Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Ukas 

bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Odinsbarn av Siri Pettersen ble fortært akkurat i tide til å bli inkludert i min leseutfordring for 2016. Har satt meg som mål å lese 55 bøker i år, så jeg må bare henge i. ;) Er allerede godt i gang med Råta, toern i serien, men jeg må innrømme at jeg ikke blir like fenget av den altså. Det irriterer meg litt når forfattere snur rundt på absolutt alt av det man liker i første bok. Det er jo det jeg vil lese mer om, ikke sant? Vel, vel. Jeg skal nok klare å lese den ut den også, for den er unektelig spennende!

Ellers må jeg bare få anbefale tv-serien Flesh and Bone. Hnnng. Ballett, drama og grafiske naken- og sexscener. Trenger man mer? :fnise: Den er mørk, brutal og veldig underholdende.

trening/fysisk aktivitet

Spinning på onsdag, og slalom'ing forrige helg. Litt trening i det også, er det ikke? :ler: 

ungeprat

A er en liten nøtt for tiden. Hun er blitt så stor, så plutselig. Hun blir veldig lei seg når hun gjør noe hun vet er galt - i stedet for sint som hun ble før. Misforstå meg rett, hun kan bli VELDIG sint når hun først blir det altså, men flesteparten av gangene løper hun heller inn på rommet sitt og gråter en skvett før hun omsider kommer ut igjen og mumler unnskyld. Vi er også litt i villrede om hva vi skal gjøre angående barnehagen. Det virker jo som om hun trives veldig godt. Den siste måneden har hun for eksempel blitt rasende når vi har hentet henne fordi vi ifølge henne har kommet for tidlig. Bare 9 timer i barnehagen, liksom. Denne jenta vil ha mer, mer, mer! :fnise: I går hadde hun og jeg en samtale om hun virkelig trives på Toppen, som avdelingen hennes heter. Og da begynte hun å gråte, fordi hun hadde mer lyst til å være på bestisene og Ms avdeling. ''Kan du spørr ein voksen om d, mamma?'' og da brast det for meg. :grine: Men samtidig var hun ekstremt trøtt i går, og jeg er redd jeg la ord i munnen på henne. Hun er ikke en jente som frivillig snakker om noe som helst, så her må alt hales ut av henne. Hun er også veldig tullete, og har en tendens til å overdrive veldig - som en vanlig 4-5-åring tenker jeg. I ett øyeblikk sier hun at hun trives med å leke alene og har lyst til det av egen fri vilje, mens i neste øyeblikk sier hun at hun leker alene fordi Maiken sier stygge ting til henne. Konklusjonen i går ble vel at vi må snakke mer med henne om dette, i ulike sinnstilstander, før vi gjør noe med barnehagesituasjonen. Men noe må gjøres altså, for både jeg og mannen går rundt med en litt uggen følelse i magen angående henne - og det er ikke greit i det hele tatt!

M. Hun er fin og god for tiden. Ekstremt kosete, og klemmer alle som kommer innen en meters radius for henne. :hjerte: Hun snakker som en foss, og er plutselig blitt så stor hun også. I denne måneden blir hun tre år! :overrasket: 

forfengelighet

Ikke så mye mer å si enn at jeg elsker AHA-syren min. Av én eller annen grunn har huden min det siste året gått sakte, men sikkert fra tørr-dehydrert uten urenheter, til dehydrert-kombo MED urenheter. Nye kviser i en alder av 31 - gøy. :dry: Men AHA redder meg altså. Hadde en ny venn på haka i går - en sånn som vinker til deg når du går forbi og sånn. :ler: Litt AHA på og vips! er den veldig mye mindre i dag. :5: 

mening

Oi. Her har jeg syndet. Har ikke lest så mye aviser i det siste. Blir så deppa av at det går så dårlig offshore - vi venter jo egentlig bare på at mannen skal få beskjeden om at han blir sagt opp. Sukk. Jeg vil heller ha dyr bensin og mannen i jobb, enn billig bensin og en arbeidsledig mann som ikke aner hva han ellers vil gjøre med livet sitt, annet enn å bli oppfinner av noe. :hoho: 

