Gå til innhold

Repetition


Kónguló

Anbefalte innlegg

Takk for støtte dere, dere har jo helt rett! Jeg regner med at det ikke er et krav å kjøpe inn rosa treningsklær, og posere med det rosa programmet :ler: I verste fall får jeg printe ut i svart-hvitt :lol:

Neida, jeg regner med at programmet er veldig bra, men jeg har - som deg Mim- villet se noen erfaringer som ikke kommer direkte derfra. Jeg er også litt usikker på om jeg må bytte ut noen øvelser pga. skulderen min, regner med at jeg må bytte ut skråbenk m. hantlers med vanlig benk f.eks, og da er det jo plutselig ikke det programmet de lagde lenger. Men det burde jo fortsatt være ok.. :) Jeg får heller erfare det selv, så kan jeg evt. tipse deg om det senere Mim :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også litt usikker på om jeg må bytte ut noen øvelser pga. skulderen min, regner med at jeg må bytte ut skråbenk m. hantlers med vanlig benk f.eks, og da er det jo plutselig ikke det programmet de lagde lenger. Men det burde jo fortsatt være ok.. :) Jeg får heller erfare det selv, så kan jeg evt. tipse deg om det senere Mim :trene:

Nå skal man vel oppgi skader etc. før de lager programmet, det er vel ikke et totalt fastspikret program så vidt jeg har skjønt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo dette er faser som man kjøper og får i e-bok, ikke tilrettelagde treningsprogram. Det koster veldig mye mer, og er ikke noe jeg kan ta meg råd til nå.. Link

Men jeg sjekket treningsloggene på forumet deres, der noen av de som kjører programmet logger, og det jeg har sett der ser veldig gjennomførbart ut. Jeg tror nesten jeg bare skal prøve en fase jeg, og så ser jeg etterpå om jeg vil fortsette med neste.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale programmene til Eirik Sandvik i alle høyeste grad, de er en av årsakene til at jeg er skadefri i dag, jeg begynte nemlig litt bråkjekt! ;)

Forklar Eirik problemene med skuldrene i stedet for å endre på ting selv, det er en intens oppfordring. Han er veldig opptatt av rehab og skadeforebygging, og vil nok finne en løsning til deg.

Lykke til, dette blir spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble visst liggende på sofaen i hele dag med urinveisinfeksjon, så da ble det ingen trening :roll: Håper det gir seg nogenlunde til i morgen, heller nedpå med tranebærjuice og masse vann..

Skal jeg sende han en mail etter å ha mottatt programmet da eller? For som jeg har skjønt det så får vi ingen direkte oppfølging ved å kjøpe en fase, da må man kjøpe sammarbeid og/eller personlige programmer. Men jeg kan jo se på programmet og se om det er noe jeg må forandre på (kan jo hende jeg er heldig), og så evt. sende han en mail ang. det! Takk for tips :)

Fase 1 er bestil hvertfall! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, mylog er teit og bruker lang tid, før den plutselig gikk til error så jeg mistet alt jeg hadde gjort :roll: Da får det bli på gamlemåten.

Første Bootybuilding økt i dag, hadde like lite lyst til å trene som alltid og hadde mest lyst til å legge meg ned og gråte i dag. Tror nesten det er litt vinterdepresjon på gang, er ikke vant til at det er så mørkt hele tiden.. Men nå kommer våren sakte, så da blir det nok bedre.

Uvant med å trene alt i supersett, startet med lette vekter for å justere opp etter som jeg blir vant med dette.

A(1) Frontbøy til boks

Oppvarming + 5x5 35kg.

(I supersett med)

A(2) Sideliggende hofteabduksjon til vegg og squat to stand

3x12 på hver.

B(1) Flatbenk m. stang

Oppvarming + 3x12 40kg.

(I supersett med)

B(2) Reverse Crunch

3x15

C(1) Utfall

3x12 på hvert ben, 18kg totalt.

(I supersett med)

C(2) Liggende roing på benk

3x12, 9kg pr. manual

D(1) Glute bridge med overkropp hevet

3x12

(I supersett med)

D(2) Sideplanke til vegg

3x30 sekunder på hver side.

Pheew. Skjønner godt at dette skal bygge booty ja, tror jeg kommer til å bli veeldig støl i morgen. Utfall etter supersett av frontbøy og squat to stand var kjipt, veldig kjipt :ler:

Når jeg var ferdig merket vi at de har tatt vannet i bygningen (igjen), så da spørs det om det blir noen forelesning på meg i dag.. Håper bare ikke det blir migrene pga. lite vann, siden jeg ikke får fylt vannflaska etter trening nå. Teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg sende han en mail etter å ha mottatt programmet da eller? For som jeg har skjønt det så får vi ingen direkte oppfølging ved å kjøpe en fase, da må man kjøpe sammarbeid og/eller personlige programmer. Men jeg kan jo se på programmet og se om det er noe jeg må forandre på (kan jo hende jeg er heldig), og så evt. sende han en mail ang. det! Takk for tips :)

Fase 1 er bestil hvertfall! :trene:

Inne på forumet, hvor jeg anbefaler å logge, kan man stille spm angående programmet. Der kan du spørre hva du må bytte ut med hva, det blir ikke det samme som å få et skreddersydd program. Det er hvertfall sånn det har foregått før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg spurte i går og har fått svar! :) Det gikk helt fint å bytte ut frivekter med stang. Er to øvelser jeg må gjøre det på, floorpress og benkpress, og resten av øvelsene går heldigvis veldig greit :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp! 3 dager i uka, siste økta er med RP sett (8-12 reps, 15 sec pause, maks reps (kanskje 6), 15 sec pause, maks rep (kanskje 1-4)). I tillegg er det ekstraøkter som man kan ta 1-2 ganger i uka, som er sirkeltrening + kardio. Det skal også være 15 min kardio etter hver økt, men jeg tok ikke sjangsen på å løpe ute i dag etter UVI som sitter igjen litt.

Programmet er på 4 uker, så får vi se hva jeg synes etter at jeg har kommet meg gjennom det! Håper motivasjonen og lysten og gleden over trening kommer tilbake i løpet av de ukene.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende program! Det er sikkert litt godt med litt variasjon nå for å prøve å finne tilbake til motivasjonen.

God bedring med UVI`en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som eit fint program- mange øvelsar som så bra ut for helsa. :)

Eg vil og bli støl i rumpa! Trur det nesten aldri har skjedd, treffer sjelden rette muskelen...inspirert til å prøva no.

Ka betyr RP?

God bedring! Og god motivering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket ut Eirik Sandvik's øvelser for aktivering av rumpa? Han har en del, ettersom han skriver at det er vanlig at spesielt jenter ikke klarer å aktivere rumpa skikkelig, og heller kompenserer med andre muskler. Jeg regner med at det var en kombinasjon av nesten 1 uke uten trening + supersett med frontbøy, squat to stand, hofteabduksjon og så 3x12 utfall + glute bridge som tok knekken på rumpa mi forrige økt.. :ler:

Jeg fant en http://www.atletiskutvikling.no/rumpe-rehab-glute/ som kanskje kan hjelpe litt.. :)

Håper det blir en økt i morgen, men da må jeg bli kvitt litt av stølheten først. Nå er det vondt å sette seg ned på harde overflater.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Har sett på det før og må innrømma at eg ikkje gjør alle dei øvelsane, bare noen. Kanskje eg burde ta med fleire.

Håper du blir litt mindre støl i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble bare mere støl jeg.. :fnise: Så trening ble utsatt til i morgen. Så lenge jeg får til 3 på en uke så går det greit, må regne med litt tilvenning etter en pause også. I "verste fall" så tar jeg en uke ekstra med programmet og sier at denne uka er en prøveuke :)

Haha, rambling incoming, dere kan godt slutte og lese her uten at jeg blir fornærmet.. :ler:

Ellers har jeg nok presset meg for mye om dagen.. Jeg har jo nevnt at jeg har følt meg veldig nede og nesten deprimert, og det har egentlig bare blitt verre. Jeg bryter sammen nesten hver kveld, og tåler ingen ting av konfrontasjoner eller stress. Jeg har ingen tid for meg selv, ingen fritid, bruker bare hele dagen på å stresse gjennom skolearbeid, for så å kanskje presse inn en trening som jeg føler jeg må gjøre, for så å kjappe meg å lage mat som jeg spiser raskt for å rekke å spille sammen med noen venner som trenger meg online, for så å legge meg og starte på nytt neste morgen. Jeg føler jeg "må" gjøre alt sammen hver dag, og jeg tror det er det som har slitt meg ut. Skolen må jeg jo gjøre, dette semesteret er enda tyngre enn det forrige, 70% strøk før jul, og nå skal nye 50% av oss som "overlevde" ut før sommeren.. I tillegg er det flere fag hvor jeg ikke lenger får engelsk oversettelse på eksamen, så det er enda en utfordring der. Så er det trening, hvor jeg ikke har noe ork eller motivasjon, men som jeg også føler jeg må gjøre.

Jeg er også lei av å høre "You'll be fine :D", som er en kommentar jeg får i forskjellige variasjoner av alle venner og bekjente om jeg drister meg til å fortelle at jeg er nervøs for skolen el.. Det er greit, jeg har fått bra karakterer, men det er jo ikke fordi jeg er så heldig eller unaturlig smart, det er fordi jeg jobber veldig, og det betyr ikke at jeg er garantert en plass blant topp 16 på slutten av bacheloren, som jo er det jeg trenger å klare. Jeg føler at jeg aldri får lov til å klage, for jeg "er jo så flink", og de vennene jeg isåfall kan klage til er de som har strøket i fag før jul,evt. valgt lette fag/utdanninger fordi de ikke orker skole og derfor blir fornærmet om jeg klager, for jeg har jo tross alt klart meg "bedre".. Jeg føler det ikke sånn i det hele tatt, at jeg har gjort noe "bedre" enn de, men jeg ser at de blir fornærmet og vil derfor ikke nevne noe..

Jeg ser også hvordan det kan virke veldig rart at jeg føler jeg må spille og møte opp, men dette er noe man skjønner om man har vært med i en slik gruppe selv. Det blir som å spille på ett lag av noe slag, hvor man hindrer resten av laget å få spilt om man ikke møter opp.

Men dette funker uansett ikke, noe må forandres på før jeg går helt i bakken. Jeg starter med å slutte spillingen 4/7 dager i uka, og heller bare spille når det er helt nødvendig, på 3 faste dager i uka. Så får de heller klage på at jeg spiller for lite :roll: Jeg vil ikke slutte treningen, og skolen kan jeg ikke kutte noe ned på (leser vel rundt 6-7t om dagen nå, pluss timene jeg er på skolen på forelesning/praktiske timer), så da får vi se hvordan det går.

I kveld skal bare være slappe-av kveld, vi har en italiensk couchsurfer (med PhD i biophysics :ler: ) som skal lage italiensk mat til oss til middag, så skal vi kanskje se film eller spille litt xbox og spise godteri, skal bli deilig å slappe av :nigo:

Må bare lese ferdig siste kapittel og gjøre 10 spørsmål til først... :lol:

Unnskyld rant'en, ikke helt treningsrelevant :fnise:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg forstår ikkje skulesystemet på Island. Ka meiner du med at 50% "skal" ut?

Kjenner meg veldig igjen i frustrasjonen din. Folk blir lett misunnelige og føler seg nok ekstra utilstrekkelige når noen som er mye "flinkare" enn dei ikkje er fornøyd. Flott at du strekker deg etter egne mål og ikkje andre sine. Men det er tungt når ein står litt aleina.

Har kjæresten det lika heftig på skulefronten? Kanskje dere kunne hatt ein avtale om at han lager mat i vekene eller noe?

Det går kanskje an å trena bare to dagar i veka, og la programmet gå over fleire veker...trur du ikkje?

Klara Klok wannabe Madam Mim slår til igjen :ler: Beklager om det blir litt mange "velmeinte råd". Men dei er det, velmeinte altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er så vondt å ha sånne perioder. Jeg kjenner det så godt igjen!

Jeg vet at det eneste som hjelper meg ut av en slik ond sirkel er og nesten stenge verden ute i et par døgn hvor jeg legger til rette for "yoga-tid" med masse avslapning, mat og søvn. Etter en liten stund i "streik" så har jeg på ny fått samlet litt energi slik at jeg kan begynne på`an igjen med hverdagen.

Jeg sier ikke at dette er fasiten for deg, men det hadde kanskje ikke vært så dumt med litt K-tid?

:klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelse og gode ord dere! Det hjelper :klem:

Jeg må nok være flinkere til å prioritere meg litt ja, de siste to dagene har vært veldig fine.. :) Så jeg må bare være streng! B er egentlig veldig flink til å hjelpe til, og lager gjerne middag om jeg spør, men vi har allerede en deal om at han tar all oppvask og jeg lager middag + tar klesvasken. Så da styrer han med oppvasken mens jeg lager mat, så får vi litt selskap også!

Fikk en økt i dag også! Ble lave vekter pga. noen nye øvelser, og jeg regner med at jeg må bytte ut rack pulls med vanlig markløft siden vi ikke har en lav nok rack. I dag dro vii fra litt over knæra, men det blir ikke nok bevegelse.

A1) Rack Pulls

Oppvarming + 5x5 70kg

A2) Knelende psoas 3D tøyning

3x5

B1) Negative Chins

5,5,2

B2) Utfall bakover

3x12

C1) Pushups

3x10

C2) Hip thrust mellom benker

3x12

D1) Floor press

Oppvarming + 20kg/12, 30kg/12, 35kg/12

D2) Planke

30sec x 3

15 min rolig jogg ute.

Rack pulls, utfall og floor press var for lett, men greit å finne ut. Tok litt tid å finne balansen skikkelig på utfall bakover også. Negative chins er helvete, jeg har så vondt i hendene pga. grepet at det stopper seg veldig fort av seg selv.. Jeg må også kjøpe nye hansker siden de nå krøller seg akkuratt der jeg får træler, og gjør det verre.

Men var veldig deilig å få tatt en økt! B var med også, så det var koslig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 1. Økt 3.

A1) Frontbøy

Oppvarming, 2 set av 40kg/5 + RP sett: 35kg/12/8/4

A2) Hofteabduksjon mot vegg

3x12

B1) Utfall

18kg, 1x15 + RP sett: 18kg/12/7/5

B2) Benkpress

OPpvarming, 1 set av 35kg/15 + RP sett: 40kg/12/7/3

C1) Reverse crunches

3x 15

C2) Liggende roing

9kg/15 + RP sett: 9kg/12/8/6

D1) Glute bridge med overkropp hevet

3x15

D2) Sideplanke

3x30 sec pr side.

Høy puls! :ler: Utrolig tungt med RP settene! Det var altså 15sek mellom hvert set, og dere ser jo hvor kjapt antall reps gikk ned.. :fnise: God og kjapp økt hvertfall, sliten nå!

:trene:

Endret av Kónguló
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...