Gå til innhold

Jeg er singel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke å ta startinnlegget seriøst, kjenner jeg. Nå er jeg klar over at det finnes mennesker som er så totalt blottet for empati og ansvarsfølelse (det finnes et navn for dette). Men jeg føler likevel at dette er en provokasjonstråd og at en del av de anonyme brukerne her er én og samme person som diskuterer med seg selv for å fyre opp forsamlingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg av mange grunner ikke vært i et forhold med en gift mann, men synes likevel ikke at det er rett å kjefte på TS. Hun er ikke gift, og skylder ikke kona hans noe. Synes han er helt uten moral som er utro, så kan godt kjefte litt på ham. Men TS får da virkelig gjøre som hun selv vil.

Men pass på hjertet ditt! Fort gjort å falle for noen... :)

Helt enig- og det har jeg jo faktisk også fortalt han, men som han sier.. de har vært gift i mange år, de har det trygt og godt og er verdens beste venner,men de har ingen lidenskap lenger. Så han har tatt ett valg og står for det valget han har tatt, så jeg vet ikke helt jeg.. kanskje det ikke er så ille for konen?

Har jo hørt om flere par ( nå er vi godt voksne jeg er i begynnelsen av og han i slutten av 40 årene) som har det på samme måten - og hvor lett er det egentlig for konen å skulle bli forlatt av mannen i den alderen? etter at de har bodd sammen i ja nærmest en mannsalder.. så lenge de fungerer og han ikke gjør det åpenlyst så kan det kanskje være at hun faktisk ubevist vet om det men velger å se den annen vei fordi hun ikke vil gi slipp på eller miste han? av redsel for å bli alene..

Men igjen.. dette er en greie som er mellom de 2 og ikke noe jeg har noe som helst med. Og jeg kommer aldri til å forlange at han skal gå fra kona si.

Og om noen mener jeg har svarteste av de svarteste samvittighet, mangel på empati osv så vel dere om det.. trodde verden var gått litt videre på dette feltet .. Men jeg føler ihvertfall ikke at det er jeg som ødelegger forholdet/ekteskapet deres.. det er det HAN som gjør..

Men jeg har også gitt han beskjed at dersom jeg finner meg en kjæreste så kutter jeg ut han, for jeg hadde aldri klart slikt dobbel spill..

Og ja han er en flott herlig mann som det faktisk kan være lett å falle for- men det får stå for min regning!!

TS:-)

Skrevet

Helt enig- og det har jeg jo faktisk også fortalt han, men som han sier.. de har vært gift i mange år, de har det trygt og godt og er verdens beste venner,men de har ingen lidenskap lenger. Så han har tatt ett valg og står for det valget han har tatt, så jeg vet ikke helt jeg.. kanskje det ikke er så ille for konen?

Har jo hørt om flere par ( nå er vi godt voksne jeg er i begynnelsen av og han i slutten av 40 årene) som har det på samme måten - og hvor lett er det egentlig for konen å skulle bli forlatt av mannen i den alderen? etter at de har bodd sammen i ja nærmest en mannsalder.. så lenge de fungerer og han ikke gjør det åpenlyst så kan det kanskje være at hun faktisk ubevist vet om det men velger å se den annen vei fordi hun ikke vil gi slipp på eller miste han? av redsel for å bli alene..

Men igjen.. dette er en greie som er mellom de 2 og ikke noe jeg har noe som helst med. Og jeg kommer aldri til å forlange at han skal gå fra kona si.

Og om noen mener jeg har svarteste av de svarteste samvittighet, mangel på empati osv så vel dere om det.. trodde verden var gått litt videre på dette feltet .. Men jeg føler ihvertfall ikke at det er jeg som ødelegger forholdet/ekteskapet deres.. det er det HAN som gjør..

Men jeg har også gitt han beskjed at dersom jeg finner meg en kjæreste så kutter jeg ut han, for jeg hadde aldri klart slikt dobbel spill..

Og ja han er en flott herlig mann som det faktisk kan være lett å falle for- men det får stå for min regning!!

Selvfølgelig er du enig, ellers hadde du ikke pult en gift mann. Det gjør det ikke moralsk forsvarlig.

Skrevet

Du har INGEN grunn til å skamme deg slik som så mange her inne har svart deg. Dette ekteskapet er ikke ditt ansvar i det hele tatt. Det er fullt og helt de to som har lovet hverandre evig troskap som bærer alt ansvar for ekteskapet sitt. Og i denne sammenheng er det KUN mannen det står på, IKKE deg. Han kunne lett ha unngått å være utro, det er her roten sitter. Det er ALDRI den som er elsker/elskerinne som har grunn til å føle skam. -med mindre du kjenner den andre parten selvfølgelig.

Jeg har opplevd at noen har vært utro mot meg, og har også vært det selv. I begge tilfellene, til syvende og sist, betød den "andre personen" så utrolig lite. Da min eks var utro var sjokket kun rettet mot han, jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om hvem den andre kvinnen var, for det var HAN som hadde ansvaret, det var HAN som hadde forpliktelser, og det var HAN som knuste hjertet mitt. ikke henne.

Skrevet

Du har INGEN grunn til å skamme deg slik som så mange her inne har svart deg. Dette ekteskapet er ikke ditt ansvar i det hele tatt. Det er fullt og helt de to som har lovet hverandre evig troskap som bærer alt ansvar for ekteskapet sitt. Og i denne sammenheng er det KUN mannen det står på, IKKE deg. Han kunne lett ha unngått å være utro, det er her roten sitter. Det er ALDRI den som er elsker/elskerinne som har grunn til å føle skam. -med mindre du kjenner den andre parten selvfølgelig.

Jeg har opplevd at noen har vært utro mot meg, og har også vært det selv. I begge tilfellene, til syvende og sist, betød den "andre personen" så utrolig lite. Da min eks var utro var sjokket kun rettet mot han, jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om hvem den andre kvinnen var, for det var HAN som hadde ansvaret, det var HAN som hadde forpliktelser, og det var HAN som knuste hjertet mitt. ikke henne.

:klemmer: sender deg en takke klem jeg.-)

Jeg har også vært i de skoene..(faren til mine barn). Og ja det er den som velger å være utro som er ansvarlig- det er DEN som har lovet evig din osv- og som sårer den andre.

Det var jo her jeg hadde håpet på at verden hadde gått litt videre i disse dager hvor det er så mye mine og dine osv.. Men tydeligvis ikke.

Skrevet

Etter å ha lest denne tråden forstår jeg at TS mangler et hjerte. Rett, og slett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lest igjennom hele tråden her og egentlig kommet til mine egne konklusjoner ;

er enig med de fleste om at du ts ikke har særlig god moral, verdighet og stolthet i deg - altså et elendig koneemne.

Derfor vil du også kun fungere bra som elskerinne for de som ønsker det.

Rent kynisk : dersom det ikke finnes kvinner av ts kaliber så vil jo ikke utroskap eksistere, og det er vel for mye å virkelig tro på.

TS tror også at verden virkelig hadde kommet lenger, og virkelig akseptert i fullt monn hennes adferdsmønster. Hmmm... det er vel en besynderlig tanke i seg selv. Skal ikke vi mennesker ha moral ??? hva med egen stolthet og selvdisiplin ??

Innen normen så tror jeg i det lange løp at det er godt det finnes mennesker som reagerer på din oppførsel, men jeg ser også at et samfunn har plass til "outsidere" som deg, okke som.

Tross det så må jeg si at jeg fordømmer deg for din oppførsel, du oser ikke av den kvalitet som man helst ønsker et menneske skal inneha. Noen lengre moralpreken ser jeg ikke er nødvendig.

God jul.

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

.. trodde verden var gått litt videre på dette feltet ..

Hva mener du med dette? Er det et fremskritt å drite i andre for at du ønsker deg et "leketøy"?

Jeg tilhører selv den forhistoriske delen av menneskeheten som mener at vi ikke alltid skal gjøre som vi vil av hensyn til andre.

Skrevet

Pisspreik. Selvsagt har man et moralsk og etisk ansvar. Det er klart at en som selv har vært utro har dette synet. Jeg har aldri vært utro - det er min moral. Jeg har vært utsatt for utroskap og jeg hatet begge, faktisk det ludderet han var utro med mest. Når noen med vitende og vilje bestemmer seg for å "kapre" en annen koste hva det koste vil og fullstendig ignorerer at vedkommende har en familie, ja da er den personen i mine øyne ikke vært dritten under skoene engang.

Skrevet

Har vært i samme situasjon som TS. Jeg var elskerinnen til en gift mann, å vi hadde det helt topp sammen. Dette forholdet var også bare basert på sex, ingenting annet. Vi valgte å avslutte for en stund, av redsel for å bli oppdaget da vi bor på en forholdsvis liten plass. Jeg er singel, kjenner ikke hans kone å har heller ikke dårlig samvittighet. Men så herlig sex vi hadde har jeg ingenting imot å ta opp kontakten igjen. Det får bli opp til han, mener det er hans ansvar å ta hensyn til sin familie. Vi har fortsatt kontakt, men ikke noe seksuelt for tiden. Så ikke døm oss mer enn mennene som faktisk er gift å er fullstendig klar over hva de kan ødelegge. Jeg har ingenting å miste, det har han. Hans valg, det var ikke jeg som startet det heller, det var han, å jeg tvinger han ikke eller legger noe press på han i det hele tatt.

Skrevet

Jeg har lest igjennom hele tråden her og egentlig kommet til mine egne konklusjoner ;

er enig med de fleste om at du ts ikke har særlig god moral, verdighet og stolthet i deg - altså et elendig koneemne.

Derfor vil du også kun fungere bra som elskerinne for de som ønsker det.

Rent kynisk : dersom det ikke finnes kvinner av ts kaliber så vil jo ikke utroskap eksistere, og det er vel for mye å virkelig tro på.

TS tror også at verden virkelig hadde kommet lenger, og virkelig akseptert i fullt monn hennes adferdsmønster. Hmmm... det er vel en besynderlig tanke i seg selv. Skal ikke vi mennesker ha moral ??? hva med egen stolthet og selvdisiplin ??

Innen normen så tror jeg i det lange løp at det er godt det finnes mennesker som reagerer på din oppførsel, men jeg ser også at et samfunn har plass til "outsidere" som deg, okke som.

Tross det så må jeg si at jeg fordømmer deg for din oppførsel, du oser ikke av den kvalitet som man helst ønsker et menneske skal inneha. Noen lengre moralpreken ser jeg ikke er nødvendig.

God jul.

Så utifra hva du skriver så er det MIN feil at HAN er utro mot sin kone??

*risteroppgittpåhodet*

Skrevet

Pisspreik. Selvsagt har man et moralsk og etisk ansvar. Det er klart at en som selv har vært utro har dette synet. Jeg har aldri vært utro - det er min moral. Jeg har vært utsatt for utroskap og jeg hatet begge, faktisk det ludderet han var utro med mest. Når noen med vitende og vilje bestemmer seg for å "kapre" en annen koste hva det koste vil og fullstendig ignorerer at vedkommende har en familie, ja da er den personen i mine øyne ikke vært dritten under skoene engang.

Hvorfor i alle dager hater du henne mest?

hva kunne "det ludderet" friste med som ikke du kunne siden mannen din tydeligvis valgte henne fremfor deg??

og igjen. jada min x var også utro mot meg

Skrevet

Så utifra hva du skriver så er det MIN feil at HAN er utro mot sin kone??

*risteroppgittpåhodet*

Ja, det er din feil at den gifte mannen er utro mot sin kone. Han er jo mann, og kan ikke noe for det. Du er jo singel kvinne, og burde bruke burka!

:ironi:

Skrevet

Men hvorfor valgte mannen din å være utro mot deg?

Hadde han ikke funnet det "ludderet" hadde han funnet seg et annet "ludder".

Skrevet

Klemmer deg tilbake TS! Vi forstår hverandre godt. Det er jo ikke akkurat sånn at du har voldatt mannen hennes, han har selv valgt å ligge med deg, og han kunne selv ha valgt å IKKE gjort det. Men han gjør det, og den eneste konen hans kan hate for det er HAN.

:)

Skrevet

Tull og tøv, dette er den tåpeligste unnskyldningen jeg hører. Det er en myte at de som er utro ikke "får nok" sex i forholdet sitt. Om myten er oppfunnet av de som er utro eller de som de er utro med, vet jeg ikke. Men regner med at det er sagt for å rettferdiggjøre sitt eget svik.

Denne "myten" kan nok diskuteres.

Det man må være veldig klar over er at mennesket er et sinnssykt dyr.

Forskjellige individer kan altså ha en veldig ulik seksualdrift.

Hvis f.eks et individ "trenger" sex flere ganger daglig og ikke føler seg fornøyd med sex med bare en og samme person, så vil jo da dette individet føle at h*n ikke "får nok" sex (bare) i et parforhold.

At man i så fall kan velge å definere dette individet som sinnssyk er egentlig en annen sak.

Skrevet (endret)

Skjønner veldig godt hva du mener på mange måter.. men allikvel er det mitt ansvar å passe på hans ekteskap?? er ikke han ett voksen menneske som tar sine valg? Det er faktisk han som velger å være utro-

Han velger å være utro men han kunne ikke vært utro uten at du gir han muligheten til å være det. Altså har du akkurat like stor skyld og ansvar for hans utroskap.

Man er vel 2 voksne mennesker i ett ekteskap og det må jo være en grunn til at den andre til å se seg om etter noe annet da får den mest sannsynlig ikke dekket sine behov om det er i sengen eller bare det at kjærligheten ikke er sterk nok.. en grunn er det i hvertfall

Grunnen er ren egoisme. Og han bryr seg ikke noe om deg i det hele tatt. Han bryr seg bare om seg selv og sine egne egoistiske behov.

Endret av Steinar40
Skrevet

Hvorfor skulle noen seriøs mann ville ha deg?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du har satt deg selv i en dum og uheldig situasjon. Siden jeg har vært i den situasjonen din elskers kone er i, kan jeg forsikre deg om at det du driver med kan få konsekvenser for mange mennesker. Du sier han ikke vil gå fra sin kone? Hvordan vet du det? Enn om han utvikler følelser for deg? Enn om du utvikler følelser for han? Enn om hans kone finner ut av det uansett?

Nå skal ikke jeg gjøre meg til talsmann for alle sviktede personer, men jeg kan fortelle hva det gjorde med meg. Det raserte selvtilliten min. Det gjorde at jeg både fysisk og psykisk en periode gikk rett i kjelleren. Ikke sov jeg, ikke spiste jeg, ikke klarte jeg å ta meg skikkelig av barna våre.

Jeg følte meg latterliggjort, ydmyket osv. Jeg kunne ikke fatte at den personen som sto meg nærmest kunne gjøre noe slikt mot meg. Hva var galt med meg nå han kunne tillate å behandle meg på en slik måte? Var 15 års samliv så lite verd? Barna våre opplevde å få sin kjente og trygge hverdan endret. De mistet barndomshjemmet sitt, de må pendle mellom 2 hjem, de må forholde seg til en "ny" famile på... Det er ikke lett å forklare ditt barn at far ikke vil bo sammen med mor lenger.

Og jeg hatet den personen han bedro meg med. Jeg hatet henne så indelig at det skremte meg. Jeg må innrømme at jeg i dag - nesten et år etter at jeg fant ut av det - ennå har denne type følelser for henne. At den tid jeg taper med mine barn er tid hun får med dem er nesten uutholdelig.

Egentlig kan jeg oppsummere slik (innlegget blir sikkert ryddet): Jeg synes du er et ufølsomt og tanketomt ludder.

Jeg vil bare si at innlegget ditt er veldig sterkt, og flott og direkte skrevet.

Og du sier at du "selv etter et år" har så dype følelser som hat for denne andre dama, men ærlig talt, det skulle da bare mangle. Et år er absolutt ikke lang tid, og det har ikke gått et år en gang.

Og så er jeg 100 prosent enig i det siste der.

• Liker 1
Skrevet

Han velger å være utro men han kunne ikke vært utro uten at du gir han muligheten til å være det. Altså har du akkurat like stor skyld og ansvar for hans utroskap.

Grunnen er ren egoisme. Og han bryr seg ikke noe om deg i det hele tatt. Han bryr seg bare om seg selv og sine egne egoistiske behov.

Og jeg er like egoistisk og tenker på mine behov..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...