AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #1 Del Skrevet 16. desember 2010 http://www.side3.no/article3046674.ece Tyskeren Helmut Seifert (47) er arrestert og siktet for forsøk på mord etter at han kastrerte sin 17 år gamle datters kjæreste med en brødkniv, skriver den britiske avisen Den rasende faren hadde fått vite at datterens kjæreste, Phillip Genscher, var en 57 år gammel mann. Han tok først kontakt med politiet i byen Bielefeld, men fikk beskjed om at politiet ikke kunne gripe inn. Hva mener dere om dette? Er det forståelig? Gikk han for langt? Bør foreldre gripe inn når aldersforskjellen er stor? Bør faren få straff synes du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #2 Del Skrevet 16. desember 2010 Hva mener dere om dette? Er det forståelig? Gikk han for langt? Bør foreldre gripe inn når aldersforskjellen er stor? Bør faren få straff synes du? Hvordan går det an å spørre om faren burde hatt straff?? "Genscher, som skal ha vært ved full bevissthet, ble tvunget til å ta av seg bukse og undertøy. Deretter ble mannen kastrert med en brødkniv, testiklene tok gjerningsmannen med seg. Offeret var nær ved å blø i hjel, men klarte å ringe politiet. Han vil forbli en evnukk resten av livet. " SELVSAGT skal mannen ha en meget streng straff for å ha lemlestet et menneske. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #3 Del Skrevet 16. desember 2010 Ikke bare bør, han må få straff! Denne 40 åringen har da ikke bruk noen lover, så det å gå til fysisk angrep på ham er LANGT over streker. Den seksuelle lavalderen er 14 år i Tyskland og jenta var 17 år. Altså fullt lovlig, selv om mannen var 40 år. Jeg stemmer for at denne 40 åringen får lov til å kastrere jentas far, akkurat slik han selv ble mishandlet. Gjerne med det sløveste og med grisete verktøyet han finner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adera Skrevet 16. desember 2010 #4 Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Ikke bare bør, han må få straff! Denne 40 åringen har da ikke bruk noen lover, så det å gå til fysisk angrep på ham er LANGT over streker. Den seksuelle lavalderen er 14 år i Tyskland og jenta var 17 år. Altså fullt lovlig, selv om mannen var 40 år. Jeg stemmer for at denne 40 åringen får lov til å kastrere jentas far, akkurat slik han selv ble mishandlet. Gjerne med det sløveste og med grisete verktøyet han finner. Han er faktisk 57. Eg forstår faren og reaksjonen hans (hvem vil vel at dattera skal være kjæreste med ein som er såpass mye eldre, ein som til og med er eldre enn foreldrene?), men han bør få straff for det han gjorde, heilt klart. Endret 16. desember 2010 av Adera 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 16. desember 2010 #5 Del Skrevet 16. desember 2010 Han kastrerte en mann med brødkniv. Mannen var ved full bevissthet, og etter at han ble forlatt, holdt han på å dø av blodtapet. Dette er både tortur, grov mishandling og mordforsøk. Han dekker også sine medsammensvorne, og det bør virke skjerpende. Så jeg foreslår 20 år, eller whatever maks straff er i Tyskland. Og sikring. Hvem vet når hans hellige vrede igjen vekkes? Eller hvor mye som skal til? Han burde ikke slippes løs på samfunnet igjen. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 16. desember 2010 #6 Del Skrevet 16. desember 2010 http://www.side3.no/article3046674.ece Hva mener dere om dette? Er det forståelig? Gikk han for langt? Bør foreldre gripe inn når aldersforskjellen er stor? Bør faren få straff synes du? Han faren burde slett ikke gjort det. Men YAAAAY DAD!!! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2010 #7 Del Skrevet 16. desember 2010 Han faren burde slett ikke gjort det. Men YAAAAY DAD!!! Var det du som i en eller annen tråd hevdet at du var sykepleier? Er denne type holdninger forenlig med en jobb som handler om å pleie og hjelpe syke? Å støtte lemlesting og tortur av mennesker hører ikke noe steds hjemme, og at helsearbeidere kommer med slike tåpelige utsagn som det du gjør, er hårreisende. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2010 #8 Del Skrevet 16. desember 2010 Han faren burde slett ikke gjort det. Men YAAAAY DAD!!! For å ha lemlestet og nær drept sin datters kjæreste? Uvanlig at æresdrapliknende ting får stående ovasjoner her i landet, men det vil vel alltid være unntak. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2010 #9 Del Skrevet 16. desember 2010 Han er faktisk 57. Min feil. Så 40 år og tenkte ikke lenger. Han er som du skriver 57 år, 40 år eldre enn henne. Men det forandrer ingenting. Forstår at faren reagerer på aldersforskjellen, men å gå til skritt å kastrere mannen er langt over streken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 17. desember 2010 #10 Del Skrevet 17. desember 2010 Han faren burde slett ikke gjort det. Men YAAAAY DAD!!! Så du mener at dersom datteren din viser seg å ha en dragning mot eldre menn, så er det en adekvat reaksjon å håndtere det ubehaget som da oppstår med å myrde vedkommende? For det var det han gjorde. Han skadet mannen på en måte som utmerket godt kunne endt med at han døde av blodtap. Kan du tenke deg andre brudd på sosiale normer som en 17-åring kan være delaktig i, som burde føre til at noen later livet for det? Jeg mener, jenta hadde en eldre KJÆRESTE, for svingende. Hun var ikke misbrukt, hun var ikke voldtatt, hun var ikke, så langt vi vet, utsatt for mishandling. Hun hadde en mann på 57 som kjæreste. Dette handler nok mye mer om hennes tilbøyeligheter enn hans, vil jeg gjette. Og det er kanskje det som gjør det så vanskelig for faren å akseptere, også? At hans lille engel knuller en godt voksen mann. Kanskje han selv ville hatt det privilegiet? Kanskje han HAR hatt det? Kanskje dette ikke bare er en rabiat overbeskyttende pappa, men en sjalu incestuøs far som har mistet sin lille elskerinne, og tar det ut på rivalen? 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xelle Skrevet 17. desember 2010 #11 Del Skrevet 17. desember 2010 Greit at en far ikke er begeistret for at datteren på 17 har sex med en på 57. Fullt forståelig. Men der det går fra forståelig til spik spenna gærn og syk i hodet, er når man kutter av kroppsdeler til en annen person. Han burde få en streng streng straff. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2010 #12 Del Skrevet 17. desember 2010 Kan vel knapt kalles en kjæreste, er vel heller en sugardaddy som det kalles. Nå som det er gjort får vi bare håpe den idiotiske jenteungen holder seg unna gamle griser i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 17. desember 2010 #13 Del Skrevet 17. desember 2010 Kan vel knapt kalles en kjæreste, er vel heller en sugardaddy som det kalles. Nå som det er gjort får vi bare håpe den idiotiske jenteungen holder seg unna gamle griser i fremtiden. Kanskje hun liker gamle griser. Da kan det nok bli vanskelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 17. desember 2010 #14 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) Var det du som i en eller annen tråd hevdet at du var sykepleier? Er denne type holdninger forenlig med en jobb som handler om å pleie og hjelpe syke? Å støtte lemlesting og tortur av mennesker hører ikke noe steds hjemme, og at helsearbeidere kommer med slike tåpelige utsagn som det du gjør, er hårreisende. Pedofile og folk som misbruker barn har jeg null sympati med Dessuten sa jeg i en bisetning at det var galt av faren, men jeg forstår jo godt at han ble forbanna på den gamle grisen og vil gjøre alt for å beskytte sin datter. Grisen fikk som fortjent, men han skulle heller fått en annen type straff enn den ekstreme sorten, men likevel, jeg forstår motivet til faren til jenta. Mitt yrke skal vel du drite i å kommentere Endret 17. desember 2010 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 17. desember 2010 #15 Del Skrevet 17. desember 2010 Så du mener at dersom datteren din viser seg å ha en dragning mot eldre menn, så er det en adekvat reaksjon å håndtere det ubehaget som da oppstår med å myrde vedkommende? For det var det han gjorde. Han skadet mannen på en måte som utmerket godt kunne endt med at han døde av blodtap. Kan du tenke deg andre brudd på sosiale normer som en 17-åring kan være delaktig i, som burde føre til at noen later livet for det? Jeg