Gjest -Sarah- Skrevet 24. januar 2011 #81 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei, K! Ser ut som du har funnet et fint program Nå blir det sprettrumpe! Blir spennende å høre om resultater! Kjenner meg veldig igjen i hvordan du har det nå. Håper det hjelper med lysere og varmere tider. Liker våren Men trening hjelper hvertfall på humøret, så vi får bare stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #82 Del Skrevet 25. januar 2011 Ja liker det så langt! Nå må sprettrumpa komme Ja vi får kjempe gjennom det til solen kommer! Dagens funfact: Bicepsen min (34cm) er halvparten av midjen min (68cm) Whaaat? Det ser ut som om det ikke er mulig Må nevnes at biceps er når jeg flexer og midjen er når jeg strammer da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 25. januar 2011 #83 Del Skrevet 25. januar 2011 Hihi. Jeg vil også måle Noe trening i dag? Hvordan går det med maten om dagen? Fått mer matlyst? Teller du kalorier, eller tenker på næringssammensetning? Phu, nysgjerrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 25. januar 2011 #84 Del Skrevet 25. januar 2011 Åh, DIGGER fun facts! Håper ræva går veien no då- lykke til videre med programmet. Syns du så langt det er verdt penga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #85 Del Skrevet 26. januar 2011 Mål i vei Sarah! Matlysten er vel egentlig på bunn, men jeg spiser jo. Har fast frokost (knekkebrød, mandler, proteinshake, juice, banan), lunsj (havregrøt m. linfrø, solsikkekjerner og eple) og smoothie (bringebær, vaniljeskyr, vaniljeproteinpulver, melk/juice, olje og havregryn) og da blir det ca. 800-1000kcal jeg må fylle ved middag. Jeg gidder som oftest ikke å logge mat hver dag, jeg vet jo sånn ca. nå og jeg har rett og slett ikke lyst til å logge. Jeg justerer litt opp og ned ettersom, kutter ut olje og havregryn i smoothie f.eks om jeg føler at jeg har spist for mye, eller om det ble desert til middagen dagen før f.eks. Vi får se hvordan det går Ellers sjekker jeg ikke næringsinnhold, jeg burde vel egentlig logge hvertfall de 3 faste måltidene for å sjekke hvordan det ligger ann. Tja jo. Det føles veldig effektivt og som om det funger, men jeg kan jo ikke si noe sikkert da, støl hadde jeg jo blitt uansett etter en pause, og det sier jo ikke stort. Spør igjen om 3 uker, så får vi se Oversvømt av studier om dagen, utsetter treningen til i morgen når jeg ikke har forelesninger hele dagen og tannlegeavtaler + couchsurfer på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 26. januar 2011 #86 Del Skrevet 26. januar 2011 Hei K! Håper du har en god dag idag! Take care... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. januar 2011 Forfatter #87 Del Skrevet 27. januar 2011 Takk Aurelia Ble jommen en økt i dag, selv om jeg var på gråten første halvtimen Det er så kjipt å trene om dagen.. Men B var med og var snill med meg (som alltid) så det bedret seg heldigvis.. Uke 2. Økt 1. A1) Frontbøy til step Oppvarming + 5x5, 37,5kg A2) Squat to stand og hofteabduksjon til vegg 3x12 + 3x12 B1) Benkpress Oppvarming + 3x 10, 45kg B2) Reverse crunches 3x15 C1) Utfall 3x10 på hvert ben, 18kg. C2) Stående roing med stang 3x10, 30kg D1) Glute bridge m. overkropp hevet 3x12 D2) Sideplanke 3x30 sec pr. side Nå er det havregrøt m. eple og kaffe det går i, mm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 27. januar 2011 #88 Del Skrevet 27. januar 2011 næmmen.... Utrolig bra av deg å gjennomføre da! Følte du deg bedre da du kom hjem og fikk tatt en god dusj osv? Nyt kvelden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 27. januar 2011 #89 Del Skrevet 27. januar 2011 Uffda, K! Er det ingen trening som frister? Kanskje du kan legge styrken litt på hylla, og heller trene noe som du ikke synes er så kjipt? For meg frister absolutt ikke styrke. Men har blitt veldig glad i spinning. Og det er hvertfall gøy når jeg spinner med venninner Så da kommer jeg meg til senteret. Men tanken på styrke, blæh! Men kanskje jeg skal tvinge meg til det neste uke likevel, vet ikke.. Haha, det var det jeg hadde på hjertet ja Hååer det går bedre med deg etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 27. januar 2011 #90 Del Skrevet 27. januar 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 27. januar 2011 #91 Del Skrevet 27. januar 2011 Dumt å høyra at du mistrives med treninga. Men føles det bedre etter kvert eller er det bare skitt heile veien. Godt at kjæresten er med og oppmuntrer deg, det er kjempefint å ha støtte. Du har min støtte og, sjøl om den er virtuell og ikkje fullt så effektiv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #92 Del Skrevet 28. januar 2011 Det blir heldigvis bra like etterpå, og jeg glemmer liksom litt hvor kipt det er, så det er nok eneste grunnen til at jeg fortsatt tvinger meg gjennom. Nå har det vært sånn her i et par uker, så det begynner å bli tungt.. Jeg trener jo hjemme, så det har blitt en del tårer i løpet av treningsøkter siste tiden Det er jo ingen spesiell grunn til det heller, jeg bare føler alt er kjipt og tungt og jeg er stor og svak liksom, selv om jeg tidligere på dagen har tenkt at "nå har jeg gått ned i vekt" el. Jeg tror noe er fordi jeg nå har trent 3-9 ganger i uka i over 1 1/2 år, og jeg har logget mat i like lang tid, men jeg føler jeg står veldig stille. Jeg er fortsatt overvektig i følge BMI, og jeg har fortsatt mye ekstra på underkroppen som jeg gjerne skulle ha vekk. Og jeg vet jo nå at det er fordi jeg har spist for lite, men det er fortsatt lang tid hvor jeg har vært veldig påpasselig med alt. Jeg føler jeg har gjort så mye, brukt så mange timer og så mye tankekraft på å planlegge mat og trening og å gjennomføre dette, uten å få resultater for det, mens "alle andre" kan kutte ut litt mat og nå målet sitt på et halvt år. Men men.. All trening er kjip, så det er ikke bare styrken. Jeg har jo også hatt en lang pause fra styrketreningen over jul, og jeg blir liksom enda mer demotivert om jeg må stå stille lenge på samme vekter fordi jeg tar pauser hele tiden. Men hvis ikke det bedrer seg i løpet av en liten stund så må jeg bare ta en pause. Tusen takk for støtten dere, det hjelper virkelig! Jeg har det stort sett bra altså, men så kommer det slike episoder innimellom, kanskje en gang om dagen, hvor alt bare er kjipt. Det går nok over! Oh, og i kveld får vi 3 venner over, vi skal lage sushi, trene litt vekter og bare kose oss. Blir nok bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 28. januar 2011 #93 Del Skrevet 28. januar 2011 Så utrulig trasig å føla det sånn. Det kan jo væra at du bare kjenner det slik, men at framgangen er der. Kanskje litt skjult og sakte framgang, men så mye so du trener og så bra som du et så må jo noe skje. Men disse "alle andre" må du ikkje bry deg om. Det er veldig få av dei. Nesten ingen, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #94 Del Skrevet 29. januar 2011 Ja noe må jo skje etterhvert.. Jeg har nok bare gjort det slik at ting tar veldig lang tid når jeg har spist for lite for lenge. Hadde venner over på besøk i kveld (natt?), og vi lagde masse masse sushi og trente Jeg bestemte meg for å løfte litt tung mark for å se på formen, og 95kg gikk jommen opp uten problemer! Jeg lot det være med det, siden jeg hadde løftet 80 og 90 tidligere i kveld, men moro var det Tok også 60kg i benk, men by then så var jeg så sulten at jeg ikke orket å presse noe.. Tok tid for 4stk å trene og lage skikkelig sushi og slikt! Nå har vi sittet og spilt spill hele kvelden, koslig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 29. januar 2011 #95 Del Skrevet 29. januar 2011 For ein helaften. Sushi og vektløfting.Du burde starta business-konsept. Var det noen som sa ingen framgang, forresten? Du er jo sterk som ein okse! (eller edderkopp, alt ettersom...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 29. januar 2011 #96 Del Skrevet 29. januar 2011 Oi, sushi og vektløfting.. For en herlig kobinasjon! Tråkig å høre at du opplever å ha det så kjipt nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. januar 2011 #97 Del Skrevet 29. januar 2011 Hehe, K! Reagerte også litt på at du inviterer folk hjem på vektløftning.. passende fredagsunderholdning for mennesker som er faste i fisken.. Ikke rart dere hiver innpå med sushi Hoho... Nå er det helg, så nyt den og kos deg! No worries Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #98 Del Skrevet 29. januar 2011 Haha, tenkte ikke over at det var merkelig en gang jeg Det var et vennepar av oss som begge var veldig nyskjerrige på vektløftingen, så vi fant ut at vi skulle kombinere en "prøvetime" med matlaging som vi alle liker; sushi! Jeg klarte ikke å spise nok sushi da, så jeg var helt utrolig sulten når jeg våknet i dag, kroppen skrek etter ordentlig mat Og ja, nå har jeg plutselig hatt 15kg fremgang på ett år i markløften Ikke veldig imponerende, men bedre enn 0kg som det har vært frem til i går! Ligger på det samme i knebøy, og økt ca. 10kg i benk i løpet av året. Blir spennende å se hvordan økningen blir når jeg spiser nok! I dag får jeg en venninne over, vi skal nok også trene litt, og så bare sitte og spille sammen og spise pizza, wee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 29. januar 2011 #99 Del Skrevet 29. januar 2011 Vet ikke om jeg banner i kirka nå... Men du skulle ikke prøvd en periode med mer utholdenhetstrening da? Vektløfting er absolutt bra og det er mye positivt å ha stor muskelfylde. Men dersom du nå har prøvd det en stund uten å endre vekta, så ville jeg prøvd mer utholdenhet. Det er veldig effektit ifht fettforbrenningen. Jeg har selv sett resultater etter en periode med mye styrke og jeg gikk over til nesten bare utholdenhet - da rant kiloene av! Men selvfølgelig, du har jo endret kroppssammensetningen, det er jo ikke tvil om det. Kanskje du kan få igjen litt treningsglede ved å gjøre noe annet en periode også? Sette deg et mål om å delta på et løp eller no? Halvmaraton eller 10km f.eks. Det er jo ikke noe allright når treningen får tårene til å trille Håper ellers du har en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 29. januar 2011 Forfatter #100 Del Skrevet 29. januar 2011 Hehe, neida Ripsy Men problemet mitt er jo at jeg forbrenner for mye, ikke for lite, og i perioder hvor jeg har løpt mye (som i sommer, hvor jeg løp 5 dager i uka) så ble det mindre fremgang enn når jeg bare trener styrke. Jeg har planer om en 10km i juni, men det krever at jeg spiser enda mer enn jeg gjør nå, så jeg må innføre det litt etter litt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå