Gå til innhold

Bør jeg få flere barn???


koldbruna

Anbefalte innlegg

Jeg er tidligere fosterbarn.Ble fratatt omsorgen for min datter da hun var 2 år,det er nå 4 år siden.Grunnen til at det ble omsorgsovertagelse var at Barnevernet lagde en splitt mellom meg og min mann slik at vi kranglet(+barndommen min,oppveksten min og bakgrunnen min).Jeg synes vi bør få en ny sjanse,selv om jeg er fosterbarn er jeg vel like skikket til å være Mor??

Jeg har lyst til å få flere barn,men bør jeg ta sjansen på å få flere når barnevernet allerede har tatt fra meg ett??

Hva er rett å gjøre hvis jeg blir Gravid?

Kommer ikke til å være villig til å ha barnvernet i hjemmet mitt da,for da er jeg redd det blir som forrige gangen?

Trenger sårt noen Råd...:(

_________________

tro ikke alt du hører si ikke alt du vet....1212[ Dette Innlegg er endret av: koldbruna den 2002-05-06 20:13 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!!

Ja,det syns jeg du har rett til. Ta imot de barna du kan få, gi dem omsorg og vis at du takler morsrollen. Barnevernet legger merke til deg, hvis du behandler barnet som en himmelsk skatt!! Alle barn hører himmelens rike, husk på det... VÆR GOD MOT DEM!!!

-julla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor lenge har du greid deg selv? Har du stått på egne ben uten det offentlige noen år nå?

De ser på mye rart.

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men la deg bli voksen. Tjen dine egne penger, skap ditt eget hjem. Så kommer tiden du vil finne mannen du vil ha barn med.

Har du hatt "uklanderlig" "oppførsel" så har ikke de noe de skule ha sagt.

Derimot har du en livsførsel som strider mot det oppleste og vedtatte hva gjelder å være seg gravid eller mor, så bør du vente.

Noe som er viktig er nettverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei icon_smile.gif

Har du kontakt med barnet ditt? I så fall snakker du vel regelmessig med barnevernet. Hvordan ser de på din situasjon nå? Lever du et stabilt familie liv? Har du stabil økonomi? Hvordan forholder du deg til det barnet du allerede har??

Jeg tror ikke jeg kan svare deg uten mer informasjon... om du vil kan du kontakte meg på en privat melding. Jeg vet veldig mye om barnevern, deres arbeid og hvilke krav som stilles til en omsorgsperson.

Du er modig!! Du er en god mor som lar barnet ditt være i fosterhjem.

All honør til deg icon_smile.gif

Stooooor klem fra Cassandra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har kontakt med dattera mi,men ikke regelmessig dessverre.3 timer annen hver måned,noe som egentlig er alt for lite,da hun ikke vet hvem jeg eller min mann er.

Hun har bodd i fosterhjem siden hun var 2 år,og jeg vet i dag at det vil bli for vondt for henne å flytte derfra,men det som sårer meg er at fosterforeldrene går inn for at hun ikke skal ha kontakt med biologiske foreldre og familien,men kun fosterfamiliens familie.

Dette er en av grunnene til at jeg er i tvil om jeg skal få flere barn og hva som eventuelt kommer til å skje hvis jeg nå blir gravid,selv om det er det jeg har lyst til.

Noen med erfaring???Hva ville dere ha gjort??

_________________

tro ikke alt du hører si ikke alt du vet....

[ Dette Innlegg er endret av: koldbruna den 2002-05-08 18:53 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: koldbruna den 2002-05-08 18:54 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hvis barnevernet ikke vil la ditt barn bo hos deg nå kommer de garantert ikke til å la deg ta av deg en nyfødt baby. Det er jo logisk.

Det kan faktisk sies så enkelt at hvis man ikke har orden på livet sitt bør man heller ikke få barn. Tøft men slik er det og slik må det være. Barnets beste må stå i fokus, ikke dine ønsker og behov.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Milla

Så du mener at bare fordi jeg er fosterbarn selv er jeg ikke skikket til å være mor??

Burde ikke jeg få en sjansje til å vise at jeg klarer å ta meg av ett barn??

Jeg tror ikke barnevernet klarer å ta fra meg en ny unge...det er for mye spriker i barnevernsaken vår og barnevernet har fått beskjed om at saken Stinker...fra fylkesbarnevernet,men grunnen til at min datter ikke bor hos meg nå er fordi hun har bodd lenger i fosterhjemmet enn hjemme...

Jeg har innsett at det ikke er vits i å ta en ny runde i retten bare for å prøve å få tilbake omsorgen,hun har det bedre der hun er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Det var slettes ikke det jeg sa.

Jeg sa at det er jo en grunn til at du ikke får lov til å ta deg av ditt eget barn. Så hvorfor skulle du få lov til å ta deg av en evt. baby.

Det virker som du har ett rotete liv med mye konflikter, er økonomien stabil? har du ett hjem som er egnet for små barn og vokse opp i? er det stadig nye menn som kommer og går inn og ut av livet ditt? har du rusproblemer?gjelsproblemer?

Det jeg vil fram til er at det er en grunn til at Barnevernet har tatt fra deg datteren din. Og slik jeg ser det ville det være dumt og blir gravid på nytt i og med at du allerede av Barnevernet blir sett på som uegnet til å være mor.

Milla

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla

En jente blir gravid som 15 åring, hun er fosterhjemsbarn. Hun klarer ikke ta seg av barnet og barnet blir plassert i fosterhjem.

Nå er jenta blitt 30, hun er gift, har en god mann og ok økonomi.

Så...skal denne jenta på bakgrunn av sine tidligere opplevelser la vær å få barn?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen ny mann fra dag til dag...jeg er gift og har vært gift med barnets far i snart 6 år.Rotete økonomi??Alle jeg kjenner har hatt det,jeg holder på å få orden på min økonomi...og er avholds når det gjelder alkohol...hjemmet mitt er i orden og har plass nok til barn.

Jeg har en jobb der jeg trives og tjener bra.

Har en svigermor som stiller opp,ingen familiekonflikter i det hele tatt lenger.

Men en diskusjon må da være lov..

At en person ikke er skikket til å være mor vet en jo ikke om en aldri får en sjansje til å bevise det.

Jeg har aldri fått den sjansjen,og hvorfor skal min oppvekst bare fordi at jeg er fosterbarn være annerledes enn andre barn som er oppvokst hos sine biolgiske foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Din datter er vel ca 6 år i dag?

Syns det er rart hun ikke vet hvem dere er.

Barn skal jo gjøres kjent med det-Jo tidligere jo bedre.

Hun vil jo få vit det en dag. har fosterfam. eldre barn?

Barn rundt to år glemmer fort om de tas vekk fra foreldrene sine.

Det kan være at barnevernet har ansett deg som uskikket som mor i lang tid. Kansje år før du modnes, og at det tar tid å komme dit det er normalt å være.

Du vet hvordan dette fungerer. Det er ikke bare barnevernet inne i en sånn omsorgsovertagelse. Det er lege,psykolog og andre som kan dette. Ikke sant?

Du har ikke blitt fratatt barnet bare pga.familiekonflikter.

Jeg syns, om du selv, din mann og din nære fam. fungerer som en annen vanlig fam. så ta turen til psykolog og be om en ny vurdering av deg selv.

Innviter på hjemmebesøk.

Ingen blir fradømt retten til å være mor forde om en har vært fosterhjemsbarn selv og har blitt fratatt sitt eget barn.

Det tryggeste liv du kan gi ditt barn er at dere som foreldre har et trygt og ryddig liv.

Mulig du sliter med en engstelse også pga. barnevernet. du tror de kommer uansett?

Ta kontakt med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis du og mannen din ønsker dere barn, synes jeg du skal gå for det. Men før du setter i gang synes jeg at du forsikre deg om at ikke barnevernet har noe å utsette på dere. Selv om du lever et helt vanlig liv, kommer de nok til å sjekke dere. Ønsker du mer kontakt med dattera di, synes jeg du skal prøve på det. Hvis du er en engasjert og god "ekstramor" for henne ser de at alt er ok. Det er jo ikke hva fosterforeldrene synes som teller, men det beste for henne. Hvis hun vet hvem du er, og har kontakt med deg, skulle vel det beste være om hun har regelmessige møter med deg?(Hvis alt er bra når du og dattera di ar sammen, selfølgelig.)

