MellonCollie Skrevet 11. desember 2011 #861 Del Skrevet 11. desember 2011 Kanskje ikke så delikat, men jeg fikk altså et ekstremt soppanfall av pergoen og klarte å smitte mannen min med det. Plutselig en dag våknet han opp med ballongtiss - den var sånn ca dobbelt så tykk som vanlig. *æææsj* Men det var et freak uhell da Lilywhite. Det skal myyye til for at sånn skjer til vanlig heldigvis. Godt du kom med en forklaring her, for jeg satt også og lurte fælt på hva det kunne være for noe Lykke til uansett hva du bestemmer deg for Lilywhite - håper du evt slipper unna med noe særlig bivirkninger, bortsett fra stor mage og eventuelle graviditetsplager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 11. desember 2011 #862 Del Skrevet 11. desember 2011 Eneste bivirkningen jeg hadde av Pergo var at jeg var varmere enn vanlig de dagene jeg tok dem Ene kuren jeg gikk på tok jeg på ettermiddagen, mens den andre tok jeg på kvelden før jeg la meg. I forhold til å gå på jobb på ettermiddagen var det ikke et helt sjakktrekk å ta dem rett før da jeg ble varmere etter kort tid, men når jeg tok dem før jeg lå meg merket jeg nesten ikke noe til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #863 Del Skrevet 11. desember 2011 Jeg merket ingenting på vekten da jeg gikk på dem. Det var vel dette her med ballongtiss og humørsvingninger som var det verste. Jeg ville uansett startet, jeg. Blir det for ille er det ikke verre enn at du slutter. Hvis jeg husker rett tok det kjempekort tid fra jeg sluttet til jeg følte meg som meg selv igjen. Kos deg med kakebaking! Bra du ikke fikk vektøkning også, men synes da virkelig du fikk ditt likevel Jeg er såååå usikker nå!! Heller mot å ikke ta dem før vi vet noe mer, gyn kan vel ikke bli sur for at jeg ikke gjør det før vi vet prøvesvarene? Står jo tross alt i bruksanvisningen at man ikke skal ta dem før man vet at partner har normal sædkvalitet... Jeg har utrolig mye på meg med jobb, en fest vi skal arrangere neste helg ++ nå, så vil nødig ha humørsvingninger og magevondt på toppen av det... Hvis det viser seg å ikke være noe galt med mannen så forsinker jeg jo bare prosessen evt 1 måned... Takk, var veldig koselig med kakebaking Ballongtiss? Håper det går bra uten de største bivirkningene for deg, Lilywhite! Er vel en 2-3 år siden det der skjedde nå, så kanskje ikke så rart du ikke husker det, men jeg hadde det langt bak i hodet et sted Som Belle sier er det ikke vanlig at det skjer, men blir litt skremt jeg også ja Takk, vi får håpe det Hvis jeg tar tablettene da... Jeg tar de så gjerne hvis det viser seg å kunne ha en effekt for meg, men som sagt litt skeptisk i første omgang før vi vet hva som evt er gale hos mannen... Er jo litt bortkastet å ta hodepinetabletter om man egentlig har vondt i stortåen liksom Kanskje ikke så delikat, men jeg fikk altså et ekstremt soppanfall av pergoen og klarte å smitte mannen min med det. Plutselig en dag våknet han opp med ballongtiss - den var sånn ca dobbelt så tykk som vanlig. *æææsj* Men det var et freak uhell da Lilywhite. Det skal myyye til for at sånn skjer til vanlig heldigvis. Ja, den historien der var såpass spesiell at jeg husket den enda... Du har nok rett i at det er uvanlig, men det er jo ikke akkurat noe som gjør at Pergo virker forlokkende heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #864 Del Skrevet 11. desember 2011 Godt du kom med en forklaring her, for jeg satt også og lurte fælt på hva det kunne være for noe Lykke til uansett hva du bestemmer deg for Lilywhite - håper du evt slipper unna med noe særlig bivirkninger, bortsett fra stor mage og eventuelle graviditetsplager Takk Håper virkelig det skjer noe snart jeg også! Traff en gravid venninne i går, og gleder meg selvfølgelig på deres vegne, men det føyer seg inn i rekken av folk jeg kjenner som ble gravid i løpet av PP1 eller PP2 Og det er litt sårt, at "alle" andre ser ut til å bare kunne knipse med fingrene... Eneste bivirkningen jeg hadde av Pergo var at jeg var varmere enn vanlig de dagene jeg tok dem Ene kuren jeg gikk på tok jeg på