Gå til innhold

Mitt nye liv


Gjest Kathrine25

Anbefalte innlegg

Gjest Kathrine25

En fin weekend:)

Vi har hatt en super helg:D På fredagen sovnet de små ganske tidlig til dem å være,( sikkert sliten etter en dag med mor/barn klubben osv) På klubben begynner barna å bli store( slik som E&W) og de alle gjør mer ut av seg nå en tidligere;) Så da ble det hjemmekino "date" med min kjære :rodmer: Da så vi Superbad og en annen morsom komedie jeg ikke husker navnet på...Har ikke ledd så mye på lenge :legrine:

Vi spiste også :popcorn: og koste oss med en svært god rødvin:

Moët & Chandon Nectar Impérial:) Lørdagen bestod av leking og ungene ble hentet av sine besteforeldre for overnatting:) Så gøy å se barnas ansikt lyse opp når de ser kjente fjes ;)

Josh(som de fleste mannfolk?) ble litt irritert da jeg brukte litt lang tid på badet for å ordne hår og sminke....Men hey, man ønsker da å vise seg fra sin beste side? Mannen endret mening da han han fikk seg meg :wow: hihi.. Hyggelig å få tilbakemelding på at partner liker det man ser :hjerte: Vi hadde en kjempefin kveld på firmafesten ; god mat, bra underholdning og masse hyggelige mennesker:) Mange medarbeidere kom bort for å si de syntes det var hyggelig å se at J hadde funnet kjærligheten igjen. Hyggelig å vite at J har gode medarbeidere som virkelig bryr seg om hverandre:)

På søndagen sov vi lenge (etter vår mening ;)). Klokken viste litt over 10...Hadde en fin og rolig frokost før vi hentet våre små rundt 12-13 tiden..Gjensynsglede hos alle sammen ja;)

Nå skal vi bade de små:) Må nok forberede seg på at både mamma og pappa blir litt våte av vannet...Det er jo så morsomt å være i vannet , og ikke minst "klappe vannet" slik at det spruter :laugh:

- Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hei hei :)

Har vært på ferie så har ikke oppdatert meg i bøkene til noen, annet enn å oppdatere min egen bok :)

Alt bra med din lille familie? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kathrine25

Spennende nyhet!!:D

Heihei, alle sammen;)

Oppdaget at det er en hel mnd siden sist jeg skrev her, men det er mye spennende som har skjedd her hos oss den siste tiden;) Siden J og jeg har praktisk talt har bodd sammen hvert døgn siden sommeren, og har egentlig funnet ut at det er bedre at vi finner et felles sted;) For slik det er nå drar vi mye frem og tilbake, og det blir litt urolig...Derfor skal vi flytte sammen :yvonne: Eller , vi bor nå sammen i J`s leilighet, da jeg har solgt mitt.Men vi ser frem til å flytte sammen i noe som blir vårt :danse: Vi gleder oss alle sammen;) I løpet av den siste tiden, har vi vært på visninger, og nå har vi funnet et kjempefint hus litt i utkanten av byen med stor hage;) Vi er med i budrunden.... Tror det er rundt 8 interesserte i samme hus, så jeg håper huset blir vårt;) Krysser fingrene for at vi får det, det er absolutt drømmehuset vårt :hjerte:

Noen vil kanskje si at det er alt for tidlig å flytte sammen, men vi har tilbringet så mye tid sammen at vi føler at vi kjenner hverandre på godt og vondt..I praksis har vi jo egentlig bodd sammen siden sommeren, og ja- vi føler bare tiden er riktig for oss nå;) Så da gjør vi hva man mener er riktig for oss alle 4. Familiene våre støtter oss i denne saken, og det er vi glade for:) Dessverre har noen av våre venner ikke helt gitt oss den støtten vi har håpet på, men som sagt er det viktigst å gjøre det som passer oss :)

Både Emma & W trives og vokser;) Det er så koselig å se det sterke båndet som finnes mellom dem:) Nå skal J og jeg vaske og rydde litt her mens barna sover en liten lur..Vi har vært ute på tur i skogen i dag, og da blir de små litt slitne.. Og faktisk er det litt morsomt å gjøre husarbeid sammen også; 1) blir raskere ferdig 2) får mer tid sammen med hverandre og familien.

:husarbeid:

-Kath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!! :)

Ikke tenk på hva andre sier, man skal følge hjertet og gjøre det som føles riktig :)

Lykke til på budrunden, er spent på å høre hvordan det går!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Hurra! :hoppendeglad:

ÅÅ, jeg er så glad :D Vi fikk telefon i formiddag om at vi har vunnet budrunden :hoppendeglad: Var nede på meglerkontoret for litt siden, og skrev under på kjøpet, overtar huset formelt 1.november..Så nå er det bare å ta kontakt med en interiørkonsulent for å finne frem best mulige løsninger for vårt nye hjem:)

Tanken er at vi skal starte med oppussing rundt 1.nov og bli ferdige slik at vi kan flytte inn like før jul:) Vi har tenkt å hyre inn folk som kan hjelpe oss, og dermed blir vi raskere ferdige med huset! Det ble bygget i 2008, men vi vil totalrenovere kjøkken,hovedstue , spisestue, samt 2 av 3 bad samt hovedsoverom og barnas soverom...Så blir et "lite oppussingsprosjekt". Egentlig så trenger vi ikke å pusse opp, da hele huset i grunn er veldig fint. Men vi vil gjøre huset til vårt, og da er det naturlig å endre noen rom til vår stil;)

Nå har mannen holdt til på kjøkkenet en stund...Og kjenner en god lukt, som jeg tror er fra et eller annet bakverk... Kjøkkenet har vært en "forbudt" sone for meg den siste timen..Så kanskje en overraskelse venter?

Kath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!

Så bra at dere fikk huset!!!! :)

Er enig i tanken på å pusse opp. Er greit å gjøre det til sitt eget :)

Hva var det du fikk servert? :)

Får barna hvert sitt rom, eller blir det et felles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Kathrine25

:hjerter_rundt: Elsker mannen

Føler meg så heldig for å ha truffet på denne fantastiske mannen :yvonne: Josh har så mange kvaliteter jeg setter pris på; han er bare helt herlig:) Noe av det jeg setter størst pris på, er hans evne til å vise oss at vi har stor betydning for han i hverdagen....Ikke minst når han leker og tuller med de små, og ser ansiktene deres lyse opp;) Og høre den skjønne barnelatteren

:babygutt::babyjente:

I siste innlegg skrev jeg at jeg trodde mannen ordnet en overraskelse til meg, og det stemte;) Han hadde baket kanelboller, som er det bakverket jeg liker aller best:) Skal ikke mye til for å glede meg....

I morgen overtar vi huset vår, og vi har funnet ut hvordan huset skal se ut sammen med en interiørkonsulent;) Så dette blir bra, "arbeidsstaben" skal begynne med oppussingen samme dag...Sammen med dem har vi ordet en plan, slik at vi skal bli ferdige og dermed klare å flytte inn før jul...Så vi kan feire vår første jul som familie i et hjem som er vårt:D

Vi har diskutert en god del om hvordan vi gjøre det i forhold til soverom og barna...De har frem til nå ligget inne på vårt rom, og vi vil nå gi dem et felles rom ved siden av vårt...De har en trygghetsfølelse når de hører hverandre før de sovner..Høres kanskje litt rart ut, men de kveldene de ikke har sovet i samme rom, har vi funnet ut at de sover mye dårligere osv...Så vi fortsetter dette "samsovingen" en god stund enda, og når de blir eldre vil de få egne rom:)

:nisselue: Gleder meg til julen kommer jeg :gullengel:

Kath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Oppussing

Da har vi kommet godt i gang med oppussingen av huset vårt;) Noen har sikkert sett Extreme Makeover:home edition ? Slikt kaos er det hos oss nå...Det er mye som skal gjøres iløpet av relativt kort tid, men med god planlegging på forhånd over hva som skal gjøres når, så skal vi nok komme i mål innen tidsfristen vi har satt oss:)Spennende å se at rommene begynner å ta form:)

Vi har det bare bra, alle fire:) De to små har vært forkjølet, og begge to har vært i litt dårlig form på grunn av det. Men nå er de heldigvis friske. I morgen skal vi voksne se etter møbler og diverse til soverommene, dette er de siste rommene vi mangler interiør til. Lille W og J kommer hjem snart, da de to har tilbringet tid med W`s mormor og morfar:) Mens Emma og jeg har besøkt farsslekten hennes, gjensynsgleden var stor;) På onsdagen skal vi alle i bassenget, det gleder vi oss til! Barna våre stortrives i det våte element:)

Kath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaos er ikke sp greit, men det blir som regel bra til slutt!! :) deilig å ha sitt eget!! :)

Har du begynt på jobb igjen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kathrine25

50% gjenstår :)

Når det kommer til jobb, så skal jeg ikke tilbake til arbeidsplassen min. Jeg har avklart dette med ledelsen, så det var helt i orden:) Familiesituasjonen er jo ganske annerledes enn før, da man nå har to barn og mann...Både J og jeg kunne godt ha tenkt oss å være hjemme med barna en stund, men en må iallefall jobbe...Så vi ble tilslutt enige om at det ble jeg som fikk være hjemme. Vi føler oss heldige som har mulighet til at en av foreldrene er hjemme:)

Barna vil selvsagt møte andre barn i parken, og i åpen barnehage flere ganger i uken.

Ellers så begynner flere av rommene å bli ferdige:) Kjøkken, spisestue og hovedstuen blir klare til bruk i løpet av neste uke...Så da gjenstår det bare noen bad og soverom før man kan flytte inn.. :jepp:

Kath

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kathrine25

:hjerte: Julehuset vårt :nisse:

Endelig har vi kommet på plass i vårt nye hjem:D

Oppussingen ble ferdig noen dager senere enn planen, men i helgen har vi flyttet inn de siste tingene i huset...I går og i dag har vi pyntet til jul, så nå er det rene julehuset! Vi begge voksne er glade i julen, og har ganske like tradisjoner, så det blir mye sosialt samvær med familie og venner i julen:)

Vi skal ha julefeiringen hjemme hos oss i år, så det blir mye folk på julaften: Min og Josh`s familie, men det blir bare trivelig:) Så det blir fullt hus fra formiddagen på julaften og til 1.juledag,men vi hjelper hverandre med ulike gjøremål;) Dette blir Emmas første jul, så det blir spennende å se hvordan hun reagerer på alt, men tror det skal gå bra:) W er i kjempeaktivitet , han har funnet ut at man kan gå alene! :duskedame: Så vi er kjempestolte :) Emma har blitt svært glad i å gå med oss voksne, så tydelig at hun er ivrig for å bli litt selvstendig, så blir vell ei lita prinsesse som snart går alene også;)

Noen vil kanskje si at huset er litt overpyntet, men er glad i pyntegjenstander; det viktigste er at familien selv er fornøyde;) Masse gilandere, lys og :gullengel: er... Dessuten er :tree: på plass(godt sikret), og det ser egentlig litt rart ut...Nederst på treet ble det ingen pynt, da vi har to små som kan finne det fristende å prøve å ta av pynten...Men fornøyd med juletreet er vi:)

Føler jeg har en indre ro som jeg ikke har kjent til før, at ting for alvor har falt på plass: 2 fantastiske barn, en fantastisk mann og et flott hjem med masse kjærlighet:) Hva mer kan en kvinne ønske seg? :hjertesmil:

- Kathrine

Endret av Kathrine25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kathrine.

Du må fortelle litt om huset, hva dere har gjort og hvordan dere har får det :)

Blir kjempe koselig med masse folk og selskap i jula da, er slik det skal være!!

God jul til dere alle fire, må julen bli helt fantastisk for dere!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kathrine25

Julen 2011

Vi har hatt en kjempefin juletid så langt:)

Julaften ble feiret med familiene våre, det ble en fin kveld. Barna hadde det morsomt, da de fikk mye oppmerksomhet...Og er det noe barna liker, så er det oppmerksomhet :jepp: Middagen bestod av tradisjonell julemat, og til dessert ble det fruktsalat:) Godt med noe friskt etter mye god mat:)

Av julegaver fikk barna mye fint: en god del klær og leker. Både E og W fant fort sine favoritter og lekte med dem:) Av oss fikk de nye vinterdresser og vintersko, noen leker samt at vi har opprettet sparekontoer til dem..Skal gjøre det til en fast tradisjon : å sette inn samme beløp hvert år før jul.:) W hadde på seg en blå skjorte og penbukse, mens E hadde en svart penkjole med detaljer i blått..De var så søte, tok noen fine bilder av de:) Tror nok vi skal forstørre et av dem og henge opp i stuen:)

Etter at barna ble lagt, ble det et glass konjakk og noen konfektbiter på oss voksne:) 1.juledag ble startet tidlig, så barna og vi laget i stand frokostbordet for gjestene våre.

På formiddagen dro de hjemover, og det var herlig å bare være oss resten av dagen..Ellers så ble det julelunsj og juleselskaper både her og der..Blir litt reising frem og tilbake, men slik er jula:)

J fikk en spesialbestilt gitar av meg, da han har snakket om ny gitar i evigheter..En som var kjempeforøyd med gaven sin ja:) Av min kjære fikk jeg en spesialdesignet vinterkåpe og en alliansering med fire diamanter- som symboliserer familien vår..Gjett om jeg ble rørt da jeg åpnet esken.. :rodmer::hjerte:

Håper dere har en fin romjulstid:)

J har lagt barna, de er slitne etter en aktiv dag ute..Så nå skal mannen og jeg åpne en flaske vin og sette oss foran peisen å slappe av litt..;)

- Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Huset vårt:)

Har tenkt en stund på å lage et eget innlegg om oppussingen av huset, og nå hadde jeg tid til å skrive litt:

Vi har nå et kjempefint hus(jeg kaller det hus, men det er egentlig en villa) litt i utkanten av byen med stor hage:) Det ble bygget i 2008, og var i god stand da vi kjøpte det. Men vi ville gjøre noen endringer allikevel, så kjøkken,hovedstue, spisestue, 2/3 bad, hovedsoverom og barnas soverom ble totalrenovert.

Huset ligger som sagt i utkanten; med en fin hage og stor parkeringsplass;) Vi har planer om å gjøre hagen litt mer barnevennlig etter hvert når våren nærmer seg, med sandkasse, huskestativ osv. Det er et ganske tradisjonelt hus utseendemessig egentlig, vi har god plass. Men en del av arealet er ikke i bruk enda, da det finnes rom det ikke er gjort noe spesielt med enda.Men planer har vi også for disse rommene;)

Innendørs har vi satset på vår egen ”interiørtrend” hvor åpne, og lyse flater står i sentrum. Vi begge liker kunst og design og dette gjenspeiles i interiøret vi har valgt. Innslag av sterke farger finner vi også, blant annet på kjøkkenet(i form av kjøkkenutstyr) og på stuene.

På kjøkkenet har vi satt inn et stilrent, moderne kjøkken i hvitt med integrerte hvitevarer i børstet stål. Vi har valgt en lys, varm grå tapet som passer kjempefint(synes i alle fall vi).

Nye hvitevarer som kjøleskap og kjølerom, fryseskap, og induksjonstopp. Har til og med fått begge ovnene jeg ønsket meg, vanlig stekeovn og dampovn :) Vi er kjempefornøyde med produktene vi har fra merket Miele.Vi var begge enige om at det var ønskelig med en kjøkkenøy , så det har vi også skaffet oss.

Hovedstuen vår er bare helt fantastisk:D Bedre enn vi ventet oss egentlig:)Stuen har to sofagrupper, og i det ene hjørnet finner vi (”mamma og pappas” ;) lenestoler, hvor vi håper vi kan lese og slappe av…Har ikke rukket å prøvd ut det noe særlig enda, men regner med muligheten vil dukke opp;) Stor og fin peis har vi også fått, jeg ville egentlig ha en mindre en..Men forhold handler om kompromiss, så da fikk Josh peisen sin;)Lyse farger på veggene går igjen også på stueveggene .Noe fargerikt interiør i kongeblått gjør at det blir komplett.

I hovedstuen har vi valgt å ha en ”tv-fri” sone , heller med fokus på familieliv hvor barna har et eget hjørne med diverse leker osv. I andre etasje har vi en tv-stue. Mange har synes det er litt rart å ikke ha tv i hovedstuen, men vi vil ha det slikt:)Er så det rart ha en ”tv –fri” sone i stuen?

De voksnes soverom har et eget bad med et passe stort badekar , som man enda ikke har hatt tid til å prøve…Har vært travle tider for oss...Dobbeltsengen er herlig, og mannen hadde ordnet det slik at vi fikk ”walk in closet” Da ble jeg litt satt ut, for jeg hadde snakket litt om jeg ønsket meg det..Mannen overrasket meg han :rodmer:

Barna deler rom , som ligger ved siden av vårt nå..Etterhvert får de egne rom, men akkurat nå trives de med å dele rom. De faller raskere til ro og sover bedre med vissheten om at de er i nærheten av hverandre..Prøvde tidligere å ha de på separate rom, men da ble det lange netter for store og små..

I første etasje har vi gang,toalett, kjøkken, spisestue, hovestue, et gjesterom pluss ett tomt rom. 2 etasje består av vår soverom+ bad, barnas soverom, tvstue, bad pluss 3 rom som (i julen ble brukt som gjesterom). I tredje etasje finner vi bad, loftstue/treningsrom, kontor, og toalett .

Det er herlig å ha et hjem som vi kan kalle vårt, og føler virkelig vi har blitt en ordentlig familie når vi har flyttet sammen! :yvonne: Vi har vært ganske enige om hvordan vi ville ha ting, men J fikk i alle fall ønsket sitt oppfylt om å ha stor tv og (noe som skulle være et ” kanonbra”) hjemmekinoanlegg..Synes tven var litt i det største laget , men mannen min er sikkert lik andre menn på det området..Å ha størst mulig tv og beste hjemmekinoanlegget som finnes på markedet? :fnise:

Vi er iallefall storfornøyde med huset vårt, og tiden fremover blir spennende:) Om ikke så alt for lenge blir Emma 1 år :hjerte: , og Josh begynner i arbeid snart...:)

Tilslutt i dag, vil jeg ønske dere alle et riktig godt nyttår:) Håper dere får et fint år:)

- Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kathrine25

Aktivitet i dag

Josh startet på arbeid i dag, og jeg har vært hjemme - travelt opptatt med to små;) De er svært aktive, det er full fart i W:) Så løsningen for å ha kontroll er å sette for grinda i dørkarmen, så jeg har oversikt over dem :) Så når vi har vært inne, har vi hatt tilholdsted på kjøkken og "leke"stua for det meste:) Og Emma reiser seg opp og "går" når hun kan holde seg fast i ting- som f.eks sofaen og bordet på stua:) Det er nok ikke lenge til hun tar sine første skritt alene tenker jeg... Ellers så har vi vært ute :)

Ellers så har Emma bursdag om noen få dager, og her er kaken jeg skal lage til henne:

1-bursdagskake. Jeg laget en liknende kake til W`s 1-årsdag i høst, men da i blått:) Ble en suksess iallefall, så håper denne kaken blir like grei:)

Jeg synes det er kjempemorsomt å tilbringe tid på kjøkkenet og prøve nye oppskrifter:) Skulle egentlig ønske at jeg hadde mer tid til det, men tar til takke med den tiden jeg får:) Så må bake litt til lørdagen , da vi skal feire bursdag :hjertesmil: Er i full gang med planleggingen av bursdagfeiringen, blir en god del folk( da vi har stor familie og og to vennepar med barn som vi har vært en god del sammen med ,da barna er ca like gamle)

Josh leker med barna nede, mens jeg nå skal prøve det nye badekaret vårt på ordentlig, og slappe litt av , hvis jeg får til det da;)

-Kathrine

Endret av Kathrine25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

EMMA 1 ÅR :babyjente:

EMMA ble 1 år i dag 12/1-2012:) :hjerte: Tenkt det, lillejenta har feiret sin første bursdag :)Mye har skjedd i løpet av Emmas første leveår, men vi er kjempefornøyde med ting som de er i dag;)

I dag , på formiddagen hadde vi et lite barneselskap, med noen venniner av oss med barn og noen av naboene som har barn på E og W`s alder:) Barna koset seg med lek og litt kakespising, mens vi voksne hadde en hyggelig tid vi også

Da Josh kom hjem, koset vi oss med god mat til store og små, ellers så har det vært rolig lek og kosestund med høytlesning i armkroken til mamma og pappa.. :hjerte: Det blir familieselskap senere i helga

:bursdag:

- Kathrine, kjempestolt mamma til 2 små 1 -åringer;)

Endret av Kathrine25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen som var i går!!! :)

Når er W født? Lov å spørre hva W står for?

Høres ut som du har fått deg en fin familie og det syns jeg du fortjener :)

Hørt noe mer fra biologiske far?

Endret av InLoveWithLife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Familieselskap og bursdagsfeiring :gave: [/b]

I helga har vi hatt selskap for familien, det var kjempekoselig:) Min familie og J`s familie var der, det samme var farmor og noe slekt fra min eks`side. Vi hadde en fin feiring med en svært opplagt 1-åring som var i perlehumør, og som sjarmerte alle :) Ellers så har vi hatt en rolig søndag, hvor vi har vært på tur i en skog i nærheten:)

William ble født i november, så han er ca 2 mnd eldre enn Emma. Han er en skjønn gutt, som er kjempesnill, og meget aktiv:) De er begge to herlige unger, og for de så er vi likestilte foreldre:) De har blitt like knyttet til oss begge, og det har fått oss voksne til å virkelig se for oss livet videre :hjerte: Vi utgjør en fin familie, og jeg er så takknemlig for å ha 3 slike personer i livet mitt:)

Kath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...