Jump to content
Guest Kathrine25

Mitt nye liv

Recommended Posts

bambyb82

Heisann! :)

Har vert sniktitter her en stund... :)

Kan absolutt skjønne at du har det litt tøfft nå.. Følelser er jammen meg ikke bare bare..!

Men det jeg tenker på i denne situasjonen er jo det at han faktisk venter barn med en annen kvinne... Dette er jo et barn som vil ha like og fulle rett på pappaen sin, akkurat som Emma.

Jeg ser også for meg problemer med at hun andre kvinnen skal akseptere at dere evt blir sammen igjen.. Kanskje vil hun la det gå ut over barnet ved å nekte samvær, lage mega krøll osv... Hun virker nemlig ikke som en lett kvinne å ha med å gjøre...

Det du risikerer er en drakamp om pappaen til disse små... Hun vil kanskje nekte sitt barn og være hos dere om du er til stede. bare akseptere samvær mens han er hos henne osv... Er du klar for å gå igjennom alt dette? Er jo ikke sikkert at det vil skje... Men en kan ikke si det er usannsynlig heller..:/ Du blir jo pent nødt til å akseptere dette andre barnet og det at han vil måtte ha kontakt med henne/andre kvinnen og barnet livet ut...

Klarer du dette er du flink. Jeg personlig hadde ikke klart det, men jeg tror ikke jeg er like tøff som deg da :)

Bare pass på at han faktisk avslutter dette andre forholdet før du involverer deg for mye.. Kan jo hende han er for feig til å bryte det, eller vil ha i pose og sekk... Og det blir det bare fram og tilbake av.. og lite stabilitet for barn...

Familierådgivning visst dere bestemmer dre for å bli sammen igejn kunne kanskje vert et alternativ?

Men det skal jo sies at det som ikke tar livet av en gjør en bare sterkere.. kanskje gjelder dette forhold og?

Ønsker deg hvertfall masse lykke til :O)

Fortsetter under...

Guest Kathrine25

Ble dumpet - ny "twist"

Barnefaren ringte meg går kveld og sa at han skulle bryte med sin forlovede....Jeg husker ikke hva jeg tenkte da han fortalte det, men ble i grunnen lettet...Da jeg ikke ønsker at det kvinnemennesket skal ha kontakt med Emma, men uansett så kan det hende at hun møter datteren min i noen tilfeller..Men heldigvis blir det mye mindre kontakt med henne nå når de ikke er sammen lengere...

Han skulle ha Emma alene i noen timer for første gang i dag, men det hele endte med at vi dro sammen på cafe å snakket istedet..Egentlig hadde jeg noen ærend i byen, men da han pent spurte om jeg kunne bli med på cafe så svarte jeg ja...Han fortalte at hans forlovede(nå eks) hadde kommet han i forkjøpet og hadde avsluttet forholdet i går....Han ble altså dumpet! Hun fortalte han at hun faktisk har hatt kjæreste en stund,og noe hun sa gjorde han litt mistenksom på at hun kanskje hadde denne kjæresten før min eks var utro med henne.... Dvs at det er en mulighet for at dette barnet ikke er hans..50/50 for at det kan være hans datter eller ikke.. Huff, det var da ikke måte på hvor kompliserte ting blir nå da!Han fortalte at han kom til å kreve farskapstest, da han ikke er sikker på at dette er hans.

Det føles ut som om jeg ikke lever i den virkelige verden, da det ikke skal være mulig at så mye skjer i løpet av så kort tid....Herregud, noen ganger tenker jeg på hvordan livet mitt ville ha vært hvis det bare var jeg og Emma: Ingen dramatikk,ingen overraskelser,ingen problemer( i den grad vi har hatt hittil da). Det hadde vært helt fantastisk å hatt et slik liv, men desverre så dukker det opp stadig nye overraskelser som gir en "twist" i livet mitt. Når skal dette ende, og ikke minst hvordan?? Jeg håper at alt dette ender snart, vet ikke hvor mye mer jeg kan takle av overraskelser og "twister". Jeg har prøvd å være sterk for både meg selv og Emma, men det spørs hvor mye lengere jeg klarer alt dette. Jeg håpe virkelig at livet snart stabiliserer seg mot det normale.Synes jeg fortjener det nå:)

Til Heloise, det er sikkert mulig å elske flere personer samtidig....Men jeg er ikke av de som klarer å skjønne at det går ann..Klarer ikke å være objektiv i en slik setting som jeg er i akkurat nå!

Takk for gode ord:D

Mitt ståsted i alt dette som nå skjer? Jeg vet virkelig ikke...Tiden vil vise..

Jeg er så takknemlig for Emma, vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten deg lille venn:) Hun smelter hjertet mitt hver gang jeg ser på hennes, hun er solstrålen min :hjerte:

-Kathrine

Britt Banditt

Oi, såpass ja.

Merkelig om hun har kjæreste som kanskje tror han også er faren til barnet, og at han aksepterer at hun bor med en annen og er forlovet..?

Har hun flyttet ut nå da eller?

:klem:

Guest Kathrine25

Avgjørelsen tatt - Jeg velger å se fremover =>

Jeg synes hele situasjonen er merkelig, og utifra det min eks har fortalt meg skjønner jeg at han er ført grundig bak lyset. Han eks- forlovede var sammen med denne kjæresten (i en periode)da min eksmann var utro med henne, og det har vært mye frem og tilbake( slått opp, sammen igjen gjentatte ganger).Jeg synes det er litt rart at denne kjæresten ikke har funnet ut om dette før( min eks fikk det inntrykket at hennes kjæreste ikke vet noe om hennes dobbeltliv), men den dama er utrolig flink til å manipulere. Man hører jo om noen tilfeller fra USA hvor folk lever dobbeltliv: EKS hvor en mann er gift med en dame og lever et lykkelig familieliv et sted, og så har han en annen kone i en annen delstat(og lever tilsynelatende et godt familieliv der også). Slike mennesker er flinke til å skape tillit, manipulere folk slik at de holder ting skjult. Mannen reiser da ofte på "konferanser og andre reiser" i forbindelse med jobben, men i virkeligheten er han da hos sin andre kone/familie.

Så slikt kan også skje her i en eller annen grad. Min eks fortalte at hun hadde flyttet ut av deres felles bosted. Jeg har en frykt for at det kan være flere skjeletter i skapet, og på grunn av alt som har skjedd omring meg de siste mnd, så klarer jeg ikke mer. Trodde virkelig ikke at mine første mnd som mamma skulle bli så innviklet av andre omstendigheter som de har blitt. Jeg elsker Emma, og jeg har ingen problemer med det å være mamma, det er verdens beste jobb ! :babyjente::hjerte: Men jeg ser nå at alt dette har tæret på mine krefter, og for både min og Emmas skyld så kan jeg ikke se at et forhold mellom barnefaren og meg kan skje. Levedyktig kan sikkert et evt forhold være, men jeg kan bare ikke.Selv om jeg fremdeles føler noe for han, så tror jeg ikke at jeg noen gang kan klare å bygge opp en slik tillit til han igjen. Tillit som pappa: Ja. Tillit som partner: Nei, dessverre. Jeg har ikke sovet mye de siste dagene, da jeg har brukt mye tid på å gå gjennom følelser og tanker. Men jeg har nå kommet til denne konklusjonen, jeg velger å stole på fornuften min i denne avgjørelsen.

Jeg er sikker på at dette er den beste avgjørelsen , på lang sikt, for både meg og Emma! Selv om det vil litt vanskelig en liten stund fremover, så er det den riktige avgjørelsen.

-Kathrine

InLoveWithLife

Hei Kathrine!

Etter å ha lest gjennom dagboken din, må jeg legge igjen en liten hilsen til deg..

Jeg har selv blitt bedratt, men jeg valgte å ta han tilbake. Jeg angrer absolutt ikke nå, men det har vært ganger jeg har hatt mine tvil, og det tok en stund før jeg klarte å samle tankene,,

Det jeg vil si til deg, er at det bare er DU som kan bestemme hva du skal gjøre. Du skal ikke føle deg presset hverken av venner, familie, eller barnefaren. Med tanke på at det er minst ett barn involvert, kan det kanskje være lurt av deg å stå ved den avgjørelsen du har tatt, iallefall nå. Men hvem vet, kanskje dere finner tilbake til hverandre senere? Jeg personlig, ville iallefall ventet til jeg fikk vite helt sikkert om det andre barnet er hans eller ikke. Det er som noen andre sa, hvis hun er så manipulerende, sjalu, kontrollerende osv, så er det nok stor fare for at hun gjør alt hun kan for å ødelegge.. Det gjorde min "fiende"...

Jeg ønsker deg alt godt, og lykke til videre. Bruk dagboken for det den er verdt, det gjorde jeg.

Og bare vent, du finner en som elsker deg og ikke sårer deg når du minst venter deg :)

God fredagsklem herifra! Nyt tiden med Emma :)

Troilltøva

Hei Kathrine

Jeg har fulgt med i innleggene dine og nå lest igjennom dagboken din og fikk lyst til og kommentere.

Det er helt utrolig hva du har vært igjennom på så kort tid, det skulle ikke vært fysisk mulig at ting skulle kunne bli så komplisert gang på gang, har flere gang fått hakeslep av alt som har skjedd når jeg har lest igjennom :hakeslepp:

Men jeg ville uansett bare si at jeg synes du er en veldig sterk jente som ser ut for å takle situasjonen veldig bra. Sikkert mye bedre enn hva jeg selv og sikkert mange andre også ville greid, DET skal du ha :klem: Emma er heldig som har en sånn mamma :kgbaby:

Jeg tippet også fra start av at han ville komme tilbake til deg, det er litt "typisk" i slike tilfeller hvor barnefar finner ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Men jeg håper at om du en gang finner ut at du vil ha han tilbake at du gjør det fordi han har følelser for DEG og ikke fordi han savner det gamle trygge eller fordi han føler han må være sammen med deg og den lille.

Det kan virke som at han vil tilbake til deg fordi forholdet med elskerinnen gikk dunken fordi HUN var sjalu og kontrollerende og vanskelig og takle, hadde han gått fra henne og ville gå tilbake til deg om hun ikke var sånn tro?

Uansett så ønsker jeg deg og lille Emma masse lykke til videre :klemmer:

Annonse

Guest Kathrine25

Tanker - og dåpsdato bestemt:)

Først vil jeg sende en takk til Troilltøva og InLoveWithLife for hyggelige kommentarer:)Min eks fortalte at han hadde forlatt henne ,uansett hvordan hun hadde oppført seg, fordi følelsene forsvant. Tiden vil vise om vi kan finne tilbake til hverandre, men per dags dato kan jeg ikke se en felles fremtid. Det vil bli greit å få vite om barnet er hans eller ikke.Det virker som en evighet til mai,og til man får resultatet...

Til InLoveWithLife: trist å høre at "fienden" din ødela for dere, det er jo det hun har prøvd å gjøre mellom oss også...Det å bli bedratt er forferdelig, og det tar tid å reparere forholdet igjen,hvis man klarer det..Men det er hyggelig å høre at du har det bedre nå:)

Det har gått over en uke siden jeg sist har skrevet her, men har vært så mye som har opptatt tiden min.Emma er selvfølgelig en av de årsakene <3 Møtte min eks her en dag, og fortalte han om min beslutning...Han tok det ikke spesielt bra, men han forstod det...Vi skal få igang en samværsavtale nå snart,blir spent på hvordan den vil se ut...Ellers så har jeg reservert kapellet og lokale til dåpen til Emma:) Den blir søndag 3 april, så det gleder vi oss til! Ellers så har vi vært på mange trilleturer og koset oss med det fine været:)

Vet ikke helt om jeg har nevnt dette før men vi har også begynt i en mor-barn klubb her i nabolaget! Det er kjempehyggelig, lokalet er åpent 2 ganger i mnd. Det er omtrent 10 barn & mødre som er der hver gang. Trivelig å møte andre å veksle erfaringer og råd med:)

-Kathrine

Edited by Kathrine25

InLoveWithLife

Så spennende med dåpsdato!! :)

Skal dere ha faddere/gudforeldre?

Guest Kathrine25

Tiden flyr

Det er utrolig hvor raskt tiden går...I morgen er Emma 2mnd<3 :rodmer: De to siste mnd har på ulike måter vært utfordrende, men ting begynner endelig å falle på plass føler jeg...Ting mellom barnefaren og meg har blitt ordnet opp i, og er er nå glad for at samværsavtalen er i boks! Vi har bestemt oss for å ta ting etterhvert, da Emma trenger tid til å venne seg til en "ny" omsorgsperson som faren hennes er.

Angående barnedåpen har ting begynt å falle på plass:)Mat osv er ordnet, og i neste uke skal jeg & Emma hente dåpskjolen som hun skal bruke :) Mamma har heldigvis ordnet den for meg, så jeg slipper å stryke den!;)Så det er to glade besteforeldre som venter på besøk av det minste barnebarnet sitt:) Invitasjoner er sendt ut til nærmeste familie og noen nære venner av oss,håper det blir en fin dag:) Når det kommer til faddere har vi bestemt oss , og vi er kjempeglade for at de takket ja:) Bror + svigerinne av meg, et felles vennepar av barnefaren & meg samt begge sett besteforeldre:) Har fått tilbakemeldinger om at noen synes det er litt mange faddere , men i de barnedåpene jeg har vært i har det vært så mange...Men det bryr vi oss ikke noe om, poenget er at vi er fornøyde:) Har ikke valgt gudforeldre/hvem som skal bære henne til dåpen enda, men de siste brikkene faller vell på plass snart:)

Ellers så har vi bla vært på mor-barn klubben:) Emma storkoser seg sammen med de andre barna , det er morsomt å se:) Har også endelig klart å rydde/kaste ting i noen bokser der gaver,bilder osv fra barnefaren og mitt sitt forhold...Nei, nå tittet solen frem her...Så da må vi ut på trilletur:)

-Kathrine:)

Guest Kathrine25

Tanker om foreldrerollen - og det å være mamma

Det er virkelig morsomt å følge utviklingen til de små:) Emma kan allerede holde hodet ganske stødig i korte perioder og det er så gøy å høre latteren hennes:) Hun er verdens søteste når hun gir meg et smil- eller iallefall prøver :fnise: Noen ganger får hun det til, andre ganger ikke. Og ikke minst de små gurglelydene hun kommer med, snakk om å bli sjarmert når babyen "snakker" Det er fantastisk å være mamma:) Jeg har alltid vært glad i barn, men tenkte ikke at jeg kom til å bli en skikkelig "hønemor", men man gjør nok det meste for å beskytte og passe på barnet sitt? Men jeg har faktisk blitt en "hønemor :fnise: Emma er verdens beste baby:)

Som foreldre er man jo ofte redde for å ikke være gode nok for barna våre. Vi som foreldre vil nok i en eller annen grad være preget av hvordan vi selv ble oppdratt av våre foreldre. Selv om jeg ikke har vært mamma så lenge, tror jeg på viktigheten av det å være tydelig som foreldre. Jeg håper at jeg kan oppdra Emma på en god måte, slik at hun blir et glad og trygt barn:)

Det å være mamma er utrolig givende, men samtidig kan det være en tøff og utfordrende tid for mange. Ei venninne av meg ble mamma for første gang for noen uker siden, og hun har nå fødselsdepresjon.Jeg var på besøk for noen dager siden, og hun innrømmet at forestillingene hennes om hvordan det var å være mor ikke stemte med slik det var i virkeligheten. Av legen har hun fått påvist moderat depresjon hvor familien får avlastningshjelp, og samtaleterapi. Det er viktig å ta tak i slike depresjoner, ög for min vennines så funker hjelpen de får.Det er bra:) Vi skal møtes i morgen for å ta en trilletur i nærmiljøet hennes, vi begge gleder oss til det:)

For barn er jo foreldrene de viktigste menneskene i verden, og for foreldre er barna de viktigste :)

-Kathrine

Edited by Kathrine25

Guest Kathrine25

Hjemme hos mormor og morfar

I forrige uke var vi på besøk hjemme hos mamma og pappa. Det har vært en stund siden vi sist besøkte dem, men det var kjempekoslig:) Emma stortrives sammen med dem, og det er godt å se! Dåpskjolen og luen hadde mamma ordnet for meg, så det blir bra:) Måtte bare prøve kjolen på henne, og du verden- så søt hun ble:) Et mammahjerte smeltet litt da skal jeg innrømme. Tenkt det, lillejenta skal bæres til dåp snart:) Gleder meg kjempemye:) Mamma og pappa passet Emma noen timer , mens jeg møtte noen venninner og venner jeg ikke hadde sett på lenge. Det var kjempekoslig:) En av mine andre brødre med familie bor også i nærheten der, så vi har brukt tid på dem også:) Det var hyggelig å treffe dem igjen, voksne som barn:)

Jeg var spent på selve reisen, siden vi skulle fly for å komme dit. Lurte på hvordan Emma ville takle flyturen, men jeg ble beroliget. Hun var rolig /og sov gjennom hele turen :) Stort sett så er Emma en snill og rolig baby, men hun kan absolutt si fra!

Så snart hun har våknet, skal hun få mat også skal vi etterhvert dra ned på butikken for å handle litt.

:kgbaby: Hører lyder fra soverommet, er nok veslejenta som har våknet ...:)

-Kathrine

MsLeela

Så koselig det er å høre at du har det bra! Emma er virkelig heldig som har nettopp deg som mamma :) Har egentlig veldig lyst til å se bilde av henne, men vil ikke foreslå å legge det ut her.

Uansett :klemmer: til dere :)

Guest Kathrine25

[Bakedag

Til MsLeela:

Takk for hyggelig hilsen:) Jeg føler at brikkene begynner å falle på plass nå, og godt er det:) Emma er mammas store glede i hverdagen, og selv om jeg på en måte kunne tenkt meg å vise henne frem, så vil jeg ikke gjøre det. Jeg er av den typen som ikke legger ut bilder av Emma på facebook engang, synes det er viktig å verne om datteren min. Jeg personlig synes ikke det er riktig legge ut mange bilder av barna sine, det kunne ikke ha falt meg inn. Men at noen velger å gjøre det, er deres valg. Greit å ha ulike meninger om det. Nå har den lille nettopp sovnet igjen, så da skal jeg begynne å bake litt...Veldig kjekt å ha noe i fryseren, for plutselig får man besøk:) Og på fredag skal vi ha besøk: da kommer noen mødre og Emmas lekevenner fra mor-barn klubben:) Det gleder vi oss til:)

-Kathrine

Edited by Kathrine25

Annonse

Guest Kathrine25

Tidlig oppe - og tanker på en fredags morgen.

Emma våknet i overkant tidlig i dag, men hun var altså lys våken...Så da måtte en trøtt mamma stå opp sammen med en meget livlig baby...Men som småbarnsmor må man regne med å å lite søvn en gang i blandt...Lillejenta er ganske så snill på det med soving, så jeg føler med heldig:D Akkurat nå sover hun litt, mens jeg ordner i stand litt til vi får formiddagsbesøk fra noen mødre og Emmas lekevenner fra mor-barn klubben. Det er kjempetrivelig å ha et slikt nettverk rundt seg;)

En annen ting som har tatt opp tankene mine litt, er at selv om barnefaren og jeg har ordnet et samværsavtale, så er ting litt rart...Vi ble enige om at vi skulle ta ting litt etterhvert, men siden 10 mars så har han bare tilbringet 6 timer med datteren sin. Jeg vet ikke hvorfor , men når jeg har spurt om han kunne ha henne eller om han ønsket å ha henne , så har han ikke kunne av "diverse årsaker". Jeg synes det er for

liten tid å tilbringe sammen med datteren sin , som foreldre må man da ønske å tilbringe mest mulig tid sammen med barnet/barna sine? Jeg håper at barnefaren ikke

blir en slik "vingle"far hvor han tar kontakt når han selv vil, og at det går lang tid mellom hver gang han treffer datteren sin.

Men jeg vil jo ikke presse på at hun skal være til han heller, viss han ikke vil ha henne? Jeg har prøvd å spurt han om hvorfor han ikke vil ha henne, men får bare svaret" har ikke tid, og diverse andre årsaker" Men selv om man har det travelt i hverdagen, så vil man jo gjøre alt for å finne tid til å bruke med barnet sitt? Og man er vel aldri for travel til å kunne bruke tid med ungen sin? Huff, alt virket så bra- nesten for godt til å være sant...Har ikke skrevet noe om dette før nå, da jeg hele tiden har gått rundt med et håp om at det ville ordne seg, men følte bare for å skrive ned dette nå... Tenkte at han kanskje var litt "redd" for å tilbringe tid alene med henne ol, men nei det er ikke noe slikt.Håper virkelig ikke at ting skal fortsette slik, for hvis det kommer til å bli sånn i fremtiden...Ja, da vet jeg ikke..

Barn trenger det stabilt rundt seg. Vet ikke helt hva jeg skal foreta meg videre heller... Er litt frustrert nå, kanskje det han aller helst er å bryte kontakten helt? Dette er ikke noe jeg har tenkt så mye på, men kanskje det er realiteten.Skjønner ikke helt hvordan en person kan vingle så frem og tilbake...Først dumper han oss, så kommer han tilbake og viser anger(gir meg håp) for deretter å oppføre seg slik? Man leker ikke med menneskers følelser og tillit.. Det er nesten slik at jeg har lyst å stille han et ultimatum- enten er han en far som stiller opp for datteren sin eller så kan han bryte kontakten helt. Men jeg vet ikke om det blir riktig heller? For det siste jeg vil ende opp med , er jo å bli "stempla" som "hun som nekter han samvær med barnet sitt" Ikke vet jeg hvordan rettigheter man har heller for slike ting. Eneste som er sikkert er at jeg ikke orker at ting er såpass usikkert, og i det lengere løp orker jeg ikke en "vinglepetter"...

Ser dette ble et litt langt innlegg, men måtte bare få ut litt frustrasjon her....Selv om dette er noe mellom barnefaren og meg, så har jeg luftet ut litt frustrasjon hos mamma og ei god venninne....

Nå er det nok frustrasjon for i dag, over til noe helt annet: På mandag skal jeg ta med meg Emma til et fotostudio som skal ta noen fine bilder av henne i hovedsak, men mulig mamma ønsker å ta noen bilder med solstrålen sin også:) Har funnet ut at jeg trenger noen flere bilder på veggene i leiligheten, og hva er ikke bedre enn noen slike bilder??:D

Nei, nå må jeg ordne ferdig ting her...Gjestene våre kommer kl 11! Og etterpå skal vi til broren og svigerinnen min på middag:) Dette blir en fin dag:)

-Kathrine (og en sovende prinsesse <3)

Edited by Kathrine25

Britt Banditt

BF høres ganske vinglete ut, ja, men jeg er allikevel ikke veldig overrasket. Har hun nye flyttet ut ennå? Eller bor de sammen fortsatt? Er barnet deres/evt. han andres og hennes født?

Guest Kathrine25

Barnedåpen til Emma

For å svare deg på det du spurte om Linelia, så flyttet hun ut når hun slo opp med han. Det andre barnet er ikke født enda, termin er en gang i mai..Etter at jeg skrev forrige innlegg , så snakket jeg med barnefaren...Men har ikke fått noe ordentlig svar, vi ble enige om å la det ligge for i helga(pga familieselskaper og barnedåp). Men jeg sa klart i fra at jeg ville ha svar på noen spm omkring oppførselen hans den siste tiden, så svar skal jeg ha!

Over til noe helt annet...Siden sist jeg skrev, har jeg vært travelt opptatt med forbredelser til dåpen...Klær , litt baking, pynting av kirke/lokale osv.. I går , 3 april, hadde vi barnedåp:) Det ble en kjempefin dåp:) I tillegg til Emma, var det to andre barn som skulle døpes også:) Gjett om mamma var stolt av prinsessa si under dåpssermonien da :rodmer: Emma lå rolig i armene mine og gudforeldrene sines armer underveis.(Min eldre bror ble gudfar og en god vennine av både barnefar og meg ble gudmor.) Må si jeg hadde medfølelse med de andre foreldrene/fadderne som fortvilet prøvde å roe ned de sine dåpsbarn, men til ingen nytte. Etter sermonien , dro vi til lokalet og spiste en god middag. Mye kaker var det også til kaffen etterpå. Det virket som om alle hadde en fin dag, og Emma fikk mange fine gaver :takke:

Alt i alt var det en fin dag i går, dåpsbarnet var rolig under sermonien, men under middagen våknet hun til.Hun lå i en vippestol på gulvet, men alt løste seg da hun kom opp i fanget hos farmor. Hun ville jo se folket( og få oppmerksomhet) :fnise: . Hehe, har fått en liten selskapsdame jeg ja:) Må si at jeg synes det var morsomt å pynte seg litt ekstra igjen..Vært en stund siden sist:) Jeg hadde kjøpt meg en lyserosa, knelang kjole og hadde blomster i håret(som selvfølgelig var lyserosa :fnise: ) I dag har vi vært rolige hittil, men i ettermiddag skal vi ha noen gjester over på kaker ifra igår...Utrolig hvor mye kaker folk hadde med til oss, men det var bare trivelig at de ville bidra med noe:)Kakespisning i dagen fremover iallefall;)

Nå skal Emma få litt mat, før vi triller oss en liten tur...

- Kathrine

InLoveWithLife

Hei Kathrine!

Høres ut som dere har hatt en kjempe fin helg :)

Frustrerende det med BF, men får håpe du får noen svar snart!!

Lykke til :)

InLoveWithLife

Og gratulerer så mye med dåpen!!!! :)

Guest Kathrine25

Svar fra BF - skuffet og rasende!

Takk for hyggelig hilsen, InLoveWithLife:)

I går kveld møtte jeg BF, da jeg ikke kunne gå i uvisshet lenger. Emma fikk besøke gudmoren sin da. Det var tydelig at han ikke var helt tilfreds med å være her, men etter mye om og men fikk jeg svar...Grunnen til at han ikke har hatt så mye kontakt med Emma er fordi han har fått seg ny jobb - på andre siden av jordkloden, og fordi han vil ikke at Emma skal knytte bånd til ham , for deretter å oppleve at båndene blir brutt... Han skal altså flytte pga karrieren sin...Etter måten han la frem sakene på, forstår jeg det slik at han heller prioriterer sin karriere enn sitt eget barn...Jeg personlig kunne aldri ha gjort det, men noen velger å prioritere annerledes. Han fortalte at han hadde tenkt å fortelle meg det en god stund(sånn omtrent 3 uker), men at han ikke ville ta fokuset bort fra dåpen + at han var nervøs for min reaksjon.Nevnte også at han skulle begynne i jobben 25.april(!!!) Takk for at du fortalte det nå :ironi: Kunne kanskje ha fått seg til å si ifra litt tidligere??

Ble lite søvn i natt, da dette opptok tankene mine...Han var tydelig på at han ville støtte opp mer økonomisk, alt dette går inn på en konto som Emma skal få nytte av senere i livet. Muligens at jeg overreagerer, men på en måte føles det som om han "kjøper seg fri" fra Emma... Han fortalte at han ville sette inn et fast beløp i mnd, og det beløpet er litt penger for å si det sånn..Ikke at jeg trenger noe penger, vi klarer oss kjempefint vi:) Hm, er takknemlig for at jeg endelig fikk et svar, men var ikke helt det svaret jeg håpte på skal jeg innrømme... Ikke at jeg egentlig forventet et bestemt svar, men noe mer i retning " ville bare holde litt avstand til vi får avklart farskapet til den andre babyen, eller gi deg tid til å samle tankene" istedet for "jeg skal flytte utenlands". Men det er realiteten. Da gikk den samværsavtalen i vasken iallefall, hvordan man skal gjøre det nå vet jeg ikke... Han nevnte heller ingenting om at han ønsket samvær osv, så hvis han ville ha det- hadde han nok nevnt dette?

Jeg vil ha dette avklart så fort som mulig, for hvis det viser seg at han vil ha litt kontakt med henne, så må jo han reise opp hit for å treffe henne. Eller så blir det mail/skype-kontakt..Ikke vet jeg...Det var iallefal dråpen som fikk begeret fullt....For meg er denne mannen ikke noe mer enn pappaen til barnet mitt. Jeg er både sinna og lei meg på vegne av Emma. Håper virkelig at dette er det siste av hans mange "påfunn", for jeg klarer ikke flere overraskelser fra hans siden nå. Må si jeg virkelig er misunnelig på de som har et fint forhold med barnefaren, selv om de ikke er sammen. Skjønner ikke at det går at det blir så mye styr, men forhåpentligvis vil ting bli roligere etterhvert.

Måtte få ned noen tanker på "papiret" enn å bare gå rundt i fortvilelse og skuffelse...Mulig folk vil reagere nå, men kanskje det er like greit at han bryter kontakten med oss..For jo eldre barna blir, jo mer skjønner de...Hvis dette skulle ha skjedd om noen år, og de hadde hatt et fint far&datterforhold- for deretter å bryte kontakten helt...Da ville jeg ha sittet igjen med en svært skuffet liten jente som lurer på hvorfor faren hennes ikke vil ha kontakt med henne og om han ikke er glad i henne? Kanskje dette er til det beste-tross alt? For det er jo virkelig synd for Emmas del, at faren hennes ikke ønsker henne i livet sitt.Ikke det jeg ønsket for barnet mitt, men slik er det dessverre.

Jeg håper at jeg en dag vil klare å stole på en mann igjen, og finne en som godtar Emma som sin egen:) Både hun og jeg fortjener lykkeligere tider, da det er mye som har skjedd! Dette ble et ganske så langt innlegg, men huff det var greit å få ut dette...Har ikke snakket med noen om dette enda; gruver meg nesten litt til å fortelle mamma,pappa & brødrene mine om dette- de kommer til å bli rasende på BF, men familier vil jo verne om sine:)

Føler at jeg står midt i en tunnel: hvis jeg ser bak meg ser jeg bare mørket...Hvis jeg ser fremover skimter jeg et svakt lys i det fjerne- gleder meg til den dagen jeg er ute av tunnelen og er omringet av lys og glede igjen:)

-Kathrine

Guest Kathrine25

Litt av hvert

Da har det gått noen dager siden BF avslørte årsaken til sin oppførsel, og jeg er fremdeles litt skuffet over at han ventet såpass lenge med å fortelle meg det...Egentlig så vil dette ikke bli en så stor endring for oss, da han ikke har hatt så mye kontakt i det siste....Da jeg fortalte familien min dette, ble de rasende...Men tror nok at de innerst inne ble lettet på mine vegne,da de vet hvor vinglete BF hadde vært...Tenkte for meg selv at ting ville ordne seg....Vell, jeg hadde rett i det...Men ikke helt slik jeg hadde sett for meg.

Vaskemaskin er noe som er nødvendig når du har barn, og selvfølgelig ble den ødelagt på mandagen....En reperatør var innom, men var ingenting å fikse....Den var kaputt, heldigvis får vi ny pga garantien:D Men siden de ikke hadde "min" maskin på lager, måtte jeg komme til butikken å velge ny...Så ei venninne av meg passet Emma noen timer i går, slik at jeg fikk gjort det ærendet + noen andre.

Emma ble 3 mnd i går:)Blir stadig overrasket over hvor raskt tiden går, og ikke minst hvor mye de vokser og endrer seg:) <3 Det har egentlig vært vårsteming her en stund nå, men det er først nå jeg skal begynne på blomsterprosjektet mitt:) Vi må jo pynte opp litt på verandaen med blomster;) Så nå jeg og Emma skal trille ned til sentrum og se om vi finner noen pene blomster/busker ! Kjempegreit å bare stikke innom butikken, velge ut varer og få de kjørt hjem:)

Etter å ha fått tenkt over ting noen dager , så ser jeg lysere på tiden fremover:) Det vil gå bra med oss, er så glad for at vi har hverandre: Emma & mamma:) Hun titter bort på meg nå ,der hun ligger på gulvet, og gir meg sitt søteste smil:)

-Kathrine

Edited by Kathrine25