Gå til innhold

Datteren min lyver!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det begynte med at hun sa at jeg hadde slått henne. Noe jeg selvsagt ikke har gjort. Men barnevernet kom inn i bildet. Jeg har ikke fått noen anledning til å forklare meg eller noe. Dette skjedde for ett år siden. Hun ville flytte til sin far og det var derfor hun sa de tingene. Det har hun sagt til meg, men benekter det overfor BV. I tillegg har hun lovet å gjøre livet mitt til et helvete. Nå fikk jeg nettopp beskjed via familien min at BV hadde snakket med de og opplyst om at jeg var blitt anmeldt til politiet fordi datteren min påstår at jeg og min mann har seksuelt misbrukt henne, noe som selvsagt ikke stemmer. Grunnen til at ikke politiet ikke har gjort noe enda er visstnok sykdom hos politet (!)

Jeg bare griner og griner og er helt ute av meg! Fikk "nyheten" på julaften og går bare rundt i koma... Jeg har to andre barn og de har hele tiden vært hos meg.

Jeg må selvsagt skaffe advokat, men hvordan takler man slike beskyldninger? Og hvordan skal jeg og min mann klare å bevise vår uskyld? Føler uansett hva en sier eller gjør så er det ikke rett. Noen som vet hva som skjer i slike saker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sannsynligvis vil hun bli avhørt hos politiet. De bruker avhørsteknikker som sannsynligvis vil avsløre at hun lyver, uten at hun selv oppdager det, før det er for seint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er SKAFF DEG EN GOD ADVOKAT FORT!!

Når barnevernet er inne i bildet er det ikke godt å vite hva som kan skje..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker bare, oj, finnes det virkelig barn som går så langt for å få viljen sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte om noe liknende for cirka et år siden, jenta fortalte på skolen at mamma slo henne, fordi hun ville flytte til pappan sin. Full rulle med barnevern etc, men det tok ikke lang tid før løgnene ble avslørt. Tror heldigvis både BV og politi er rimelig trente på slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt om slikt før, og i situasjonen jeg hørte om så klarte barnevernet å gjennomskue dette ganske så fort. Ikke vær bekymret for akk. det, stemmer det ikke så stemmer det ikke. Å finne ut av det vil nok gå ganske fort, men det var sørgelig å høre om situasjonen, det hørtes virkelig vondt ut.

Hold ut denne tiden, en dag vil det ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet tror på henne. Og hun har alt flyttet til sin far. Jeg gav etter for presset etter at han (faren) har psyket meg ned i mange år... (Lang historie) Jeg forstår bare ikke hvordan en snart femten år gammel jente kan være så utspekulert? Jeg har skjelt ut barnevernskuratoren før, og er redd det er derfor de drar tingene langt. Advokaten er ikke tilstede før over nyttår.

Noe av det værste er at da BV ringte familien min så sa de at de måtte love å ikke fortelle meg noe. Fatter ikke hvordan de kan be mine nærmeste å tie om noe slikt? Heldigvis så fikk jeg rede på det av de likevel da familien min mente jeg hadde rett til å vite. Eneste som skuffer meg er at datteren min var sammen med min familile på julaften. Og der var både min mann og jeg. Datteren min fikk penger av oss til jul og jeg fikk en klem av ho. Så jeg har bare trodd at det var ekte fjortisfurting på gang bare... Så senere på kvelden da hun var gått, fikk jeg beskjeden av mine foreldre og søsken.

Jeg VET at jeg ALDRI har rørt datteren min på en upassende måte. Jeg har gitt henne alt hun har ønsket seg. Blant annet det største soverommet i huset, hest på fòr (varte i to uker så gikk ho lei) og mange andre småting. Hva kan få ei så ung jente til å si slike onde ting i det håp om å ødelegge livet mitt?

Kaos i innlegget, men sånn er livet mitt akkurat nå :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Vil du virkelig ha et slikt løgnaktig vesen i huset. Er det ikke bedre at hun bor hos faren da når hun ikke går av veien for løgner og slikt?

Selvsagt er det vondt og tragisk når barna oppfører seg så dårlig som dette. Men nå har jo hun vist sin verste side. La hun bo hos faren og hygge seg der.

Når advokaten er på plass, snakk med han/hun. Dine forpliktelser som mor står selvsagt ved lag selv om du har en ondskapsfull - i alle fall akkurat nå - datter. Men det er ikke akkurat nødvendig å løpe etter en løgner. La henne få noen konsekvenser av løgnene sine.