ettermiddagen, mens den andre tok jeg på kvelden før jeg la meg. I forhold til å gå på jobb på ettermiddagen var det ikke et helt sjakktrekk å ta dem rett før da jeg ble varmere etter kort tid, men når jeg tok dem før jeg lå meg merket jeg nesten ikke noe til det Kjekt å høre andres erfaringer, og at ikke alle har bivirkninger :)Du ble vel gravid med pergo også om jeg ikke husker feil? Var dere fullt utredet før du begynte? Gjør hva som helst for å bli , men heller som sagt mot å avvente Pergo til jeg vet hva prøvene viser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #865 Del Skrevet 11. desember 2011 (endret) Huff, dette er vanskelig.. Kjære blir litt irritert og sier at det er gode argumenter både for å ta Pergo nå og ikke, og at jeg bare må bestemme meg... Men jeg er en grubler, og tenker og tenker Litt redd for at gyn skal bli snurt for at jeg ikke følger planen, og stoler jo på at han ikke hadde satt meg på pergo hvis det var "farlig", men siden det kan komme til dels kraftige bivirkninger er jeg skeptisk til å ta det dersom det kanskje ikke er nødvendig.. Det "verste" som kan skje om jeg ikke tar dem er vel at jeg forsinker sjansen til å få baby med én måned dersom det er jeg som har problemer... Gyn sa også i første møtet at han ikke ville utsette meg for unødvendige hormonkurer før vi visste hva som var problemet, så skjønner ikke helt hvorfor han skrev ut Pergo nå, men han var egentlig fullbooket når jeg var der sist (jeg ble skvist inn mellom to timer), så det ble litt dårlig tid til å stille spørsmål, første gangen hadde han jo så god tid...Angrer på at jeg ikke spurte mer om hvorfor, så hadde jeg kanskje ikke vært så usikker nå... Endret 11. desember 2011 av Lilywhite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 11. desember 2011 Forfatter #866 Del Skrevet 11. desember 2011 Vi har forresten bestilt flybilletter til bryllupet i Tsjekkia nå, jeg fikk kjære med på å dra 15. mai Det var jo mye billigere, så noe annet hadde nesten vært dumt... Men det blir litt rart å ikke være i Norge på 17. mai da! Ikke at jeg er sååå glad i 17. mai egentlig, kan fort bli litt vel mye oppstuss.. Tror vi skal kose oss masse i Tsjekkia jeg Spesielt hvis vi har fått en liten i magen til da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 12. desember 2011 Forfatter #867 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg bestemte meg for å ikke ta tablettene, er ikke vits med masse (eventuelle) bivirkninger og dritt hvis det ikke har noe virkning... Venter til vi vet prøvesvarene, så får jeg håpe at legen har forståelse for valget mitt... Skulle ringt i dag, men hadde ikke tid, så får gjøre det i morgen Har vært med to venninner i dag. Hun ene har to gutter på 2 og et halvt og 6 mnd, de er sååå søte Fikk gi kveldsgrøten til minstemann og holde han litt De er hjerteknusere begge to, han eldste er litt sjenert, men han minste smiler hele tiden og er bare heeelt herlig Håper det blir vår tur snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 13. desember 2011 #868 Del Skrevet 13. desember 2011 Skjønner vinglinga di angående om du skulle ta tablettene eller ikke. Godt du kom til en konklusjon til slutt. Som du sier er jo det verste som kan skje at dere forsinkes en måned. Jeg håper også det blir deres tur snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frufly Skrevet 13. desember 2011 #869 Del Skrevet 13. desember 2011 Hadde nok gjort det samme selv også. Nååe så herlig! Håper at babystøv gjør underverket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #870 Del Skrevet 14. desember 2011 Skjønner vinglinga di angående om du skulle ta tablettene eller ikke. Godt du kom til en konklusjon til slutt. Som du sier er jo det verste som kan skje at dere forsinkes en måned. Jeg håper også det blir deres tur snart. Bra at andre tenker litt sånn som meg Jeg fikk endelig tak i legekontoret i dag, og det var heldigvis ikke noe problem å vente til vi hadde fått alle prøvesvar, men det kunne hende ting drøyde til ut på nyåret fordi de snart skulle ta juleferie Skjønner jo at ting er stengt i julen, men hadde håpet å få vite noe neste uke... De har åpent i allefall i begynnelsen av neste uke da, så jeg håper hun bare tok høyde for at prøvene kunne være forsinket og at vi fortsatt får vite noe da... Det har i allefall gått to uker siden mannen testet seg på mandag, og det skulle ta ca 2 uker å få svar i følge gyn. Takk for det søtingen! Hadde nok gjort det samme selv også. Nååe så herlig! Håper at babystøv gjør underverket Greit å vite at jeg ikke er helt på bærtur når jeg er litt skeptisk Føles litt fælt siden legen er verdens hyggeligste, vil ikke han skal føle at jeg ikke stoler på opplegget hans, men er som sagt ikke noe vits å gå gjennom masse ting uten at det er nødvendig... Sektretæren sa at det kunne være ting han hadde sett på undersøkelser som gjorde at han mente det var nødvendig, men så langt har han jo sagt til meg at alt ser fint ut, så jeg vet ikke Men det virket i allefall som at legesekretæren ikke syntes det var noe problem å vente til alle testene var kommet tilbake Jeg skrev forresten en huskelapp til meg selv i går om hva jeg skulle spørre om når jeg ringte legekontoret, og glemte den på pulten min på jobb Heldigvis tror jeg ikke det er noen andre enn vaskedamen som har vært innom kontoret mitt etter jeg gikk i går, så jeg bare håper hun ikke har for vane å lese ting som ligger på pulten min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #871 Del Skrevet 14. desember 2011 I går var jeg hos en venninne og bakte lussekatter. Hun ene som var der er jordmor, så det ble en del snakk om fødsler Det verste er at jeg blir ikke skremt, selv om hun til og med begynte å snakke om fødsler som hadde endt med totalruptur! Jeg syntes jo det var litt ekkelt, men det var ikke sånn "åh, herregud, det her kan jeg ikke gjøre!"... Spørs om jeg hadde syntes det samme hvis jeg faktisk var gravid I dag har jeg og kjære vært på julegaveshopping. Har sovet 5-timers netter og sovet generelt dårlig siden søndag, jeg som aldri pleier å sove dårlig, så nå er jeg stuptrøtt Hadde det ikke vært for at jeg venter på telefon fra mamma så tror jeg jeg hadde lagt meg med en gang... Håper dere har hatt en fin kveld jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 14. desember 2011 Forfatter #872 Del Skrevet 14. desember 2011 Muffin: Har du forresten slettet dagboken din eller er jeg blind? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 14. desember 2011 #873 Del Skrevet 14. desember 2011 Bra du kom til en konklusjon ang tablettene tilslutt Blir spennende å høre svaret på testresultatene! Ha en fotsatt fin førjulstid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 14. desember 2011 #874 Del Skrevet 14. desember 2011 Synes ikke det var dumt av deg å utsette pergo når du ikke føler deg helt trygg. Du har full rett til å bli informert om behandlingen, og det har du ikke blitt ordentlig her (eller man kan vel si litt motstridende info?), så ikke vær redd for det... dessuten tror jeg ikke gynekologen vil ta det noe ille opp når du forklarer klemma du hadde. Håper for deres del at dere får svar før jul Artig med fødselsprat med jordmødre! Jeg har absolutt ikke fått noe mer fødeskrekk etter at jeg ble gravid gleder meg egentlig bare mer og mer til å få hilse på henne og ser egentlig frem til at kroppen skal få "gjort jobben sin" under fødselen Sov godt og drøm søtt! Du er ikke alene om å skulle stupe i seng nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #875 Del Skrevet 16. desember 2011 Bra du kom til en konklusjon ang tablettene tilslutt Blir spennende å høre svaret på testresultatene! Ha en fotsatt fin førjulstid Ja, veldig spennende, men vi må nok smøre oss litt med tålmodighet, er som sagt ikke sikkert vi får vite noe før etter nyttår... Heldigvis skjer det mye fremover sånn at de opptil 3 ukene går fort... Har fortsatt et lite håp om å få vite noe til uken, at hun bare sa at det kunne drøye til over nyttår for at jeg ikke skulle ringe å mase kanskje Ha en god helg og en fin førjulstid du også! Synes ikke det var dumt av deg å utsette pergo når du ikke føler deg helt trygg. Du har full rett til å bli informert om behandlingen, og det har du ikke blitt ordentlig her (eller man kan vel si litt motstridende info?), så ikke vær redd for det... dessuten tror jeg ikke gynekologen vil ta det noe ille opp når du forklarer klemma du hadde. Håper for deres del at dere får svar før jul Artig med fødselsprat med jordmødre! Jeg har absolutt ikke fått noe mer fødeskrekk etter at jeg ble gravid gleder meg egentlig bare mer og mer til å få hilse på henne og ser egentlig frem til at kroppen skal få "gjort jobben sin" under fødselen Sov godt og drøm søtt! Du er ikke alene om å skulle stupe i seng nå Sant nok Han skjønner det forhåpentligvis ja Takk, håååper jeg også! Spent og litt redd for svaret på samme tid... Jeg og kjære lå på sofaen i sted og snakket om at vi forhåpentligvis har baby neste jul, om ikke den er født, så er den sannsynligvis i magen i allefall Utrolig fin tanke, jeg bare håper det ikke går lengre tid enn det også... Så bra at du har sluppet unna fødselsangst og skumle tanker ifht det Du vet vel mer enn de fleste om hva som venter også (selv om man nok aldri blir helt forberedt før situasjonen er der) Ønsker deg en fin fredagskveld og god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 16. desember 2011 Forfatter #876 Del Skrevet 16. desember 2011 I dag måtte jeg dra hjem fra jobb fordi jeg ble så kvalm... Har heldigvis ikke kastet opp, men vært ganske uggen og trøtt... Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg kanskje trodd jeg var Passer max dårlig å føle seg slapp og uggen nå da, vi skal ha julebord her hjemme med nærmere 20 venner i morgen... Satser på å våkne opplagt i morgen, ellers vet jeg ikke helt hva vi skal finne på... Dumt å avlyse også... Nå skal jeg se om jeg orker å pakke inn noen julegaver, mens kjære er flink og forbereder til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 16. desember 2011 #877 Del Skrevet 16. desember 2011 Takk, håååper jeg også! Spent og litt redd for svaret på samme tid... Jeg og kjære lå på sofaen i sted og snakket om at vi forhåpentligvis har baby neste jul, om ikke den er født, så er den sannsynligvis i magen i allefall Utrolig fin tanke, jeg bare håper det ikke går lengre tid enn det også... Så bra at du har sluppet unna fødselsangst og skumle tanker ifht det Du vet vel mer enn de fleste om hva som venter også (selv om man nok aldri blir helt forberedt før situasjonen er der) Ønsker deg en fin fredagskveld og god helg! En veldig fin og go' tanke Kan aldri være forberedt på en sånn situasjon nei... Det er det som gjør det så spennende syns jeg. At systemet KROPPEN skal få jobbe og gjøre det den er innstilt på og har jobbet mot i mange måneder. Spent på hvordan jeg kommer til å reagere på det hele også.. Takk, i lige måde snuppa! Håper at kvalmen bare var noe kortvarig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 17. desember 2011 Forfatter #878 Del Skrevet 17. desember 2011 En veldig fin og go' tanke Kan aldri være forberedt på en sånn situasjon nei... Det er det som gjør det så spennende syns jeg. At systemet KROPPEN skal få jobbe og gjøre det den er innstilt på og har jobbet mot i mange måneder. Spent på hvordan jeg kommer til å reagere på det hele også.. Takk, i lige måde snuppa! Håper at kvalmen bare var noe kortvarig Jepp! Ja, er ikke lenge igjen for deg nå, blir kjempespennende! Jeg føler meg heldigvis mye bedre i dag, så nå har jeg dusjet, lakket negler, vasket gulv, tørket støv ++ før kvelden. Bare en times tid til vi skal sette på pinnekjøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 18. desember 2011 Forfatter #879 Del Skrevet 18. desember 2011 Julebordet var en kjempesuksess Var ikke i seng før kl 04, så er en smule trøtt i dag I dag har jeg vært hos foreldrene mine og bakt julekaker, kjempekoselig Nå blir det litt kvalitetstid med kjære før det er natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 18. desember 2011 #880 Del Skrevet 18. desember 2011 Så koselig! Høres ut som du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå