Gå til innhold

Jeg er singel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil bare si at innlegget ditt er veldig sterkt, og flott og direkte skrevet.

Og du sier at du "selv etter et år" har så dype følelser som hat for denne andre dama, men ærlig talt, det skulle da bare mangle. Et år er absolutt ikke lang tid, og det har ikke gått et år en gang.

Og så er jeg 100 prosent enig i det siste der.

Og jeg spør igjen.. hvorfor hate dama så mye? hvorfor ikke hate mannen som faktisk var utro og faktisk såret deg??

Sto damen med våpen eller noe annet og truet mannen deres til å være utro?eller kanskje han ikke var voksen nok til å ta den avgjørelsen selv?

TS:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Og jeg spør igjen.. hvorfor hate dama så mye? hvorfor ikke hate mannen som faktisk var utro og faktisk såret deg??

Sto damen med våpen eller noe annet og truet mannen deres til å være utro?eller kanskje han ikke var voksen nok til å ta den avgjørelsen selv?

Nå var det da strengt tatt du som startet en tråd som handler om den andre kvinnen. Du tror da vel ingen blir bedratt av mannen sin, klapper han på skuldra og legger hun som han var utro med for hat mens man fortsetter livet som før? Poenget er at man som bedratt ikke nødvendigvis bare føler seg bedratt av den man står nærmest og stoler på, det er tro det eller ei ganske vondt å vite at noen der ute ikke har mer respekt for deg enn at de synes det er helt greit å pule mannen du har viet livet ditt til. De gangene jeg selv ble bedratt av eksen min ofret jeg ikke jentene han var utro mot meg med en tøddel av en tanke før jeg i etterkant fikk høre at en av de dagen etter gikk på jobben sin å skrøt av at hun hadde hatt med seg en opptatt mann med samboer med seg hjem fra byen. Tragisk nok for henne var det en nær venninne av meg hun skrøt av erobringen sin til. Ikke nok med at man blir tråkket så lang ned i møkka av noen man faktisk elsker og stoler på, men på toppen av alt så ligger det en annen kvinne i senga og gir en lang faen i at du blir såret så intenst at du har med deg de sårene i alle de kommende relasjonene du måtte gjøre i etterkant. Er det egentlig rart man blir bitter synes du?

Endret av Ava Mae
Skrevet

Og jeg er like egoistisk og tenker på mine behov..

Ja, selvfølgelig. Har jeg påstått noe annet?

Men er det noe å skryte av?

Nei, det er det faktisk ikke. Det "normale" er å prøve å skylde på alle andre så man slipper å få dårlig samvittighet selv. Så jeg kan bare anta at du ikke er såkalt normal.

Skrevet

Selvfølgelig er sex et effektivt "våpen". Og det er helt vanlig at kvinner bruker dette våpenet i ulike sammenhenger. Og det vet dere damer veldig godt selv.

Skrevet

Alle dere kvinner som kalles oss ludder, dere trenger nok bare noen å skylde på. Fordi det er for vondt å innse at dette er kun og bare deres mann sitt valg og annsvar. han vil knulle en annen sånn er det bare. Skyld på oss elskerinner så mye dere orker, men vi voldtok aldri mannen deres. Tenk så lett han kunne ha valgt å IKKE gjøre det. :jepp:

Skrevet (endret)

For min del var det aldri snakk om å finne en annen syndebukk enn han som dro av seg buksa si i feil hus. Selvfølgelig er det den som er utro som har hovedansvaret for at han eller hun er utro. Men å sette seg på en høy hest og klamre seg til en jåsete unnskyldning om at man fullt og helt er en uskyldig part i det når man med viten og vilje hopper til sengs med en annen mann, det er og forblir for dumt for meg og jeg skjønner ikke hvordan vedkommende klarer å komme til en slik konklusjon med nok fornuft i hodet. Nei, det var ingen som voldtok eksen min og ja han kunne lett klart å ikke pult noen andre. Akkurat på lik linje som at de han pulte like lett kunne funnet seg en singel kar å ha med seg hjem :jepp:

Endret av Ava Mae
Skrevet

Er det disse jentenes ansvar å si til typen din at "hei, det er best vi ikke gjør det her for DU har jo kjæreste!" Ville du ha vært fornøyd da? hvis andre måtte passe på at typen din ikke knullet de. Nei... det burde han med hele sitt hjerte være villig til å passe på selv.

Guttene er ikke som dumme hunder som blir med en ny eier hjem fordi hun har en hundekjeks i lommen. De har nok IQ til å faktisk bestemme selv. Det blir som at du er utro mot typen din, og skylder på at det var han du var utro med sin feil. HALLOO?!

Gjest rabrabara
Skrevet (endret)

Du er tydelig vis ingen trussel for hennes ektekskap. Du gir ham en del spenning. Det kan jo hende hun og nyter godt av det. Jeg tror enkelte tenger mer seksuell spenning enn andre. Det dere gjør skader egentlig ingen. Personlig, som en kanskje over gjennomsnittet kyniker, så lenge det ikke er følelser involvert og dere ikke planlegger noe mer, greit nok. Du skal ikke gå rundt med dårlig amvittighet.

Endret av rabrabara
Skrevet

Er det disse jentenes ansvar å si til typen din at "hei, det er best vi ikke gjør det her for DU har jo kjæreste!" Ville du ha vært fornøyd da? hvis andre måtte passe på at typen din ikke knullet de. Nei... det burde han med hele sitt hjerte være villig til å passe på selv.

Guttene er ikke som dumme hunder som blir med en ny eier hjem fordi hun har en hundekjeks i lommen. De har nok IQ til å faktisk bestemme selv. Det blir som at du er utro mot typen din, og skylder på at det var han du var utro med sin feil. HALLOO?!

Selvfølgelig ser jeg det ikke som andre jenters ansvar å sørge for at min mann er trofast mot meg og hvis du gidder å lese innleggene mine i stedet for å skumme dem gjennom så ser du også at jeg ikke forsøker å dytte ansvaret på noen andre enn den det faktisk gjelder. Når det er sagt så synes jeg man som jente bør ha integritet nok til å avise en opptatt mann som ønsker å ha deg med seg hjem enten for en gang eller flere. Jeg har da takket nei flere ganger selv så hvor vanskelig kan det egentlig være? Men det har kanskje en sammenheng med at noen ønsker å leve etter at man gjør mot andre slik man selv ønsker å bli behandlet? Jeg har blitt bedratt selv og unner ingen annen jente den opplevelsen uansett om jeg kjenner henne godt, knapt vet hvem hun er eller aldri kommer til å møte henne.

Skrevet

Hvis du hadde veldig lyst på sjokolade, og så kommer det en og tilbyr deg en sjokolade som du liker ... hva tror du at du ville gjort da?

Skrevet

Jeg har oppigjennom sett noen rare eksempler på menn og gutter som har ekstremt pene, tiltrekkende, interessante, populære etc kjærester som er notorisk utro pga at de tydeligvis har elendig selvfølelse og bruker utroskapen som en barnslig måte å hevde seg på, fordi de føler selv de kommer til kort i forhold til den de er sammen med. De er utro med mindre attraktive enn partneren sin.

Sært og muligens en fullstendig avsporing, bare sier hva jeg har observert og tenkt på endel ganger. Og det er vel ikke det som er vanligst heller, men just saying. Blitt veldig overrasket over dette.

Skrevet

Jeg har oppigjennom sett noen rare eksempler på menn og gutter som har ekstremt pene, tiltrekkende, interessante, populære etc kjærester som er notorisk utro pga at de tydeligvis har elendig selvfølelse og bruker utroskapen som en barnslig måte å hevde seg på, fordi de føler selv de kommer til kort i forhold til den de er sammen med. De er utro med mindre attraktive enn partneren sin.

Sært og muligens en fullstendig avsporing, bare sier hva jeg har observert og tenkt på endel ganger. Og det er vel ikke det som er vanligst heller, men just saying. Blitt veldig overrasket over dette.

Mener du altså at mannfolk med attraktiv kjæreste er utro?

Hva er rart med det?