Stor klem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at din mann ikke har rørt datteren din på en upassende måte?

Det er kanskje litt brutalt av meg å komme med spørsmålet, men det må kanskje stilles...

Uansett, masse lykke til! :klem:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig mulig å gå så langt som det der? For en drittunge! Synes dette er veldig fælt. Skjønner virkelig ikke hvorfor hun kommer med slike løgner?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått flytte til sin far. Barnevernet var fullstendig for det for ett år siden. Far har enda barnevernet inni bildet. Jeg får ingen svar om hvorfor og hvordan ting går. Jeg har enda foreldreansvar. Og jeg skulle hatt datteren min på normalt samvær. Jeg har før fått høre at hun ikke kan tvinges og det forstår jeg jo. Men nå har plutselig disse forferdelige beskyldningene dukket opp.

Så også spørsmål om min mann kan ha gjort noe. Det vet jeg at han aldri kunne gjort! I tillegg har han vært impotent i halvannet år pga sykdom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun har fått flytte til sin far. Barnevernet var fullstendig for det for ett år siden. Far har enda barnevernet inni bildet. Jeg får ingen svar om hvorfor og hvordan ting går. Jeg har enda foreldreansvar. Og jeg skulle hatt datteren min på normalt samvær. Jeg har før fått høre at hun ikke kan tvinges og det forstår jeg jo. Men nå har plutselig disse forferdelige beskyldningene dukket opp.

Så også spørsmål om min mann kan ha gjort noe. Det vet jeg at han aldri kunne gjort! I tillegg har han vært impotent i halvannet år pga sykdom...

Bra du er sikker på at din mann ikke har gjort noe :)

Men litt på siden, man trenger ikke å besitte evnen til ereksjon for å begå seksuelle overgrep. Uønsket seksuell oppmerksomhet er så mye mer enn tvungen penetrereing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er at hun må få hjelp, for hun har store problemer når hun kan holde p\å slik. og jeg hadde latt henne flytte til faren, så fikk du litt ro rundt deg akkurat for øyeblikket. Men jenten behøver hjelp, for det er noe som virkelig plager henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min første tanke er at hun må få hjelp, for hun har store problemer når hun kan holde p\å slik. og jeg hadde latt henne flytte til faren, så fikk du litt ro rundt deg akkurat for øyeblikket. Men jenten behøver hjelp, for det er noe som virkelig plager henne.

Jeg har latt henne flytte til faren. Og jeg har bedt henne få hjelp. Men BV i den kommunen mener tydligvis at alt er min feil Hvis det var så ille, ville ikke barnevernet i min kommune vært inne i forhold til mine andre barn? Jeg føler meg tråkket på og dårlig behandlet av BV som er inne i bildet når det gjelder datteren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har latt henne flytte til faren. Og jeg har bedt henne få hjelp. Men BV i den kommunen mener tydligvis at alt er min feil Hvis det var så ille, ville ikke barnevernet i min kommune vært inne i forhold til mine andre barn? Jeg føler meg tråkket på og dårlig behandlet av BV som er inne i bildet når det gjelder datteren min.

Da må bv komme med en skikkelig begrunnelse, ikke bare det som kommer ut av munnen hennes. Greit nok at man skal stole på barn, men det skal jaggu meg være beviser for det også. Og bv bør virkelig skaffe henne en psykolog, om de nå tror på alt det hun sier, for da har hun virkelig behov for hjelp. Så uansett bør hun få hjelp, enten det er din feil eller om det er andre årsaker til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er BV kun inne i forhold til henne eller er det involvering i resten av barna?

BV er kun inne i forhold til henne. De var selvsagt inni bildet med de andre også når beskyldningene om at jeg slo henne (hun påsto også at jeg slo de andre) men det endte med henleggelse av saken. Så flyttet hun til faren og BV i den kommunen følger henne opp der. Men jeg får absolutt INGEN info! Jeg takler heller ikke hennes saksbehandler. Det er ei ung dame, yngre enn meg, uten egne barn og uten særlig erfaring virker det som. Og jeg har skjelt henne ut etter noter da hun mente at jentungen ikke kunne tvinges til å gå til psykolog eller annet psykiatrisk opplegg... Føler at det blir holdt i mot meg nå. Men hvem er det som ikke står på og forsøker å skaffe barnet sitt hjelp når en ser det lider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...