nederlag

Ingenting. :5: 

opptur

At jeg endelig føler meg u-svimmel igjen. Woohoo! Akkurat i tide til ny blodgivning? :lol: Jeg vet ærlig talt ikke om jeg vil prøve igjen, selv om ''alle'' sier at det er bedre andre gang. Diddles fikk meg til å tenke på alternativ prevansjon i den forbindelse, for det er jammen ikke rart jeg svimler så lenge når jeg a) tapper en halvliter blod for så å b) få mensen rett etterpå. Jeg blør jo som en gris på grunn av kobberspiralen, og har mensen i over en uke, hver tredje uke. :spy: Hater det, men jeg vet ikke om det er verre enn andre eventuelle bivirkninger som kan komme fra hormonspiralen - som jeg har funnet som eneste mulige alternativ. Jeg valgte jo kobber fordi jeg ikke ville ha hormoner i kroppen - denne kroppen har fått nok hormoner til å fylle et par liv - og eneste andre alternativ er da en sånn Ladycomp eller Pearly. Men de er anbefalt enten til par som prøver å bli gravid (NEI!) eller til par hvor det ikke er krise om man blir gravid (JO!) fordi muligheten for brukerfeil og da nedsatt beskyttelse er så stor. Og let's face it, hovedgrunnen til at jeg vurderer å slutte, er jo fordi jeg har lyst å ha mer sex. :hoho: En sånn dingseboms gjør jo at vi må unngå sex både når jeg har mensen OG når jeg har eggløsning. Jeg har jo ingen garanti for at syklusen min vil gå tilbake til 4 uker slik den var før. Hmmm. What to do? Hvilke bivirkninger har du fått, du som bruker hormonspiral?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte Pearly en periode og du må ikke bare unngå sex når du har mensen og på røde EL-dager. De fleste andre dager var nemlig oransje, som betyr "kanskje safe, kanskje ikke" :P Det kunne jeg tenkt meg til selv! Grønne dager var det ytterst få av.

Hvis man kjenner kroppen sin veldig godt og har suuper-regelmessig syklus så funker det sikkert bedre, men jeg ble ikke så mye klokere. Ble ikke gravid uansett da. Temping med egen oversikt funker nok like greit, eller bedre! :jepp: 

Håper du får en fin fredag! :klem:

Edit: Brukte Cerazette fram til i høst, en minipille uten østrogen (trenger ikke å ta den til samme tid hver dag). Grunnen til at jeg begynte på den var at jeg fikk migrene av vanlige p-piller. Den har rykte på seg for å gi nedsatt sexlyst, men også at mensen forsvinner. Jeg hadde ikke mensen på flere år da jeg brukte de, digg! :nigo:

Endret av Kokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Odinsbarn av Siri Pettersen

ungeprat

Men samtidig var hun ekstremt trøtt i går, og jeg er redd jeg la ord i munnen på henne. Hun er ikke en jente som frivillig snakker om noe som helst, så her må alt hales ut av henne. Hun er også veldig tullete, og har en tendens til å overdrive veldig - som en vanlig 4-5-åring tenker jeg. I ett øyeblikk sier hun at hun trives med å leke alene og har lyst til det av egen fri vilje, mens i neste øyeblikk sier hun at hun leker alene fordi Maiken sier stygge ting til henne. Konklusjonen i går ble vel at vi må snakke mer med henne om dette, i ulike sinnstilstander,

Odinsbarn i ett ord? Eller Odins barn? Jeg trenger boktips, men hvis toer'n er dårlig, veit jeg ikke om jeg gidder på'n...:fnise:

Hei, Belle! Lenge siden sist! Jeg følger deg jo på FB, og følger med på de nydelige jentene dine. Må si jeg kjenner meg igjen i det du går gjennom med A nå; litt samme greia med C. Legger liksom ord i munnen på ham, slik jeg tror det KANSKJE kan være....Det er jaggu ikke lett å være forelder!

Angående spiral/prevensjon.......kan ikke mannen din ta en liten *snipp snipp*? Syns du har gjort NOK opp gjennom! Nå er det kanskje hans tur? :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sequax skrev:

Odinsbarn i ett ord? Eller Odins barn? Jeg trenger boktips, men hvis toer'n er dårlig, veit jeg ikke om jeg gidder på'n...:fnise:

Hei, Belle! Lenge siden sist! Jeg følger deg jo på FB, og følger med på de nydelige jentene dine. Må si jeg kjenner meg igjen i det du går gjennom med A nå; litt samme greia med C. Legger liksom ord i munnen på ham, slik jeg tror det KANSKJE kan være....Det er jaggu ikke lett å være forelder!

Angående spiral/prevensjon.......kan ikke mannen din ta en liten *snipp snipp*? Syns du har gjort NOK opp gjennom! Nå er det kanskje hans tur? :opplyser:

I ett ord, ja. :fnise: Det er forståelig når du leser boka. Ett nytt ord faktisk. Både du og jeg er et odinsbarn. ;) Men den er langt fra dårlig altså! Det er bare...litt for stor omveltning for min smak. I enern er handlingen lagt til en vikingtidslignende verden, mens toern er 50/50 delt mellom den verdenen og en moderne en. Jeg er ikke veldig glad i urban fantasy om den ikke er rar i tillegg. Men jeg skal def lese alle tre bøkene altså. Beste norske bokserie jeg har lest på evigheter!

Hun er så lukket! I dag var det helt omvendt igjen, og hun trivdes veldig godt på toppen. Arg. Vanskelig!

:hoho: Jeg spurte ham om det i går, og han bare :sjokk::bond::spy: . Så det er temmelig uaktuelt. Men jeg er helt enig. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

I ett ord, ja. :fnise: Det er forståelig når du leser boka. Ett nytt ord faktisk. Både du og jeg er et odinsbarn. ;) Men den er langt fra dårlig altså! Det er bare...litt for stor omveltning for min smak. I enern er handlingen lagt til en vikingtidslignende verden, mens toern er 50/50 delt mellom den verdenen og en moderne en. Jeg er ikke veldig glad i urban fantasy om den ikke er rar i tillegg. Men jeg skal def lese alle tre bøkene altså. Beste norske bokserie jeg har lest på evigheter!

Hun er så lukket! I dag var det helt omvendt igjen, og hun trivdes veldig godt på toppen. Arg. Vanskelig!

:hoho: Jeg spurte ham om det i går, og han bare :sjokk::bond::spy: . Så det er temmelig uaktuelt. Men jeg er helt enig. :fnise: 

Hmmm...da skal jeg vurdere å lese'n...får jo god tid framover!:biggrin: Her i gården blir det *snipp snipp*! :P;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du skriver om Odinsbarn, for jeg har jo begynt på eneren, men leselysten er ganske fraværende for tiden. Dessverre! Jeg sitter jo bare her dagen lang uansett, det hadde vært mye bedre å lese litt! Men jeg får litt motivasjon til å fortsette når du anbefaler ... :nigo: Jeg synes strengt tatt også mannen din burde gjort en innsats for laget her nå, men jeg skjønner jo at han synes det er litt uaktuelt også ... :fnise: Akkurat det der er liksom et litt sårt område for menn av en eller annen grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoho skjønner godt om mannen din synes snipp-snipp er uaktuelt om han ikke har veldig lyst:fnise: Nå har riktignok mannen min gjort det, og ingen av oss har angret. Men jeg er eldre enn deg, og mannen min er en del år eldre enn meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.1.2016 at 21.42, Sequax skrev:

Hmmm...da skal jeg vurdere å lese'n...får jo god tid framover!:biggrin: Her i gården blir det *snipp snipp*! :P;)

Det må du altså. Det toern bygger opp til nå, gleder jeg meg SINNSYKT til. Jeg har ikke peiling på akkurat hva den bygger opp til, men jeg kan ane konturene av det 170 sider inn, og blir det sånn jeg håper det blir, blir det rett og slett awesome. :nigo: 

Heldiggrisen du. :fnise: 

Den 9.1.2016 at 11.00, lille_frosk skrev:

Bra du skriver om Odinsbarn, for jeg har jo begynt på eneren, men leselysten er ganske fraværende for tiden. Dessverre! Jeg sitter jo bare her dagen lang uansett, det hadde vært mye bedre å lese litt! Men jeg får litt motivasjon til å fortsette når du anbefaler ... :nigo: Jeg synes strengt tatt også mannen din burde gjort en innsats for laget her nå, men jeg skjønner jo at han synes det er litt uaktuelt også ... :fnise: Akkurat det der er liksom et litt sårt område for menn av en eller annen grunn!

Håper du kommer i gang. Odinsbarn var utrolig bra synes jeg. :jepp: 

Det var bare et løst spørsmål for min del, for jeg er ikke helt klar til det jeg heller. Akkurat nå er det totalt uaktuelt, men hva mener jeg om 3 år? Ingen som vet.

Den 9.1.2016 at 17.08, Cilla skrev:

Hoho skjønner godt om mannen din synes snipp-snipp er uaktuelt om han ikke har veldig lyst:fnise: Nå har riktignok mannen min gjort det, og ingen av oss har angret. Men jeg er eldre enn deg, og mannen min er en del år eldre enn meg igjen.

Ja, det føles veldig endelig om man først skal gå for den varianten der altså. Og som sagt, jeg føler meg veldig ferdig nå, men jeg er jo ikke sikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

db07958a7c1b6fe3d6543eb3232c36b4.jpg

^--- vær så god. :nigo: Min mandag startet egentlig veldig fint. Akkurat passe søvn, null oppvåkninger i løpet av natten (det skjer bokstavelig talt en gang annenhver måned) og jeg føler meg helt fantastisk. 

Helgen vår var superduperfin! På lørdag var jeg og M ute på formiddagen bare jeg og henne. A var hos nabojenta, mannen sov. Det er ikke ofte vi gjør sånt, er ute og leker bare vi to, og det var så koselig! :rodmer: Vi var ute i flere timer, syklet på sparkesykkel og husket i sikkert tre kvarter. Jenta skrattlo hele tiden omtrent. :ler: Da vi kom inn igjen (hele gjengen), stod mannen opp og vi gikk tur til butikken for å kjøpe lørdagsgodt. Og det var vel egentlig den dagen. Jeg og mannen så film etter leggetid (Mad Max: Fury Road - den særeste og rareste og mest klaustrofobiske filmen jeg har sett på lenge), og det var det.

I går våknet vi opp til snø! Jentene var helt :hoppendeglad: , og vi dro ut forholdsvis tidlig. Vi var litt på isen (velforeningen har stelt i stand skøytebane på basketballbanen), rant i bakken og så hjem for å hvile litt. Etter en liten hvil, dro mannen og A ut for å stå på skøyter. Vi fikk prøvelåne naboens skøyter, og snakk om naturtalent altså! A er en sånn type som blir illsint om hun ikke får til noe, så mannen hadde bange anelser etter den aller første turen som Bambi på isen. Hun falt, og bestemte seg heller for at hun ville ta pause og drikke kakao. Men plutselig så sa hun ''nå ska eg lera meg å gå på skøyter, pappa!'', og vips! der kunne hun det. :ler: Hun har jo gått litt på rulleskøyter, det var nok et godt grunnlag for henne. :jepp: Jeg og M kom tassende ut i 4-tiden - da hadde hun slitt med å våkne etter luren sin i en time. :lol: Hun var ikke interessert i å gå på skøyter, så hun var veldig fornøyd med å bli dratt på akebrett etter de skøytende nabojentene. :fnise: En stund var til og med A fornøyd med å dra henne etter seg. :hjerte: 

Kvelden var egentlig lik seg selv, bortsett fra at jeg kom meg på trening innimellom der. Ellers; tv, avslapning, pepsi max og neglelakk. :sexy: 

@Kokos: du forsvant mellom all bokskravlingen her. :klem: Da er det helt uaktuelt å prøve den, om den ikke viser grønn engang. Er jo derfor jeg ville ha den! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en deilig helg altså! Og A da, fina - som bare bestemmer seg for å klare det, og da klarer hun det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52099231.jpg