Hvis dattera di ble fratatt deg på feil grunnlag, ville jeg satt meg grundig inn i

alle lover og regler, og prøvd å finne noen med samme erfaring. Og sørget for at alle instanser vet at og evnt. hvorfor det er feil. Klarer du å bevise det, har de vel overhodet ingen grunn til å dukke opp hvis du får et barn til.

Hørte om en sak der flere barn ble satt i fosterhjem fordi mora ville undervise de hjemme! Hun vant til slutt.

Er mannen din faren til dattera di?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera mi er 6 år ja,begynner på skolen til høsten.Hun vet nesten ikke hvem vi er,ser på sin fosterfamilie som sin famile,det har hun gjort helt siden hun kom dit,men det er vel ikke så rart heller da når vi ikke treffes flere ganger enn 3 timer hver annen måned.

Fosterforeldrene har 3 barn som er eldre,3 gutter i alderen 14-24 år.

Anonym skriver at Barnevernet har ansett meg som uskikket som mor i lang tid. Kansje år før du modnes, og at det tar tid å komme dit det er normalt å være. Åssen kan de gjøre det når jeg aldri har fått en sjanse til å bevise det!har ansett deg som uskikket som mor i lang tid.Det er ikke bare barnevernet inne i en sånn omsorgsovertagelse skriver du vidre.Men i vår sak var

Det var kun barnevernet inne i vår sak sammen med en sakyndig som retten i ettertid har funnet ut at var innhabil(var gift med saksbehandler)

Jeg ble tatt fra omsorgen fordi barnevernet ikke mente jeg kunne ta meg av dattera mi og det var "saksbehandler" og "barnevernet" som fikk til at det ble konflikter..store konflikter og kranglinger mellom meg min mann og hans familie.Dette fordi da de hadde en sak!!!En sak som jeg tapte fordi barnevernet er sterkere og blir mer trodd på enn oss som normal familie.

Jeg vet at bare jeg hadde fått muligheten til å bevise at jeg er skikket til å ta vare på min datter hadde hun bodd hjemme nå,men bare fordi jeg er tidligere fosterbarn fikk jeg ikke bevise det,jeg ble flyttet i fosterhjem da jeg var 15 år og hadde ikke det grunnleggende du har lært hjemmefra mente barnevernet,men det rareste er Hvor er de årene jeg har bodd i fosterhjem da??Visket ut,i alle sakkyndige rapportene er livet mitt fra fødselen av og til jeg var 15 år tatt med!Men hvor er årene fra jeg var 15 til 20 da??Da jeg bodde i fosterhjem??Det er akkurat som om de er visket ut av livet mitt.

Jeg har satt meg inn i alt som heter Lover,vedtekter og regler men finner dessverre ikke noen smutt-hull jeg kan bruke,advoktan vår mener at hele saken vår "stinker" og arbeider for en ny sakkyndigrapport der det skal legges vekt på omsorgsevnen.Og den vet jeg at jeg takler.

Vi har kjempet i 5 år mot barnevernet og vet at datteren vår har det bedre der hun bor i dag,er ikke sunt og flytte miljø nå når hun er knyttet til miljøet rundt seg,men i og med at jeg har blitt mer voksen,har fått meg fast jobb og fast inntekt i dag ser jeg ikke noen grunn til at jeg ikke skal få en ny sjansje.

Ja min mann er far til dattera mi,selv i alle problemene holder vi fortsatt ut med hverandre.

Det som er mest skuffende er at farmor og tanter og slekta forøvrig ikke har noen form for kontakt med dattera mi,og da har vi sendt både innbydelser til bursdager,konfirmasjoner osv,men de kommer aldri.

Jeg kommer til å fortelle min datter dette når hun blir eldre,at hun har fått innbydelser men at fosterforeldrene ikke bryr seg om dette.

Jeg har lyst til å ha kontakt med andre som føler seg tråket på av barnevernet,men vet jo ikke åssen jeg skal få kontakt,noen som vet?