Skrevet

Jeg mener at de som har drømmedama i de flestes øyne er utro for å kompensere og det syns jeg er rart ja. Kanskje jeg som ikke har forstått utroskap eller menn. Kanskje de gjør det for å takle å ha en så populær partner.

Skrevet

Jeg mener at de som har drømmedama i de flestes øyne er utro for å kompensere og det syns jeg er rart ja. Kanskje jeg som ikke har forstått utroskap eller menn. Kanskje de gjør det for å takle å ha en så populær partner.

Jeg vil nok heller tro at det rett og slett dreier seg om at ei dame ikke er nok. Samme hvor fin ho måtte være.

Skrevet

Jo i noen miljøer så er det jo helt vanlig at en har flere damer i tillegg til kona, men jeg tenker på miljøer hvor det er vanlig å holde seg til en. Men hvis en ikke er i Sopranosmiljø liksom,forklar meg gjerne hvorfor ikke en dame er nok?Det kan jo være at det har noe med mannens selvbilde å gjøre?Jeg tenker ikke på folk som har vært gift i femten år og er lei hverandre heller liksom. Da kunne det jo vært spenning.

Skrevet

Jo i noen miljøer så er det jo helt vanlig at en har flere damer i tillegg til kona, men jeg tenker på miljøer hvor det er vanlig å holde seg til en. Men hvis en ikke er i Sopranosmiljø liksom,forklar meg gjerne hvorfor ikke en dame er nok?Det kan jo være at det har noe med mannens selvbilde å gjøre?Jeg tenker ikke på folk som har vært gift i femten år og er lei hverandre heller liksom. Da kunne det jo vært spenning.

Javisst, det kan sikkert ha noe med mannens selvbilde å gjøre.

Det er en del som tydeligvis trenger mye oppmerksomhet. Av begge kjønn.

Men det er umulig å kunne forstå og vite hva andres motivasjoner egentlig er. Kan være mange ulike individuelle forklaringer.

Skrevet

Gjør mot andre det som du vil at andre skal gjøre mot deg. Ikke gjør mot andre det du ikke vil at andre skal gjøre mot deg. Den universelle gylne regelen.

At det også gjelder det TS gjør mot kona til elskeren sin er visst mer enn hun klarer å forstå. Ludder.

Som også noen andre her har nevnt:

- Carma is a bitch. :lur:

- Hvorfor gadd TS å starte denne tråden, hvis det ikke var for å lette på sin egen samvittighet???

Skrevet

Har lest tråden. For å svare på spørsmålet først. Er du den onde. Ja, det synes jeg du er.

Men en ting som jeg synes er rart er at alle setter alle utro menn i bås. Puler han ikke henne så puler han en annen. Jeg tror at det ikke alltid er slik. At hvis han ikke puler deg så kanskje han ikke ville pule noen andre.

Dere synes sikkert jeg er naiv nå, men jeg har opplevd at det var elskerinnen som var den aktive for utroskapen. Min samboer og far til mine 3 barn inngikk et forhold for noen år siden. Han har sagt, og jeg tror han, at han aldri hadde vært utro før. Så traff han ei ungjente som var 20 år yngre enn han via felles interesse.

Og det jeg skriver her kommer ikke fra han, det er ikke hans "unskyldning". Det har jeg fra et familiemedlem av henne + ei venninne.

Hun bestemte seg for at hun ville ha min samboer. Hun var såååå imponert over kunnskapene hans i deres felles interesse, han var såååå flnk, såååå tøff osv. Han sa fra starten av at han ikke var interessert, at han hadde samboer og 3 barn. Men iflg hennes venninne var det totalt uinteresant for henne. Hun puchet på, kom med komplementer, spurte om "råd", om de kunne øve litt sammen utenom fellesøvningene osv. Han og jeg hadde et greit forhold, sikkert ikke alverdens spennende etter 17 år sammen, boliglån, travle jobber, 3 unger som krevde og krevde og krevde. Så hvis han traff henne og var litt sliten eller irritert så fyrte hun oppunder og sa at hvis jeg var for sur, sint, you name it, så var det bare å komme til henne.... For han var verd så mye mer enn å måtte "ta imot dritt" fra ei sur utakknemlig kjærring.