mener, jenta hadde en eldre KJÆRESTE, for svingende. Hun var ikke misbrukt, hun var ikke voldtatt, hun var ikke, så langt vi vet, utsatt for mishandling. Hun hadde en mann på 57 som kjæreste. Dette handler nok mye mer om hennes tilbøyeligheter enn hans, vil jeg gjette. Og det er kanskje det som gjør det så vanskelig for faren å akseptere, også? At hans lille engel knuller en godt voksen mann. Kanskje han selv ville hatt det privilegiet? Kanskje han HAR hatt det? Kanskje dette ikke bare er en rabiat overbeskyttende pappa, men en sjalu incestuøs far som har mistet sin lille elskerinne, og tar det ut på rivalen? NEI jeg sa ikke at det var adekvat. Jeg sa han ikke burde gjort det. Les alt jeg skriver da.. Men jeg skjønner motivet for handlingen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 17. desember 2010 #16 Del Skrevet 17. desember 2010 Merkelig, men da jeg så alderforskjellen tenkte jeg kun at den såkalte "kjæresten" måtte være noe lignende pedofil- for det er jo ikke normalt at en så gammel gubbe er sammen med en så ung jente. Men nå vil jo denne såkalte "kjæresten" forbli en evenukk resten av livet da, så da er vel litt av problemet løst. XD 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 18. desember 2010 #17 Del Skrevet 18. desember 2010 Pedofil er han ikke, da kjæresten er over den seksuelle lavalderen. Faren bør få en rimelig streng straff for dette, og har faktisk ingenting med hvem som er kjæresten til datteren sin, enda han er eldre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 18. desember 2010 #18 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Jeg forstår at man kan reagere sterkt på at sin 17 år gamle datter har en kjæreste som er 57 år, MEN det fins mange andre måter å takle situasjonen på og jeg syns faren håndterte det dårlig ... Jeg tenkte litt på om han kanskje ikke var god i hodet i utgangspunktet, for det er ikke normalt å gjøre sånn mot et annet menneske - uansett hva galt han har gjort. Det går heller ikke an å tenke øye for øye, tann for tann ... Endret 18. desember 2010 av meridian 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2010 #19 Del Skrevet 18. desember 2010 Hva er evenukk? Betyr det at han aldri kan få barn fordi han fikk skåret ballene av? Eller betyr det at han aldri kan få stå igjen? Ble penisen ødelagt? Jeg er imot all form for skading og tortur av andre ... jeg syns ingen fortjener det - uansett årsak. Det fins andre og bedre måter å håndtere slike situasjoner på. Skulle ikke forundre meg om faren til den 17 år gamle datteren drev med incest, og ble redd for konkuranse. Om han da ikke ville skjære av ballene for å hindre at jenta ble uøsket gravid. I slike situasjoner tror jeg enhver far skulle ønske at datteren heller hadde valgt en gutt på sin egen alder. Selv ble jeg misbrukt som barn, og jeg har alltid følt en dragning mot eldre menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violently Happy Skrevet 18. desember 2010 #20 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Hva er evenukk? Betyr det at han aldri kan få barn fordi han fikk skåret ballene av? Eller betyr det at han aldri kan få stå igjen? Ble penisen ødelagt? Kastrasjon er et inngrep som består i å fjerne deler eller alt av kjønnsorganene (på et dyr eller) et menneske. Hos en evnukk er testiklene fjernet i den hensikt å svekke seksualfunksjonen. I tidligere tider ble enkelte unge menn kastrert for at de skulle bibeholde sin ungdommelige sangstemme. Vokterne i harem og i enkelte orientalske palass var også evnukker. I Russland var det en egen sekt, skoptikerne, som praktiserte kastrasjon ved 35-årsalderen. Menn som blir kastrert i voksen alder, vil beholde sin kroppsutvikling. Skjeggveksten vil reduseres. Seksualdriften vil svekkes. Kastrasjon (kirurgisk eller ved hjelp av spesielle medikamenter) har også vært anvendt på farlige seksualforbrytere, men er omstridt. Ved kastrasjon mister man generell vitalitet, man orker mindre, bla. fordi testosteronets oppbyggende virkning på muskulaturen forsvinner. Endret 18. desember 2010 av Violently Happy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå