryr deg mye om datteren din, du sier hun har det bedre der hun er nå, hun har vært der lenge etc etc

Det er trist hun ikke vet hvem dere er, hadde jeg vært deg ville jeg kjempa for å få mer kontakt, jevnlig, med henne.

Hun er jo fortsatt din datter selv om hun bir i fosterhjem.

Jeg ville ikke tatt sjansen på å fått et barn til før jeg var sikker på at jeg var på godfot med barnevernet.

Ønsker deg masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I disse dager venter vi på Brev fra advokaten vår om mer samvær.Eventuelt om det blir en ny runde i fylkesnemda eller herredsretten.

Jeg vet at det vil bli en kamp når jeg bestemmer meg for å få flere barn,men latt den kampen komme..for jeg er forbredt denne gangen,og vet hva jeg skal se etter og passe meg for...

Og det beste av alt FABAFO er til og der vil jeg få den hjelpen jeg trenger.

Jeg vet at det er bedre for min datter og bli der hun er...det blir verre å flytte hjem nå...og det kommer jo den dagen da hun forstår og at hun tar kontakt...da er jeg der...

*klem* koldbruna :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan ikke tro du er blitt fratatt omsorgen pga familiekonflikter.

At datteren din flyttet permanent i fosterhjem, tilsier at det er årsaker som du ikke har oppgitt her.

Hva består disse familiekonfliktene i?

Barnevernet griper ikke inn unødig- heller for sjelden.

Ta vare på deg selv, ikke gi opp datteren din i fosterhjemmet, det er der du må sette inn resurssene dine. Ikke få flere barn nå, vent evt. noen år. Et nytt barn bør ikke være noe substitutt.

Hilsen en som vil deg vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Gjest

Det har nå gått så mange år at min datter har det bedre der hun er...Jeg vil gjøre henne mer vondt med at hun måtte flytte hjem...

Og jeg har under hele dette innlegget vært ærlig...så jeg tror ikke det har noe med hva du tror...jeg vet hva som er årsaken.

Årsaken er beskrevet tidligere.Miljøarbeider i hjemmet...

Du skriver Kan ikke tro du er blitt fratatt omsorgen pga familiekonflikter.

At datteren din flyttet permanent i fosterhjem, tilsier at det er årsaker som du ikke har oppgitt her.

Hva består disse familiekonfliktene i?

Barnevernet griper ikke inn unødig- heller for sjelden

Ikke si noe du ikke har peil på...men sannheten er at det finnes barnevern rundt om i Norges land som ikke gjør jobben sin.

Jeg er selv fosterbarn,har selv sett hva barnevernet er i stand til å gjøre både på godt og vondt..

koldbruna :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære Koldbruna!

Ta deg ikke nær av hva de skriver,gå med hodet høyt hevet,og gjør som du måtte føle.Tenk på de fine ordene cassandra sa til deg,og ta godt vare på de, for sånne mennesker eller svar finnes ikke til daglig!

STOOOOOR KLEM FRA Gekki :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja jeg mente også jg hadde sett den låst. Men så var den plutselig åpen, og da trudde jeg det gikk rundt for meg...... Men det er tydeligvis ikke bare meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...