Gå til innhold

Mitt nye liv


Gjest Kathrine25

Anbefalte innlegg

Gjest Kathrine25

Familiebesøk- gjennomført med glans

Da har vi vært igjennom familiebesøk x 2!:) Og det har gått over all forventning, både for min og Josh`s del! J var veldig spent for å møte min familie, og han var bekymret for at de ville være litt tøffe mot han..Foreldrene mine tok han(Og W :jepp: ) i mot med åpne armer:) Men brødrene var litt mer avventende en stund(de vil jo bare beskytte lillesøster og niesen sin) Men etterhvert så ble de litt kjent med J, og jeg sitter igjen med det inntrykket at de skjønner han er anneledes og at han gjør meg lykkelig :rodmer:

Ellers så har vi hatt det fint sammen:) Vi har vært ute i parken på piknik, vi har vært ute på resturant +++ Og lille W sjarmerte alle, sammen med E;) Familien dro på tirsdag..Godt å se dem igjen:)

Tankespinn

Når det kommer til BF, har jeg faktisk ikke hørt noe fra han siden sist...(ikke at jeg forventet det heller) Det begynner å bli noen uker nå ja, men det er ikke noe man kan gjøre med den saken dessverre...Synd for Emmas del da, men det er bare slik. BF`s mor og resten av familien har begynt å trekke seg litt unna oss...Vet ikke om det er pga at de ikke ønsker kontakt med oss (og vil være "lojale" mot BF ) ELLER om de holder seg unna pga at de skjemmes over hans opptreden ovenfor oss..Skal ta kontakt over helgen tror jeg; Mener at selv om BF har oppført seg sånn, så vil jeg fremdeles at Emma skal bli kjent med den delen av familien også..(Men bare om de ønsker det: ingen bør føle at man må bli kjent med noen de ikke ønsker å treffe, det vil bare bli tydelig etterhvert at man ikke er ønsket)Og det vil jeg som mamma verne Emma for!(hvis det er slik situasjonen er)

Hvis noen hadde sagt til meg i januar at jeg kom til å finne en helt fantastisk mann i løpet av kort tid, hadde jeg ikke trodd på dem...Men jeg er heldig, og føler virkelig at jeg har truffet en "match" i Josh, og jeg har blitt kjempeglad i lille W ;)

Jeg og J har jo kjent hverandre en god stund, siden vi møttes i barneklubben da barna var bare noen mnd gamle...Og vi har brukt tid på å bli kjent med hverandre; men vi oppdager stadig noe nytt om hverandre..:) Vi vil bruke tid på å lære å kjenne hverandre enda bedre, da vi ønsker å ha et trygt og stabilt forhold før vi går videre med forholdet(flytte sammen osv)Dette vil ikke skje med det første, det er nok nytt å bli vant med akkurat nå! Men ingen av oss legger skjul på at det er dette vi ønsker en gang frem i tid :yvonne:

På lørdag har Josh invitert meg ut på resturant og et standup show:) Gleder meg masse, det skal bli godt å få litt tid alene sammen:)(Og den snille mannen :dagens-rose: : har allerede ordnet barnevakt for våre to englebarn)

- Kathrine

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kathrine.

Jeg visste at familien din Lom til å ta godt i mot Josh :)

Det er herlig å se hvor mye positivt som står i innleggene dine nå for tiden :)

Ang BF, så er det veldig skuffende syns jeg. Man skulle tro at han var intr i at dattera hans hadde det bra!

Me familien hans tror jeg holder seg litt unna rett og slett for å gi deg tid og space. Tror ikke det har noe med noen av dere å gjøre, men de skjønner nok at det ikke har vært lett for deg, og da trekker de seg litt unna av ren respekt.

Kos dere på lørdag, så herlig med restaurant og standup! Man må nyte slike dager :)

Og J var veldig snill som allerede hadde skaffet barnevakt :) han virker kjempe snill!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, blir kjempeglad på dine veiene! Det er som å lese et eventyr :)

Håper dere får en super lørdag! Nyt det, det har du fortjent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

En fin lørdag

Den herlige mannen :hjerte: overrasket meg lørdag morgen med frokost på senga:) Tror nesten det er første gang jeg har fått servert frokost på sengen , så det var virkelig trivelig:) På formiddagen tok vi med oss barna i bassenget; de stortrives i vannet begge to:) Rundt kl seks ble barna hentet for overnatting hos barnevaktene sine, og vi voksne ordnet oss for å dra ut etterhvert.Dro på en resturant som hadde kjempegod mat! Etterpå dro vi på standup-show,lenge siden vi har hatt det så morsomt!;D Det ble en fin dag, og vi dro også ut en tur på et utested for å treffe noen bekjente! Det var koselig å treffe dem igjen:)

På søndag hentet vi barna ganske tidlig,i 12 tiden, vi klarte ikke å være lengere uten dem :ler: Ellers så har ingenting spesielt skjedd her...Vi har det bare fint vi:) Tenkte jeg skulle ringe min E`s bestemor for å høre litt hvor landet ligger i morgen, tror nok du har rett i mye av det du sier InLoveWithLife:)

Jeg føler meg kjempeheldig, har truffet en herlig mann som er verdens snilleste:)

Nå blir det servert middag her, så kan skrive mer senere!

-Kathrine

Endret av Kathrine25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese dine innlegg har forandret seg fra å føle at livet er et helvete, til å føle at livet er en dans på roser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kathrine25

Oppdatering - litt av hvert...

Vi befinner oss nå i feriehuset til hjemstedet til J:) Har vært her siden forrige mandag, og her trives vi alle sammen;) Dagene her har gått fort, vi har gjort mye forskjellig: har vært på piknik,vært på stranden,besøkt noen venner av J og deres familier osv. Foreldrene til J passet våre englebarn en god stund her en dag også, da J ville vise meg et utsiktspunkt et stykke utenfor området hvor huset er...Du verden, for en fin utsikt over daler og fjell;)

Livet mitt er absolutt en dans på roser, og jeg håper at jeg vil fortsette på lykkens vei;) Føler jeg har gått gjennom nok , livet var et rent helvete, men nå svever jeg av lykke!

Helgen før vi dro til feriehuset, møtte Em og jeg hennes bestemor(BFs mamma)og en del av familien der...Viste seg at mistanken min var riktig, de ville holde seg litt unna til vi(jeg) fikk litt orden på ting kan vi si...Er i grunn takknemlig for en slik forståelse, men kunne ønske at de allikevel hadde sagt dette når jeg har tatt kontakt før...Menmen, kan ikke endre ting som har skjedd..Uansett så er jeg glad for at de ønsker å bli kjent med E, de er jo familie de også! En verdi som står sterkt hos meg og oss er familie:) Kommer ikke på hvilken dag vi dro til W`s mormor,morfar og tanter&onkler, men vi fikk også være med dit en tur....J ville ha oss med, slik at de fikk møte meg og E; "Møte hun som har åpnet hjertet sitt for vår W" som mormoren til W sa så fint...Ble i grunn litt rørt jeg, over at de var så åpne mot meg..:)

Mormoren til W tok meg til sides og fortalte at de satte stor pris på at jeg tok imot W, og at jeg behandlet han som min egen. "Takk for at du nå blir mammaen hans, min datter vil virkelig få fred når hun ser at han blir tatt så godt vare på." Da svarte jeg at jeg satt pris på slike ord, og at J har gjort en fabelaktig innsats med sønnen, men at han har en mamma allerede, og at han skal bli kjent med henne som gav han livet...:) Det synes jeg er riktig, selv om han aldri får kjennskap til moren mens hun levde....

Føler at jeg har entret en virkelig storfamilie, og det med god grunn: Det er min familie og J`s familie, så har våre 2 barn mor- og farsslekt:Ja , ikke helt enkelt å skille de "nye familiene" fra hverandre med tanke på hvem som tilhører den familien og navn, men det sitter vell etterhvert håper jeg..:)

J kom med et brev til meg nå ... Fra et advokatfirma tror jeg...Noe som omhandler E er det første som slår meg...

Åpnes nå, skriver mer siden...

-Kathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

!!!!!

Da sitter jeg med et brev foran meg, som kommer fra et advokatfirma som BF har engasjert..

Han sier i dette brevet at han ønsker å fraskriver seg farskapet/foreldreretten...Har ringt en bekjent som er advokat som sier at man ikke kan fraskrive seg farskapet dersom det er fastslått.Men at hvis man vil, kan barnet bli adoptert, og at den personen som adopterer barnet vil overta den rettslige posisjonen og andre plikter...Å fraskrive seg foreldreretten er å fraskrive seg samvær og bestemmelsesrett ovenfor barnet, men man er pliktig til å fremdeles betale barnebidrag..Tror det var dette advokaten sa....

Hm, tenkte egentlig aldri over at dette kunne bli et utfall...Men slik er altså situasjonen, og vi må bare forholde oss til det..Vet ikke helt hva jeg tenker eller føler akkurat nå....Er litt i sjokk...

Håper egentlig at dette er absolutt siste "stikk" fra BF sin side, vet at jeg har sagt dette flere ganger..Men nå er det vell ikke flere overraskelsesmomenter igjen å finne??(Håper jeg) Kanskje dette er til det beste for oss alle?? Men lille Em da.... :hjertesmil::babyjente:

Skal kontakte en advoktat i morgen for å forhøre meg litt om ting, og om hva dette innebærer...

- Kath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi..... Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal si til det siste der.. Er litt sjokkert.. Det er et ganske stort skritt det der.. Tenk at for under et år siden, var dere lykkelige og gledet dere til barnet skulle komme, og nå gir han fra seg alle rettigheter.. Men må en måte, så er det jo besten litt respektfullt overfor deg.. Med tanke på at det virker ikke som han noengang kommer til å være der for hveken deg eller Emma, og da er det jo fint å vite at man kan få en skikkelig far til barnet, med alle rettighetene. Men jeg skjønner ikke at noen klarer å gi fra seg et barn sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, I've seen it coming... Og på en måte skjønner jeg han også. Han har jo ingen relasjon til barnet og med tanke på den grøten som han har greid å røre istand, skjønner jeg at han vil begynne med blanke ark. Han har jo allerede tatt første skrittet ved å flytte til utlandet.

Jeg synes ikke du skal bruke så alt for mye tid og krefter på han. Du har funnet en fantastisk mann og dere skal bygge et helt nytt relasjon sammen. Så for deg er det bare en fordel å ha BF ut av bilde. Og E går ikke så mye glipp av hun heller. Bedre å ikke ha noe relasjon til BF enn å ha et ustabil forhold som hun ikke kommer til å få noe glede ut av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Kathrine25

En ny tidsregning starter :)

Som tittelen sier, en ny tidsregning har for vår del startet nå:)Vi forlater den gamle med alt av usikkerhet,smerte og litt glede til en ny hvor kjærlighet og glede står sterkt! :hjerte:

Jeg har innerst inne håpet at en slik dag skulle komme, men har nok aldri klart å overbevise meg selv om at det faktisk skulle skje.. Og nå har det skjedd, jeg føler meg utrolig lettet og glad:)

Ja, da er det offisielt: BF har nå ingen rettigheter overfor Emma. Vi var på et advokatkontor inne i byen i går, og signerte de nødvendige papirene. Så nå trenger jeg ikke å ofre den mannen en tanke, og jeg slipper å vente på noen flere overraskelser fra den siden..BF skal selvfølgelig bidra økonomisk,og utifra bidraget pr mnd, virker det nesten som om han "kjøper"seg fri. Men det er bare min tanke, økonomisk så vil E være sikret. Alt av slike bidrag vil bli satt inn på to sparekontoer hvor den ene blir øremerket bolig og den andre utdanning.Synes det er mest fornuftig å gjøre det slik. Vi skal fremdeles ha kontakt med BF side av slekten, viktig at barna får kjennskap til slekten sin:)

Alle fire har iløpet av kort tid blitt en kjernefamilie, hvor alle stortrives med hverandre:) Det er ikke til å legge skjul på at jeg ønsker at Emma og W skal vokse opp i et stabilt hjem hvor verdier som kjærlighet og ærlighet står sterkt. Vi voksne føler at vi absolutt er på riktig vei for å få til nettopp dette :yvonne:

Det er godt å vite at J og jeg nå kan for alvor se fremover, og virkelig begynne på vårt liv sammen <3

I morgen legger vi ut på vår første "familieferietur", da skal vi nordover i landet hvor vi har leid en sjarmerende liten hytte ved sjøkanten:) :reise:

-Kath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann :)

Det høres veldig smart ut å øremerke de pengene til bolig og utdanning :)

Så koselig å lese hvordan dere har blitt til en liten familie og at du har det så bra :) blir kjempe koselig på familietur :)

Skal dere være på tur lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kathrine25

Tilbake til hverdagen

Etter en forlenget hytteferie, er vi nå nesten tilbake i hverdagslivet vårt. Vi hadde det kjempefint , vi kom hjem forrige torsdag..Så vi ble værende der en uke ekstra;) Barna trivdes , og ikke noe var bedre enn å plaske litt i sjøkanten eller i badestampen..Vann er morsomt :fnise: Utrolig å se se søte små smilene og høre barnelatter til de to sjarmørtrollene våre :rodmer:

Vi fikk besøk av to vennepar med barn, som var ett par dager.Det var kjempekoselig, men når man går går så tett på hverandre en stund, så blir man litt sliten også..Så det var kjempehyggelig at de kom, men samtidig var det greit at de dro også..Dagene etter storbesøket gjorde vi fint lite..Bare slappet av og var i nærheten av hytta..

Sommeren har vi tilbringet sammen, og det er nå litt rart at vi plutselig lever i hver vår leilighet..Vi er fremdeles mye sammen, men litt rart å se på hodeputen som ligger der alene...Og noen netter har jeg ikke sovet noe særlig, for det mangler en god armkrok....sukk, men du verden hvor hyggelig det er når man sees igjen:) Vi synes vell enda det er for tidlig å flytte sammen, men samtidig så kunne vi godt ha tenkt oss det allikevel :Nikke: Men vi får se... Lille E vokser , og stortrives med J:) Det var en liten periode i sommer hvor E faktisk "ikke ville ha noe med meg å gjøre"....Hun roet seg ned når J trøstet henne hvis hun skrek, og hvis jeg skulle prøve- ikke sjangs i havet...Snakk om en litt skuffet mamma der og da, men plutselig ble mamma veldig god å ha :biggrin: Jaja, det positive var at J &E knyttet enda nærmere bånd;) Slikt varmer et mamma :hjerte: :D

Skal prøve å bli litt flinkere til å skrive litt oftere her, men det er så mye som skjer rundt oss at jeg har nedprioritert dagboken en stund...Jeg liker fremdeles å skrive, så skal fortsette med det;)

Nå skal jeg dekke på middagsbordet, for hvert øyeblikk kommer mannen i mitt liv sammen med en liten sjarmør med glimt i øyet;)

Kath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du lever virkelig i en sann drømmeverden.

Og det fortjener du!!!!! :)

Nyt livet Max Kathrine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Kathrine25

Lillejenta

Må bare fortelle om hva Emma gjorde i går :babyjente: Hun er flink til å krype, og da vi var på kjøkkenet da prinsessa reiste seg selv for første gang:) Snakk om en stolt mamma :hjerte: Jeg satte inn diverse ting i oppvaskmaskinen, da hun krøp mot den og tydeligvis fant ut at den var i passe høyde...Ryddet unna mye i fra hyller, bord osv som er i passe høyde som hun kan få tak i..Jeg som er så glad i planter i vinduskarmen, men siden de er så lave så blir de satt bort utenfor rekkevidde for lillejenta :biggrin:

Jeg har nevnt det før, men du verden hvor raskt tiden går... Hun er snart 8 mnd og W er straks 10 mnd;) Morsomt å se hvordan de utvikler seg, og etterhvert ser personligheten deres bli mer tydelig;) På lørdag skal J & jeg på firmafest til arbeidstakeren til J. J gleder seg masse, da han ikke har truffet gjengen på en godt stund , og det blir mitt første møte med dem..Har hørt mye positivt om dem, så tror det blir en hyggelig kveld:)

Selv om vi er småbarnsforeldre, er det også viktig å få litt "voksentid" enten vi alene, eller med andre voksne...Greit å være sosial uten barna også en gang i blandt;)

Det må jeg også fortelle ja...Fikk postbudet/leveringsmann på døren i formiddag....En liten presang med et kort hvor det bare sto " Kjærlig hilsen J" Papiret ble revet av, og i esken lå det et fint smykke ala dette :

Englebarna med en jente -og en guttefigur :hjerte:( usikker på om linken fungerer?)

Ringte mannen etterpå å takket for gaven, og han skal få takk senere i dag også :kyss::lur:

Skal prøve å lage en ny middagsrett; gresskarsuppe med kylling:) Blir spennende;)

Kathrine

Endret av Kathrine25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg :)

Linken fikk jeg ikke til å funke..

Hhe, ja tiden går fort. Plutselig så kan de gå! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathrine25

Tanker i nattens mørke

Klokken er nå 00.00 i det øyeblikk jeg skriver her..E har vært ganske urolig hittil i kveld/natt, så så håper hun sover til morgenen nå..Men av og til blir det da litt mindre søvn på oss foreldre...;)

I dag har E og jeg vært hos J&W, hvor vi har hatt det morsomt med leker :fnise: Etter at vi har spist frokost i dag, skal vi på shopping, da jeg må ha med en ny kjole til lørdagens firmafest..Gleder meg masse:)

Farmor og slekten på farsiden har vi fått opprettet et godt forhold til nå. E skal faktisk ha farmor som barnevakt på lørdag;) E kjenner igjen farmor og blir som et eneste stort smil når hun hører stemmen hennes:)Litt morsomt å se de små gjenkjenne folk og få lov til å se reaksjonene deres da;) W skal være hos sine besteforeldre.

J :rodmer:

Spør man noen om hva kjærlighet faktisk er, vil man få ulike svar.

Det er noe som knytter mennesker sammen, den er som et ubrytelig segl. Som kan vare for livet. En av de beste tingene man vil lære, er å elske og bli elsket av noen du har kjær. Jeg elsker deg , ikke for bare den du er, men også for den jeg er når vi er sammen.

Kjærlighet er å gi åpenhet og varme. Den kanskje største lykke i livet er den overbevisningen om at vi er elsket - for den vi er.

” Så blir de stående , disse tre,

tro, håp og kjærlighet.

Men størst blant dem er kjærligheten” (Bib, Korint,k13)

Kjærlighet er noe fantastisk :yvonne:

-Kath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...