Det gikk hennes vei. De bor sammen nå. Jeg får inntrykk av at hverdagen er kommet der også og at de lyserøde skyene har løst seg noe opp. Jeg aner ikke om han angrer, vi snakker aldri om det. Men han sier i allefall at han aldri burde gjort det han gjorde og at han burde pratet med meg når alt dette begynte. Aner ikke om vi ville kunne berget forholdet. Kanskje. Kanskje ikke.

Så for meg er det hun som er det store stygge ulven, hvis jeg kan si det slik. Tror ikke han ville sprunget på byen og pult noen andre om han ikke hadde truffet henne. Jeg er sint på han fordi han ikke hadde viljestyrke nok til å stå i mot, men jeg forakter henne for den respektløshet og egoisme hun har utvist.

• Liker 1
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Har jeg påstått noe annet?

Men er det noe å skryte av?

Nei, det er det faktisk ikke. Det "normale" er å prøve å skylde på alle andre så man slipper å få dårlig samvittighet selv. Så jeg kan bare anta at du ikke er såkalt normal.

Men kjære du.. skryter jeg?

Hvem skal man skylde på i denne settingen? er vi ikke voksne mennesker som har hele og det fulle ansvaret selv?

Han velger å være utro.. hvem sin skyld er det?

Skrevet

Har lest tråden. For å svare på spørsmålet først. Er du den onde. Ja, det synes jeg du er.

Men en ting som jeg synes er rart er at alle setter alle utro menn i bås. Puler han ikke henne så puler han en annen. Jeg tror at det ikke alltid er slik. At hvis han ikke puler deg så kanskje han ikke ville pule noen andre.

Dere synes sikkert jeg er naiv nå, men jeg har opplevd at det var elskerinnen som var den aktive for utroskapen. Min samboer og far til mine 3 barn inngikk et forhold for noen år siden. Han har sagt, og jeg tror han, at han aldri hadde vært utro før. Så traff han ei ungjente som var 20 år yngre enn han via felles interesse.

Og det jeg skriver her kommer ikke fra han, det er ikke hans "unskyldning". Det har jeg fra et familiemedlem av henne + ei venninne.

Hun bestemte seg for at hun ville ha min samboer. Hun var såååå imponert over kunnskapene hans i deres felles interesse, han var såååå flnk, såååå tøff osv. Han sa fra starten av at han ikke var interessert, at han hadde samboer og 3 barn. Men iflg hennes venninne var det totalt uinteresant for henne. Hun puchet på, kom med komplementer, spurte om "råd", om de kunne øve litt sammen utenom fellesøvningene osv. Han og jeg hadde et greit forhold, sikkert ikke alverdens spennende etter 17 år sammen, boliglån, travle jobber, 3 unger som krevde og krevde og krevde. Så hvis han traff henne og var litt sliten eller irritert så fyrte hun oppunder og sa at hvis jeg var for sur, sint, you name it, så var det bare å komme til henne.... For han var verd så mye mer enn å måtte "ta imot dritt" fra ei sur utakknemlig kjærring.

Det gikk hennes vei. De bor sammen nå. Jeg får inntrykk av at hverdagen er kommet der også og at de lyserøde skyene har løst seg noe opp. Jeg aner ikke om han angrer, vi snakker aldri om det. Men han sier i allefall at han aldri burde gjort det han gjorde og at han burde pratet med meg når alt dette begynte. Aner ikke om vi ville kunne berget forholdet. Kanskje. Kanskje ikke.

Så for meg er det hun som er det store stygge ulven, hvis jeg kan si det slik. Tror ikke han ville sprunget på byen og pult noen andre om han ikke hadde truffet henne. Jeg er sint på han fordi han ikke hadde viljestyrke nok til å stå i mot, men jeg forakter henne for den respektløshet og egoisme hun har utvist.

Dette blir for dumt å si det er elskerinnen sin skyld ene og alene at han forlot dere alle,

Man er vel 2 om å ta vare på ett forhold eller??

Og igjen.. jeg har ingen intensjoner om at min elsker skal gå i fra konen sin- vi treffes kun for gjensidig glede og hygge ( les sex)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...