Gå til innhold

Vi venter på babyen vår...

Lilywhite

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

åh, jeg skjønner at jeg skulle ha sett Nissene over skog og hei!! Nesten så jeg vurderer å kjøpe et månedsabonnement hos TVNorge :fnise: Hvis ikke, så kommer det vel i hyppig reprise i årene fremover ;)

Pinnekjøtt skulle jeg også hatt! Kos dere med det! Og lykke til på visning i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, pinnekjøtt! :D Vi lager ribbe, det blir også stas. :spise:

Lykke til på visning i morgen!

Ja, det var nydelig :spise: Håper ribben ble vellykket også :)

Takk, ble ikke overvettes imponert i forhold til prisen, men greit å sondere terrenget litt fremover :)

åh, jeg skjønner at jeg skulle ha sett Nissene over skog og hei!! Nesten så jeg vurderer å kjøpe et månedsabonnement hos TVNorge :fnise: Hvis ikke, så kommer det vel i hyppig reprise i årene fremover ;)

Pinnekjøtt skulle jeg også hatt! Kos dere med det! Og lykke til på visning i morgen :)

Ja, det er genialt :hjerte: Jeg og kjære ser reprisene selv om vi har sett det dagen før også vi! :fnise: Jeg vil si det er verdt 79 kr på nett-TV, men ellers kommer det nok i reprise ja, og DVD-en slippes faktisk allerede 15. desember ;) Så mange muligheter til å få sett det igjen :)

Ja, det var herlig med pinnekjøtt :) Vi ble stappmette begge to, det var bare sååå godt at vi måtte spise opp alt kjøttet :sjenert:

Takk, var som sagt ikke så imponert i forhold til prisen, kan skrive litt mer lengre nede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg begynt å spotte :sjenert: Ikke at det var overraskende, men litt før tiden var det... Så da er det snart tid for de siste prøvene...

Vi var som sagt på visning i dag. 3-roms med prisantydning 3,5 mill. Veldig sentralt og i relativt nytt bygg, men ble likevel ikke kjempeimponert. Stor altan og delvis utsikt, men det var brukt altfor stor plass på gangen, og stuen var mindre enn den vi har nå... Så heldigvis ble jeg ikke altfor giret, siden vi uansett bare sonderer litt foreløpig :)

Stedet ligger rett ved busstopp, treningssenter, butikk ++, så er nok derfor det er priset så høyt, spørs om ikke vi skal gå for noe som er litt mindre "sentralt" i den bydelen vi vil i, som egentlig er sentral uansett.. Har sett andre leiligheter som er bittelitt større og som har prisantydning langt under den vi så på i dag, som i allefall på bildene ser like fin ut... Så vi får se :)

Nå er det endelig tid for middag her! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt greit at blodprøvene tas i en syklus som ligner de du har hatt tidligere, så er de representative. Spennende med de siste prøvene da! Da er det ikke mange ukene til dere kanskje kan få noen svar :jepp:

Greit å sondere markedet litt da! Bli litt bevisst på hva som gjør at noen boliger prises så høyt o.l. Pleier alltid å bli fornøyd når en ting jeg trodde jeg hadde veldig lyst på, men som egentlig var litt drøyt dyr, viste seg å ikke passe/være noe fin i virkeligheten jeg :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt greit at blodprøvene tas i en syklus som ligner de du har hatt tidligere, så er de representative. Spennende med de siste prøvene da! Da er det ikke mange ukene til dere kanskje kan få noen svar :jepp:

Greit å sondere markedet litt da! Bli litt bevisst på hva som gjør at noen boliger prises så høyt o.l. Pleier alltid å bli fornøyd når en ting jeg trodde jeg hadde veldig lyst på, men som egentlig var litt drøyt dyr, viste seg å ikke passe/være noe fin i virkeligheten jeg :happy:

:jepp: Tror vi får vite ting i uken før jul... Litt dumt hvis det blir dårlige nyheter rett før jul, men det får vi leve med :sjenert:

Ja, det er veldig greit :) Kjære hadde en prat med megleren i dag. Ser ikke ut til at leiligheten er solgt enda, men hun skulle ringe oss og fortelle hva den gikk for. Hun var selvfølgelig veldig ivrig på at vi skulle kontakte henne igjen når vi skulle selge selv osv :fnise: Men hun virket veldig grei, så ikke umulig at vi gjør det... Vi skal i allefall ikke kontakte eiendomsmegleren som solgte leiligheten til oss, ikke særlig imponert over henne... Mobilen min gikk tom for strøm midt i budrunden, noe som selvfølgelig var uheldig, men jeg ringte opp igjen så fort jeg kunne, og da gav hun meg huden full for å ha "lagt på"!! :sjenert: Greit at meglerne nok ofte er litt på selgers side, men de bør tenke på at kjøper kan bli selger i neste omgang...

I dag er kjære ute med noen kompiser, så jeg har kost meg alene hjemme med Nissene og kalenderlys på bordet :)

Ha en fin tirsdagskveld dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ihvertfall ikke kontaktet henne igjen :nei:

Spennende å se hva leiligheten går for da :)

Kjekt å gå på visninger for å sondere hvor og hvordan dere vil ha det. Finner fort ut om det er noe som passer dere eller ikke. Plutselig er drømmeleiligheten der :lur:

Kjipt at dere får svar rett før julen, men er på en måte godt å få vite det raskest mulig slik at dere slipper å gå å gruble over det. Håper det er gode nyheter! Det ordner seg uansett vet du :jepp::kose:

God onsdagskveld til deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nissene ser jeg også på, kjempeartig :ler:

Spennende med visning da, men det finnes jo flere boliger der ute ;)

Blir spennende å se hva som blir utfallet av prøvene deres :popcorn:

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med visning! Lurt å gå og se på litt forskjellig før man skal "i ilden". Da får man litt inntrykk av hva man kan få for hvilken pris, om forventninger står til prisen osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ihvertfall ikke kontaktet henne igjen :nei :

Spennende å se hva leiligheten går for da : )

Kjekt å gå på visninger for å sondere hvor og hvordan dere vil ha det. Finner fort ut om det er noe som passer dere eller ikke. Plutselig er drømmeleiligheten der :lur :

Kjipt at dere får svar rett før julen, men er på en måte godt å få vite det raskest mulig slik at dere slipper å gå å gruble over det. Håper det er gode nyheter! Det ordner seg uansett vet du :jepp : :kose :

God onsdagskveld til deg :klem :

Nope! Leiligheten gikk nesten 100 000 under pris, så det er jo på en måte positivt, men jeg håper ikke vi får så mye mindre enn forventet for vår da :sjenert: Tror jeg skal følge litt med på hva leiligheter lignende vår går for også ;)

Vi finner nok drømmeleiligheten til slutt ja :) Vi selger nok før vi kjøper, og finner vi ikke drømmeleiligheten i tide så flytter vi inn til familie for et par måneder, selv om vi helst vil slippe da :fnise:

Ja, godt å kunne ha en plan å forholde seg til etterhvert :)

I går var jeg ute og spiste med en venninne, og deretter så jeg og kjære Nissene, så en fin onsdagskveld :) I dag har vi vært på julegaveshopping :) Håper du har hatt to fine kvelder du også! :klemmer:

Nissene ser jeg også på, kjempeartig :ler:

Spennende med visning da, men det finnes jo flere boliger der ute ;)

Blir spennende å se hva som blir utfallet av prøvene deres :popcorn:

Ha en fin kveld :klem:

:Nikke: Vi må GÅ! Det er helt forferdelig... Vi har brukt kroppen til å forflytte oss hver dag! :fnise:

Ja, det blir nok noen flere visninger før vi bestemmer oss, vi vil som sagt være kresne denne gangen ;)

:jepp: Grugleder meg... Ha en fin kveld du også! :klemmer:

Så spennende med visning! Lurt å gå og se på litt forskjellig før man skal "i ilden". Da får man litt inntrykk av hva man kan få for hvilken pris, om forventninger står til prisen osv.

:jepp: Helt enig! Blir en spennende tid fremover på flere måter :)

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde helseundersøkelse på jobben i dag, så jeg måtte ta ett glass blod i dag også, håper ikke det gjør noe å ta blodprøve dag etter dag, for jeg skal jo på sykehuset og ta tre glass i morgen :sjenert: Ville liksom ikke spørre bedriftslegen om det, selv om det er taushetsplikt, ville bli så vanskelig å lyge om han spurte i hvilken forbindelse jeg skal ta blodprøve i morgen...

Nå skal jeg pakke inn litt gaver før jeg legger meg, får catche opp i dagbøkene deres i helgen :) Natta! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodet man tapper ser mye mer ut enn det det egentlig er... Man tapper vel ca 3 ml per rør. Og hvor mange rør har du tatt hittil?

Når du gir blod tappes det opptil 500ml, og eneste da som vil påvirkes er jo din Hb ("blodprosent") og dermed også jernlagre over tid... Så du har nok ikke så mye å bekymre deg for ;)

God natt vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodet man tapper ser mye mer ut enn det det egentlig er... Man tapper vel ca 3 ml per rør. Og hvor mange rør har du tatt hittil?

Når du gir blod tappes det opptil 500ml, og eneste da som vil påvirkes er jo din Hb ("blodprosent") og dermed også jernlagre over tid... Så du har nok ikke så mye å bekymre deg for ;)

God natt vennen :klem:

Tusen takk for svar :) Har allerede sjekket med en venn av meg som er lege, og fikk til svar: "De tar bare ca 40 ml av 4-6000 liter blod" :ler: Tror han hadde plusset på noen nuller for mye i allefall ett sted der :gjeiper: Men poenget er vel uansett som du sier at de tar veldig lite ;) (Medregnet i morgen så blir det vel 10 glass på drøye to uker eller noe sånt, og siden Mazilla tok 14 glass på én dag så regner jeg med jeg overlever :fnise: )Så bare jeg som er litt for bekymret som vanlig :sjenert: Hehe... Men har tenkt på det at de som gir blod gir mer, og blodprosenten min var visst fin i dag :) Så da skal jeg ikke tenke mer på det i allefall ;)

Da var jeg ferdig med gavepakkingen og må se å komme meg i seng! :) Natta snuppa! :klemmer:

Endret av Lilywhite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var til gynekologen i går igjen. Han har fått svar på 1 av mine 3 prøver, og den så normal ut, progesteronet var faktisk litt høyt, men innenfor normalen... Han skrev likevel ut resept til meg på Pergo. Synes det er litt rart når vi ikke har fått resultatet på mannen sin prøve og ting foreløpig ser normalt ut hos meg... Alltid litt skeptisk til medisiner... Men leste på nettet at Pergo er et sikkert legemiddel, og at man kan gi det for å sikre/styrke EL også, så får stole på at gyn. vet hva han driver med :)

Var på julebord i går, så litt sliten i dag, men har hatt en koselig cafétur med venninner :) Skal spise middag hos mamma og pappa i kveld, så det blir kjekt!

Ha en fortsatt god helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pergo selv om de på det tidspunktet trodde at mannen hadde dårlige svømmere. Og selv om alt var helt normalt hos meg. :jepp: Jeg har inntrykk av at det er en ting de ''må'' gi, bare for å prøve det som en siste utvei før IVF. Nå vil jeg ikke skremme deg altså, men bare vær forberedt på at du kan reagere ganske kraftig på dem. Det gjorde nemlig jeg. :sjenert: Men så må du også huske på at det er mangemangemange som klarer å bli gravide med pergo som har prøvd lenge uten å klare det på egenhånd. :nigo:

Ha en kjempefin lørdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pergo selv om de på det tidspunktet trodde at mannen hadde dårlige svømmere. Og selv om alt var helt normalt hos meg. :jepp: Jeg har inntrykk av at det er en ting de ''må'' gi, bare for å prøve det som en siste utvei før IVF. Nå vil jeg ikke skremme deg altså, men bare vær forberedt på at du kan reagere ganske kraftig på dem. Det gjorde nemlig jeg. :sjenert: Men så må du også huske på at det er mangemangemange som klarer å bli gravide med pergo som har prøvd lenge uten å klare det på egenhånd. :nigo:

Ha en kjempefin lørdagskveld! :klem:

Det er sant... Det er kanskje standard prosedyre ja... :sjenert: Stoler som sagt på at gyn vet hva han gjør, men i likhet med deg liker jeg ikke helt tanken på å dytte i seg hormoner kanskje helt uten hensikt (hvis mannen har dårlige svømmere).

Jeg håper jeg slipper unna humørsvingninger, smerter, ballongtiss og alt det tullet dere var gjennom ;) Men har hørt om mange som har reagert kraftig, så er litt spent på hvordan det skal gå :sjenert:

Får håpe det er godt for noe ja! :) Første tablett i kveld, så det blir spennende både med tanke på bivirkninger og eventuelle virkninger :)

Har lest at noen opplever vektøkning av det, håper virkelig ikke jeg er blant dem, for nå er jeg inne i en god stim når det gjelder vektnedgang, og er ca 10 kg lettere enn jeg var i fjor høst! Håper å fortsette ned ytterligere 5 kg, så er virkelig fortærende om Pergo ødelegger det :kjefte: Husker ikke om du opplevde vektøkning? Håper man går fort ned igjen når man slutter i såfall, hvis det er væskesamling det dreier seg om...

Lørdagskvelden var fin, god mat og mye latter hos mamma og pappa :)

I dag skal jeg rydde og bake pepperkaker, så satser på at det blir en fin søndag :) Har allerede slappet av og kost meg masse med kjære, så dagen så langt har vært fin :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjenner jeg er veldig skeptisk til å bruke Pergo etter å ha lest så mye om dårlige erfaringer i form av bivirkninger hos andre... Selvfølgelig, er det meg det er noe gale med vil jeg jo gjøre det, men det bare kjennes så usikkert før vi vet hva som er problemet... Angrer på at jeg ikke ringte gyn i går, han holder ikke åpent i dag...

Hvis jeg skal ta kuren så skal jeg i allefall begynne i kveld, er noen som mener de merket mindre til humørsvingninger hvis de tok de på kvelden :sjenert:

Men nå kommer snart en venninne og skal være med på pepperkakebaking, så da får jeg tenkt på noe annet en liten stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket ingenting på vekten da jeg gikk på dem. :tommelsmil: Det var vel dette her med ballongtiss og humørsvingninger som var det verste. :fnise:

Jeg ville uansett startet, jeg. Blir det for ille er det ikke verre enn at du slutter. Hvis jeg husker rett tok det kjempekort tid fra jeg sluttet til jeg følte meg som meg selv igjen. :jepp:

Kos deg med kakebaking! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Kanskje ikke så delikat, men jeg fikk altså et ekstremt soppanfall av pergoen og klarte å smitte mannen min med det. :overrasket: Plutselig en dag våknet han opp med ballongtiss - den var sånn ca dobbelt så tykk som vanlig. *æææsj* Men det var et freak uhell da Lilywhite. Det skal myyye til for at sånn skjer til vanlig heldigvis. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...