Gå til innhold

Nå må dere SLUTTE med de faens ordelingsfeilene deres!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lærte i norsktimene at det ikke går an å sette bindestreken feil, altså at det er lov å dele opp ordet som anan-

asringer, selv om man bør sette bindestreken mellom ananas og ringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lærte i norsktimene at det ikke går an å sette bindestreken feil, altså at det er lov å dele opp ordet som anan-

asringer, selv om man bør sette bindestreken mellom ananas og ringer.

Her er et eksempel på det jeg vil kalle tvilsom orddeling :ler:

julebelysning.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt, ja, men "ulovlig"? Nei.

Men det ser jo ikke bra ut, og det var nok derfor vi ble oppfordret av læreren til å dele ordene på den mest naturlige plassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvilsomt, ja, men "ulovlig"? Nei.

Men det ser jo ikke bra ut, og det var nok derfor vi ble oppfordret av læreren til å dele ordene på den mest naturlige plassen.

For all del, men jeg har jo ikke sagt noe om at det er ulovlig heller, bare at man bør sette bindestrek mellom ordene det er sammensatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter ikke kjempe spennende eller kjempe fin. Det heter kjempespennede og kjempefin!

Ta en titt innom tråden her hvis dere lurer på et ord, så skal jeg fortelle dere hvordan det skrives!

:kjefte:

Også må alle som tror det heter orddelingsfeil forstå at det er noe helt annet. Det heter særskrivingsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, men jeg har jo ikke sagt noe om at det er ulovlig heller, bare at man bør sette bindestrek mellom ordene det er sammensatt av.

Vi er jo hjertens enige vi to, jeg har forresten heller ikke sagt at du mente det var "ulovlig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Dear margins, footnotes and double spacing,

Thank you, thank you, thank you!

Sincerely, barely made that one!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...