Gå til innhold

Mitt nye liv


Gjest Kathrine25

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kathrine25

TANKER om helga:

I helga har vi fått besøk fra både familien og venner, og det har vært kjempekoslig. Lillejenta har fått mye fint av gaver, det setter jeg pris på:) Både mine foreldre og barnefarens foreldre har vært her for å møte det nye barnebarnet sitt. Barnefaren var innom tidligere i dag og det gikk ikke så bra.Tydelig at hun er usikker på hvem han er ,for hun gråt hele tiden når han holdt henne.I det øyeblikk jeg fikk henne, ble hun rolig med en gang...Får håpe det går bedre etterhvert...

Han fortalte at de hadde det bra og at hun( den nye samboeren) har termin i begynnelsen av mai..Så dette tyder på at hun har måtte blitt gravid ganske fort etter deres "forhold" begynte...Men slik er det....Han hadde ikke samboeren med seg,og det har jeg gitt beskjed om han ikke kan ....Jeg er overhode ikke klar for å møte henne enda, men uansett så må vi få i stand en samværsavtale etter hvert...Han har ikke vist så stor interesse for det enda...

Lillejenta er helt fantastisk:) Hun kan bare ligge i vogga å se på meg <3 Det er en fryd å være mammaen hennes, men det merkes jo at jeg er alene med henne...Litt slitsomt er det jo, men jeg sover/slapper av når hun gjør det...Og jeg har fått en rolig baby, så føler meg heldig sånn:) men må gi en honnør til de andre alenemødrene der ute,uansett om babyen er rolig eller urolig- vi klarer oss bra:)

Takk for alle lykkeønskninger og gratulasjoner som jeg har fått:) Slikt rører et mammahjerte :hjerte:

:kgbaby:

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

TANKER

Fikk en telefon fra megleren vår i dag, om at huset til meg og min eks har nå blitt solgt...Det er en lettelse at det gikk i orden:) Noen venninner var innom oss i formiddag, og det var kjempekoslig:) Lillejenta storkoser seg med oppmerksomheten. De spurte om vi hadde bestemt navn ,men det er ikke helt bestemt enda.Barnefaren og jeg ble enige om at hun skal bære mitt etternavn, og det virker som han egentlig ikke bryr seg så mye om hva hun heter...Han har egentlig ikke vist så alt for stor interesse for henne, han møtte henne på sykehuset etter fødselen og han har vært på besøk her hjemme en gang...Han har altså sett datteren sin 2 ganger etter hun kom til verden..

Jeg vet at han tidligere har holdt avstand pga det som har skjedd mellom oss, men jeg har sagt til han at jeg vil at han skal tilbringe tid med henne...Lurer på om hans nye samboer ikke vil at han skal tilbringe så mye tid med oss?? For de to gangene han har vært med oss, har hun ringt og sagt at han måtte komme hjem...

Lillejenta ligger nå i vogga si og sover søtt....Hun er så søt når hun sover<3

- Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt tenkes at hun ikke vil at han skal være med dere. Håper han er såpass voksen at han ikke lar henne styre dette! Jeg blir rørt av å lese om datteren din og deg, og provosert av å lese om x'en din...

Du er flink, du takler det veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer masse :)

:babyjente:

Får håpe han tar til vett og vil være sammen med jenta si ettervært! Hvis ikke skal du nok se at det dukker opp en man som du både vil dele ditt, og veslejentas liv med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

I SJOKKTILSTAND - og en glede i hverdagen :gullengel:

Jeg trodde egentlig at jeg aldri ville komme til å skrive dette innlegget, men det er slik at det jeg fryktet som mest har skjedd....

I går kom barnefaren på besøk, og jeg var da egentlig litt glad for at han kom...Tenkte at nå hadde han kommet til fornuft og ville tilbringe tid med datteren sin :) .Men det var ikke derfor han kom.Han fortalte at forloveden hans ikke ønsket at han skulle tilbringe tid med datteren( og meg) fordi hun var så usikker og litt sjalu...Jeg ble svært overrasket, for det første er de forlovet(bare i underkant av to mnd siden jeg og han brøt forlovelsen vår),og ikke minst at HUN har sagt det....Og det faktum at han fortalte at han aktet å holde seg unna oss en stund...Til hun hadde fått rotet seg ned, og slikt....Trodde virkelig at han var voksen nok til å stå opp for seg selv, for det er jo faktisk hans datter også!

Nei, jeg er virkelig overrasket over retningen dette tar.Trodde ikke i mine villeste drømmer at dette ville skje,han som gledet seg så til at lillejenta skulle komme til verden, og nå vil han ikke se henne.. :kjefte: Jeg vet ikke om det er slik at han faktisk ikke vil ha kontakt med henne/oss eller om det er den nye forloveden som trekker i trådene her. Uansett , så blir det ikke ordnet noe samværsavtale enda...Slik som situasjonen er nå, så er det uaktuelt... Jeg er både sinna og skuffet over hele greia, og jeg er fly forbannet på min eks forlovede...At det går ann å kreve noe slikt!!

Tiden vil vise om evt når og hvis en slik avtale kan bli bestemt. Han sa seg iallefall villig til å betale mer enn barnebidraget han må betale. Så det tar jeg i mot, og skal opprette en egen konto til lillejenta. Huff, er så glad for at lillejenta er så liten enda...Slik at hun ikke forstår det som skjer/det som har skjedd.....Tenkt, det ville ha vært 100 ganger verre om hun hadde vært eldre, for da vet hun og skjønner hun mer av det...Uansett er dette en situasjon jeg ikke unner noen! Misforstå meg rett, det er en forferdelig situasjon uansett hvor gammel barna er, men jeg vil påstå at det er verre jo eldre barna er.

Det er lillejenta som holde meg oppe for tiden, jeg må si at avsløringene har vært tøffe å takle. Det føles uvirkelig å være i denne situasjonen, men jeg håper virkelig at livet fra nå av vil bli bedre:) Uten noen flere sjokkavsløringer og beskjeder, for hva kan det være igjen av avsløringer nå?? Dette ble et langt innlegg , men jeg må bare få ut frustrasjonen....Det hjelper både å snakke om det og skrive det ned..

En vakker dag vil jeg nok finne en mann som gledelig ønsker å ha oss begge i livet sitt:)

Føler for å dele en gledelig nyhet som avslutning på dette innlegget: Jeg har endelig bestemt meg for navn til lillejenta: Emma :hjertesmil:

Takk for at du er til Emma, du er mammas lille :engel::)

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fyr :roll: Mannen er jo tydeligvis helt tøffel. Og forlovet igjen allerede?? Det er tydeligvis ikke spesielt alvorlig for han å forlove seg da, i og med at han kunne gjøre det han gjorde mot deg, sin forlovede, og så forlove seg med en annen rett etterpå :roll:

Tipper det er slutt mellom dem innen ett år..

Ikke rart hun er usikker og sjalu heller, hun vet jo hva han gjorde mot deg (med henne) og er vel redd han skal gjøre det samme mot henne også..

Bra du koser deg med datteren din :) Emma er et nydelig navn :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å såre deg enda mer, men jeg så for meg at dette ville skje.

Sett deg i hans situasjon. Siden han valgte å stifte familie/forlove seg(!!!???)) med den nye dama, han har sikkert en del følelser for henne. Det betyr jo at følelsene hans for deg har ikke vært der på en stund. Du forteller jo selv at de de hatt et forhold over lenger tid osv... Jeg tror at han ble på en måte lettet av å bli avslørt, slik at han slapp å leve et dobbeltliv. Nå som du er "borte", kan han bare konsentrere seg om den nye familien sin... Dette er jo veldig brutalt, men jeg tror ikke det er så langt fra virkeligheten. Jeg tror heller ikke han ønsker så veldig samvær med sin datter, da han likevel venter et nytt barn med den nye dama si.

jeg synes du skal bare GI FAEN i ham og kose deg med lille jenta di! Han er ikke verdt et minutt av din frustrasjon. Håper dette forholdet deres tar kjapt slutt og han skjønner hva han har gjort og hvor mye han har mistet.. Idiot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær glad du slipper å bo sammen med den sleipe jævelen, han fortjener verken deg eller Emma. For en dust!!!

gir deg en :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot, fatter ikke det er mulig engang. En så feig mann fortjener ikke å være pappa! Hallo, kan ikke se datteren sin pga den nye dama?! Og han går med på det?! For en dust han er! Blir faktisk sjokkert over at han ikke setter foten ned.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

TAKK

Takk for fine ord, de varmer :)

De har forlovet seg, og det virker som om han vil konsentrere seg om sin nye familie.Synes det er trist med tanke på Emma, at faren hennes ikke ønsker å ha kontakt med henne...Men både han og hans forlovede ønsker tydeligvis lite/ingen kontakt med henne. Jeg skal nå se fremover, og fokusere på datteren min:)

Siden han har gått frem så fort(med ny forlovede,nytt barn på vei osv) så er det sikkert som du sier MsLeea, at han ville bli oppdaget for å slippe å leve et dobbeltliv.Var sikkert derfor han og hans forlovede møttes i huset vårt, slik at han kunne bli avslørt.....

Men virker som han har tatt en beslutning, og han må leve med den.Synd at det går utover Emma, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med....Vi skal klare oss fint vi:)

-Kathrine

Endret av Kathrine25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TAKK

Takk for fine ord, de varmer :)

De har forlovet seg, og det virker som om han vil konsentrere seg om sin nye familie.Synes det er trist med tanke på Emma, at faren hennes ikke ønsker å ha kontakt med henne...Men både han og hans forlovede ønsker tydeligvis lite/ingen kontakt med henne. Jeg skal nå se fremover, og fokusere på datteren min:)

Siden han har gått frem så fort(med ny forlovede,nytt barn på vei osv) så er det sikkert som du sier MsLeea, at han ville bli oppdaget for å slippe å leve et dobbeltliv.Var sikkert derfor han og hans forlovede møttes i huset vårt, slik at han kunne bli avslørt.....

Men virker som han har tatt en beslutning, og han må leve med den.Synd at det går utover Emma, men det er ikke noe jeg kan gjøre noe med....Vi skal klare oss fint vi:)

-Kathrine

Ja, det kan nesten se sånn ut. Derfor er jeg ikke så sikker på at det er hun (nye dama) som krever at han ikke skal ha noe kontakt med dere. Det kan bare være at han ikke har lyst å bruke tiden sin på dere, når han hat noe nytt å glede seg til. Men sikkert begge deler. Hun kan ikke føle seg så stor i hatten, der hun sitter som gravid elskerinne.. Hva er sjansen for at han ikke finner ENDA ei, når han blir lei henne...

Jaja, anyways. Jeg synes du skal heller fokusere på lille datteren din og ikke tenke på mye på han. Tror du har nok å bruke kreftene dine på, som det er. Kan heller sette strek over alt som var og satse på å starte nytt og bedre liv. Tror det finnes mange fantastiske menn der ute som vil mer enn gjerne ta vare både på deg og på lille Emma.

(ps: statistisk sett er det høyest antall skilsmisser/brudd for de par som har basert sitt forhold på utroskap (altså når de fant til hverandre, men en eller begge var fortsatt i forhold), så utsiktene for dem er ikke fult så gode...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

12 dager, trilletur og besøk

Emma er 12 dager gammel i dag;D Det er utrolig hvor fort tiden går,men det er da bare et godt tegn , ikke sant? Vi har vært på trilletur ute i dag, hun storkoser seg;) Hun lå godt innpakket og hadde det som plommen i egget! Det er godt å røre på seg, og det er herlig å være ute når sola titter frem bak skyene! Min svigerinne var med på trilleturen, det er kjempehyggelig med selskap. Av venninnegjengen så er det jeg er blitt mor , og derfor er det greit å ha noen andre å spørre om råd og tips:)

Besteforeldrene hennes, altså barnefarens foreldre, kommer på besøk i ettermiddag...De gleder seg til å se henne igjen, og det gjør jeg også:) Selv om barnefaren ikke ønsker kontakt med oss, ønsker de å tilbringe tid med oss....For hun er jo barnebarnet deres også:) Så det synes jeg er kjempebra, at de vil lære henne å kjenne...For barnefaren hadde vistnok sagt til foreldrene at han ikke ønsket at de skulle ha kontakt med oss, men da hadde de sagt i fra til han.

Han og hans nye dame ønsker ikke å ha noe med oss å gjøre, så da får han ta konsekvensen av de valgene han tar. Igjen så er det synd at det går utover Emma, men slik er det dessverre. Vi ser heller fremover, og jeg skal sette en strek over alt dette! Som MsLeea sa, har jeg nok å bruke kreftene mine på;) Det er mye nytt som trengs å læres, og det er mye som jeg må bli vant med! Som mange førstegangsmødre er jeg litt redd for at jeg ikke gjør ting riktig, men Emma har det bra hun! Så jeg gjør nok ting litt riktig iallefall! :kgbaby:

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kathrine25

ÅÅ, for en pen baby!

Vi var på trilletur i dag, og jeg bestemte meg for å trille til det området hvor jeg bodde før...Det er veldig mange av vennene mine og andre bekjente som bor der, og jeg ville stikke innom området for å se om noen var hjemme....Vi traff noen av dem, så det var kjempekoslig:) Etter å ha vært på diverse kaffebesøk, så måtte jeg innom butikken for å kjøpe noe, og jeg tror aldri jeg har brukt så lang tid på en matbutikk før! Vi ble stoppet av mennesker jeg aldri har sett før eller kjenner, og de ville kikke ned i vogna. De gratulerte meg som nybakt mor og kom med kommentarer som "ÅÅå, for en pen baby!" osv.Er dette vanlig, eller er det bare et spesielt tilfelle?? Var jo hyggelig at folk synes at babyen min er søt og pen da, men lurer litt....Flere som har opplevd dette?

Besteforeldrene hennes var på besøk i går, og det var trivelig å møte dem igjen:) Emma er et sjarmørtroll,vanskelig å ikke bli betatt av henne :rødme: Jeg er så takknemlig for å være mammaen til Emma <3

- Kathrine

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

En følelsesladdet dag

I dag har kjøperen av brudekjolen min vært innom og hentet den...Må si det var kjempegreit å bli kvitt den, men samtidlig ble jeg litt trist...For denne kjolen var drømmekjolen med store bokstaver! Jeg er jo glad for at bryllupet er avlyst nå(med tanke på alt som har skjedd), men samtidig så er det litt trist at jeg ikke fikk bruke kjolen...Da den kommende bruden prøvde den,strålte hun av lykke:) Og jeg er glad for at den gleder noen andre:)

Da jeg flyttet fra huset og over i leiligheten ble mye av mine ting pakket ned i bokser og esker.Siden Emma kom tidligere enn ventet, ble jeg ikke helt ferdig med å tømme de siste eskene....Jeg kikket på dem i dag, men det endte med at jeg pakket alt ned igjen og satte alt bakerst i boden...Litt tidlig å begynne å se på bilder av det" lykkelige paret" (jeg og min eks) samt brev, gaver osv...Må nok se gjennom det etterhvert, men jeg lar det stå for nå. Emma er som alltid mammas solstråle, og store glede i hverdagen:) Hun sjarmerer alle i senk;)

Mulig det er litt tidlig, men jeg måtte bare få tankene over på noe annet nå i ettermiddag..Har begynt å tenke litt på dåpen...Siden barefaren ikke ønsker kontakt med oss, så gidder jeg heller ikke å høre om hva han mener om saken...Jeg har tenkt at hun skal døpes i et kapell i en katedral som ligger i nærheten..Helst kunne jeg tenkt meg å døpe henne i en liten kirke, men siden det bare er store katedraler i området så får det bare bli sånn. Tror uansett det vil bli en koslig dag jeg:) Vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det med barnefaren og hans nye forlovede da... Han er jo barnets far, så han må jo inviteres? Og tror det eventuelt er lite sannsynlig at han kommer uten henne...På en måte ønsker jeg henne ikke der overhode, men da hun kommer til å bli Emmas stemor etterhvert, så må jeg jo takle å være i nærheten av henne. Huff, glad for dåpen ikke skal skje enda, slik at jeg har tid til å tenke og planlegge.

Hva ville dere ha gjort?

-Kathrine

Endret av Kathrine25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nesten rørt av hvor omtenksom du er! Prøver å sette meg inn i din situasjon, hva jeg hadde gjort i mitt barns dåp med gravide elskerinna til eksen?! HMM, satt opp sperringer i 10km omkrets?! Hatt bevæpnede vakter rundt kirka? Nei, uff... Det var litt satt på spissen, men du skjønner hvor jeg vil hen...

Synes du kan fint kreve at hvis han først kommer, at han kommer alene. Og for å slippe å måtte forklare deg, hadde jeg bare sendt ut formell invitasjon med kun navnet hans på. Så får han ta hintet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Det er absolutt ikke enkelt å vite hvordan man skal forholde seg til situasjonen og personene det gjelder, men dåp vil det bli etterhvert...Og selv om de nå ikke ønsker kontakt, kan det jo endre seg...Og da vil isåfall hans nye forlovede tilbringe tid med datteren min , så jeg må lære meg å være i nærheten av henne..

Jeg skjønner hvor du vil hen MsLeela, du kommer med et godt tips der;) Ikke enkelt dette her, men forhåpentligvis vil jeg komme frem til en løsning jeg blir fornøyd med:) Familie,venner og bekjente har alltid sagt at jeg ønsker alt godt for alle, og handlingene mine har gjenspeilet det...Alt som er viktig for meg nå, er Emma <3 Jeg prøver å tenke gjennom dette, da det faktisk er snakk om faren til datteren min( og dessverre hans forlovede som jeg må akseptere etterhvert)

Bare kom med innspill, folkens! Jeg vil gjerne høre hva dere ville ha gjort hvis dere var i min situasjon!

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...