^--- meg. :bond: Jepp, travel, travel, travel. Er derfor jeg skriver så lite inne her for tiden, for på jobb sitter jeg enten i møte eller foran data, og når jeg kommer hjem vil jeg bare slappe av og kose meg med jentene mine. I dag for eksempel...har hatt én time fri (inkludert lunsj) som ikke innebar møter. Og så nå da, den siste timen, som jeg heller bruker på dere enn på jobb. :ler: 

Men vi har hatt noen fine dager siden sist. Det er jo som sagt skikkelig, skikkelig snø her nå, så vi er ute og leker i snøen eller står på skøyter til det blir mørkt - og litt til. Deilig at det ikke blir helt mørkt når snøen er her! M fikk prøve seg på skøyter for første gang i går, og det var ikke akkurat en höjdare, nei. :hoho: I dag skal vi derimot prøve med en bruskasse - satser på at hun synes det er gøyere.

Ellers går dagene i det samme altså. Leggetid, avslapning og pepsi max. ;) Jeg så en film her en dag; Spotlight. Anbefales altså! 

I går fikk mannen, gjennom nabojungeltelegrafen, vite at de trenger jenteførskolebarn i barnehagen som ligger rett oppforbi oss, og de anbefalte oss å søke. Nå må jo vi ha begge jentene inn da - noe annet er uaktuelt - men vi driver og tygger på tanken. For man kan vel søke barnehageplass og så ta den avgjørelsen om vi skulle få plass til begge to? Noen som vet? Uansett, jeg er veldig, veldig usikker. På én side er det positivt for A å være med de barna hun skal gå på skole med. På en annen side flytter vi henne ikke bare til en ny avdeling bort fra vennene sine, men til en helt annen barnehage, og hun kommer mest sannsynligvis aldri til å se dem igjen. Det hadde jo skjedd til neste år uansett da, men. M er veldig mye mer tilpasningsdyktig av seg, men hun har allerede rukket å få en veldig god venn hun også. Sukk. Hvorfor skal dette være så vanskelig? :sukk:  Tankene mine dreier seg mye om dette barnehagestyret for tiden. Skal be om møte neste uke tenkte jeg, siden vi er så usikre på om A har det bra eller ei der hun er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukas 

bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: holder fremdeles på med Råta. Kommer liksom ikke helt...inni historien, om dere skjønner. Men den har så mye av så mye bra! Får ta meg en real lesehelg og bli ferdig med den tenker jeg. Etterpå er det Mistborn-boken av Brandon Sanderson (bok nr 2 i sequel-serien) som står for tur. Kom ikke helt inn i den heller, for...steampunk er ikke helt min ting ass. Det og pirater. Mannfolkting tror jeg. :fnise: 

Men min leseutfordring for 2016 har fått en god kickstart altså. Har lest 3 av 55 bøker, og er ifølge goodreads 1 bok foran plan. :nigo: 

Lavkultur: denne dama på instagram. Jeg ler meg ihjel! :hoho: 

Serie: har såvidt begynt å se Ray Donovan. Virker kul, men så blir jeg litt stressa fordi jeg aldri klarer å gjøre ferdig én serie før jeg begynner på en ny. Og så sitter jeg der med 541365 serier som jeg burde ha sett. Egentlig samme historie med bøker. Nyttårsforsettet mitt for 2015 var å bli flinkere til å gjøre ferdig det jeg begynner på. Tror jeg var flink i et halvt år eller noe, men så skled det ut. Får prøve å gjøre det bedre igjen i år.

trening/fysisk aktivitet

Styrketrening på søndag, spinning på onsdag. :trene: 

ungeprat

Jeg nevnte jo litt om barnehagesituasjonen i forrige innlegg, og ståa er egentlig den samme. Vi vet ikke helt hva vi skal gjøre, og...eh...ja. Rådvill, for å si det mildt. Det virker som om hun liker seg i barnehagen - hun sier alltid at vi kommer for tidlig når vi henter henne - men hvorfor går vi rundt med en muggen følelse i magen da? Har bestemt meg for å ta en prat med barnehagen i neste uke. 