Dette ble ett langt innlegg,men har prøvd å svart etter beste evne....

_________________

tro ikke alt du hører si ikke alt du vet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det første advokaten burde gjort for lenge siden er at dere burde hatt oftere kontakt. Kansje noe sent nå. Det kan virke "forstyrrende" i barnets liv som det heter.

Dessuten så er det ikke fosterforeldre som bestemmer alt, men deres uttalelser blir lagt til grunn.

De vil nok det beste for barnet,men er ikke så sikker på at de er så objektive bestandig.

Desverre gjentar historien seg med de fleste fosterbsrn, desverre.Da tenker jeg på kontakt med resten av familie. Besteforeldre,tanter og øvrige familie.

Har truffet fosterbarn som føler seg sviktet. Hvorfor hørte jeg aldri noe? De er fratatt muligheten til sin egen familie.

Syns fosterforeldre og barnevern burde hatt det i tankene litt oftere.

Barnet skal ut i verden alene en dag, det er ikke sagt at fosterfamiien er DER for barnet. Hvem har barnet da? En familie det ikke kjenner?

Syns du iallefall skal sørge for og protestere på vedtaket. Forlang at kansje datter kommer på helgebesøk på sikt.

Kansje en ettermiddag hos bestemor.

Hvor foregår besøket til barnet?

Hva gikk galt før barnet ble flyttet? du hadde jo henne i to år før de grep inn.

Uten at jeg kjenner fosterfemilien, men det er faktisk bare vanlige filk som er fosterforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-05-10 20:11, anonym wrote:

Det første advokaten burde gjort for lenge siden er at dere burde hatt oftere kontakt. Kansje noe sent nå. Det kan virke "forstyrrende" i barnets liv som det heter.

Dessuten så er det ikke fosterforeldre  som bestemmer alt, men deres uttalelser blir lagt til grunn.

De vil nok det beste for barnet,men er ikke så sikker på at de er så objektive bestandig.

Desverre gjentar historien seg med de fleste fosterbsrn, desverre.Da tenker jeg på kontakt med resten av familie. Besteforeldre,tanter og øvrige familie.

Har truffet fosterbarn som føler seg sviktet. Hvorfor hørte jeg aldri noe? De er fratatt muligheten til sin egen familie.

Syns fosterforeldre og barnevern burde hatt det i tankene litt oftere.

Barnet skal ut i verden alene en dag, det er ikke sagt at fosterfamiien er DER for barnet. Hvem har barnet da? En familie det ikke kjenner?

Syns du iallefall skal sørge for og protestere på vedtaket. Forlang at kansje datter kommer på helgebesøk på sikt.

Kansje en ettermiddag  hos bestemor.  

Hvor foregår besøket til barnet?

Hva gikk galt før barnet ble flyttet? du hadde jo henne i to år før de grep inn.

Uten at jeg kjenner fosterfemilien, men det er faktisk bare vanlige filk som er fosterforeldre.

Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var i den første fylkesnemdsaken hadde vi en ELENDIG advokat,som kunne tenkte på Pengene og gjorde så å si INGENTING!

Den besøksordningen vi har i dag fungerer ikke i det hele tatt,vi ser datteren vår 3 timer annen hver måned da hos fosterfamilien med en av fosterforeldrene til stede.

Hun som er fostermor i dag var tidligere miljøarbeider hjemme hos meg,skulle sjekke at alt gikk bra,føler vel at "hun"(miljøarbeideren)var ute etter å prøve å ødlegge mellom meg og svigerfamilie og min mann.Hun satt faktisk og løy i retten om både det ene og andre,tinf jeg skulle ha sagt og gjort,men som ikke var sant,men hun ble trodd,hun arbeidet jo i barnevernet.

Det miljøarbeider og barnevernskurrator sa ble lagt vekt på men det vi fortalte og sa ble ikke tatt til etter-retning i det hele tatt.

Hva som tok så lang tid før fosterhjemsplasseringen er at ting tar tid før en sak blir fremmet til fylkesnemda.

Jeg håper og tror at i "neste runde" vil vi få mer besøk og muligheten til å ta med oss datteren vår til slekt og venner.

