Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

6 timer siden, Diddles skrev:

Håper det var kanongøy igår :skaal: 

Det var det! Kanskje litt FOR gøy... :daane: Kjenner fremdeles alkoholen i kroppen min. Det var vel ikke før sånn kl 17 at jeg begynte å føle meg som et menneske igjen. :lol:

"Heldigvis" er begge ungene syke nå, så de har vært fornøyde med å sløve i sofaen de også. :ler: A var oppe i 40,3 i feber før jeg fikk stappa i henne en paracet. Huff, synes det er skummelt med så høye temperaturer altså. Hun har skikkelig whiskeystemme, men har ellers ingen andre symptomer. M er feberfri, men fremdeles litt sløv. Klokken 18:20 forkynte hun at hun var trøtt og at hun aktet å legge seg. :hoho:

Så ja, det blir en hjemmedag på oss i morgen også. Akkurat nå kjenner jeg at det er helt greit. :lol: Men jeg har en crazy uke foran meg, som selvsagt ikke blir mindre sprø av at jeg er hjemme. Så i morgen kveld blir det jobbing. Får nok inn noen halvtimer i løpet av dagen også. :jepp:

Nei, nå skal jeg snart legge A, og så skal jeg sige nedi sofaen med Shameless på skjermen og et glass med pepsi max limt fast i hånden. :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Ser for meg en fyllesyk mamma, slapp M og A med whiskeystemme. Partygirls :fnise: 

Skål i pepsi max herfra :skaal: Kos deg masse med Shameless, det hørtes ut som en helt perfekt plan for kvelden. :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du hadde det gøy - selv om man blir litt straffet dagen etterpå! :fnise: God bedring til begge jentene! Forresten, vil du gi en oppdatering på consealeren? Min trofaste Helena Rubenstein (som jeg har vært superfornøyd med, har brukt den i mange år) begynner å bli tom, og jeg føler for å prøve noe nytt neste gang! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Kokos skrev:

:hoho: Ser for meg en fyllesyk mamma, slapp M og A med whiskeystemme. Partygirls :fnise: 

Skål i pepsi max herfra :skaal: Kos deg masse med Shameless, det hørtes ut som en helt perfekt plan for kvelden. :Nikke: 

:fnise: Ja, det kan du si. 

1 time siden, lille_frosk skrev:

Så bra du hadde det gøy - selv om man blir litt straffet dagen etterpå! :fnise: God bedring til begge jentene! Forresten, vil du gi en oppdatering på consealeren? Min trofaste Helena Rubenstein (som jeg har vært superfornøyd med, har brukt den i mange år) begynner å bli tom, og jeg føler for å prøve noe nytt neste gang! :nigo:

Selvsagt kan jeg det! "Alle" sier den er dødsgod, så jeg har høye forhåpninger. :jepp:

-------

Ugh. Nå tror jeg jeg også begynner å bli syk. :sukk: Er merkelig uggen i kroppen, småkvalm innimellom, og er trøtt og slapp. Det til tross for at vi sov helt til 8 i dag! :hakeslepp: Dvs, jeg sov til 8, A til 8:15 og M til 9. Nå har jeg slumret enda en halvtime på sofaen, men føler meg bare helt rar i kroppen. Egentlig sulten, men kvalm også. :klo: Jobbmailene vil ingen ende ta, og jeg stresser for hva som MÅ gjøres i kveld - sykdom eller ei. 

Æsj, nei. Slutt med syting. Nå skal vi snart kjøre gjennom drive thru'n, det eneste A hadde lyst til å spise i dag. Siden hun ikke har spist på sånn to døgn, er det vel bedre enn ingenting. Prøver jeg å fortelle meg selv ihvertfall... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameien, håper det gir seg raskt. :kose:

Du kan ikke la jobbmailene ligge og heller gå gjennom de i kveld da? Vet hvor stressende det kan være å se at det bare renner inn, men er du syk og borte fra jobb så er du det. Når du i tillegg har 2 jenter som er pjuske så synes jeg det høres ut som mer enn nok i seg selv.

God bedring til dere alle 3! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kokos skrev:

Uffameien, håper det gir seg raskt. :kose:

Du kan ikke la jobbmailene ligge og heller gå gjennom de i kveld da? Vet hvor stressende det kan være å se at det bare renner inn, men er du syk og borte fra jobb så er du det. Når du i tillegg har 2 jenter som er pjuske så synes jeg det høres ut som mer enn nok i seg selv.

God bedring til dere alle 3! :klem:

Jeg tok rådet ditt og satte telefonen på lydløs, plasserte ungene foran TV og slumret i halvannen time. Føler meg litt bedre, men vridd vaskeklut er en passende beskrivelse på hvordan jeg føler meg nå. Egentlig tror jeg jeg har sovet for mye, da pleier jeg å bli sånn. Hals- og brystvondten derimot... :lol:

Så ja. Dagen i dag går inn i historien som Mest Fraværende Mamma-dagen. Jeg har brukt fjernsynet som barnevakt, bare orket å leke i noen få minutter her og der med playmo med dem, og nå fant jeg nettopp frem PCen min slik at de kunne få se Ninjago på YouTube. Ugh, ugh, ugh. M er definitivt for frisk til å være hjemme med meg sånn som jeg er nå, og har satt sutringen til nye nivåer i dag. A også for den saks skyld - hun er frisk nok til å gå i bhg i morgen foråsidetsånn! Hun har pirket borti M i H.E.L.E. dag og irritert livskiten av henne.

Håper jeg er bedre i morgen. Da skal jeg være verdens beste mamma. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Håper jeg er bedre i morgen. Da skal jeg være verdens beste mamma. :fnise:

Det er du hele tida :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diddles skrev:

Det er du hele tida :klemmer: 

Det var snilt sagt, kjære. :klem: Det føles bare veldig ikke sånn i dag. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter. Er småkvalm og uggen i dag også, men må være på jobb ut dagen. Hersens økonomirapportering. Jeg er ihvertfall foran plan på det som trengs å bli gjort innen i morgen, så hurra for det! :5: Leker litt med tanken på å få svigermor til å passe ungene i noen timer etter jobb, tror hun vil klare å ta seg bedre av dem enn hva jeg klarer i kveld. Vi får se! Aller mest har jeg lyst til å ta dem med på kino. :fnise: Har hatt lyst til å se Zootropolis lenge nå, men siden den kom ut på fredag har vi jo bare vært syke, så. :lol: 

Nei, nå må jeg jobbe litt til, dere. :vinke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare lek med tanken på å la svigermor ha ungene - gjør det - med god samvittighet :hjerte: Både ungene og svigermor synes sikkert bare det er stas! Og så kan du legge deg på sofaen og s.l.a.p.p.e.a.v :klemmer:  Kino kan dere gå på til helga :Nikke: 

Kjære vene deg, kroppen din prøver å si deg noe her! Hør etter da :regler: Nå blir jeg streng med deg, men jeg har virkelig ikke lyst at du skal bli skikkelig syk bare fordi du ikke bremser opp litt når kroppen sier fra..i disse influensatider :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en :klem: PG ønske om god bedring!! Hør på Diddles og ro ned, det er viktig å høre på kroppen.

Håper morgendagen er en bedre dag! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Diddles skrev:

Ikke bare lek med tanken på å la svigermor ha ungene - gjør det - med god samvittighet :hjerte: Både ungene og svigermor synes sikkert bare det er stas! Og så kan du legge deg på sofaen og s.l.a.p.p.e.a.v :klemmer:  Kino kan dere gå på til helga :Nikke: 

Kjære vene deg, kroppen din prøver å si deg noe her! Hør etter da :regler: Nå blir jeg streng med deg, men jeg har virkelig ikke lyst at du skal bli skikkelig syk bare fordi du ikke bremser opp litt når kroppen sier fra..i disse influensatider :opplyser:

9 timer siden, honning skrev:

Innom med en :klem: PG ønske om god bedring!! Hør på Diddles og ro ned, det er viktig å høre på kroppen.

Håper morgendagen er en bedre dag! :kose:

Takk, dere. :klem: Jeg tok rådet ditt, Diddles, og ba svigermor om hjelp i går. Jeg leverte ungene der rett etter jobb og hentet dem ikke før 19:30. Jeg fikk noen deilige timer i sengen og en lang og god dusj. I tillegg er jeg hjemme fra jobb i dag. Har jobbet en liten time nå da :sjenert: , men nå lukker jeg igjen jobbpc, leverer ungene i barnehagen om en halvtimes tid og nyter dagen for meg selv. Er redd for å gå på en smell om jeg ikke roer litt ned nå som kroppen skranter litt. Er liksom ikke heeelt syk heller, så jeg kommer nok til å ha litt dårlig samvittighet. :lol: Men, men...jeg er ikke på topp heller, så jeg tenker det er bedre å få en hel dag til å ta det med ro og hente meg inn igjen. Æsj, der kom den dårlige samvittigheten ang. unger også. :grine: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Takk, dere. :klem: Jeg tok rådet ditt, Diddles, og ba svigermor om hjelp i går. Jeg leverte ungene der rett etter jobb og hentet dem ikke før 19:30. Jeg fikk noen deilige timer i sengen og en lang og god dusj. I tillegg er jeg hjemme fra jobb i dag. Har jobbet en liten time nå da :sjenert: , men nå lukker jeg igjen jobbpc, leverer ungene i barnehagen om en halvtimes tid og nyter dagen for meg selv. Er redd for å gå på en smell om jeg ikke roer litt ned nå som kroppen skranter litt. Er liksom ikke heeelt syk heller, så jeg kommer nok til å ha litt dårlig samvittighet. :lol: Men, men...jeg er ikke på topp heller, så jeg tenker det er bedre å få en hel dag til å ta det med ro og hente meg inn igjen. Æsj, der kom den dårlige samvittigheten ang. unger også. :grine: 

Høres ut som kloke avgjørelser! Men legg fra deg den dårlige samvittigheten. Du må skjønne at du ER verdens beste mamma for jentene dine selv om du har noen dager innimellom der du ikke er i form og rekker over alt. Du kan til og med være sur, grinete og ha liten tålmodighet innimellom, trenger ikke å ha dårlig samvittighet for det heller. I verste fall får du heller tenke at det er viktig for jentene å lære seg at man ikke alltid kan prestere på topp og at det er greit, for det er det faktisk. :Nikke:

Nyyyt dagen med god samvittighet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord @Kokos! :klem: Dagen i dag har vært helt fantastisk! Etter at ungene var levert, sov jeg i to timer, før jeg lagde meg tidenes gigantiske frokost/lunsj, og så et par episoder av Shameless. Jobbet litt (jadajada :sjenert: ) og vips! var det tid for henting igjen. Fikk handlet litt før jeg hentet dem - skal lage kake til mamma som har bursdag i morgen. 

Vi møtte bror på kjøpesenteret, hvor vi spiste pizza og kjøpte gave til mamma (trillekoffert - siden de reiser så mye til "hytta" i Spania trengte hun en skikkelig kabinkoffert). Ungene er trøttere enn trøttest. M holdes kun våken ved å bade akkurat nå. :ler: Jeg skal sette meg godt til rette på gulvet og lese bok og drikke kaffe. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som spør svigermor om hjelp når du trenger det kjære Belle.  :hug: Så bra dagen i går var skikkelig bra! Og nå er det snart helg igjen også :) Pass på deg selv, fina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd relativt mye de siste par dagene. Og med det sammenligningsgrunnlaget jeg bruker ''relativt'' på, så er det ikke så veldig mye, altså. :fnise: 

Var hos legen i går, for å sjekke både blodet mitt og puppen min. Har hatt kul i den ene puppen en stund nå, og hatt vondt i tillegg. Nå er den borte igjen, og jeg er nok overhysterisk i å sjekke sånt, men pga. mammas historie tenkte jeg det var best. Heldigvis er puppen friskmeldt, men med beskjed om å komme tilbake om kulen kommer igjen. Blodet mitt...not so much. Fikk beskjed allerede et par timer etter blodprøven at jeg må på jerntilskudd, og at jeg må komme tilbake om 3isj måneder for kontrollmåling. Såem...jeg tror blodgivning utgår i fremtiden. Har jo aldri kommet meg helt etter den der. Ja, det har gått veldig opp og ned - har jo følt meg i grei form lenge nå - men så plutselig kommer det igjen. På onsdag var jeg så svimmel at jeg følte meg full. Måtte vente til det verste hadde gitt seg før jeg turte å kjøre bil, liksom. Så ja, det er jo tydelig at det er noe som ikke stemmer helt. Så da blir det jern, og så får jeg bare drite i (evt. ikke :hoho: ) om jeg får vondt i magen. Tror jeg skal begynne på en sviske- og linfrødiett. :lol: 

Det andre som skjedde i går, sånn bortsett fra koselig bursdagsfeiring hjemme hos mamma, var at vi fikk sånn halvveis den beskjeden vi har gått og ventet på lenge nå - avdelingen til mannen skal på en ny runde med oppsigelser. :sukk: Vi har jo ventet på det, men man unngår liksom ikke å håpe at det ikke kom til å skje heller. Vi vet ingenting enda altså, om hvor mange det blir og evt. hvem det blir, men om det skulle gå greit vil nok hverdagen vår se litt annerledes ut i fremtiden, da de skal omrokkere på turnusordningene. Noe à la 5-4-3-3-3-blabla for å få det til å gå opp. Misforstå meg rett, vi blir jo sjeleglade om han beholder jobben, men akk. Om han skulle miste jobben blir ihvertfall hverdagen vår annerledes! For å beholde huset, må vi bli veldig mye flinkere med penger enn vi er nå. Vi er ikke dem som bruker mest penger altså, men vi har allikevel mye å hente på å være bevisste - særlig når det gjelder innkjøp av mat. Vi tenker jo ikke på hva ting koster, vi kjøper det vi har lyst på, end of story. Det jeg synes er kjipest oppi alt dette, er at mannen er borte og jeg ikke har mulighet til å gi ham den støtten og de klemmene jeg vet han hadde satt pris på mens dette pågår. 

For en uke siden bestemte mannen seg for å søke på skole til høsten. :jepp: Kanskje vi burde ta det som skjer nå som et tegn? Planen var jo å søke deltid, men om han mister jobben må vi vurdere om han heller skal søke fulltid. Det er jo noe å vurdere også, mtp. at han da mister all evt. støtte fra Nav. Jobbmarkedet her i byen er, ihvertfall i fylket  - og nå overdriver jeg ikke - det dårligste i hele Norge, så noen ny jobb kan han se langt etter tror jeg. 150 søkere på en deltidsstilling på Kiwi, liksom. :sjokk: Så ja. Mulig vi kan ta huslånet avdragsfritt en stund, for jeg tror ikke vi klarer oss med bare min lønn. Bare hus og barnehage kommer på 25000 kroner. :daane: Nei, nå engster jeg meg for eventualiteter som muligens ikke kommer til å skje i det hele tatt. De får svar i dag om hva som skjer videre, så får vi ta det derfra.

Enn så lenge:

Ukas 

bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Brian Staveley's The Emperor's Blades er fremdeles awesome. Om jeg orker en god økt med rydding og sånt i helgen, så mulig jeg blir ferdig med den. Har begynt på, og er kommet godt i gang med David Gemmells Legend, men egentlig venter jeg bare på at Bridge of Birds skal dumpe ned i postkassen min. Og at jeg skal bli ferdig med The Emperor's Blades på lydbok sånn at jeg kan fortsette med toern på Kindle'n. :fnise: 

Leseutfordring: 14/55. :nigo: 

trening/fysisk aktivitet

Tror pilatesringen kom i posten i går, og gleder meg til å bruke den. Ikke enda, for jeg har fremdeles vondt i bryst, hals og ører. Men snart. Forhåpentligvis!

ungeprat

Ikke noe nytt her, annet enn at M ''plutselig'' har blitt så lang! :overrasket: Vel, alt er jo relativt selvsagt, men i forhold til seg selv har hun blitt så lang og tynn! Magen - som har vært av imponerende størrelse :ler: veldig type babymage frem til nå! - er helt flat, og plutselig er hun lange-Petra selv. I går hadde hun på seg en kjole som alltid har vært lang. I går rakk den henne såvidt over rumpa!

forfengelighet

Feelunique har sluttet å tilbakebetalte moms og fortollingsgebyr. :grine: Jeg rakk akkurat ikke å få tilbakebetalt de 250 kronene jeg måtte ut med for favorittbalsamen i stor størrelse. Akk. Hadde jeg visst at de skulle slutte med det, hadde jeg jo bare bestilt flere små flasker under tollgrensa!

mening

Denne uken har ikke blitt brukt til noe vettugt. Kun gloing på Oscar-kjoler og sånn. :sexy: 

nederlag

Har vært så sinnsykt trøtt i det siste! I går tok jeg meg en dusj klokken 9 kun for å holde meg våken! :hoho: Jeg har lagt meg så tidlig den siste uken at jeg har våknet klokken 5, helt lys våken. Har hatt den beste natten på mange uker i natt da, så føler meg noenlunde ovenpå nå. :5: 

Og så ja, jobben til mannen selvsagt. Men mulig det blir en opptur i stedet for? :nigo: 

opptur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...