M er bare megafin for tiden. Superkosete, og det vanker kyss og klem dagen lang. Hun har fått seg en venn (alle andre sier kjæreste, men jeg blir litt hmpfh av det, for de hadde jo ikke sagt kjæreste om det var en jente hun fant tonen med!) som er like gammel som A, og hun snakker om ham hele tiden. I går hadde han visst sagt til mannen at ''eg like M''. :fnise: 

forfengelighet

ALLE MÅ KJØPE SEG HAISAUS! Milde moses så fin huden min har blitt i det siste. Hudtonen er mye ''klarere'' (i mangel på et bedre ord), urenheter er borte og hudtonen er mye jevnere. Elsker den, vil aldri leve uten!

mening

Jeg har brukt det lille av fritid jeg har til å lese denne lange artikkelen om noe så interessant som en gammel feide i New Yorks ''socialite-miljø''. :hoho: 

nederlag

Jeg sliter med å finne nedturer, altså. Det må jo være et bra tegn, ja? :nigo: 

opptur

Spinning. :rodmer: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker de lange oppdateringsinnleggene dine!! Jeg tenker at det vil være veldig lurt å tenke seriøst på å flytte barnehage, særlig når dere nå har denne litt ugne følelsen fra før. Det å begynne på skolen innebærer så mye nytt og skremmende for en seksåring - alle de mye eldre elevene, lærere, undervisning, ny klasse og så videre, så det å kunne kjenne endel av de man begynner i førsteklasse med - det ville veid tungt for min del. Selv om jeg veldig godt skjønner at det er sårt å flytte henne fra vennene sine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud, jeg har seriøse treningsabstinenser, men jeg har hostet i mange uker nå, og ser ingen bedring. Vel, jeg hoster ikke på dagtid, bare om kvelden, så det er vel framgang? Jeg har meldt meg på og av like mange treningstimer, og har flere på lur kommende uke, uten at jeg vet om jeg tør. Samtidig er det jo greit med spinning, for der kan man i det minste regulere intensiteten litt selv (noe jeg er litt dårlig til).

Ellers har vi en forsiktig frøken som jo begynte i første klasse i høst, og på en annen skole enn den vi sokner til. Skolen hun går på, ligger relativt nært barnehagen, men fordi det er en privat barnehage med primært bedriftsplasser (og helt fantastisk både pedagogisk/personalmessig og beliggenhetsmessig), er det kun to av barna fra barnehagen hun har endt opp sammen med, og ingen av dem er spesielt nære. Allikevel går det helt fint, og hun gleder seg til hver dag, selv om hun stadig henger mest sammen med den ett år yngre bestevenninnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.1.2016 at 11.16, lille_frosk skrev:

Elsker de lange oppdateringsinnleggene dine!! Jeg tenker at det vil være veldig lurt å tenke seriøst på å flytte barnehage, særlig når dere nå har denne litt ugne følelsen fra før. Det å begynne på skolen innebærer så mye nytt og skremmende for en seksåring - alle de mye eldre elevene, lærere, undervisning, ny klasse og så videre, så det å kunne kjenne endel av de man begynner i førsteklasse med - det ville veid tungt for min del. Selv om jeg veldig godt skjønner at det er sårt å flytte henne fra vennene sine!!

Ja, vi kommer til å vurdere det, og jeg skifter mening omtrent to ganger om dagen. :lol: På én side er det bra mtp. skolestart, men på den andre siden så tenker jeg at det blir mye flytting på henne bare for ett år liksom. Vanskelig!

1 time siden, Honesty skrev:

Gud, jeg har seriøse treningsabstinenser, men jeg har hostet i mange uker nå, og ser ingen bedring. Vel, jeg hoster ikke på dagtid, bare om kvelden, så det er vel framgang? Jeg har meldt meg på og av like mange treningstimer, og har flere på lur kommende uke, uten at jeg vet om jeg tør. Samtidig er det jo greit med spinning, for der kan man i det minste regulere intensiteten litt selv (noe jeg er litt dårlig til).

Ellers har vi en forsiktig frøken som jo begynte i første klasse i høst, og på en annen skole enn den vi sokner til. Skolen hun går på, ligger relativt nært barnehagen, men fordi det er en privat barnehage med primært bedriftsplasser (og helt fantastisk både pedagogisk/personalmessig og beliggenhetsmessig), er det kun to av barna fra barnehagen hun har endt opp sammen med, og ingen av dem er spesielt nære. Allikevel går det helt fint, og hun gleder seg til hver dag, selv om hun stadig henger mest sammen med den ett år yngre bestevenninnen.

Æsj altså, det er så kjipt å ha det sånn! Når jeg først blir syk (som heldigvis ikke er så ofte *bank i bordet* ) setter det seg skikkelig i brystet. For frisk til å være syk, for syk til å trene. :daane: Føler med deg! :klem: Spinning funker ikke for min del, for jeg klarer ikke å moderere meg. :fnise: Da er styrketrening det beste.

Det var fint å høre! At det går bra den veien også. Vi krisemaksimerer jo veldig her, men man ønsker jo naturligvis det beste for våre små. Snakket nettopp med en venninne som har barn i samme barnehagen som oss, og ifølge henne så hadde A ropt til meg da jeg gikk (fra vinduet hvor de står og vinker) ''hent meg seint i dag, mamma!'' :hoho: Så hun har det nok bedre enn vi frykter. Forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet barnehage til eldste vår siste året før skolestart. Vi skulle flytte, så vi hadde ikke noe valg. Det var veldig greit da hun ble kjent med alle hun skulle gå i klasse med (her er bare en skole og en barnehage). Men hadde vi flyttet et år senere, så hun begynt rett i 1.klasse, hadde det også gått helt fint.

Jeg har ikke lest alt du har skrevet om dette tidligere, men er du sikker på at de fleste som skal gå i samme klasse på skolen går i den barnehagen? Går de på samme avdeling, som en slags førskoleavdeling, og får A starte i den avdelingen?           

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 19.1.2016 at 11.33, Cilla skrev:

Vi byttet barnehage til eldste vår siste året før skolestart. Vi skulle flytte, så vi hadde ikke noe valg. Det var veldig greit da hun ble kjent med alle hun skulle gå i klasse med (her er bare en skole og en barnehage). Men hadde vi flyttet et år senere, så hun begynt rett i 1.klasse, hadde det også gått helt fint.

Jeg har ikke lest alt du har skrevet om dette tidligere, men er du sikker på at de fleste som skal gå i samme klasse på skolen går i den barnehagen? Går de på samme avdeling, som en slags førskoleavdeling, og får A starte i den avdelingen?           

Så bra at det gikk fint! :) Neida, det er ikke sikkert altså. Her vi bor blir klassene delt inn i hvor man bor innenfor et relativt lite område. Vi vet om 4 andre jenter faktisk, som kommer til å gå i klassen hennes. 3 av dem går i den barnehagen, men det er jo ikke en selvfølge at de kommer til å gå på samme avdeling i så tilfelle. Skriver litt mer om det under her. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17c9e91748d67be1ef27417125cfa53e.jpg

^--- grunnen til at jeg har vært en eksemplarisk dårlig dagbokskriver denne uken. Så. Mye. Jobb! :bond: Jeg trodde at ting kom til å bli litt bedre når ting først fikk gå seg til litt. Men neida, nå er kalenderen min med faste møter seriøst helt sprø! I går kom jeg meg ikke ut dørene før 15:40, og jeg burde ha sittet mye lengre. Så i dag da, så prioriterer jeg heller dere enn alle de millioner av ting jeg burde gjøre i stedet for. :hoho: 

Helgen vår var veldig fin. Været var nydelig, med strålende sol og bitende kulde. På lørdagen var vi bare på trilletur bort til butikken. Søster var nemlig på sykehuset, så vi passet på lille A. :hjerte: Det viste seg at søster har fått en svær blodpropp i lysken! :overrasket: Hun har jo ett eller annet syndrom som gjør at blodet hennes er tykkere enn vanlig (og er mest sannsynligvis grunnen til det som skjedde med engel E), og for 4 uker siden sluttet hun på blodfortynnende som hun gikk på hele graviditeten. Vel, hun må nok begynne på det igjen, og bruke det resten av livet. I skrivende stund er hun innlagt på sykehuset på intensiven. Det går bra med henne altså, men det er skummelt når sånn skjer. Jeg kjefta på henne på torsdag i forrige uke, for da fortalte hun meg at foten hennes var så hoven og helt rød. Hun er typisk mann på det området, og liker ikke leger. Heldigvis gikk hun til legen på fredagen og ble sendt på sykehuset med én gang. Jeg har ikke fått besøkt henne enda, siden hun ligger på intensiven og jeg er alene med jentene, men i dag håper jeg noen kan passe dem en times tid sånn at jeg får gjort det. :hjerte: 

På søndagen var vi og gikk på skøyter sammen med svigermor og samboeren hennes. Koselig. A er superflink, og M prøver så godt hun kan uten å få det til. :fnise: Men det er vanskelig å få til noe skøytegåing når jeg er alene med dem, så vi har ikke vært ute hele uken. Det er deres valg da, jeg hadde nok klart det hadde de virkelig villet. Men jeg tror egentlig de er litt leie av snø nå. :ler: Vi er ikke vant med så mye snø, og når det først er snø lenge her, skal det jo liksom nytes mens vi har den. De er ute HELE dagene i barnehagen, og når vi da først er ferdig med middagen (som ofte ikke blir før 17:15), vil de heller leke inne med leker de ser så altfor sjelden. :P M legger seg 18:30, så én time frilek etter middag er virkelig ikke mye altså. Jeg prøver å overbevise meg selv om at de ikke har vondt av å leke inne heller, så mye som de er ute i barnehagen. :sjenert: 

Kveldene mine er fine for tiden. Jeg koser meg i eget selskap, og nyter de timene jeg har for meg selv. Denne uken har gått i lydbok + rydding (når man har spennende lydbøker å høre på, finner man unnskyldninger for å rydde både her og der :fnise: ), trening, lese bok + hekle, og i går begynte jeg å se The O.C. som har kommet på Netflix. Aaaaah, minner. :rodmer: I kveld skal jeg trene igjen, og så må jeg se litt The O.C. også selvsagt. Håper jeg får besøkt søster innimellom også en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.1.2016 at 11.53, ^^Belle^^ skrev:

Det må du altså. Det toern bygger opp til nå, gleder jeg meg SINNSYKT til. Jeg har ikke peiling på akkurat hva den bygger opp til, men jeg kan ane konturene av det 170 sider inn, og blir det sånn jeg håper det blir, blir det rett og slett awesome. :nigo: 

Heldiggrisen du. :fnise: 

Håper du kommer i gang. Odinsbarn var utrolig bra synes jeg. :jepp: 

Det var bare et løst spørsmål for min del, for jeg er ikke helt klar til det jeg heller. Akkurat nå er det totalt uaktuelt, men hva mener jeg om 3 år? Ingen som vet.

Ja, det føles veldig endelig om man først skal gå for den varianten der altså. Og som sagt, jeg føler meg veldig ferdig nå, men jeg er jo ikke sikker. 

Lenge siden jeg har skrevet noe her, men denne er jeg enig i! Her er jo samboer sterilisert. Det var et valg han tok som jeg ikke er enig i, da jeg slettes ikke er sikker på om jeg føler meg ferdig om 3-5 år. Men nå må jeg jo bare akseptere det da. ;) 

Håper altgår bra med deg og dere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Teriyaki skrev:

Lenge siden jeg har skrevet noe her, men denne er jeg enig i! Her er jo samboer sterilisert. Det var et valg han tok som jeg ikke er enig i, da jeg slettes ikke er sikker på om jeg føler meg ferdig om 3-5 år. Men nå må jeg jo bare akseptere det da. ;) 

Håper altgår bra med deg og dere. :) 

:vinke: 

Ja, det er liksom ikke noe man kan tvinge noen hverken fra- eller til å gjøre. Disse mannfolka må få et valg de også. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...