Gå til innhold

Datteren min lyver!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det begynte med at hun sa at jeg hadde slått henne. Noe jeg selvsagt ikke har gjort. Men barnevernet kom inn i bildet. Jeg har ikke fått noen anledning til å forklare meg eller noe. Dette skjedde for ett år siden. Hun ville flytte til sin far og det var derfor hun sa de tingene. Det har hun sagt til meg, men benekter det overfor BV. I tillegg har hun lovet å gjøre livet mitt til et helvete. Nå fikk jeg nettopp beskjed via familien min at BV hadde snakket med de og opplyst om at jeg var blitt anmeldt til politiet fordi datteren min påstår at jeg og min mann har seksuelt misbrukt henne, noe som selvsagt ikke stemmer. Grunnen til at ikke politiet ikke har gjort noe enda er visstnok sykdom hos politet (!)

Jeg bare griner og griner og er helt ute av meg! Fikk "nyheten" på julaften og går bare rundt i koma... Jeg har to andre barn og de har hele tiden vært hos meg.

Jeg må selvsagt skaffe advokat, men hvordan takler man slike beskyldninger? Og hvordan skal jeg og min mann klare å bevise vår uskyld? Føler uansett hva en sier eller gjør så er det ikke rett. Noen som vet hva som skjer i slike saker?

Hei!

Jeg forstår så alt for godt hvordan du har det, og jeg mener at man ikke skal behøve å takle slike beskyldninger! Er midt oppi en lignende sak, og stoler ikke på barnevernet for alt i verden! De lurer en, og går bak ryggen på en akkurat som det passer seg. Søk på nett etter advokat som har barnevern og familierett som hovedområder, de takler slike saker best! Lykke til

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Varm klem sendes deg ! :jepp:

Endret av Sesa
Skrevet

Takk for gode tanker! Jeg har vært i kontakt med advokat. Han har tidligere jobbet i politiet og da med slike saker. Han rådet meg til å ta et steg tilbake for så og se hva politi/barnevern gjør videre. I mellomtiden får jeg samle informasjon om jentungen. Har funnet dagbøker hvor hun har skrevet meget personlige ting. Men aldri nevnt det hun beskylder meg og min mann for. Noe jeg synes er rart. Spesielt fordi dagbøkene ble skrevet da hun bodde hos sin far. Bøkene ligger her fordi hun brått flyttet fra han, tok alle tingene med seg, og flyttet opp til meg. Grunn? Hun hatet sin far og stemor, og de hadde gjort sånn og sånn mot ho... Står endel om det i dagbøkene. Jenten er tydeligvis veldig psykisk ustabil (og det er forferdelig sårt og vondt å si om datteren min!)

Håper ting ordner seg snart. Jeg begynner å bli enda mer mentalt utslitt. Har kaos oppi hodet. Har bare lyst å gi datteren min en god klem og holde rundt henne, si at jeg elsker henne og at nettet av løgner kan tilgis. Og nå skal alt bli bra igjen! Men jeg vet jo at det aldri kommer til å skje. :sukk:

Skrevet

Nei, fy faen! For en utspekulert drittunge! Rett og slett forferdelig ondt gjort :frown: Skaff deg en god advokat... Og så håper jeg at datteren din på en eller annen måte tar til fornuft slik at hun ikke ødelegger både ditt OG sitt eget liv, for sannheten kommer alltid for en dag...sies det hvertfall.

Masse lykke til, håper det ordner seg! :troest:

• 3 uker senere...
Skrevet

TS her igjen. Vandelsattest dattert i midten av des var uten annmerkinger. Ville det ikke stått noe dersom jeg var anmeldt for å ha misbrukt datteren min? Og hvorfor har jeg ikke hørt noe fra politiet hvis dette var anmeldt ca to mnd før jul i fjor? Og hvis datteren min har trukket anmeldelsen eller sakkyndige har oppdaget at hun lyver, ville ikke jeg blitt kontaktet uansett?

Sitter med så mange tanker og har det forferdelig vanskelig!

Skrevet

Maser igjen her. Men jeg føler ikke jeg kan mase på advokaten min om dette. Han sier bare at vi må vente og se an situasjonen, og vente til den andre parten tar første steg.

Er det noen her som har noen svar på forrige innlegg? :cry:

Gjest navnelapp
Skrevet

Så vidt eg veit så kjem ikkje forhold du er anmeldt for på vandelsattesten. Det gjer berre forhold som du er dømt for eller ilagt forelegg for. Kven som helst kan jo anmelde kven som helst for kva som helst, då kan ikkje det syns på vandelsattesten.

Skrevet

huff, trist å lese det her. Barnevernet kan være noe skikkelig herk... Men utifra det siste du skrev nå så virker det for meg som at det er noe som ikke stemmer her.. Slike saker er jo gjerne hastesaker? Spesielt når du har to andre barn. Så om dette virkelig er anmeldt til politiet (noe som for meg virker lite sannsynlig akk nå) så regner jeg med at du hadde hørt no hvis det har gått så lang tid :S

Synes du skal høre med advokaten din om hva han tror. Regner med at han har mere greie på sånt. Og i en slik sak ville jeg ikke kalt det å mase heller. Det er forståelig med spørsmål i en sak som dette.

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Så vidt eg veit så kjem ikkje forhold du er anmeldt for på vandelsattesten. Det gjer berre forhold som du er dømt for eller ilagt forelegg for. Kven som helst kan jo anmelde kven som helst for kva som helst, då kan ikkje det syns på vandelsattesten.

Da jeg ble voldtatt så fikk jeg beskjed om at han jeg anmeldte hadde blitt anmeldt flere ganger før men ikke dømt. To av de som hadde anmeldt hadde trukket det tilbake. Om det sto i vandelsattesten hans vet jeg ikke, men jeg fikk jo se hele "rullebladet" hans når det kom til voldtektsanklagene. Saken min ble henlagt på bevisets stilling blant annet fordi det tok for lang tid fra voldtekten ble begått til jeg anmeldte. Fikk beskjed om at det var godt jeg anmeldte fordi at da var sjansene større for dom når neste jente ble voldtatt av han...

Og en incest sak burde jo være enda strengere når det kommer til hva som kommer på vandelsattesten? Spes hvis forholdet er anmeldt men ikke etterforsket. Hvis ikke kunne jo hvemsomhelst få ren vandelsattest og få jobb i feks barnehage mens anmeldelsen ligger inne?

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja, da kom det brev i posten om saken. Snakket med advokaten som fortalte om påstandene. Det gjør vondt langt inn i hjerterota! Jeg burde bli lettet over at tidsperspektiv og andre viktige ting ikke henger på greip, men jeg er bare trist og nedfor. Den jeg er mest bekymret for er datteren min. Hun må jo gå rundt og ha det forferdelig vondt inni seg? Løgner tærer på alt innvendig og jeg er så livredd for at hun skal gjøre noe dumt (selvmord) i stedet for å fortelle sannheten...

Det er også ille at barnevernet er bekymret for de andre barna som bor hos meg og vil inn og foreta en undersøkelse. Det blir en ekstra påkjenning i en ellers fæl hverdag!

Kjenner at jeg trenger en oppmuntring nå...

Skrevet

BV er kun inne i forhold til henne. De var selvsagt inni bildet med de andre også når beskyldningene om at jeg slo henne (hun påsto også at jeg slo de andre) men det endte med henleggelse av saken. Så flyttet hun til faren og BV i den kommunen følger henne opp der. Men jeg får absolutt INGEN info! Jeg takler heller ikke hennes saksbehandler. Det er ei ung dame, yngre enn meg, uten egne barn og uten særlig erfaring virker det som. Og jeg har skjelt henne ut etter noter da hun mente at jentungen ikke kunne tvinges til å gå til psykolog eller annet psykiatrisk opplegg... Føler at det blir holdt i mot meg nå. Men hvem er det som ikke står på og forsøker å skaffe barnet sitt hjelp når en ser det lider?

Beklager å si det, men du virker litt kort i nøtta... Skjelle barnevernets representant ut, være negativ til at vedkommende er yngre enn deg selv osv. Hvordan kan du være så sikker på at din mann ikke har forgrepet seg på henne? Folk kan gjøre mye selv om de er impotente.

Hvis historien din er sann, så står vi tilbake med 2 muligheter

1) datteren din er ingenting å samle på, full av løgn og ondskap, ingen grunn til å holde fast ved henne, rent bortsett fra at du kanskje/sannsynlig elsker henne?

2) datteren din har alvorlige problemer, som på en eller annen måte inkluderer deg, mannen din, søsken, faren hennes, andre. Dette klarer du ikke finne ut av selv, hun er for ung og umoden og kan ihvertfall ikke klare dette alene. BV bør i denne situasjonen vær din støttespiller

• Liker 1
Skrevet

Beklager å si det, men du virker litt kort i nøtta... Skjelle barnevernets representant ut, være negativ til at vedkommende er yngre enn deg selv osv. Hvordan kan du være så sikker på at din mann ikke har forgrepet seg på henne? Folk kan gjøre mye selv om de er impotente.

Hvis historien din er sann, så står vi tilbake med 2 muligheter

1) datteren din er ingenting å samle på, full av løgn og ondskap, ingen grunn til å holde fast ved henne, rent bortsett fra at du kanskje/sannsynlig elsker henne?

2) datteren din har alvorlige problemer, som på en eller annen måte inkluderer deg, mannen din, søsken, faren hennes, andre. Dette klarer du ikke finne ut av selv, hun er for ung og umoden og kan ihvertfall ikke klare dette alene. BV bør i denne situasjonen vær din støttespiller

Hva feiler det deg da? Kort i nøtta? Det sier mer om deg enn meg!

Og din konkludering henger ikke på greip. Du må være en fryktelig forvirret person....

• Liker 4
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan går denne saken?

AnonymBruker
Skrevet

Hun sitter vel i fengsel. Derfor hun ikke svarer...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere tror at det er sammenheng mellom to av de øverste postene, så tar dere grundig feil!

Gjest Katten.
Skrevet

Hmm, kanskje jeg ikke skal få barn likevel.

Noen oppdatering fra TS?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere tror at det er sammenheng mellom to av de øverste postene, så tar dere grundig feil!

?

Skrevet

Jeg har ikke lest gjennom hele tråden, men hvor gammel er barnet ditt? Har ikke hørt på maken. Snakk om ondskapsfullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...