Du skriver at det er bare vanlige folk som blir fosterforeldre,definer vanlige da.

Ett lite sitat fra boka #LøvetannBarn,De klarte seg mot alle odds"

"Kanskje har barnvernsarbeidere for mye å gjøre.Da må de si fra.De sitter på kontorene sine og bestemmer fremtida til utsatte unger.Jeg synes ikke de setter seg inn i hvordan barn tenker.De snakker ikke med oss,hører ikke på oss.De bryr seg egentlig ikke.Det er bare en jobb for dem.Men for oss er det selve livet.Være eller ikke være.Forskjellen på himmel og helvete"

Dette er ganske så bra sagt synes jeg og er vel sannheten også.

_________________

tro ikke alt du hører si ikke alt du vet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg får ikke helt tak i hva det egentlige problemet ditt er heller.

Det er mange som ligger i krig med svigerfamilie, men det er ingen grunn til at barn blir satt i fosterhjem.

Uansett, hva gjør dere nå? Det virker som om ting er veldig rotete rundt den saken for deg.

Glem hva som er sagt og gjort. Det er lenge siden og du får ikke gjort det om igjen.

Skaff frem alle papirer, skaff dere en god advokat. Du må la andre ta over den saken for deg.

Du vil slite deg unødvendig om du skal holde på med denne saken.

Om du selv er i stand tiil å være mor igjen?

Det må du selv avgjøre.

Vanlige mennesker, ja det er de som er fosterforeldre. Vanlige mennesker er folk som har overskudd,omsorg og kjærlighet til et barn som trenger det.

Folk som er strukturerte og trygge på seg selv. Husrom,hjerterom og et nettverk.

De er ikke supermennesker. De er som oss andre på godt og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Koldbruna: Jeg tviler på at du er blitt tatt fra ungen fordi du har vokst opp på barnehjem. Det er selvfølgelig fordi du er uegnet som mor!

Jeg synes absolutt ikke du skal få en unge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Beklager, men at en miljøarbeider bevisst har gått inn for å ødelegge en familie finner jeg svært usannsynelig. Du får det til å høres ut som om hun bevisst gikk inn for å "stjele" barnet ditt. Og grunnen til at du syntes advokaten din bare tenkte på penger var vel fordi du ikke fikk det som du ville.

Alt dette gjør at jeg finner hele historien tvilsom, jeg tviler ikke på bakgrunnen din men jeg tror det er mye du ikke forteller oss, nemlig den egentlig grunnen til at barnevernet tok jenta di.

Og ja, jeg synes ikke du skal få flere barn, ikke før du kan ta deg av barnet du allerede har.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du tar en fornuftig beslutning

om du skal få et barn til, og hvis du blir gravid synes jeg du skal skal tenke godt igjennom om du kan gi barnet alt det trenger. Ikke tenk på at du er fosterbarn, men se på hvordan du har det nå. Men husk at det kommer tider der alt kanskje ikke er like bra, og har du da fremdeles overskudd, tror du? Du vet jo selv hvordan det er å vokse opp som fosterbarn,uansett hvorfor du ble det.

Har et par ting jeg lurer på:

Før det ble vedtatt omsorgsovetakelse, fikk dere tilbud om tiltak eller veiledning for å forbedre situasjonen dere var i, med splitter og krangling? Eller i forhold til bakgrunnen din?

Hvordan har barnevernet fulgt dere opp etter omsorgsovertakelsen? Har dere noen bestemmelsesrett over henne? Har fylkesmannen vedtatt hvor mye samvær dere skal ha?

Dette ble mange spørsmål, men svar bare på de du vil... Beklager hvis du synes det blir litt for personlig.vinke.gifForresten, du har vel rett til innsyn i papirene, og der står det jo hva som er lagt til grunn for omsorgsovertakelsen. Er det noe i livet ditt du har "skyvt bort",som du burde innse slik at du kan komme videre? Det går jo an å gå til terapi. Det vil jo vise at du vil gjøre noe med problemene og forandre deg. På den annen side, hvis det er feil i hele saken, har du rett på vurdering fra andre!

kamaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...