Gå til innhold

Mitt nye liv


Gjest Kathrine25

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kathrine25

Babyen min :hjerter_rundt:

Takk for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen :hjerte:

Det er utrolig hvor for de små vokser,de forandrer seg hver dag:) For 3 mnd siden var Emma helt hjelpesløs:men nå kan hun snu seg fra mage til rygg, ligge å leke litt for seg selv og ikke minst la mammaen sin få vite når noe ikke er riktig! :ler:

Hun elsker å ligge under babygymmen, ofte kan hun ligge der i 20-30 minutter men da lager hun lyd for å gjøre meg oppmerksom på at " jeg er her mamma" :rodmer: Søtt er det:) Emma har veldig lett for å smile å le, så vi snakker og tuller sammen vi. Hun liker også å sitte "selv", men er litt ustødig så litt støtte må til:) Ellers så er barneviser noe hun liker å ha i bakgrunnen...Selv om jeg ikke har den beste sangstemmen, må jeg synge litt..Egentlig utrolig at hun hører på :ler2: Jeg synes det er kjempemorsomt når hun prøver å snakke, det kommer søte plundrelyder og vokallyder som a og o.

Over helga skal vi på 3 månederskontroll, det tenker jeg går helt fint:) Emma tok jo sin første sprøyte ved forrige kontroll; det var ikke populært...Det tok utrolig lang tid å få henne rolig igjen, så er glad for at det vil være en stund til neste sprøytevaksine...

Nei, nå skal jeg henge opp litt klær mens hun ligger å koser seg på gulvet...

-Kathrine & en smilende baby;)

Endret av Kathrine25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig Kathrine!

Blir veldig glad på dine veiene. Du har fortjent en søt og snill baby! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser står frem :hallo:

Har fulgt med litt her siden du startet den andre tråden.. :)

Men bare stusset over en ting; ble ikke lillejenta di født i januar? Da er hun vel 3 mnd nå?

Har selv ei jente som nettopp ble 4 mnd, men hun er født i desember.. ;)

Ha en strålende søndag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kathrine25

Småsyk baby?

Først,takk for hyggelige tilbakemeldinger:)

Til Jesse, selvfølgelig er hun 3 mnd;) Som dere vet har ting skjedd i det siste, og enkelte innlegg har blitt skrevet ned raskt for deretter å bli postet... :fnise: Leste innlegget ditt, og begynte jeg å lese gjennom de siste av mine innlegg, så da at jeg hadde skrevet feil tall...Men da er det rettet opp iallefall :fnise:

I ettermiddag /ikveld har Emma vært ganske ulik seg- sutrete og litt utilpass... Oppdaget at hun hadde feber, så jeg målte den flere ganger...Varierte mellom 38 og 38,9. Hun har fått stikkpille(paracet for spebarn) samt prøvd å kjøle henne litt ned med med kjølig klut.Akkurat nå sover hun, men skal ringe legevakten straks...

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kathrine25

Mye har skjedd - :rodmer:

Dagene flyr avsted, og mye har skjedd siden sist jeg skrev her...

BF har alltså reist avsted til sin nye jobb utenlands for ca en uke siden...Han kom faktisk hit kvelden før han reiste for å si hadet til Emma da, noe jeg egentlig ikke trodde han ville gjøre..Men det var da greit det. Selv om ting har vært litt frem og tilbake ,ville jeg tro at når en far forlater barnet sitt for en uviss tidsperiode, så ville det være følelser inne i bildet...Ikke denne gangen.Jeg kjente han som en følsom mann , men mulig han har endret seg da...Ikke vet jeg..Uansett, så var det et litt pussig møte...Kort og presist: "Hade bra Emma, pass på mammaen din, og du Kathrine ,må passe på henne" Selvfølgelig skal jeg det svarte jeg tilbake..(var litt fristet til å tilføye: ja, noen må da det" men det gjorde jeg ikke)

Skjønner fremdeles ikke helt prioriteringene hans, da han heller velger karriere framfor familie/barnet sitt... Han var stikk motsatt før, men man kan da endre sine prioriteringer....

Emma og jeg har hatt det travelt vi: vi har vært på mor/barn klubben, gått trilleturer, vært på besøk til ulike folk++ Har også vært på besøk til bestemor (på farssiden)Gjensynsgleden var stor hos begge to tror jeg;)

Hun sa at hun ikke likte sønnens prioriteringer og valg han har tatt, det vvar ikke slik han hadde blitt oppdratt sa hun..Jeg sa bare at han må leve med de valgene han har gjort.

Forresten, fikk jeg telefon i går av BF, om at hun eksdama var lagt inn på sykehus pga svangerskapsforgiftning og at de måtte få ut babyen...Så nå hadde de tatt dnaprøver osv og venter på svar..Dette ville ta inntill 2 uker før man fikk svar....

Ja, det må jeg også fortelle...Offisielt heter barneklubben "Mor/barn-klubben", men det er også noen fedre som er med der..Spesielt en av fedrene der har jeg fått god kontakt med, og vi har også vært ute på cafe, alle fire( jeg og Emma, og han og sønnen hans)Han ble alenefar etter at hans kjæreste og mor til barnet døde under fødselen..Det må være helt forferdelig å miste sin kjære på en slik måte..Må si at måten han har taklet dette på, er svært beundringsverdig. Han tok permisjon fra jobben for å være hjemme med sønnen sin, og han gjør en kjempefin jobb:) Vi begge to merker at vi har en spesiell kjemi, men vi er enige i å ta ting rolig, da begge har vært igjennom ulike ting som har / fremdeles preger oss...Han er en kjempehyggelig mann som jeg liker å tilbringe tid sammens med, :rodmer: og Emma virker å like han også :) Han har sagt at han liker meg også..

Nå skal jeg gjøre litt husarbeid(prøve iallefall) mens Emma ligger å koser seg med babygymmen...Så skal vi i formiddag møte Josh og sønnen i en park:)

Kathrine

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kathrine25

:)

Det er en god stund siden sist jeg har skrevet her, men vi har hatt mye på programmet de siste ukene:) Emma og jeg reiste hjem til mamma & pappa for å feire nasjonaldagen, det var kjempekoselig:) Traff igjen flere av mine gamle bekjente fra ungdomstiden. Virkelig morsomt å møte dem igjen. Emma fikk altså oppleve sin første 17.mai, hun var kjempesøt i den fine drakten sin:) Blid som ei sol gjennom hele dagen.

Vi har også møtt Josh og sønnen hans flere ganger,og barna trives i hverandres selskap virker det som:) Vi voksne har også vært ute noen ganger uten barna, og kan egentlig si at ting går fremover:)Og at vi trives godt i hverandres selskap :rodmer:

Når det kommer til eksen, og hans eksdame som nå har fått en sønn, så viser resultatet av DNA-prøven at min eks ikke er faren til denne babyen.For et styr dette har vært, jeg er virkelig glad for at resultatet ble klart, da jeg nå for alvor kan legge alt bak meg -og se fremover:)Pappaen til Emma har bare kontaktet oss pga denne nyheten, og han spurte ikke engang hvordan det stod til med datteren hans. Jaja, slik er det.

Josh og sønnen kommer snart på besøk til oss, så jeg må ordne litt mat til oss:)

-Kathrine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kathrine!

Så utrolig hyggelig å høre at du har funnet deg en "god venn" :)

Det trenger du virkelig nå! Og du fortjener en mann som liker deg og nyter ditt selskap,

og som du klarer å ha tillit til :)

Må innrømme at jeg var nervøs når jeg skulle lese om svaret på DNA-prøven.. Men jeg må si jeg ble glad når jeg så resultatet. Det må ha vært en enorm lettelse..!

Kos deg videre, håper dere hadde det koselig i går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Tankespinn om J & W

Takk for hyggelige meldinger:)

Jeg skal innrømme at jeg ble utrolig lettet over å få kjennskap til resultatet av dna-prøven, føler at jeg fikk en ordentlig avslutning på en del områder. Men nå er den saken ute av verden, og det er først nå kan jeg virkelig kan se lyst på fremtiden og tillate meg å stole på menn igjen:)

Vi hadde en fin dag med Josh og sønnen hans(kaller han bare W her) i går. Selv om W er 2 mnd eldre enn Emma, så har de det morsomt sammen når de ligger på gulvet og leker med babygymmen. De "snakker" også sammen - litt morsomt å høre på :fnise:

En ting jeg synes er greit å se, er at Emma virker trygg på Josh;) Selv om vi har kjent hverandre en stund, så er det først de siste mnd vi har begynt å møtes på denne måten. W er en kjempegrei baby som jeg også begynner å bli glad i...VI begge kan vell si at vi begynner å utvikle følelser for hverandre....Og vi som ble enige om å ta ting rolig....

Må bare igjen si at jeg er virkelig beundrer Josh for måten han har taklet å miste kjæresten sin, og samtidig bli alenefar for sønnen sin...Tror nok mange menn hadde mistet fotfestet i en slik situasjon, men som Josh sa til meg en dag " Å få barn skal være et av de lykkeligste øyeblikkene i livet ditt. I mitt tilfelle ble det også et mareritt. I et øyeblikk trodde alle at vi skulle miste dem begge, men W hadde styrke og klarte seg. Selv om jeg mistet min kjæreste og W mistet sin mamma, viste jeg at jeg måtte ta meg sammen for W`s skyld. W skal få kjennskap til mammaen sin.Men jeg håper at jeg en dag vil finne en dame som jeg vill elske og dele resten av livet mitt med, og at denne kvinnen vil elske W som sin egen og som lar han få en mamma"

Må innrømme at jeg gråt noen tårer da han sa dette. Det er lett å se at han forguder sønnen sin, og det varmer et mammahjerte å se at en far bryr seg og er så glad i ungen sin:) Han har gitt meg troen på at det faktisk finnes fedre der ute som virkelig bryr seg om ungene sine - han et bevis på det:)

Han har faktisk spurt oss om vi vil være med på en liten tur om ca 3 uker,da han har feriehus ved sjøen....Har egentlig ikke gitt han noe svar enda: Må satse for at man skal vinne noe ikke sant?? I dette tilfelle: Kjærlighet. Hvis vi blir med på hyttetur, vil vi også treffe deler av familien hans(foreldre og søsken med familier, da de bor i det området). Da vil ting bli seriøst mellom oss,og selv om dette er noe vil begge ønsker etterhvert...Så sitter jeg her med noen tanker : Utvikler ting seg for raskt?? Hva synes dere? Er det greit å involvere seg i et forhold med en mann som mistet sin kjæreste og ble alenefar for ca 6 mnd siden, eller er dette for tidlig?? Har jo hørt om liknende tilfeller via via bekjente/venner hvor dette ikke har blitt godt tatt imot...Er litt redd for at dette skal skje oss også... Dette er første gang jeg " tenker" høyt om dette, må nok prate med han for å høre hva han sier..

Tenker jo dette bare fordi jeg vil beskytte meg selv og Emma, da vi har vært innvolvert i mye forskjellig - vi har vært oppe i nok drama- vi trenger virkelig ikke mere.

Kunne ha skrevet mer om tankene mine , da det er mye mer som ligger å surrer...Men nå er det en baby som skal mates, bades og etterhvert legges.... :kgbaby:

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kathrine.

Det er umulig å si for oss hva som er rett og galt i denne situasjonen her. Hvis dere begge føler dere klare for å gå videre, så syns jeg dere skal gjøre det. Når jeg leser hva du skriver, sitter jeg med tanker om hvor fint det må være for deg å ha møtt en mann du føler du kan stole på og som viser at han er en skikkelig bra pappa.

Jeg får også tanker om hvor fint det må være for han å klare å se lyst på livet uten sin bortfalte kjæreste, så fint at han klarer å se for seg et liv med en annen dame og at han vil ha en "mor" til W.

Noen kan nok reagere negativt på dette, men slik er det alltid. Jeg vil råde deg til å kjenne etter hva du føler, og gjøre hva du syns er rett for deg. Du har helt rett i at man må satse for å vinne!!

Jeg er ganske sikker på at han ikke hadde bedt deg med på denne turen om han ikke var klar for det :)

men, om du ikke skulle være klar for å gå et skritt videre, så går det kanskje ann at han forbereder venner og familie som dere kommer til å møte, på at dere bare er venner foreløpig? Da blir det ikke noe press på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kathrine25

"Love is in the air...." :hjerte:

Takk for kloke ord, InLoveWithLife:) Du har rett i mye av det du sier:) Jeg ringte han i går kveld, og han kom bort etter at han hadde fått barnevakt til W. Vi satt å snakket i noen timer om ulike ting..Vi var begge enige i at vi egentlig er klare for å gå videre med livene våre, vi fortjener det:) Vi begge ser at vi har utviklet en dyp forståelse for hverandre. Kan si at vi ble enige om å satse og se hva dette kan bli: Jeg mener at vi har lagt et solid fundament, og at vi kan starte å bygge opp forholdet vårt på gjensidig respekt,ærlighet og ikke minst kjærlighet til barna og følelsene mellom oss voksne.

Jeg fortalte han om tankene mine, og han forstod meg. Josh sa at vi kunne ta ting roligere hvis det var det nødvendige for å beholde meg og Emma :rodmer: Da ble jeg "solgt"!!;) Jeg skjønte da at han mente de tingene han sa, og at han var klar for å leve livet på ordentlig igjen..I det samme øyeblikket skjønte jeg det samme.Som han sa:" Grunnene til at jeg inviterer dere til feriehuset og hjemstedet mitt er mange, noen av dem er at jeg vil vise dere at jeg og W virkelig vil bli i livene deres, at jeg føler du og jeg har noe spesielt sammen, at jeg vil at dere skal møte familien min og at W (og forsåvidt jeg) forguder dere begge to. Trenger du flere grunner??" Da fikk han et stort smil,og kyss tilbake :rodmer: Ble overbevist jeg ja :ler:

Føler virkelig at det var denne samtalen vi trengte på ta for å finne ut av hvor "landet ligger", og det mener jeg vi absolutt har gjort..:) Vil ikke si at vi har definert oss som kjærester enda, men det ligger i kortene at det vil skje etterhvert... :yvonne:

Ja, kjærlighet ligger absolutt i luften..:)

-Kathrine

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

"Et lykkelig menneske er en som skaper seg selv lykke"

Tiden flyr i godt selskap!;) Må innrømme at jeg lenge fryktet at jeg aldri ville komme ut av den mørke tunnelen jeg befant meg i, men nå kan jeg si så lyset i enden og har kommet meg ut av den- for godt:)

Vi tilbringer mye tid sammen alle fire, da det er blitt naturlig - selvfølgelig er det greit å bare være oss to voksne en gang i blandt også, men vi savner de små så veldig mye når vi er ute at vi bare avslutter daten vår noen ganger og drar hjem til de istedet... :rodmer:

Ja, vi var i parken her om dagen, og barna lå i skyggen å koste seg:)Vi har det kjempefint og på torsdagen som kommer, den 9.juni, skal vi reise til feriehuset og hjemstedet til Josh......Er ganske spent på hvordan dette vil gå, men J har forsikret meg at familien gleder seg til å treffe hans "hjerterdame"(kallenavn som jeg visstnok hadde fått :gjeiper: ) Nei da, tror det kommer til å gå kjempebra, men er da lov til å være litt spent?? Uken etter det kommer mamma og pappa (samt brødre m/fam)for å hilse på J & W... Det er ingen i min familie som har truffet dem enda, men tiden er nok inne for det:) Vi kan vell konkludere med at vi i løpet av de siste to ukene er nå å betrakte som kjærester :rodmer:

Nå er det to små personer som skal iføre seg uteklær:)Vi skal ut å spise lunsj:) Vil avslutte med et sitat av Alexander Barclay:

"Vinn kjærlighet ved å vise kjærlighet"

Det er nettopp det jeg/vi har gjort :rodmer:

- Kathrine

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer!! Gratulerer så mye!! :)

Åh, jeg ble nesten litt rørt av innlegget ditt.. Dette er kjempe bra!! Du fortjener det så utrolig mye Kathrine.. :) skriv litt om helgen din når du er tilbake da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Hjemme igjen - for en weekend <3

Hei igjen:)

Det er først nå jeg har rukket å skrive ferdig, vært mye telefoner og avbrytelser her i ettermiddag/kveld....;)

Vi kom hjem på mandag, og det har vært en kjempehyggelig weekendtur :jepp:

Dro direkte til feriehuset hans på torsdagen:) Må si jeg ble imponert over både beliggenheten og standarden! Huset ligger litt for seg selv, men utsikt mot stranden og havet....Herlig! Mens barna hadde ettermiddagshvilen, fikk vi voksne litt kvalitetstid sammen:) Kjempefint hus, absolutt mulig å bo her ifølge Josh :fnise: Fredag kom, og barna i huset våknet usedvanlig tidlig til dem å være(men slikt må man regne med...) Så da var det bare å stå opp tilslutt....Vi fikk se slutten på soloppgangen :litt tid til romantikk på morgenkvisten :rodmer:

På formiddagen dro vi i samlet flokk til J`s foreldre for å hilse på og spise lunsj...Jeg var da litt spent,men vi følte oss velkommen med en gang:) De tok også godt i mot Emma, det var godt å se! Emma virket også trygge på dem,og det var litt overraskende...Hun har hatt en periode igjen hvor hun er redd for fremmede, men kanskje den er nå over??

Vi dro ikke derfra før i sekstiden på kvelden, før vi avtalte å møtes på stranden dagen etterpå.. Lørdag var det fint vær og grei temperatur, så vi skulle møte J`s foreldre og søsken m/fam på stranden...Emma og jeg ble igjen tatt i mot på en fin måte og må si at hele familien er bare herlige:)

Resten av oppholdet var vi rundt i nærmiljøet, på skogstur, og fikk se mere av det koselige stedet:) J`s familie har vært utrolig varme og imøtekommende, og føler nesten av vi har vært en del av familien en stund... :fnise: Vi fikk så god kontakt med dem alle, både jeg og Emma. Har hatt en super weekend, og vi har planer om å reise tilbake dit om noen uker, da blir vi litt lengere:)I løpet av sommeren skal vi også reise til hjemstedet mitt, men når har vi ikke funnet ut av enda....

I dag(torsdag) kommer mamma& pappa samt brødrene m/fam for å hilse på J&W;) Så nå er det en annen en meg som er spent... :fnise: Har forsikret han om at de vil ta han godt i mot men han er litt redd for at de kommer til å sette han på prøve (pga alt styret med min eks) Ikke noe å bekymre seg for, har jeg sagt til han gjentatte ganger... Vet med sikkerhet at de vil like han og W:)

Nei, nå tikker klokken fort...Nå går vi å legger oss, for familien kommer med fly i morgen tidlig...Og vi skal møte mannsterke opp på flyplassen:)

Å, livet er herlig :yvonne:

-Kathrine ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig å høre hvor fint dere har det :)

Kjempe bra at familien hans tok godt i mot dere, men det var jeg ganske sikker på at de kom til å gjøre ;)

Hvordan gikk det med familien din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...